Garmin nüvi 2597LMT

Garmin DriveAssist 50LMT-D

6,8

Patrick 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Korte omschrijving

Zeer duidelijk scherm met gerichte informatie. Enkel de gebruiksinfo en de daaraanverbonden handelingen op het toestel (software )is niet echt duidelijk. Maar dit is op elk toestel zo. Prijs/kwaliteit: zeker in promotie een aanrader, vele mogelijkheden - toepassingen op het toestel aanwezig en dus zeker een aanrader.

hoijohn 11-06-2016 Product paar weken in bezit

onbetrouwbaar

5,8
meerdere keren al gehad dat hij niet meer aan wil gaan, restten is dan enige mogelijkheid! ook al 2x in buitenland gehad dat navi helemaal niet reageert, gelukkig oude TOMTOM reserve bij mij.... tevens is display mooi groot maar waar het om gaat, de auto weg minimaal...

josvak 10-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb alles een 5 gegeven omdat de klantondersteuning WAAR-DE-LOOS is. Ik herhaal WAAR-DE-LOOS. Update kopen. Betalen, Ja dat werk wel goed. Maar de update werkt niet. Drie browsers ondersteunen hem niet. Bellen. Ja een programmatje zus en zo, nou dat zouden ze wel voor me doen. Wil starten met updaten: melding: extra geheugenkaart nodig. Zeg me dat aub voordat ik iets koop en betaal. Geheugenkaart erin. Downloaden duurt 2,5 uur. Nou na 1 uur op 50%, na 3 uur op 50% en na 6 uur nog steeds op 50%. 0 KB per sec. Wel veel flitsende dingen. Bellen. Idereen naar huis. Tja ik ben maar een klant en die telt niet meer na half zes...... Nu maar gestopt. Morgen mijn geld terug vragen. Op naar TOM TOM

Marcel van G. 27-07-2015 Product maand in bezit

4,8
Ik heb een 1 gegeven voor vormgeving en duurzaamheid, enkel om de eindscore onvoldoende te laten zijn. Het is nl niet mogelijk om een cijfer te geven voor de uiteindelijke werking van de navigatie. Als ik zeg dat wij op een gegeven moment met de wegenkaart de Garmin aan het controleren waren, dan is het denk ik duidelijk hoe ik over de werking van dit apparaat denk. Verschillende keren zijn wij in Frankrijk uitgekomen op wegen (paden eigenlijk) waar je alleen met een Jeep of tractor wil komen. Wij hebben alle hoeken van Avignon gezien, behalve de hoek waar we heen wilde, de melding "ga naar de aangegeven route" is om gek van te worden en bij de melding "neem de derde afslag op de rotonde" was het steeds weer de vraag welke afslagen wel en welke niet in de telling werden meegenomen. In een grote en drukke stad (rondweg Parijs bijv) kan rijbaan-assistentie heel zinvol zijn. Helaas, deze lijkt alleen op grote, brede overzichtelijke snelwegen te werken, daar waar je het niet nodig hebt. En op deze wegen is de term "rij naar toerit" voor het nemen van een afslag ook wat vreemd.

En het probleem zit em niet in Frankrijk. Terug in Heemstede reden wij op een vele jaren bestaande weg langs een weiland, maar volgens de Garmin reden wij in het weiland en moesten een U-bocht maken. Het zal duidelijk zijn, in mijn ogen een miskoop.

Helaas waren wij 2,5 weken met vakantie en is de retourtermijn van Mediamarkt 14 dagen. Volgens de serviceafdeling van Mediamarkt dus pech. Ruilen zit er niet meer in. Hoezo "service"-afdeling ?

Ondertussen mijn oude Navigon weer in gebruik genomen. Dan maar met wat verouderde kaarten.

Jomahuru 01-01-2015 Product paar dagen in bezit

Na mijn Navigon 8450 Live (gestolen) en mijn Navigon 70 Premium Live ( accu stuk ) had ik nu na wat testen bekeken te hebben deze Garmin Nuvi 2597LMT gekocht. Ik vond Navigon al geweldig maar deze steekt er weer met kop en schouders bovenuit. Geweldig apparaat wat gewoon doet wat hij moet doen. De levenslange gratis kaarten en software updates is bij de prijs inbegrepen. Na wat kleine problemen met het installeren van Garmin Express op de computer heb ik de allernieuwste kaarten op de Garmin geïnstalleerd en daarna enkele proefritjes uitgevoerd. Feilloos apparaat. navigeren via spraakopdrachten werkt ook boven verwachting goed. Handsfree telefoneren via bluetooth werkt ook prima. Al met al een aankoop waar ik geen spijt van heb.

