Navigon 2150 MAX TMC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 2150 MAX TMC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

ronald_150 26-04-2010

-----------Update review, 26-4-2010----------
Ik heb de Navigon 2150 Max nu bijna een jaar en het aparaat ziet er gelikt uit. Daarmee is ook het enige positieve punt genoemd want verder kan ik het met de beste wil van de wereld geen succes noemen. Ik ben al talloze malen wegen ingestuurd waar in een inrijdverbod geldt en geprobeerd naar plaatsjes (o.a. Vlake in Zeeland en Sluis in Zuid-Holland)te rijden die het apparaat helemaal niet kent! Verder heeft het apparaat bijvoorbeeld een ingebouwde alergie voor de A27. Wanneer ik van Utrecht naar Breda rij, dan zou je toch verwachten dat hij je linea reacta over de A27 stuurt. Nee. De Navigon begint bij de eerste afrit (Meerkerk) al om je via een binnenweg te laten rijden. Negeren dus, want ik heb deze weg hónderden keren gereden. De volgend afrit (Noordeloos)idem dito. Wéér moet ik er af. En ook nu weer blijkt dat ná het negeren, de afstand korter is geworden en de nog te rijden tijd minder!
Dan het knooppunt Gorinchem. Natuurlijk moet ik er hier ook weer af en voor de aardigheid heb ik dat eens gedaan. Mij werd een rondrit over het knooppunt voorgeschoteld en uiteindelijk kwam ik toch weer op de A27 terecht. Dan de volgende misser van de Navigon 2150 Max. Nét voor de brug over de Merwede moet ik de laatste afslag voor de brug pakken. Ik wordt dan enkele tientallen meters náást de A27 een rotonde opgestuurd die ik 180 graden moet nemen. Rechtsomkeerd dus weer naar de A27! Voor de goede orde: Rekening houden met filemeldingen staat standaard uit want TCM is een mooie kreet, maar het heeft geen enkele nuttige betekenis, en snelwegen hebben de voorkeur. Nu is het natuurlijk niet erg als je op een bekende route de Navigon een handje helpt maar het is niet te pruimen dat, wanneer je de hulp van de Navigon inroept, hij het zal laten afweten. Want de vraag is of je op onbekend terrein wel op dit navigatieapparaat kan vertrouwen. En dan wordt Navigon her en der toch redelijk tot goed getest. Geeft dat aan dat de concurrentie in feite helemaal niets voorstelt? Ik heb er een hard hoofd in. Nog even over het gelikte uiterlijk. Martine Bijl zong het tientallen jaren geleden al: Dames, uw schoonheid zit van binnen! Gold dat ook maar voor de Navigon 2150 Max. Advies dus: niet kopen!

----------1e review, 2-8-2009-----------
Ik heb de 2150Max een paar weken in gebruik. Toestel ziet er gelikt uit met een duidelijke display. Echter de icoontjes zijn te klein maar vooral: het kaartmateriaal is kennelijk niet up-to-date. Ben onlangs in Spanje enkele malen totaal verkeerd gestuurd en deze week nog in Belgïë wegen met Verboden in te rijden ingestuurd. Wanneer je zo'n apparaat in de winkel koopt, zou er eigenlijk een code oid bij moeten zitten waarmee je vanaf de site van Navigon de meest recente versie van het kaartmateriaal kan downloaden. Dat je voor een vervolgupdate moet betalen, lijkt me logisch.

TrudiN 19-02-2010
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Ik heb de de 2150 max nu zo'n 1,5 jaar en ik vindt het een perfect toestel.
Hoewel het iets langer duurt voordat hij een Gps signaal ontvangt stuurt hij ons feilloos naar alle adressen zelfs die adressen waar andere navi-systemen geen adres van heeft.

De lane assist is super en zo pak je altijd de goede baan.

Hij ziet er gelikt uit en het scherm is ook prima.

