Garmin nüvi 2597LMT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 2597LMT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

musicscore 07-07-2018

Mooi, Snel en vooral betrouwbaar

Geschreven voor: Garmin nüvi 2597LMT

Ik heb dit apparaat nu meerdere jaren in gebruik en ik vind het een geweldig navigatie toestel. De prijs/kwaliteit is zeer goed. Vele mogelijkheden en minimaal 4 keer per jaar een kaart update (die ook goed actueel is). Een minder goed punt is de uitspraak van de straten. Soms lijkt de straatnaam nauwelijks op de echte uitspraak. Wanneer je je telefoon koppelt met de navi dmv Smart Link dan krijgt je tijdens het rijden heel actuele verkeersinformatie en deze dienst is gratis. Het koppelen van een IPhone is lastiger dan het koppelen van een Android (maar als wat niet Apple is koppelt nu eenmaal lastiger met een Apple device)

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Heel veel mogelijkheiden
  • Duidelijk scherm, ook in zonlicht
  • Snel
  • Regelmatig goede (kaart) updates

Minpunten

• Uitspraak straatnamen
  • Koppeling met IPhone

Patrick 17-07-2016

Korte omschrijving

Geschreven voor: Garmin nüvi 2597LMT

Zeer duidelijk scherm met gerichte informatie. Enkel de gebruiksinfo en de daaraanverbonden handelingen op het toestel (software )is niet echt duidelijk. Maar dit is op elk toestel zo. Prijs/kwaliteit: zeker in promotie een aanrader, vele mogelijkheden - toepassingen op het toestel aanwezig en dus zeker een aanrader.

hoijohn 11-06-2016

onbetrouwbaar

Geschreven voor: Garmin nüvi 2597LMT

meerdere keren al gehad dat hij niet meer aan wil gaan, restten is dan enige mogelijkheid! ook al 2x in buitenland gehad dat navi helemaal niet reageert, gelukkig oude TOMTOM reserve bij mij.... tevens is display mooi groot maar waar het om gaat, de auto weg minimaal...

josvak 10-08-2015
Geschreven voor: Garmin nüvi 2597LMT

Ik heb alles een 5 gegeven omdat de klantondersteuning WAAR-DE-LOOS is. Ik herhaal WAAR-DE-LOOS. Update kopen. Betalen, Ja dat werk wel goed. Maar de update werkt niet. Drie browsers ondersteunen hem niet. Bellen. Ja een programmatje zus en zo, nou dat zouden ze wel voor me doen. Wil starten met updaten: melding: extra geheugenkaart nodig. Zeg me dat aub voordat ik iets koop en betaal. Geheugenkaart erin. Downloaden duurt 2,5 uur. Nou na 1 uur op 50%, na 3 uur op 50% en na 6 uur nog steeds op 50%. 0 KB per sec. Wel veel flitsende dingen. Bellen. Idereen naar huis. Tja ik ben maar een klant en die telt niet meer na half zes...... Nu maar gestopt. Morgen mijn geld terug vragen. Op naar TOM TOM

Ebbet 25-06-2016

Wat is het tel.nr want dat heb ik zelfs niet. Op internet gekocht en daar sta je dan. Niemand om op terug te vallen.

Lies92 27-06-2016

Ik vond de service prima, in garantie ging mijn oude stuk. Nu woon ik vlakbij Eemnes dus ben ik er langs gegaan (ik moest de kapotte opsturen) toen hun tips allemaal niet werkten. Ik kreeg meteen een nieuwe mee! En dat was ook de nieuwste uitvoering. Hier hun gegevens:
Indien u contact met ons wilt opnemen betreffende deze aanvraag dan kunt u dit doen via ons gratis telefoonnummer 0800-0233937* (bereikbaar ma t/m vr 9.30 - 18.30) of per e-mail: dutch.support@garmin.com.

*Met een mobiele telefoon belt u 035-5393727, normaal tarief

Marcel van G. 27-07-2015
Geschreven voor: Garmin nüvi 2597LMT

Ik heb een 1 gegeven voor vormgeving en duurzaamheid, enkel om de eindscore onvoldoende te laten zijn. Het is nl niet mogelijk om een cijfer te geven voor de uiteindelijke werking van de navigatie. Als ik zeg dat wij op een gegeven moment met de wegenkaart de Garmin aan het controleren waren, dan is het denk ik duidelijk hoe ik over de werking van dit apparaat denk. Verschillende keren zijn wij in Frankrijk uitgekomen op wegen (paden eigenlijk) waar je alleen met een Jeep of tractor wil komen. Wij hebben alle hoeken van Avignon gezien, behalve de hoek waar we heen wilde, de melding "ga naar de aangegeven route" is om gek van te worden en bij de melding "neem de derde afslag op de rotonde" was het steeds weer de vraag welke afslagen wel en welke niet in de telling werden meegenomen. In een grote en drukke stad (rondweg Parijs bijv) kan rijbaan-assistentie heel zinvol zijn. Helaas, deze lijkt alleen op grote, brede overzichtelijke snelwegen te werken, daar waar je het niet nodig hebt. En op deze wegen is de term "rij naar toerit" voor het nemen van een afslag ook wat vreemd.

