Western Digital My Book Live Duo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital My Book Live Duo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,7

Peudel 03-01-2013

Ik ben niet zo'n enorme computer freak maar desondanks ging de installatie best goed. Ook het delen (Raid) ging goed. Echter de Time Machine backups duren héél lang! Ook bleek al snel dat dit NASje erg traag is. Mappen openen duurt meer dan 10 sec....soms nog langer. De NAS zit met netwerkkabel aan 300N router en die op zijn beurt (beide met Cat5) aan de glasvezel unit?! Tevens bedraad met Windows PC benadert maar ook hier dramatisch traag! Nu ben ik het hele ding aan het leeg maken wat ook uren duurt en gaat hij retour naar de leverancier. Kan een andere ophalen (thunderbolt) maar ben ook daar niet gerust op......

l.j.aalders 24-10-2013

Ik lees dat je gebruik maakt van CAT5 kabels. Dat is dan ook de reden van je lage snelheid want CAT5 ondersteunt snelheden tot 100Mbit. Gebruik daarom altijd CAT5E of nog liever CAT6 voor je netwerkverbindingen. deze kabels ondersteunen nl. wel 1000Mbit

Ronald567 10-08-2012

Gebruik deze NAS nu een paar weken als back-up voor thuisgebruik. Installeren was een fluitje van een cent. De bijgeleverde back-up software bleek echter enorm kieskeurig en wil maar bepaalde formaten overzetten. Hiervoor de gratis helpdesk van WD gebeld. Hulde voor hun bereikbaarheid en geduld maar uiteindelijk kwamen we samen tot de conclusie dat de software zijn beperkingen heeft. Gebruik nu freeware van Cobian. Werkt prima. Gebruik de mirror stand (dus niet echt als back-up) maar heb ik altijd een kopie van mijn bestanden achter de hand. Overzetten gaat niet heel maar als je eenmaal je initiele upload hebt gedaan van 2Tb dan valt het daarna allemaal wel mee. Gebruik 'm overigens niet als mediaserver.

CheeseWorks 09-03-2013

Dank je wel voor de Cobian-tip Ronald567, deze software maakt dit apparaatje bruikbaar!

BennieB 26-07-2012

Mooie kast, geruisloos en goed te bedienen via de web-user-interface. De shares zijn makkelijk in te richten maar zodra het aankomt op multimedia sharing is deze machine nu al hopeloos ouderwets.
- Bij muziek sorteert de NAS de muziek op de tracknaam uit de MP3-tag en dus niet op het tracknummer of op bestandsnaam. Hij biedt zelfs geen keus. Dat luistert toch anders naar een album als The Wall van Pink Floyd. Alleen op dit punt al is het een enorme afknapper en afrader.
- Als je heel veel data ineens overpompt dan heeft de machine moeite met de indexering van de muziek en filmbestanden. Heropbouwen van indexen lijkt dit ook niet op te lossen. Advies: Rustig aan doen. Niet meer dan één verplaatsopdracht tegelijk aanbieden.
- Rechtentoekenning per directory gaat niet verder dan Alles of Niets. Geen keuze in lees- en schrijfrechten per gebruiker.

Conclusie: Zeker erg geschikt als opslag en backup maar voor serieuse multimedia sharing is dit apparaat echt een maatje te klein en te ouderwets.