Enige nadeel is dat het systeem niet met een hoesje geleverd wordt.

san86 03-11-2009
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Ik vind het een rotding!
Heb hem in mei gekocht en duurt cker 5 min. totdat ik een gps signaal ontvang. Dan zijn de knopjes nog eens klein en zitten onhandig laag in beeld. Ook als ik hem aanzet kraakt hij gigantisch en valt onder het rijden soms uit. Mijn adapter is nu al gammel en heb hem met een plakbandje vastzitten. Ook loopr hij vast als ik de bluetooth functie in wil schakelen! Ik heb hem al 2x op laten sturen en ze zeggen dat er niks mis mee is. Nou daar gaat je 250 euro! Volgende keer toch maar een TOMTOM!

P.Bladergroen 26-05-2009
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Met “ons schôon vrouwke” bedoel ik sinds kort mijn navigatiesysteem: “de Navigon 2150Max”.

Mijn keuze voor dit Brabants koosnaampje is niet alleen vanwege het mooie uiterlijk van dit product maar ook vanwege de prettige, duidelijke en beschaafde stem waarmee het is uitgerust en .. last but not least, haar fijne eigenschap dat ze alleen maar praat als er echt iets medegedeeld moet worden!

Het vrouwke, dat ik nu zo'n maand bezit, heeft me inmiddels vrijwel feilloos door zes Europese landen en tientallen steden en dorpen geleid. “Vrijwel”, omdat ze met name op wegen met veel haarspeldbochten en in gehuchten in de middle of nowhere, soms even in de war bleek te zijn. Een wegenkaart om onderweg je (gewijzigde) bestemmingen in het systeem te kunnen invoeren en volgen is natuurlijk onontbeerlijk.

In het algemeen genomen geef ik dit navigatiesysteem de kwalificatie “uitstekend”.

Naast het gebruiksgemak van het touchscreen en de vele instelmogelijkheden van het systeem heb ik met name veel plezier gehad van:
1.Het automatisch wijzigen van de gekozen route n.a.v. actuele stagnerende verkeers-situaties.
2.De verkeersbordjes met toegestane snelheden op het heldere scherm en de gesproken waarschuwingen (let op!)bij het te hard rijden.
3.De supersnelle herbekening en weergave als je van de gekozen route of bestemming afwijkt.

Kortom, voor de prijs van rond 200 Euro zonder meer een fantastische en betrouwbare aankoop!

Peter
Tilburg.

Horror68 20-05-2009
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Ook ik ben zeer te spreken over de navigatiefunctie van dit apparaat. Voorheen altijd TT gebruikt. Ik moest wennen aan de uitgebreide kaart maar het grote voordeel hiervan vind ik dat ik ook een indruk heb van hoe mijn omgeving (wegen etc.) er uitziet. Ik wil dan nu ook niet anders meer. Ik gebruik fresh maps en de flitspaalfunctie en dit werkt prima. Ik krijg netjes een gesproken melding let op, gevaarlijk punt bij een flitslocatie. Van de prijs kun je iets vinden. Met TT was ik aan het prutsen met POI edit etc. Nu werkt dit via Navigon fresh, en tegen betaling, erg goed.
Reactie op Bakkerman (22-2-09), Je kunt de helderheid van het scherm WEL instellen in de basisinstellingen van het apparaat. De helderheid voor het dag- en nachtscherm zijn afzonderlijk instelbaar. Hier kun je ook instellen of je automatisch wilt overschakelen van dag naar nachtfunctie. Prima feature!
De menustructuur is ook even wennen wanneer je altijd TT hebt gebruikt maar deze is ook erg goed en simpel te bedienen.
TMC werkt prima. Wordt netjes gewaarschuwd. Wanneer dit niet op tijd is, ligt dit niet aan het toestel maar aan het signaal wat te laat wordt verstuurd. Ik ben zeer te spreken over het wegwerken van de antenne in de voedingskabel. Deze heb ik netjes achter het dashboard weggewerkt. Super! Bij de TT hangt deze voor het raam, als je al 70 Euro over hebt voor het kopen van deze antenne van TT.

V.w.b. de bluetoothfunctie. Deze werkt helaas niet goed met mijn HTC Touch Pro. Het is mij één keer gelukt om ze te pairen en te bellen. Daarna was het afgelopen. Dit gaat dus niet werken :-(

Al met al vind ik het een zeer goed apparaat v.w.b. bedieningsgemak en navigatie eigenschappen. Het doet precies wat het moet doen, nl navigeren van A naar B. (Extra stemmen zijn niet te krijgen.)
Wanneer ik vooraf had geweten (eigen schuld???) dat het toestel niet compatible was met mijn mobiel, had ik de 2110max kunnen aanschaffen.

