TomTom GO 40

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 40 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Yoda 07-06-2017

Zonde van het geld

Geschreven voor: TomTom GO 40

Systeem is onbruikbaar. Scherm is extreem klein en als ik het aansluit op de officiele opel Corsa aansluiting dimt het display zodat het niet afleesbaar is. Geluid is ook heel slecht en bijna niet te verstaan.

G.J. 30-04-2017

Leuk apparaat

Geschreven voor: TomTom GO 40

Matig systeem. Taalkundig vreemde aanwijzingen. Moeilijk in te stellen onduidelijke stem. Ook niet duidelijk aan de laptop met de site aan te sluiten voor een update.

Pluspunten

• Ziet er aardig uit.

Minpunten

• Slecht verstaanbaar

LenKramer 24-04-2016

Geen tussenstops importeren

Geschreven voor: TomTom GO 40

Het is niet mogelijk om extern aangemaakte GPX bestanden met een reeks tussenstops ook als zodanig te importeren. Van de bedoelde tussenstops blijft niets anders over dan routepunten via welke de route loopt terwijl ik zou verwachten dat alle tussenstops ook 'volgende bestemmingen' zouden zijn.
Heb het apparaat na een paar dagen experimenteren teruggestuurd en daarvoor in de plaats een Garmin aangeschaft. Die hebben deze tekortkoming niet.

cor 25-04-2016

Omdat hij mij ook niet beviel heb ik hem omgeruild naar een Rider 40
deze Rider 40 kan tenminste wel routes met meerdere tussenpunten rijden in combinatie met het bij de Rider meegeleverde gratis programma Tyre Pro en tevens is er nu nog een programma te koop met nog meer mogelijkheden het heet Myroute app.
De Rider heeft 2 versies de 40 en de uitgebreide 400 beide zijn ook geschikt voor op de motor maar ook voor in de auto voor toerrijders die leuke,zelfgemaakt of van anderen gekopieerde, routes willen rijden.
De Rider is nog in ontwikkeling maar word door Tomtom software updates steeds beter
Het beeldscherm is voor rijden met zonlicht ook een stuk beter dan de Go 40
Is wel duurder maar je krijgt dan ook een stuk meer.
Voor mij geen gewone Go meer, deze zijn niet meer te vergelijken met de mogelijkheden van de oude Tomtom's.

Piet 08-02-2016
Geschreven voor: TomTom GO 40

Ik ben van de Tom Tom 750xl naar deze Tom Tom gegaan...

Zodra je je eigen een beetje heb verdiept in het systeem is er goed mee om te gaan wel vindt ik mijn vorige systeem makkelijker in gebruik..

Groot voordeel is de gratis updates die je kan pakken

Mijn grootste nadeel is dat ik elke keer na het invoeren zelf weer moet inzoomen naar het gewenste rij beeld..!

Ook heb ik er vaak last van dat hij 2 huizen te laat of te vroeg is met mijn eindbestemming te weergeven dit is een puntje wat niet fijn is met 22 leveringen per dag met vrachtwagen maar ook hier raak je aangewend en moet je zelf iets oplettender worden

Tot nu toe heb ik er in ieder geval goed schik mee...!!

Speedyforever 18-12-2015
Geschreven voor: TomTom GO 40

Zicht bij zonnig weer is waardeloos, maar dat geldt waarschijnlijk voor alle systemen. Net zo traag als vorige TomTom (TomTom One XL), geeft soms te laat aan waar je naar toe moet, Weg volgen op display is ook niet altijd handig, draait niet snel genoeg mee.

geeuwke 08-12-2015
Geschreven voor: TomTom GO 40

alternatieve routes vaak niet kunnen vinden steeds brengt de tomtom je terug naar de snelweg ben je de weg kwijt veel moeite met de juiste route weer op te pakken na de vakantie niet meer gebruikt

mdrongelen 10-07-2015
Geschreven voor: TomTom GO 40

Ben de laatste tijd erg slecht (of eigenlijk niet) geholpen met m'n TomTom go40. De betaalde dienst 'HD traffic' geeft zeer slecht de files + alternatieve routes aan. Dit probleem begint al dat je je roaming aan moet zetten in t buitenland en je dan veel te laat (als je al in Antwerpen staat) terug- of om via Bergen op Zoom stuurt.

