TomTom ONE Benelux

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 120 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom ONE Benelux op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

ivo3 15-05-2009
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

nog steeds een top apparaat,vind snel de gps,mits je regelmatig de nieuwe quickfix download van tomtomhome.
minder is de batterij natuurlijk,wat al vaak gemeld is,al zijn er maar weinig systemen die een langere batterijduur hebben.
ik heb nu de nieuwe applicatie 7309 en kaarten west europa +centraal en oost-europa 825.2159 versie op 2gb.
helaas geen breedbeeld en geen rijbaanassistentie op dit moment,maar misschien komt er nog een niewe applicatie navcore 8 versie,met deze optie.

Karel int Velt 21-10-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

In vervolg op mijn bovenstaande opmerkingen alhier het vervolg:

Ik moet zeggen dat TomTom vlot heeft gereageerd op mijn mail. Hieronder hun antwoord op het ontbreken van de wijk Floriande in Hoofddorp. Het betreft hier de onmogelijkheid om in de lijst een Floriandestraat te selecteren als zoekobject.

Wij hebben de wijk die u aangeeft zelf opgezocht in een aantal kaartversies en deze is hierin steevast niet aanwezig. Kaartfouten zijn namelijk inherent aan de techniek die gebruikt wordt om kaarten te produceren. Tevens wordt er aangegeven dat de kaartdata 99% correct is wat betekent dat 1% van het wegennet niet op de kaart staat.
Dit was u al uitgelegd door onze collega Sabrina en wij kunnen hier momenteel niets aan veranderen. Wij hebben deze kaartfout nu reeds doorgegeven aan onze kaartenprovider zodat dit in toekomstige kaarten wel wordt gewijzigd.

Floriande ligt er al ruim 3 jaar en behoort dus tot de 1%.

pjoter 04-06-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

2 jaar in bezit, ben twee maal van nederland naar oostenrijk mee gereden en moet zeggen ging heel goed,geen moment in de steek gelaten,ook niet tussen die hoge bergen hadden we steeds verbinding,ook in oostenrijk zelf dacht ik dat hij ons verkeerd wou sturen ( ik dacht dat hij ons een erf op wou sturen) maar dat was een kortere weg naar ons adres, na later zou blijken,toen waren we overtuigt dat deze tomtom one een prima navigatie systeem is.

onno65 05-03-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Op zich een prima navigator.
Beeld en geluidskwalitiet zijn zeer goed.
Ruim voldoende mogelijkheden en voorkeuren,
maar heb nog wel wat kritiek: Wanneer je thuis zit en van te voren een route wil invoeren en checken, blijft 'de huidige positie' staan op het punt waar je 'm daarvoor had uitgezet. Je berekeningen gaan dan van dat punt uit.
blijft dan op 'wacht.op.bruikbaar.GPS-signaal' staan. (TT corrigeert pas wanneer je gaat rijden) In recente bestemmingen zie je geen postcodes meer, (wel handig als je op verschillende bestemmingen moet zijn in een grote stad.

Charley van Doorn 22-02-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Wij hebben de TomTom ongeveer iets meer dan een jaar in bezit.
Een heerlijk apparaat, wat ontspannend rijden naar onbekende oorden.

Een keer kreeg de TomTom een blauw scherm, maar de klantenservice was geweldig !!!
Dat maak je tegenwoordig zelden meer mee !
Duidelijke instructies voor het versturen voor reparatie.

Binnen een week was de TomTom retour, geen kosten,
geen zorgen en functioneerd al weer maanden

Jacobus D. 11-11-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Onlangs voor mijn dochter een TomTom One Benelux gekocht. Nou, dat ding werkte zegge en schrijve 6 weken. Toen deed het apparaat niets meer. Ongeveer 5 weken weg geweest voor reparatie.
Zelf heb ik twee jaar terug voor mijn PDA, TomTom Navigator 5 gekocht. Onlangs wilde ik nieuwe kaarten kopen. Maar wat bleek, die worden niet geleverd door TomTom!!!! Mensen, kijk uit, de service van TomTom is helemaal niets. Alles is gericht op de grote omzet, maar daarna mag je het zelf uitzoeken. Er zijn gelukkig genoeg alternatieven.

Louise Fox 06-09-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Ik heb 'm al een jaar. Maar gebruik hem zelden. Tot voor kort was ik zeer tevreden. Maar tijdens het rijden ging me dat ding op de loop. En ik kreeg steeds de vraag wilt u internetverbinding maken Ook al tikte ikk tig maal op nee, hij bleef met de vraag komen. Gek werd ik ervan.

