Western Digital My Book Live Duo 4TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Western Digital My Book Live Duo 4TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RonFlores 04-06-2014

Dit is de tweede NAS die ik heb (hiervoor een Iomega gehad, maart door een defect kreeg ik deze WD ter vervanging).
Het is een drama!
Wenig mogelijkheden (onder andere geen torrent client) instellingen niet echt gebruiksvriendelijk.
De "Cloud" functie is ook niet echt handig. Wil je vanaf een openbare PC je folders benaderen dan moet je eerst één en ander installeren en gezien dit vaak niet mogelijk is op openbare PC's is het vrij nutteloos. Ook via de App op smartphone of tablet is de NAS vaker NIET dan wel bereikbaar en de oorzaak hiervan is onduidelijk. Met vorige NAS had ik hier nooit problemen mee.
Tevens is het apparaat ontzettend traag. Via een bedraad netwerk streamen naar mijn mediaspeler hapert het beeld bij HD content. (Voorheen ook nooit last van)
Nog een nadeel is het feit dat als je een folder hebt met zeg 10 films á 3Gb en dus 30Gb in de folder hebt staan en je deze zou willen verplaatsen dan geeft de NAS de folder niet gewoon een nieuwe plaats... hij gaat werkelijk de 30Gb via je PC op een andere lokatie zetten, dat betekent dat hij 30Gb download en weer upload, reken maar op een uur of 8 !!!
Als je je foto's wil sorteren ben je dus lekker uren bezig. Waardeloos gewoon.

Tot overmaat van ramp is hij na anderhalf jaar stuk en moet ik zien hoe ik mijn data van de schijven afhaal, de druppel voor mij om een ieder te waarschuwen voor dit ding.
Aan de andere kant ben ik ook wel blij dat ik er vanaf ben.
Nu maar op zoek naar Iets dat WEL werkt!