En het probleem zit em niet in Frankrijk. Terug in Heemstede reden wij op een vele jaren bestaande weg langs een weiland, maar volgens de Garmin reden wij in het weiland en moesten een U-bocht maken. Het zal duidelijk zijn, in mijn ogen een miskoop.

Helaas waren wij 2,5 weken met vakantie en is de retourtermijn van Mediamarkt 14 dagen. Volgens de serviceafdeling van Mediamarkt dus pech. Ruilen zit er niet meer in. Hoezo "service"-afdeling ?

Ondertussen mijn oude Navigon weer in gebruik genomen. Dan maar met wat verouderde kaarten.

Marcel van G. 16-11-2015

Na onze Frankrijk ervaring is de Garmin een tijdje in de la blijven liggen. Een poging om de software op de pc te zetten is mislukt. Via de mail wordt mij door Garmin doodleuk aangegeven dat het dan blijkbaar aan mijn pc ligt, en dat ik het op een andere pc moest proberen. Afijn, dit weekend de Garmin weer eens gebruikt in Nijmegen, een voor mij redelijk onbekende stad met een lastig verkeercirculatieplan in het centrum. Nou, dat was voor de Garmin ook te lastig. Meest problematisch is dat de gps blijkbaar niet goed werkt. Volgens het scherm reden wij geregeld in paralelstraten van waar we werkelijk reden. De Garmin verhuist definitief naar de la.

sietse14 28-08-2015

Ik kan deze ervaring delen, en gebruik ook weer mijn oude Navigon, welke vijf jaar ouder is, maar stukken beter.
Waar zijn ze bij Gaar- in vredesnaam mee bezig?
Volgens mij had Navigon beter Garmin over kunnen nemen i.p.v.omgekeerd.Is deze achteruitgang misschien te wijten aan Duitse arrogantie ? Bah!!!

Jomahuru 01-01-2015
Geschreven voor: Garmin nüvi 2597LMT

Na mijn Navigon 8450 Live (gestolen) en mijn Navigon 70 Premium Live ( accu stuk ) had ik nu na wat testen bekeken te hebben deze Garmin Nuvi 2597LMT gekocht. Ik vond Navigon al geweldig maar deze steekt er weer met kop en schouders bovenuit. Geweldig apparaat wat gewoon doet wat hij moet doen. De levenslange gratis kaarten en software updates is bij de prijs inbegrepen. Na wat kleine problemen met het installeren van Garmin Express op de computer heb ik de allernieuwste kaarten op de Garmin geïnstalleerd en daarna enkele proefritjes uitgevoerd. Feilloos apparaat. navigeren via spraakopdrachten werkt ook boven verwachting goed. Handsfree telefoneren via bluetooth werkt ook prima. Al met al een aankoop waar ik geen spijt van heb.

Ebbet 23-07-2015

Lees ook dat je geen routes langer dan 200 km kan invoeren?

Jolandajm 14-07-2015

Ik zie dat u problemen had met het downloaden van de Garmin Express. Ik heb net zo'n nieuw apparaat aangeschaft en heb hetzelfde probleem. Ik heb het programma GE al een paar keer verwijderd en opnieuw begonnen, maar telkens wanneer ik het apparaat wil updaten geeft hij aan dat er een fout is. Kunt u mij een tip geven hoe ik dit kan verhelpen? vr.gr. Jolanda

Lies92 24-06-2014
Geschreven voor: Garmin nüvi 2597LMT

Ik kreeg deze van Garmin omdat mijn vorige, de 2595, vreemd ging doen. En dus rij ik nu met deze nieuwste versie. Het bevalt over het algemeen erg goed. Alleen in het begin de vreemdste routes omdat wegen zouden zijn afgesloten. Van 1 weg was ik vrij zeker dat dit niet het geval was en inderdaad was er niets aan de hand. Ik heb toen enige tijd de verkeersinfo maar uitgezet. Maar mogelijk heeft Garmin hier iets aan gedaan want ik rij nu alweer paar maandjes met up to date verkeersinfo. Alleen jammer dat ze geen keuze meer geven w.b. dashboards. Nu kun je alleen nog maar 1 veldje wijzigen in aantal kilometers of tijd van aankomst of aantal minuten, etc.etc. Bij de 2595 had je meer keuzes hierin, op vakantie leuk om de hoogtes erbij te hebben bijvoorbeeld.