Aangemeld bij TomTom site. Nou daar heb je ook niet veel aan. Ze verwijzen naar de antwoorden die ik allang had gelezen, maar niks mee kon. Lekker is dat !

De boel gereset, en vanaf dat moment was het helemaal mis. Hulp van een kennis gekregen, en het staat er weer op, Maar als ik navigeer naar aanraakt. Gaat hij op de loop. Gatver de gatver. Ik heb er schoon genoeg van. Opsturen naar hen zie ik ook niet zitten, omdat hun hulp ver benenden peil is. Dus voor mij nooit meer een TomTom One. Graag advies welke merk ik dan aan zou moeten schaffen

tomtomdriver 05-09-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

ik heb de tomtom one nu een paar dagen en hij valt ongelovelijk tegen.
het opstarten en een adres intikken lukt vaak niet eens omdat hij dan al weer is uitgevallen, dit gebeurt ook regelmatig tijdens het rijden. de kaarten zijn up to date, maar de routes soms echt debiel! ik ken mijn eigen stad prima maar hij stuurt me soms mijlen om.als ik dan zelf de goede kant op ga rekent hij de route opnieuw uit en de reistijd gaat meteen 7 minuten omlaag, echt achterlijk. en ja, ik heb de instellingen op snelste route staan. ik zal nog eens proberen met kortste route morgen. ik zag ook dat de verkeersinformatie niet alleen een abonnement kost maar ook de belkosten van je gsm, nee dat is economisch....ik heb getwijfeld tussen deze en de navman f20. ik heb duidelijk de verkeerde keus gemaakt, bij de navman koop je het trafficpakket erbij en klaar ben je. niks extra kosten of abonnementen. en bij de reviews van de navman hoor ik niemand over uitvallen of vastlopen.
ook zoiets, wanneer je al op een snelweg rijdt, geeft het apparaat aan dat wanneer je van snelweg wisselt, je rechtsaf moet slaan en de snelweg op moet gaan (daar reed ik toch al?) en wanneer je in de bebouwde kom rijdt of je rechts aan wilt houden terwijl je toch echt een haakse bocht rechtsaf maakt over een kruising, moet dat niet andersom zijn??
en wanneer je deze problemen hebt, probeer vooral niet contact op te nemen met tomtom, je mag op hun site eerst aanmelden (alsof ik lid van een club wil worden) en vervolgens een heel technisch vragenformulier invullen voordat je je vraag mag stellen.
mijn advies, koop iets anders, het scheelt je geld en paracetamol

xandos 04-09-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Goed en degelijke ding.... Raamhouder viel er wel van af terwijl de tomtom er niet in zat... Wat me wel verbaasde is dat in tegenstelling dan eerdere berichten hier op het forum dat bij mij wel de laatste benelux kaart was geinstalleerd nl v675. 1409..

Voor de rest echt een aanrader nu helemaal hij goedkoop is omdat de v3 op de markt komt die helaas geen sd kaart/gleuf heeft.. Dus zelf mappen er op zetten zit er niet meer in.... Vandaar alsnog snel eventjes deze gekocht.

preekers 22-08-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Als hij werkt is de Tomtom erg gebruiksvriendelijk. Alleen, in mijn geval (10 maanden in bezit) werkt hij vaker niet dan wel. Batterij snel leeg (moet de hele tijd aan kabel). Crash zeer regelmatig (ook tijdens het rijden!!). Was eerst wel te resetten, maar op gegeven moment niet meer. Na 1e keer opsturen naar Tomtom na 1 week al weer gecrashed. Ook resetten via aanwijzingen websiet Tomtom hielp niet meer, helpdesk Tomtom zeer onvriendelijk, kortaf, zelfs onbeleefd, met opgestuurde instructies (via email) was resetten (of zelfs opnieuw formatten (wat bij de 2e keer helpdesk bellen werd aangeraden)) niet mogelijk, pc herkende Tomtom niet. Nu alweer voor de 2e keer opgestuurd. Al met al misschien 2 maanden (van de 10) echt gebruikt. In een woord: Waardeloos!

yazoo 18-08-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Werkzaam als koerier en gebruik de One gedurende de hele werkdag. Werkt echt super en herberekend ook enorm snel. Voorheen in bezit van de Garmin i3 maar dan is de One echt een verademing gewoon vanwege het snelle invoeren van adressen( ongv. 40 a 50 per dag) en het snele herberekenen in geval van verkeerd rijden.

dennisje85 03-08-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Deze Tomtom is voor iedereen, hij is zo makkelijk te bedienen.

Het is voor deze prijs een top systeem.

Updates zijn ook niet super duur.