Bij de laatste klacht beriepen ze zich nog op een oud mailtje omdat een echte oplossing blijkbaar niet gegeven kon worden.
De TomTom is nu 3 maanden oud maar ze konden dan niks meer voor me doen wat ook slecht is.
Voor iedereen die TomTom gewend is, wen dan inmiddels maar aan de slechte service, diensten en klantenservice.
Michel

cor 30-06-2015
Geschreven voor: TomTom GO 40

Prima apparaat als je van A naar B gaat, niet geschikt voor het rijden van routes met meerdere tussen punten.
Mooie routes of routes met veel tussenstops (POI's)maken gaat niet met externe programma's zoals Tyre maar ook niet met het nieuwe tomtom programma MyDrive Connect, je moet de routepunten op de tomtom zelf aangeven en daarvoor voor ieder punt helemaal inzoomen. dit is een hels karwei
beeldkwaliteit valt tegen bij fel zonlicht.
De raamhouder zit vast aan de navigatie en is wat moeilijk los te maken van het raam.
Je kunt de raamhouder wel losmaken van de tomtom maar daarvoor moet je hem stevig in de hand houden en is dus niet mogelijk als hij gemonteerd zit.
De duurzaamheid niet kunnen testen

cor 18-10-2015

Omdat hij niet beviel heb ik hem omgeruild naar een Rider 40
deze Rider 40 kan tenminste wel routes met meerdere tussenpunten rijden in combinatie met het bij de Rider meegeleverde gratis programma Tyre Pro.
De Rider heeft 2 versies de 40 en de uitgebreide 400
Het beeldscherm is voor rijden met zonlicht ook een stuk beter dan de Go 40
Is wel duurder maar je krijgt dan ook een stuk meer.

Computer538 21-06-2015
Geschreven voor: TomTom GO 40

Mijn oude Tom Tom One vond ik duidelijker, ben er niet echt op vooruit gegaan, jammer
wel een voordeel dat je nu de nieuwste kaarten kunt downloaden zonder kosten.

C-Carman 05-06-2015
Geschreven voor: TomTom GO 40

Het is gewoon jammer dat tomtom zijn geweldig goede en robuuste storingsvrije maar vooral gebruiksvriendelijke systeem heeft vervangen voor een niet goed werkende en storingsgevoelige systeem die daarbij nog eens traag of zelfs weigert en daarbij ook nog eens zeer gebruiksonvriendelijk werkt.
Zelfs de dure modellen zoals de Go 6000 bevatten dit trage maar vooral gebruiksonvriendelijke systeem.
De volgend aanschaf word beslist geen tomtom

rbol 19-05-2015
Geschreven voor: TomTom GO 40

Slecht geluid en zeer slecht beeldscherm. Absoluut niet te lezen/zien op een zonnige dag. Erg jammer dat ik €129 heb uitgegeven aan deze T0mTom.
De klantservice is prima maar de website is erg moeilijk te doorgronden. Op plekken waar je graag een telefoonnr ziet zie je hem expres niet ... zo lijkt het althans...

Ik raad hem niet aan.

Cor Huisman 22-03-2015
Geschreven voor: TomTom GO 40

Bediening valt tegen t.o.v. mijn oude TomTom One en indien je je adres voorbei rijdt dan zit je in het lucht ledige. Het enige voordeel is dat je geen landen meer als voorkeur hoeft in te tikken.
het is Jammer dat mijn oude het heeft begeven en er niet voldoende geheugen in zat anders had ik nooit een nieuwe gekocht.

daanium 15-12-2014
Geschreven voor: TomTom GO 40

Voorheen had ik een Tomtom One. Elke keer gedoe met de kaartupdates. Deze Tomtom GO serie heeft lifetime update, dat wil zeggen 4x per jaar een hele nieuwe kaart! Dat was voor mij de doorslag, tijd voor een nieuwe Tomtom. De besturing is even wennen en ook de layout van de aanwijzingen zijn nieuw, en voor mij even wennen. Maar binnen drie of vier ritjes was ik verkocht, wat een verademing!

leea 03-12-2014
Geschreven voor: TomTom GO 40

Ik was de 630 op mijn ventilatierooster gewend. Nu zit er een zuignap op die op de voorruit moet. In de gebruiksaanwijzing staat dan dat hij je zicht niet mag hinderen dus onderaan je voorruit plaatsen. Dan kan je hem alleen niet meer bedienen vanuit je stoel. Alternatieven voor de zuignap zijn er (nog) niet en dat is de grootste misser van TomTom. Het gebruik was even wennen maar gaat nu goed. Zelf heb ik het model met file melding via je mobiel en dat gaat prima. Door de plaatsing op de ruit is het beeld bij rijden in de zon soms flets. Verder ben ik tevreden omdat hij nog steeds gedaan heeft wat ik wilde.