poekeltje 09-06-2014
Geschreven voor: Garmin nüvi 2597LMT

Bepalend minpunt is toch wel het zeer beperkte interne geheugen. Routes langer dan 200 km zijn niet mogelijk, Hetgeen naar mijn menig het hele apparaat zo goed als waardeloos/onbruikbaar maakt. Bij een prijs van meer dan 200 euro kan dit niet verwacht worden. Hoop dan ook dat hier een oplossing voor komt. Maak regelmatig langere ritten en zit dan continue volgende nieuwe bestemming in te brengen. Advies niet kopen, al met al miskoop. Onbruikbaar vanwege het zo goed als volle intern geheugen, reeds bij aankoop. Hetgeen door nieuwe updates enz. alleen maar verslechtert.
Conclusie, veel geld voor een onbruikbaar apparaat.

Ebbet 23-07-2015

Zou de lengte van de routes niet langer kunnen met een geheugenkaart er in te stoppen?

poekeltje 29-07-2015

Probeer eens een bestemming in te voeren naar bv. Spanje. Niet over tolwegen. Dat kan het apparaat niet aan. Sterker nog reeds meerdere keren kon ik niet verder dan ca. 200 Km. in voeren. En met een extra 16 gb sd kaart. Maar probleem is onderkend door Garmin en hebben de 2597 omgeruild voor de Dezl 760. Maar deze was in eerste instantie niet beter en eerst na vele updates in staat grotere afstanden te berekenen.

piet_1943 17-02-2014
Geschreven voor: Garmin nüvi 2597LMT

Als opvolger van m'n Navigon, waarvan de GPS-positiebepaling belachelijk lang duurde (meerdere minuten) overgestapt op Garmin. Moeilijk te zeggen welk merk het beter doet in de route-advisering. Als je de kritieken leest hebben zowel Garmin als TomTom voor en tegenstanders. Ik kan niet vergelijken met TomTom, doch alleen met Navigon (type 4310 Max). In dat licht bezien heeft de Garmin een heel snelle GPS-fix (binnen de minuut).
Qua stem-begeleiding is te kiezen uit tekst-to-speech (alle plaats en straatnamen worden uitgesproken), hetgeen tot soms merkwaardige uitspraken leidt. Je kunt ook kiezen voor een stem met simpele links/rechts cq rechtdoor aanwijzingen.
Wat me verder opviel is dat er allerlei "back-ground" stijlen te kiezen zijn, maar gelukkig ook de "oude" navigon presentatie die minder opvallend kleurrijk is uitgevoerd.
Wat me echter steeds verbaasd is, dat na zo veel jaren navigatie-apparatuur het nog steeds amateuristisch overkomt als je een transport door een tunnel per autotrein moet maken je het advies krijgt "de veerpont op te rijden". Terwijl op andere punten akelig precies wordt aangegeven dat je bij het verkeerslicht rechts of links moet gaan. M.i. moet het toch mogelijk zijn om anno 2014 ook een autotransport via de trein duidelijk aan te geven.
Qua routebepaling zijn er soms ook nog vreemde resultaten te bespeuren. Bij de "snelste"route naar Badenweiler (Zwarte Woud) werd me geadviseerd om bij afslag 61 (net boven Freiburg) de A5 te verlaten om dan bij oprit 62 (net naast Freiburg) weer naar de A5 terug te keren. Inmiddels heb je dan een aantal kilometers landweggetjes en een verkeerlicht moeten passeren, het geen niet echt past bij de "snelle-route" variant.
Ook is het route-advies der heenweg lang niet atijd identiek met de terugweg! Terug werd deze rariteit namelijk niet uitgehaald. Maw: jezelf vooraf een beeld vormen van de meest logische route kan geen kwaad; je kunt altijd het advies negeren, waarna meestal heel snel een herberekening van de route wordt gedaan.
Al met al redelijk postief van de Garmin.
Pluspunten:
- snelle GPS-fix
- spaarzaam adviezen (als er niks bijzonders te melden valt, wordt er gezwegen)
- gratis kwartaal-updates der kaarten(wel bij aanschaf een micro-sd bijkopen en inpluggen, daar het interne geheugen vrijwel geheel gebruikt is met de basis-uitlevering van heel Europa.)
- filemelding standaard (de ontvangst antenne is in de voedingskabel verwerkt, die daarbij wel erg dik en stug is)
Min-punten :
Uitspraak van plaatsnamen niet altijd goed te verstaan (bv een plaats in Duitsland: Kandern, wordt uitgesproke als "Kaandern", en ook sommige dubbelklanken zijn kennelijk moeizaam: bv Hauptstrasse lijkt zo simpel, maar wordt verbasterd tot Ha-upt-straasse). Daar valt dus nog heel wat te verbeteren.
Niet altijd logische route-advisering (zie bovenmelde ervaring).
Over duurzaamheid valt nog weinig te zeggen.