Bakkerman 22-02-2009
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Ik ben zeer tevreden over de navigon 2150, overdag is het display goed te zien maar als het donker is ,is het nacht display te scherp, jammer dat je de helderheid niet kan instellen.Het bluethoot gedeelte werk ook prima,mijn HTC Touch Diamond werd gelijk herkent.Wat wel jammer is, is dat als je hem insteld voor de vrachtwagen de navigon geen rekening houd met borden waar je wel of niet in mag rijden met de vrachtwagen.

SanDai 11-02-2009
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Heb na wikken en wegen de 2150 Max aangeschaft, dit na jaren met een TomTom te hebben rond gereden.
Het product werkt zoals die behoort te doen, gewoon je systeem updaten en nieuwste kaarten installeren!

Ask Willem 10-01-2009
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Eigenlijk tevreden met dit apparaat. heb ooit in een grijs verleden een VDO gebruikt maar dat was geen suc6.
Alles is Duidelijk te lezen ook de poi's. het geluid had van mij wel ietsje harder gemogen.
Fijn is ook wel (hem ik niemand nog over gehoord) dat het apparraat ook een Day/Night Wisselt tussen de display-modi Dag en Nacht.
Bluetooth geeft af en toe problemen (loopt vast) en een met een harde reset werkt alles dan weer. Jammer dat de kaarten iets aan de oude kant
Op b.v. de N470 rijd ik door een grasveld i.p.v. op een weg.
Tipje : De koring voor je 2 jaar updates kan je halen op www.navigon.com/freshmaps/discount.

foksuk70 29-12-2008
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Bluetooth werkt vaak niet!

Laat ik voorop stellen dat ik eigenlijk best te spreken ben over de Navigon. Hij berekent de route snel, waarschuwt keurig voor flitscontroles (al hoorde ik geen waarschuwing, maar dat schijnt aan mij te liggen), vindt snel TMC informatie, klinkt helder en de carkit is ook zeer goed (geluid aan beide kanten).

Maar de bluetooth verbinding werkt vaak niet. Op de website kun je geen informatie vinden over welke telefoontoestellen wel en welke niet compatibel zijn. Dus ik belde op naar Navigon en heb (letterlijk) 50min aan de lijn gewacht voordat de verbinding werd verbroken! Nogmaals gebeld op een minder populair moment, en ik kreeg een medewerker aan de lijn die direct een compatibiliteitslijst pakte (nee staat niet op internet) en vertelde dat een HTC Touch niet compatibel was, net als de meeste andere HTC toestellen. Ik werd geadviseerd de Navigon om te ruilen voor een ander merk. En die freshmaps optie die ik had gekocht a 20 euro? Ja die was ik kwijt. Balen.

Kortom, bel eerst de helpdesk van Navigon om te vragen of jouw toestel compatbel is voordat je dit toestel koopt!

Rob van Oirschot 27-10-2008
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Enkele maanden geleden de Navigon gekocht. Hierna heb ik er veel gebruiksplezier van gehad. Soms werkt de TMC niet helemaal goed maar ik woon in het grensgebied met België en heb gemerkt dat als je centraler in Nederland woont de TMC ook beter werkt. Prima apparaat en de opmerkingen over vette vingerafdrukken en kleine aanraakpunten kunnen in de prullenbak verdwijnen. Tenslotte gaat het om het gebruiksgemak en niet hoe schoon het apparaat is en ten tweede als je de aanraakpunten groter gaat maken zie je de helft van de weg voor je niet meer ! De opmerkingen over kleine POI tekens kun je ook vergeten. Ik ben er een tijd geleden ook achter gekomen dat ik een bril nodig had. Nu is alles duidelijk op het schermpje. Voor de overige problemen die ik in de reviews lees zou ik zeggen: Neem kontakt op met de helpdesk van Navigon support.nl@navigon.com. Zei reageren binnen een paar uur of een dag en hebben mij ook prima geholpen met de probleempjes die ik tegenkwam. Het apparaat is dus wat mij betreft zeker een aanrader.

uswhite 11-10-2008
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Ben zeer tevreden over deze Navigon.