Lies92 24-06-2014 Product half jaar in bezit

Ik kreeg deze van Garmin omdat mijn vorige, de 2595, vreemd ging doen. En dus rij ik nu met deze nieuwste versie. Het bevalt over het algemeen erg goed. Alleen in het begin de vreemdste routes omdat wegen zouden zijn afgesloten. Van 1 weg was ik vrij zeker dat dit niet het geval was en inderdaad was er niets aan de hand. Ik heb toen enige tijd de verkeersinfo maar uitgezet. Maar mogelijk heeft Garmin hier iets aan gedaan want ik rij nu alweer paar maandjes met up to date verkeersinfo. Alleen jammer dat ze geen keuze meer geven w.b. dashboards. Nu kun je alleen nog maar 1 veldje wijzigen in aantal kilometers of tijd van aankomst of aantal minuten, etc.etc. Bij de 2595 had je meer keuzes hierin, op vakantie leuk om de hoogtes erbij te hebben bijvoorbeeld.

poekeltje 09-06-2014 Product kwartaal in bezit

4,6
Bepalend minpunt is toch wel het zeer beperkte interne geheugen. Routes langer dan 200 km zijn niet mogelijk, Hetgeen naar mijn menig het hele apparaat zo goed als waardeloos/onbruikbaar maakt. Bij een prijs van meer dan 200 euro kan dit niet verwacht worden. Hoop dan ook dat hier een oplossing voor komt. Maak regelmatig langere ritten en zit dan continue volgende nieuwe bestemming in te brengen. Advies niet kopen, al met al miskoop. Onbruikbaar vanwege het zo goed als volle intern geheugen, reeds bij aankoop. Hetgeen door nieuwe updates enz. alleen maar verslechtert.
Conclusie, veel geld voor een onbruikbaar apparaat.

piet_1943 17-02-2014 Product paar weken in bezit

Als opvolger van m'n Navigon, waarvan de GPS-positiebepaling belachelijk lang duurde (meerdere minuten) overgestapt op Garmin. Moeilijk te zeggen welk merk het beter doet in de route-advisering. Als je de kritieken leest hebben zowel Garmin als TomTom voor en tegenstanders. Ik kan niet vergelijken met TomTom, doch alleen met Navigon (type 4310 Max). In dat licht bezien heeft de Garmin een heel snelle GPS-fix (binnen de minuut).
Qua stem-begeleiding is te kiezen uit tekst-to-speech (alle plaats en straatnamen worden uitgesproken), hetgeen tot soms merkwaardige uitspraken leidt. Je kunt ook kiezen voor een stem met simpele links/rechts cq rechtdoor aanwijzingen.
Wat me verder opviel is dat er allerlei "back-ground" stijlen te kiezen zijn, maar gelukkig ook de "oude" navigon presentatie die minder opvallend kleurrijk is uitgevoerd.
Wat me echter steeds verbaasd is, dat na zo veel jaren navigatie-apparatuur het nog steeds amateuristisch overkomt als je een transport door een tunnel per autotrein moet maken je het advies krijgt "de veerpont op te rijden". Terwijl op andere punten akelig precies wordt aangegeven dat je bij het verkeerslicht rechts of links moet gaan. M.i. moet het toch mogelijk zijn om anno 2014 ook een autotransport via de trein duidelijk aan te geven.
Qua routebepaling zijn er soms ook nog vreemde resultaten te bespeuren. Bij de "snelste"route naar Badenweiler (Zwarte Woud) werd me geadviseerd om bij afslag 61 (net boven Freiburg) de A5 te verlaten om dan bij oprit 62 (net naast Freiburg) weer naar de A5 terug te keren. Inmiddels heb je dan een aantal kilometers landweggetjes en een verkeerlicht moeten passeren, het geen niet echt past bij de "snelle-route" variant.
Ook is het route-advies der heenweg lang niet atijd identiek met de terugweg! Terug werd deze rariteit namelijk niet uitgehaald. Maw: jezelf vooraf een beeld vormen van de meest logische route kan geen kwaad; je kunt altijd het advies negeren, waarna meestal heel snel een herberekening van de route wordt gedaan.
Al met al redelijk postief van de Garmin.
Pluspunten:
- snelle GPS-fix
- spaarzaam adviezen (als er niks bijzonders te melden valt, wordt er gezwegen)
- gratis kwartaal-updates der kaarten(wel bij aanschaf een micro-sd bijkopen en inpluggen, daar het interne geheugen vrijwel geheel gebruikt is met de basis-uitlevering van heel Europa.)
- filemelding standaard (de ontvangst antenne is in de voedingskabel verwerkt, die daarbij wel erg dik en stug is)
Min-punten :
Uitspraak van plaatsnamen niet altijd goed te verstaan (bv een plaats in Duitsland: Kandern, wordt uitgesproke als "Kaandern", en ook sommige dubbelklanken zijn kennelijk moeizaam: bv Hauptstrasse lijkt zo simpel, maar wordt verbasterd tot Ha-upt-straasse). Daar valt dus nog heel wat te verbeteren.
Niet altijd logische route-advisering (zie bovenmelde ervaring).
Over duurzaamheid valt nog weinig te zeggen.