JasperDeGraaf 04-12-2014

Het alternatief is er wel degelijk en werkt super: De zogenaamde Beanbag. Ik was er erg tevreden mee. Alleen heel raar dat TomTom nergens vermeld hoe je de montageswivel kan wisselen van boven naar beneden.

Van de TomTom site: De antislip-onderkant zorgt ervoor dat de houder zelfs op het slechtste wegdek op zijn plaats blijft zitten. Werkt met de houder die werd geleverd bij je TomTom-navigatiesysteem. Geen extra onderdelen of installatie vereist. Vormt een veilig en functioneel alternatief voor een houder op de voorruit.

brts 27-09-2014
Geschreven voor: TomTom GO 40

Vandaag een Go 40 gekocht. Zeer ontevreden. Allerlei aspecten die moeten worden behandeld, niet eens aan toe gekomen. Bij tom tom begrijpen ze niet veel. Zwaar in de problemen en er alles aan doend om het hoofd boven water te houden, maar helaas. Veel en veel te gebruikers onvriendelijk. Ongelooflijk dat ze niet eens in staat zijn een plug en play device te leveren. 'Stuurprogramma niet geïnstalleerd' vertelt Windows. Het is dus bij Windows onbekend! Dan maar 'My Drive' geïnstalleerd; reageert niet. Opnieuw opstarten misschien? Wel nee, niets helpt. Opnieuw installeren ook niet. Zo is het gemakkelijk life time kaart updates te beloven. Die kunnen zo niet worden gedownload!

rc_1985 18-03-2015

Dit probleem is eenvoudig op te lossen. Google is your friend in dit geval en even zoeken op internet had je tot deze link geleid:

Hier staat gewoon de oplossing. Wel even My drive installeren uiteraard alvorens je deze link gebruikt om je probleem op te lossen.

frarie 08-09-2014
Geschreven voor: TomTom GO 40

Het apparaat onderscheid zich niet direct van de meeste navigatieapparatuur. De spraakaansturing werkt goed. Jammer dat je nog steeds met dat "knullige" zuignapje op je voorruit zit pionieren, bij een lang dashboard bijzonder onhandig. Omdat het tegen de ruit geplakt wordt, komt dit de beeldkwaliteit met zonnig weer niet ten goede. Op naar de winkel voor een "beanbag" om de navigatie op het dashboard te plaatsen. Vergeet het maar!! de beugel met zuignap is niet geschikt voor een "beanbag" omdat de beugel daarvoor aan de onderkant van de navigatie gemonteerd moet zijn, hetgeen bij dit apparaat niet het geval is. Dit is volgens mij en zoeken op internet niet veranderen.
Dus ben ik teleur gesteld in het gebruiksgemak van dit apparaat.

JasperDeGraaf 10-09-2014

Je kan de beanbag wel degelijk gebruiken! De montagebeugel kan je er uit duwen en aan de andere kant er weer in steken. Het is onbegrijpelijk dat TomTom dit nergens in de handleiding vermeld ( ik kon het niet vinden). Met beanbag kan je de nav lekker dichtbij zetten. Desondanks bleef het beeld abominabel slech afleesbaar dus ik heb hem teruggestuurd.

JasperDeGraaf 02-09-2014
Geschreven voor: TomTom GO 40

Verschrikkelijk slecht scherm. Verder prachtig apparaat, maar gewoon niet af te lezen op een zonnige dag. Kijkhoek en plaatsing maken niets uit. TomTom reageert dat het een instap model betreft. Beste TomTom, in plaats van winst maximalisatie zouden jullie eens wat aan product ontwikkeling moeten doen. Mijn advies: 1) koop een goed scherm in, 2) zorg dat het geluid harder kan, 3) zorg dat de batterij langer dan 2 uur mee gaat.

Fallanden 24-07-2014
Geschreven voor: TomTom GO 40

Beeldkwaliteit is matig. Dit komt door wat fletse kleuren.
Straatnamen in wit weergeven op een licht grijze achtergrond is geen juiste keuze. Vooral als de zon schijnt in de auto. Donkerblauwe achtergrond met witte letters zoals bij de oude tomtom versie was wel heel duidelijk. Dit apparaat heeft veel mogelijkheden maar helaas is de afleesbaarheid voor verbetering vatbaar. Wellicht dmv update.