QNAP TS-228A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de QNAP TS-228A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Peter O 06-12-2018

Functioneel een goede NAS echter slechte kwaliteit hardware

Geschreven voor: QNAP TS-228A

Heb deze NAS begin dit jaar gekocht, echter ging deze na 1 week in gebruik te zijn kapot (viel ut en was daarna niet meer op te starten. Heb hem opgestuurd en na iets meer dan 3 weken ontving ik een nieuw exemplaar. Na het plaatsen van de harddisk (die ik voor het opsturen eruit had gehaald). Starte de NAS weer op zoals ik het eerste exemplaar had geconfigureerd. Echter na ca 4 maanden begon ook dit vervangend exemplaar kuren te vertonen. Hij viel spontaan uit, maar kon hem daarna wel weer opstarten, hierna viel hij na een paar dagen weer spontaan uit. Dit heeft zich een aantal keren herhaald. Na de 3de keer heb ik contact gezocht met QNAP support, die mij aan gaf dat ik de harddisk opnieuw moest formatteren, Dit leek even te helpen, maar na ca 2 weken aan een stuk gewerkt te hebben is hij opnieuw spontaan uitgevallen. Nu starte hij echter totaal niet meer op zodat ik hem weer ter reparatie heb moeten aanbieden. Gelukkig heb ik in overleg met het bedrijf waar ik hem gekocht heb nu een ander model NAS kunnen kopen met verrekening van het oorspronkelijk betaalde bedrag voor deze NAS.

Pluspunten

• gebruikersvriendelijke interface
  • Uitgebreide functies

Minpunten

• onbetouwbare hardware
  • niet de snelste