Garmin nüvi 205

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 205 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

hilko159 03-06-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 205

Ik heb onlangs een Nuvi gekocht bij een Mediaketen. €89 om precies te zijn. Thuis uit proberen en updaten.
Alleen de nieuwe kaarten moet je ff tijd voor uit trekken, maar voor de rest kun je alles vrij snel erop zetten.
Ook eigen POI zijn makkelijk te plaatsen. Veel gemak met dit apparaatje. Ook de TMC werkt uitstekend.

Kelsey 02-04-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 205

Ik heb de nuvi 205 gehad als kado.
Simple ding,doet zijn werk goed,kwa prijs is de ding redelijk.
Updaten veel geduldt hebben,hulplijn van Garmin aardig,jammer dat het 35 cent per minuut kost.
Goede internet met speed is wel nodig voor deze update.
Uitpakken is ook een kunst,of niet volgens Garmin.
Maar als het doet dan heb je ook wat.
Leuke update,s met de stemmen,en leuke puntwijzers,kortom dat maakt het allemaal waard.

pamketelaars 26-02-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 205

De Nuvi 205 is door zijn grootte een handzaam apparaat. Hij past zo in je binnenzak. De voorgeinstalleerde kaarten van Benelux en Frankrijk kunnen via de Garmin site worden geupdated. Daarmee heb je de meest recente (2009) kaarten in bezit. Het downloaden vraagt wel enige nauwkeurigheid en tijd. Je moet er ook een apart mini-USB kabeltje voor aanschaffen (daarmee kun je de Nuvi ook via de PC opladen). Garmin levert dan ook online de nodige hulpprogramma's. De 205 navigeert prima en accuraat. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd en het werkte steeds probleemloos. Het beeld is helder en het volume en geluid van de stemsturing uitstekend verstaanbaar.
Met Mapsource kun je ook andere kaarten, bv. de Garmin fietskaart Nederland, op je PC en Nuvi plaatsen. Dankzij de 4 uur gebruikstijd die makkelijk gehaald wordt en de door Garmin ontwikkelde fietssteun is het daarmee ook een uitstekend navigatiemiddel voor op de fiets en zelfs te voet. Simpelweg de instellingen aanpassen. De kaart is dan zeer gedetailleerd. Ook het vastleggen van tracks en waypoints is mogelijk en valt te communiceren tussen PC en Nuvi. Juist dit dubbelgebruik trok mij over de streep om de Nuvi 205 te kopen.
De POI's zijn uitgebreid. Ook waarschuwt hij je voor vaste flitspalen. Via de Garmin site zijn nog een paar leuke extra's te downloaden. bv. een andere stem of voertuigafbeelding. De prijs / kwaliteitsverhouding voor dit basismodel van Garmin is uitstekend. Het apparaat oogt degelijk, zo ook de bijgeleverde 12 volt adapter en steun. Over de duurzaamheid valt na een maad nog weinig te zeggen, maar dat mag je van een garmin wel verwachten.