Garmin Zumo 590 LM - Reviews

Tmc
Resolutie
800 x 480 pixels

Frits 21-02-2016 Product maand in bezit

De Zûmo 590is de perfecte opvolger van de Zûmo 550. De 590 heeft n erg mooi en groot scherm, het interne geheugen is enorm.
Softwarematig heeft dit topmodel van Garmin mi. wat tekortkomingen. 1 als ik n gedownloade route wil rijden wordt ik altijd naar t eerst way point gedirigeerd. Graag zou ik vanuit mijn huidige positie de kortste weg naar de route willen hebben en vandaar uit de hele route willen afrijden. De Zûmo 550 vroeg om deze keuze, bij de Zûmo 590 ontbreekt deze keuze, heel jammer voor zo'n topmodel. Graag zou ik instelbaar willen binnen welke afstand de POI's zichtbaar worden. Nu heb je n cluster van POI's in een stad aan de horizon waar je waarschijnlijk niet ingaat. Geeft n erg storend beeld.
Hardwarematig mis ik de Zûmo schroevendraaier, de 590 is wel erg makkelijk voor gelegenheidsdieven los te koppelen, ik heb nu n duur Zumolock extra moeten kopen. De voedingskabel was voor m'n Harley erg krap aan. De microSD kaart gleuf zit op een erg onhandige plaats, vooral als je vaak routes met vrienden uitwisselt (je moet de interne batterij optillen op bij de gleuf te komen).

Jf van dijken 22-11-2015 Product kwartaal in bezit

Gebruik de Zumo 590 in de auto en op de motor, makkelijk te programmeren, een route maken via de computer is na enige studie leuk en best te doen, ook de functie rondreis is voor de motortoerrijder een mooie optie, ik ben er tevreden mee.

roadrats 17-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Slechte koop. Het maken van routes in Basecamp vergt dagen studie en het doorlopen van minimaal 2 DVD's lesmateriaal. Tot overmaat van ramp werkt na iets meer dan 1 jaar de USB verbinding met de PC niet meer correct. Daarnaast is het zonder PC bijna onmogelijk een route te plannen (lastig op de camping)

Hans 45 Nijmegen 12-06-2014 Product paar dagen in bezit

Sinds 2 dagen in het bezit van deze 590. Had hiervoor een 660 met alle ellende van dien. Deze 590 oogt meteen al stukken beter en solider als de 660. Dit apparaat voelt steviger en robuster aan als de 660.

Ook wat hij kan, wat er voor een mogelijkheden opzitten, een dikke plus. Veel meer mogelijkheden voor wat betreft instellingen, routes rijden. Je kan hem koppelen met je telefoon en dan muziek streamen. Ook buienradar en de verkeersinformatie zet hij van je telefoon om in het scherm. Erg fraai gemaakt.

Ook erg fraai is de hoogte weergave van bergen in de 3D modus.

Minpunt. De geluidsweergave tijdens het rijden. Deze is aan de zachte kant. Boven de 40 km/uur hoor je niets meer. Dat deden zijn voorgangers de 550 een de 660 beter. Mogelijk dat ik daar nog een oplossing voor ga vinden.

Bekijk de filmpjes over deze 590 van MR.GPS eens op Youtube. Dat geeft een goed beeld met wat voor een apparaat we te maken hebben.

Verder is mijn eerste indruk erg goed. Ik denk dat dit wel een aanrader is voor velen. Mocht je een navigatie zoeken. Vergeet de 660 en ga voor de 590. Hij kost 150 euro meer maar geeft voor 650 euro minder ellende. En dat is mij veel waard.