Vogel's MotionMount (NEXT 7355) - Gemotoriseerde TV-beugel die automatisch draait - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vogel's MotionMount (NEXT 7355) - Gemotoriseerde TV-beugel die automatisch draait op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

F.Jongman 14-01-2018

Stevig design voor moderne muurbeugel met veel opties!

Ik vind de muurbeugel mooi en handig, omdat hij in de goede stand gaat staan zodra je de televisie aanzet. Wel is het installeren zwaar, heb dit samen met een vriendin gedaan en het weegt toch wel veel. Maar het is ons samen gelukt!

De kabels kon ik niet mooi wegwerken, maar er zijn accessoires te koop om dit wel goed te kunnen doen. Maar dat moet je dan nog wel aanschaffen..

Ben blij met de beugel, je kunt in de app nog verschillende standen programmeren. Standaard start hij altijd op in een stand die je hebt gekozen. Het beweegt vloeiend en stil. Valt me zeker niet tegen!

Ik hou van televisie kijken voor m'n favo series en nu kan ik op elke positie vanuit de bank mijn televisie altijd goed zien! Zelfs als ik sta te koken....!

Kan niet meer zonder.

Pluspunten

• Stil en soepel bewegen
  • Voor te programmeren
  • Kan nu vanuit de keuken tv kijken
  • Degelijk!

Minpunten

• Erg zwaar maar degelijk!

geel7002 27-12-2017

Zo gaaf! VOldoet aan mijn verwachting. Met uitzondering van de gebruiksaanwijziging. Die had ik veel duidelijker en concreter verwacht. Dat was wel zoeken. Maar het voorbeeld waar je moet boren én slim nadenken met de info die er wel beschikbaar is (boekje, youtube) lukte het om de beugel te monteren en nooit weer van de muur te halen.
Heel gaaf dat je een aantal voorkeursposities kunt bewaren, maar ook op een schuifje de positie verder de kamer in , of juist naar de muur toe kunt zetten. En tevens de draai naar links of rechts kunt aangeven.
Kantelen naar boven of naar beneden lukt niet, maar in praktijk zou ik dat ook niet gebruiken.

Pluspunten

• ideaal voor switch tussen zitplaatsen
  • automatische stop wanneer de kat erachter zit
  • kan een heel eind van de muur de kamer in komen
  • degelijk gemaakt

Minpunten

• soms een trage reactie bij wisselen van telefoon
  • installatiehandleiding
  • zwaar

Leuntje 11-12-2017

Televisiesteun bedienbaar door app

Mooie steun, wel erg zwaar. Handige tekening bijgeleverd voor de montage met aanwijzingen voor de te boren gaten. Door een app te bedienen, dit is het meest handig als de steun erg hoog hangt, anders kan het ook prima met de hand.

Minpunten

• Erg zwaar

Joost van der Weijden 06-12-2017

Mooie oplossing. update met mobiel gedaan. werkt prima!

Monteren ging prima, als je de youtube video eerst bekijkt. Na installatie bleef de TV spontaan door de kamer vliegen. Met de APP verholpen; een update gedaan. Dit gaat zeer eenvoudig. Prima TV steun, leuke gadget en gemakkelijk te installeren.

Pluspunten

• design is mooi
  • kan in bijna alle standen
  • kabels mooi weggewerkt
  • App besturing is super simpel

Minpunten

• ik moest een update doen (ging wel makkelijk)

Niek Luinge 02-12-2017

Perfecte installatie, mooi design, tv wil niet recht!

