Vogel's EFW 8345

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vogel's EFW 8345 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

dick spt 28-11-2011

Gekocht Vogels Motion+ L(inks) 32"-58" EFW 8345
Degelijke kwaliteit en goede handleiding.
Betaald € 189,- Saturn Hoofddorp.
Kiezen uit Links of Rechts
Kan 90° ten opzichte van de muur gedraaid worden: bij het linkse type kan het scherm vanaf de rechterzijde (haaks op de muur) bekeken worden.
Wel goed opletten (meten) dat de bout niet te ver in de constructie gedraaid wordt!!! Vulringen bijgeleverd.

Teroma 16-04-2012

Motion+ L heeft als aanduiding LARGE. voor de grote schermen
Motion+ M medium en Motion+ S small voor kleinere maten.

De serie 8xxx serie is zowel Links als Rechts te monteren.

bocholtz1982 15-02-2011
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

Wat een prachtige muurbeugel! Alle verwachtingen zijn waargemaakt. Ik heb een 50 inch tv aan de muurbeugel gemonteerd en met behulp van de (in mijn ogen) duidelijke handleiding, heb ik de mogelijkheid om de tv pal op de muur te draaien (hoek van 90 graden)! De aanblik is daardoor waanzinnig van de eettafel...

Degelijkheid is moeilijk te beoordelen, maar gezien de stabiliteit waarmee ik de tv kan draaien lijkt dit ook van zeer hoge kwaliteit te zijn!

lau9 13-11-2011

Begrijp ik je goed dat je de TV dwars op de muur kan zetten? Dat willen wij nl. ook, dat kijken we niet vanaf de bank die er recht voor staat, maar bv vanuit de tuin, dwars erop. In de specificaties zie ik niet staan dat dit kan?

Boris Boef 06-02-2011
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

Steun vorige week gekocht bij "Ik ben toch niet gek" tijdens de "geen BTW dagen" voor € 165,-
Een degelijke steun, ophangen was geen probleem met de bijgeleverde instructie, effe goed kijken en dan gaten boren. V.w.b. de degelijkheid is de beoordeling gebaseerd op de constructie van de steun, de degelijkheid in gebruik zal in de tijd moeten blijken, maar de verwachting is postief. De degelijkheid van de kunsstof afdekplaten is niet optimaal en het is effe pielen met de montage. Het wel/niet gebruik van het kunsstof plaatje bij een gewicht van meer/minder dan 35 kg is me echter nog niet duidelijk, misschien dat iemand me dit kan verklaren. Opgehangen een SAMSUNG LE46A656 (46") geen problemen met de aansluitingen, ze zijn prima bereikbaar.

mmvm 28-01-2011
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

Beugel achter op de TV is erg groot en sluit alle toegang naar de aansluitingen af (in ieder geval bij Philips TV's). Sommige snoeren kan je gewoon niet aansluiten, of je moet de TV hoger of lager op de beugel monteren dan je eigenlijk wil. (uiteindelijk een gat geboord in de beugel om COAX en HDMI connectors te bereiken).

Verder veel gepriegel om het goed te krijgen met losse montage delen, schroeven en plastic kapjes.

Kijk goed naar de achterkant van je TV en hoe je de TV wil plaatsen voor je deze beugel koopt, dat scheelt een boel tijd

Heppie 25-10-2010
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

Super snelle levering door de Bobshop. Moet geschreven/gezegd worden!!.
Deze 8345 is zeer eenvoudig te installeren/monteren mits je de voorschriften goed volgt. De bijgevoegde montagevoorschrften zijn enigszins moeilijk leesbaar door de extra informatie(de verschillende draaipunten). Dus goed lezen in erg belangrijk. Het enige lastige er aan is de kappen om de schroeven en de kabels weg te werken. Deze kappen lijken soms niet te passen en dat kan veel "gepiel" opleveren. Als het eenmaal zit, dan is het wel netjes af.

scarfoot 22-10-2010

Toepassing:
Gezien ik de televisie bovenin de kamer op wilde hangen is deze beugel -voor mij- alleen een optie als je voor ca 50 Euro een extra setje erbij koopt. Anders kan je niet loodrecht op het beeld kijken. Deze gekocht bij de dealer, deze beugel is er makkelijk tussen te monteren

Mogelijkheden:
in combinatie met de kantelbeugel zijn zo goed als alle standen bereikbaar. zonder beugel ook, alleen ik zou hem dan persoonlijk niet bovenin de kamer hangen.
tv van 42 inch is makkelijk met 1 hand draaibaar en schuifbaar.

Gemak montage:
Zelfs als je 2 rechterhanden hebt moet je alles even 2 keer nameten voordat je de betonboor in de muur zet, maar daarna is het ook zo gepiept. redelijk duidelijke montagehandleiding.

Degelijkheid:
het is een zeer robuuste en stevige constructie. alleen omdat de kunststof afdekkap wat lastiger vast te zetten is geef ik een 9. echter als deze eenmaal zit hoef je hem nooit meer aan te raken dus erg degelijke beugel.
De eindstop voor het schuiven oogt inderdaad wat ielig, maar functioneert prima bij normaal gebruik. Het is natuurlijk geen sjoelbak die je opzij gooit.