Een helder scherm dat ook goed zichtbaar is bij daglicht. Een rustig kijkbeeld. Geen gepiep en gejengel bij het naderen van een flitspaal maar een audio signaal in de vorm van een stem die waarschuwt voor te hard rijden of een flitspaal. Kortom alle voorzieningen die je nodig hebt om goed en vooral rustig te kunnen navigeren.

esvijf 10-10-2008
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Ik had hogere verwachtingen van de Navigon 2150 MAX, zeker gezien de prijs en de eerder geplaatste recensies. (Hiervoor heb ik enkele jaren MIO 286 gebruikt).
wat mij tegenvalt:
- beeld: de pictogrammen van de POI's zijn erg klein en onduidelijk.
- Gering aantal POI's!!
- voor de service map-update en radar POI moet je flink extra meer betalen!! (voor de aanschafprijs had dat wel minder mogen kosten/gratis mogen zijn)
- File's lijken niet altijd adequaat: in de file vernemen dat er file is, is niet leuk en een omweg nemen op een rustige weg vanwege een vermeende file is ook wat overdreven.
- aangeven van toegestane maximumsnelheid werkt juist niet waar je dat wil: op B of N-wegen wordt niet altijd aangegeven of je daar 60-80 of een andere snelheid mag, juist op wegen waar dat variabel is dus.... Binnen de bebouwde kom en op snelwegen wordt dat wel weergegeven, maar goed: dan weet iedereen hoe hard je mag...
- realityvieuw is pure fake!! Elke afrit is hetzelfde vlgs Gonnie, viaducten, spoorwegovergangen etc. worden zelden weergegeven: altijd hetzelfde rijtje bomen. t'idee is echter wel leuk en het aangeven vanrijbanen/afslagen is wel erg duidelijk en handig!
- geluid mag luider
- zuignap blijft niet altijd goed zitten en als Gonnie niet recht voor je geinstalleerd is, staat het beeld scheef (met 1 kant meer naar beneden dan anders)
- Vaag 'kliksysteem bij het inklikken van Gonnie, je zet hem ook snel uit dan doordat de aan/uitknop net daar waar je hem vastpakt
- bij de installatie op de voorruit heb je te maken dat hij vrij hoog moet zitten vanwege de plug/draad van de oplader (tevens TMC): erg onhandig!!
- weinig/geen optie's met stemmen etc...
- ondanks verwoede pogingen is het me niet gelukt om contact te maken met mijn mobiel (Blackberry) en dus is de bleutooth handsfreefunctie voor mij niet weggelegd...
- Ook is het me voorgekomen dat Gonnie linksaf aangeeft terwijl dat in werkleijkheid een weg is waar je rechts de weg moet verlaten om bovenlangs die weg te kruisen...Gonnie is daar niet duidelijk in.

Positief:
- snel contact met satelieten
- bij opstarten pakt hij direct het punt waar hij is gebleven (dusals je hem even uitzet vóór je doel bereikt is, verviolgt hij automatisch de weg bi opstarten)
- hij ziet er wel gelikt uit

Kortom: ik rijdt héél wat kilometertjes en vanwege mijn geografische aanleg volledig afhankleijk van navigatie. Had ik dit geweten, had ik denk ik een andere keus gedaan. Voor mij is dit apparaat zeker zijn geld niet waard!!!
Ik gebruik hem nu voor simpele navigatie daar de extra's geen meerwaarde voor mij hebben of gewoon niet werken, daarvoor had ik voor de helft van de prijs ook een goed navigatietoestel kunnen hebben!!!!!!!!

Toine

erjrtu 07-10-2008
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Ben zeer enthausiast over dit apparaat. De kaart is lekker rustig en de aanwijzigen op het scherm heel duideleijk.
Had hem nadat ik hem had gekocht al binnen 5 minuten aktief op de terugweg naar huis!

Connectie met mijn mobiel (ee HTC S310) werkte prima.
Maar het lukt me vergolvens niet om hem automatisch te laten paren. Dus stelkens opnieuw instellen.