Deze tv-beugel heb ik nu een kleine week in bezit. Bij het aannemen van de doos werd ik aangenaam verrast door het gewicht, het pakket was namelijk loodzwaar. Dit klinkt raar, maar ik zie gewicht altijd als een aanduiding voor degelijkheid. Dat deze beugel degelijk en sterk is was wel duidelijk!
Bij het geheel van de beugel is eigenlijk alles gemaakt van staal, sterk en zwaar staal. Het énige onderdeel wat afbreuk doet aan dit gevoel van degelijkheid is het afdekkapje van de plaat die je aan de muur schroeft. Nou is dat wel een onderdeel wat je nooit aanraakt dus dat geeft ook niet.
De montage van deze steun is eenvoudig, beloofd Vogels. Nou, Vogels heeft niet overdreven! Door het meegeleverde boorsjabloon is het dodelijk eenvoudig om de gaten in de muur te krijgen. Even een waterpas boven het sjabloon leggen en boren maar.
Het boekje is in deze niet heel handig, er staat een afbeelding bij elke stap met maar liefst één regel tekst. Vogels is zeer zuinig geweest in zijn tekst, helaas. Zo staat er bijvoorbeeld bij de boorinstructie een klein plaatje van een boortje van 5 millimeter en daaronder een boortje van 8 millimeter. Na wat puzzelen ontdekte ik dat ik de gaten allemaal moest voorboren met 5 millimeter en daarna met 8 het hele gat moest maken. Hierdoor krijg je keurige gaten zonder rafels aan het eind. Het werkt goed, alleen had Vogels daar wel wat tekst bij kunnen zetten. Heel onduidelijk in het boekje.
Het boekje daargelaten, verder klopt alles wel. In het onduidelijke boekje staat wel aangegeven welke boormaat je nodig hebt, en hoe diep je moet boren. Na het boren passen de pluggen dan ook perfect in de gaten, en de beugel zit in een wip aan de muur. Wees gewaarschuwd, als je in een huis woont met dunne muurtjes is het zomaar mogelijk dat de buren ineens vier schroeven door de muur heen zien komen. De pluggen en schroeven zijn namelijk enorm lang! Maar voor het gewicht van de beugel en de tv is dit ook zeker nodig.
Het montageframe dien je aan de tv te bevestigen, ook dit is eenvoudig. Je kunt de maat aanpassen maar in mijn geval was dat niet eens nodig, hij zat precies zoals mijn tv nodig had. Kwestie van vier schroeven erdoor en klaar. Vogels levert trouwens alle schroeven mee, in dit geval zaten er vier setjes van elk vier schroeven bij. Dit omdat niet alle tv's dezelfde schroeven nodig hebben. Heel netjes van Vogels!
Zodra het frame aan de tv zit kun je eenvoudigweg het frame ophangen, in de beugel zit een V-vormige uitsparing en daar kun je de duimschroef van het frame inhangen. Daarna even drie duimschroeven vastdraaien en klaar. Dit kan gewoon niet fout gaan! Heel netjes van Vogels.
Zodra de tv hangt kun je beginnen met de kabels, ook dit gaat heel goed. In de beide armen van de beugel is ruimte voor kabels, met een plastic afdekkapje. Binnenin de ruimte zitten zelfs nog tie-wraps om je kabels aan te trekken. In mijn geval heb ik de tv aangesloten met één HDMI-kabel. Die kun je door de beugel leiden en op het frame zitten handige klemmen om de kabels vast te houden. Hierdoor zakt de kabel niet naar beneden als de beugel plat tegen de muur hangt.
Voor de stroomvoorziening is het al net zo makkelijk. De beugel sluit je met een netsnoer aan op een stopcontact en de tv sluit je aan op de beugel. Zo heb je met één kabel stroom voor zowel de beugel als de tv. In de beugel zit een connector voor een netsnoer, en Vogels levert maar liefst vier kabeltjes mee. Eén voor een tweepinsaansluiting, één met een kleine driepins, één grote driepins en een verlengstukje voor als je een hele grote tv hebt. Wederom keurig, wat voor tv je ook hebt, Vogels zorgt dat je aan de slag kunt!
Tot nu toe is alles zeer positief, met als enige uitzondering het boekje. Maar dat is een kleinigheid, zeker gezien het gemak van de montage.
Het daadwerkelijke gebruik van de beugel is mij iets minder goed bevallen dan gedacht.
Zodra ik de tv aandeed ging de beugel naar voren, ik vond het fantastisch! Wat ik minder fantastisch vond is dat de tv niet recht hing, niet parallel aan de muur. Ik downloadde de app van Vogels, in de app kun je eenvoudig verbinding maken met de beugel via Bluetooth, dit werkt goed. Echter, de bluetoothverbinding kan niet zo ver. Als ik achterover leunde op de bank reageerde de beugel vaak niet. Dan hebben we het over een meter of drie, dat vind ik wel kwalijk. Mensen met een dergelijke beugel hebben ook een grote tv, en zitten waarschijnlijk redelijk ver van hun tv vandaan. Als de app dan niet reageert is dat wel een afknapper.
Maar, wat de grootste afknapper is, is de bijna onmogelijkheid om de tv recht te krijgen. De app heeft alleen een 'analoge' besturing, waar je op een boog een balletje kunt verplaatsen om de hoek aan te duiden. Als je tv iets te ver naar rechts hangt veeg je iets naar links, maar daar reageert de beugel niet op. Pas als je iets verder naar links veegt komt de beugel in actie, waardoor de tv nu te ver naar links hangt. Het 'actuatieminimum' is te hoog (ik probeer even duur te doen). Hoe je het ook wend of keert, het niet recht hangen van de tv vind ik een enorm struikelblok. Zelfs als je de tv vanaf de 'plat tegen de muur'-stand alleen maar naar voren doet, hangt deze niet recht.
Een oplossing zou kunnen zijn dat Vogels hiervan leert en misschien iets van een sensor inbouwt. Een andere oplossing, een stuk makkelijker lijkt me, is dat de app een functie krijgt voor fine-tuning. Bijvoorbeeld een plus en min naast de analoge besturing, om de beugel één tik te kunnen draaien. Dat ontbreekt nu en dat is erg hinderlijk.
De beugel doet verder wel wat hij moet doen, de maximale draaihoek is werkelijk gigantisch, bijna loodrecht op de muur, en de tv kan ook heel ver naar voren. Alle bewegingen gaan erg langzaam, en met redelijk wat lawaai, maar aangezien je dit alleen doet bij het aan- en uitzetten van de tv zie ik dit niet echt als tekortkoming. Een zwaardere motor in de armen zou het apparaat nog duurder en zwaarder maken en dat is ook niet nodig.
Wat wel écht nodig is is fijnafstelling, een plus en min, of iets anders waardoor je de tv recht kunt krijgen. Ik hoop dat Vogels hiervan leert, want dit is een erg groot minpunt op een verder fantastisch apparaat!

Pluspunten

• Installatie is écht te makkelijk!
  • Tv kan heel ver naar voren

Minpunten

• Tv is bijna onmogelijk recht te krijgen!
  • App doet soms moeilijk
  • Geen finetuning
  • Boekje is onduidelijk