Navageert me van deur tot deur TOPPIE

Irene1974 27-07-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Superapparaat, gebruikersvriendelijk, uit de doos halen en het werkt, duidelijke aanwijzingen kan geen misverstand over bestaan. Snelheidsindicator en aankomsttijd inplannen ook superhandig. Alleen vervelend dat je er geen oplaadsnoer bij krijgt voor een gewoon stopcontact, daardoor is die thuis snel leeg en kun je niet even van tevoren kijken wat afstand ergens naar toe is. Voor de rest perfect.

peter38 18-07-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Na lang twijfelen toch gekozen voor de TomTom benelux. Dit mede n.a.v. de diverse reviews op kieskeurig. Wat een top apparaat. Echt plug en go. Zeer simpele bediening. Brengt je uitstekend naar de plaats die je wilt. Diverse (bekende) routes uitgeprobeerd. Echt een uitstekend apparaat . Kan hem iedereen aanbevelen. En bovendien een leuke prijs voor zo'n geweldig apparaat. Nu 4 weken in bezit.

Mbenga 28-06-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Mijn TTOne gaat de vuilbak in. Heel erg beu ben ik het. Al 3 maal ging hij terug voor hetzelfde en nog steeds werkt hij niet. Hij springt op het blauwe scherm:Wil u verbinding maken met... en is daar niet meer weg te krijgen. Het lijkt mij een warmteprobleem en ik zou alleen kunnen rijden met de airco volop naar de vooruit in de zomer en zonder verwarming in de winter. Leuk!!!
Ik kan dus alleen maar zeggen: KOOP DIT DING NIET!!!! Ik ben hier echt niet aan het overdrijven, een GPS zou het rijden aangenamer en veiliger moeten maken maar ik vrees dat ik en gevaar op de weg aan het worden ben gewoon door mij rot te ergeren!

SammSamm 18-05-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Na lang twijfelen en het lezen van de revieuws van verschillende navigatiesystemen heb ik toch gekozen voor de TomTom one benelux. Top product en toch nog een leuk prijsje.

TomTom one benelux is een leuk klein apparaatje. Geeft duidelijk aan waar je naartoe moet. Als je op de snelweg rijdt, geeft hij ook duidelijk aan welke afrit je moet nemen.

Hij is erg duidelijk, enigste minpuntje tot nu toe: de raamhouder is simpel, en is er bij mij 1x eraf gevallen, dus stevig aandrukken!!!

Voor de rest is hij erg duidelijk en gelijk bruikbaar na het openen van de verpakking. SD-kaart erin, aanzetten en een paar vragen beantwoorden en je kan hem gelijk gebruiken. Plug & Go!!!

Erg handig en staat ook als tip vermeld in het instructieboekje: maak een back-up van je sd-kaart op je computer. Dat kan je doen met de bijgeleverde cd-rom van TomTom Home.

Jan v.d.Eijnden 02-04-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Ben sinds 1 week in het bezit van de Tomtom one.
Ik moet eerlijk bekennen dat dit de beste aankoop is sinds jaren!!!!
Afgelopen weekend naar Sauerland geweest naar een plaatsje dat amper op de kaart stond.
Dank zij de Tomtom werd ik voor de deur van het hotel tot staande gebracht.
Dus niets dan lof

Gerrit2 01-04-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

De eerste ONE is THE ONE..; goed en degelijk apparaat die doet wat ie moet doen..reeds 1 1/2 jaar in gebruik in Nederland maar ook in Europa; in de auto maar ook op de motor (montage met een Brodit houder)
zelfs met deze TT1 op de motor in de regen gereden..(met zonnekap) geen problemen tot dusver..heeft alle adressen totnutoe gevonden, ook in buitenland..

Max19 27-02-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Vanaf het begin, oktober vorig jaar, met veel regelmaat het apparaat moeten resetten. Het sd-kaartje uiteindelijk opgestuurd en een vervanging gekregen. Problemen met vastlopen software bleven bestaan, weer contact met de service afdeling, moest ik alle handelingen weer met het sd-kaartje doen. Eerst apparaat resetten en uiteindelijk software opnieuw installeren etc. Voor mij was al lang duidelijk dat de TomTom(hardware) niet goed functioneerde. Volgens de service afdeling was dat niet zo en zou het apparaat bij werking gewoon geretourneerd worden. Het vastlopen gebeurt meestal niet direkt, echter wanneer ik een tijdje onderweg ben. Dan nu toch maar voor de GARMIN.