Na de update via de fresh-applicatie (die overigens tergend langzaam is) van de navigatiesoftware en de laatste kaarten (recente kaart-garantie, dus ik kon gratis 2008Q3 downloaden) reageert het toestel soms wat eigenaardig (toetsenblok valt soms weg).

Kortom, nog wat uitzoekwerk, maar verder zeer tevreden en gene moment spijt van mijn aankoop.

Moric 31-08-2008
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

28 -8 aangeschaft, ik wilde eigenlijk de duurdere 8110 maar scheelde me toch teveel in euries.

Eerste indruk; klein doosje, beetje karig verpakt met ook nog eens bijzonder weinig documentatie.
wel met goed functionerende raambevestiging en usb en 12volt laadtkabels. (laatste doet ook dienst als antenne voor de TMC ontvangst.)
Het toestel zelf (niet geheel onbelangrijk) voelt degelijk aan en ziet er stijlvol uit. De kunststof randen, laten wel heel nadrukelijk je vingerafdrukken zien, maar ach.....
De aan-uit zit rechtsbovenaan, dat is geen hndige plek! Met in of uit de houder halen zal je hem onbedoeld aan/uit doen.
Verbinding met de satelieten, is zelfs de eerste keer zo gepiept.

Het menu is logisch, en goed te volgen, wel zijn de knoppen op het scherm wat te klein om goed te kunnen aanraken, onbedoeld raak je wel eens een verkeerde.

De weergave op het scherm is prettig en helder genoeg.
Jaren lang met een pda met TT gereden, maar dit voelt prima.
Line assist en reality view werkt goed, al heb ik het alleen nog op de snelweg gezien, in verschillende steden heb ik de navigon niet op deze kunstjes kunnen betrappen?? wellicht waren de steden te klein en niet complex genoeg?? Ik weet het niet.

TMC staat wel aan, na enig zoeken kon ik ook wel wat info terug vinden, ik had alleen nog niet het idee, dat mijn route er op aangepast werd. (hoewel dit wel staat aangevinkt in het keuze menu.)

Wat betreft de fresh-maps (iedere 3 maand kaart update) dit heb ik nog niet kunnen activeren.
Ik heb de device wel aan de computer gehangen, maar ik kwam er (nog)niet uit. Zoveel opties op de home-site van Navigon
Bluetooth, carkit werkt wel, maar geluid is niet super en af en toe kan ik op het knopje (tel) drukken tot mijn duim kramp krijgt, maar dan reageert hij niet. Wel op andere toetsen trouwens. Even terug naar fabrieksinstellingen en hop! dan gaat het weer goed.
Vreemd!?

Totale indruk; beter/moderner dan mijn pda, degelijk mooi toestel, goede prijs kwaliteit verhouding, maar geen 10.

Martinardi 25-08-2008
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Super apparaat , werkt perfect , geluid en beeld echt super door reaility view pro , nog geen nadelen tegen gekomen TMC werkt prima en handsfree bellen werkt ook prima met mijn G600.
Echt een aanrader!!!

Ton747 17-08-2008
Geschreven voor: Navigon 2150 MAX TMC

Ben altijd een TT gebruiker geweest maar ga binnenkort naar Spanje toe en wilde een nieuwe kaart kopen. Ben toch even gaan rondsnuffelen en zag toen o.a. op deze site de lovende ervaringen van gebruikers van het merk Navigon. Ten opzichte van de Navigon heeft tt geen enkele best reviewed en dat valt tegen met zo'n door hen zelf bestempeld wereldmerk. Heb de navigon 2150 Max gekozen omdat ik als enige extra bleutooth wilde hebben. Deze 2150 max werkt perfect, geen enkele vastloper tot opheden, fileomleiding werkt prima, Dit apparaat doet wat er van verwacht t.w. navigeert uitstekend. Enige nadeel is dat de poi's klein zijn weergegeven en dat er niet op huisnumer kan worden gezocht maar dat is snel te verhelpen door de zijstraatfunctie te gebruiken.
Kortom wereldsysteem met een bijzonder mooi beeld. De kleine minnetjes geven geen aanleiding een andere beoordeling te geven dan een 10 voor alles. Verder even de gebruiksaanwijzing doornemen en je bent de tt snel vergeten.