Mr Roel 08-02-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Lekker no-nonsens ding. Duidelijk, klein, gemakkelijk in de bediening maar er is wel iets dat van mijn hart moet, en waar Tina enkele dagen geleden al melding van maakte; de meeste nieuwbouwwijken zijn de NIEUWSTE Tomtom volstrekt onbekend. Gisteren weer volledig in de mist gereden in Zwolle. Waarom kan je allerhande updates downloaden bij Tomtom maar NIET bijgewerkte software met de nieuwste straten???

Tina 26-01-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Vorige week een nieuwe TomTom one gekocht. Echter er blijkt dat daar een 1,5 jaar oud kaart in zit.

Na contact opgenomen met TomTom, blijk dat dit normaal is. Hun enige advies is koop een nieuwe kaart voor 99 euro!

Voor de duidelijkheid, een 1,5 jaar oud kaart heeft geen nieuwbouw van 2 a 2.5 jaar geleden.

Dus ons gehele wijk uit begin 2004 staat niet erop. Ons vakantie bestemming staat er niet op! Nieuwe rotondes en wegen staan er niet op!

Verder is deze apparaat wel goed. Klein, makkelijk mee te nemen, makkelijk is gebruik enz. De aan/uit knop vraagt wel kleine vingers.

Oldenzaal.nl 06-01-2007

Prima apparaat !
Ik had een Mio 296 Plus gekocht die vorig jaar als beste uit de test kwam in de
Consumentengids.
Hoe ze tot die conclusie waren gekomen is mij nog steeds een raadsel.
Wat een vreselijke miskoop !!!
Onlangs heb ik 'm voor weinig doorverkocht aan een collega.
Dezelfde dag nog heb ik een TomTom One 2 (Benelux editie) gekocht.
Geen draden-wirwar meer in de auto......,
niet meer tot 5 minuten toe op een GPS-signaal wachten...., niet tot 10 minuten
wachten tot de route berekend is...., geen lege accu meer na 1 uur...., geen
kaarten meer die al 2 jaar oud zijn en niet meer geupdated kunnen worden....,
enz., enz.
Eindelijk een handzaam toestel wat razendsnel signaal oppikt en de route
berekend.
Up to date kaarten indien gewenst aangeschaft worden, ook na langere periode.
In mijn knutselhok heb ik zelf een eenvoudig houdertje gemaakt dat vastklikt
aan het verwarmingsrooster van m'n Audi, omdat de zuignap door de schuine
voorruit anders wel heel ver weg komt te zitten.
Minpuntjes t.o.v. de Mio ? Ja, de karige uitrusting van de TomTom. Zelfs een
tasje / beschermhoesje zit er niet bij. Jammer.
Inmiddels heeft een kennis het Benelux kaartje vervangen door een 1 GB kaartje
met West-Europa.
Is niet eenvoudig, maar kan dus wel. ;-)

spoednic 06-01-2007

De tomtom1 met benelux versie nu een 2 weken in huis, en ik moet zeggen dat ik
er geen moment spijt van heb.Klein,goede stemmen en je krijgt een duidelijk en
nauwkeurig display te zien, zeer snelle herberekening en het menu is prima
overzichtelijk.file in zicht!!snel naar alternatieve route en binnen 1 minuut
heb je je info.mogelijkheid om je routes te plannen (op de tom tom maar ook via
je comp.)Ik wilde in de eerste plaats niet te veel geld uitgeven en heb daarom
voor de benelux versie gekozen, maar eenmaal ermee aan de slag kon je via de
tomtom site een kaart met 20% korting downloaden voor west europa.Dus
sd-kaartje gekocht 1gb en de europa versie erop gezet.Nou dat werkt perfect,kan
ik alvast de vakantie-route gaan uitstippelen.kortom een aanrader

Arjan85 04-01-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Benelux

Heb sinds enkele weken de tomtom one benelux in huis. Ik kan zeggen dat het
apparaat echt perfect werkt. Het is simpel maar heeft toch vele opties om in te
stellen. Leuk om de flitspalen toe te voegen. Altijd makkelijk. Duidelijk
gesproken instructies en zeer snel satelieten gevonden. Berekening van de route
verloopt nauwkeurig en de aangegeven tijden en snelheden zijn zeer exact. In de
loop van de tijd maar eens kijken om west europa op kaart of dvd aan te
schaffen. Voor een simpele maar goede navigatie is dit echt een aanrader!

Bramaica 22-12-2006

Ik ben zeer tevreden over de TOMTOM One Benelux. Maakt zeer snel verbinding, is
super eenvoudig te bedienen en herberekent razendsnel een route als je zijn
bevelen niet opvolgt. Zuignap werkt prima, goed beeld en handzaam ontwerp.
Perfect!