Overall oordeel:
Perfecte muurbeugel, ook bij grote tv.
Ik was bereid iets meer uit te geven voor een degelijke keus, en ben er nog steeds tevreden mee!

bekkert1967 02-09-2010
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

Hallo eergisteren een vogel`s EFW 8345 muurbeugel gekocht bij plasma-discounter via internet. snelle afhandeling en goede levering. vandaag al aan de muur gezet met instruties via youtube en plasma-discounter eigen pagina.
moet zeggen ziet er leuk uit en draait goed.
dus gewoon goed en een tevreden klant.

Thee Lauw 26-07-2010
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

Vogels EFW 8345 wandsteun in combinatie met Philips Led/ambi 40 inch. aangeschaft.

Wat ik vooraf had willen weten:

Deze Vogels is op 2 manieren te monteren:

- tweezijdig 75 gr verdraaibaar (totaal dus 150 gr).

OF

- eenzijdig 90 gr verdraaibaar. Vlak en tegen de muur en trek je hem van de muur af dan draait hij vanzelf naar haaks op de muur (my way).

De combinatie met de Philips vereist wat fantasie. Aansluitingen zitten bij de Philips centraal op de achterzijde. De horizontale ophangplaat dekt het geheel af zodat de tv moet worden losgehaald om stekkertje te wisselen.
Daarom het gehele ophangsysteem 12 cm hoger bevestigd. De vertikale ophangrails steken dan wel een stukkie boven de tv uit maar die kun je afzagen. Ruilen kan nu niet meer.

Los uit uit de doos lijkt de beugel een onderdeel van de Westerschelde-stormvloedkering met een gewicht van minstens tweemaal de televisie zelf.
Eenmaal opgehangen en zonder plastic kappen kan het alleen maar meevallen en dat doet het ook.

Matige handleiding en onvolledig product voor die prijs.
Toch tevreden met het eindresutaat.

AKOM 08-04-2010
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

Relatief gemakkelijk op te hangen. TV hangt mooi en is goed te draaien.

Nadelen zijn de plastic toebehoren die het netjes af moeten werken. Deze krijg ik niet volgens de normale voorschriften geplaats ( heb dit nu vastgemaakt met een tape ). Ook is het mogelijk de TV horizontaal te schuiven ( dit was de eerste keer flink schrikken ). Ik weet niet of de TV er af zal lopen als je hem doorschuift - je zou een stop/block verwachten voor een high end product zoals dit gemarked wordt.

Wim1940 08-04-2010

Ben zins half febr. 2010 in het bezit van type EFW 8345 muur Vogel;s beugel
Heb wel de hoofd prijs ervoor moeten betalen.
De gebruikers handleiding is zeer heel onoverzichtelijk.
Tijdens de bevestiging van de beugel, aan de muur, brak er een van de vier bouten af
Maar er zit een extra 5e bout + plug bij gepakt?? (moest een gat er naast boren)
Er zaten gigantische te veel bouten en moeren bij, die ik over had, uiteraard geen probleem.
Heb toch echt alles goed gemonteerd.
De aansluitingen achter de tv, er is te weinig ruimte tussen de plaat en tv.
De plastic kappen heb ik er afgelaten, (zaten heel los)
Ben toch zeer te tevreden met de aankoop, ondanks de prijs bij BCC 256 Euro
PS. Er was een actie, 15 Euro retour van Vogel’s, echt alle gegevens verzonden naar
Eindhoven , zou binnen twee weken gestort worden op mij giro rekening,
We zij nu een dikke maand verder, twee E-mails naar Vogel’s ze geven daar geen reacties op.
Service?????

hoekman 06-04-2010
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

de beugel werkt goed, was makkelijk te bevestigen aan de muur, maar er zijn ook nadelen aan deze beugel
bij onze tv (LG 32LG5700)blokkeert de beugel een aantal aansluitmogelijkheden achter op de tv, de bevestigingsstrips passen eigenlijk niet goed bij dit type tv terwijl het op de site wel wordt aangeraden, de plastic beschermkappen zijn lastig te bevestigen
ik ben blij zoals de tv nu hangt maar gezien de prijs van de beugel en het advies op internet had ik een betere bevestiging verwacht

Detmer 12-02-2010
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

Vogels EFW 8345 is een prima muurbeugel. Hij is oerdegelijk en spelingsvrij uitgevoerd en voor bijna elke denkbare situatie is er wel een hulpstuk of boutje meegeleverd. Je bent wel even bezig met het monteren, maar het resultaat is er dan ook naar!
De plastic kapjes zijn inderdaad in tegenstelling tot het metaalwerk een beetje mager uitgevoerd. Dat had beter gekund. Ik gebruik die kapjes dan ook in het geheel niet.
Voor het overige ben ik blij met mijn aankoop en ik heb mij verbaasd over het grote prijsverschil tussen de internetaanbieders en de reguliere winkels.

William_Tell 02-02-2010
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

De Vogels EFW 8345 gekocht samen met de Philips 40PFL9704H/12 bij Steenweg Utrecht.
Heb hier helaas de hoofdprijs van €260,- voor betaald; had me op een andere beugel van Vogels voorbereid wist
hier de fatsoenlijke prijs niet van. TIP: zorg dat je van meerdere beugels de prijs weet.
De bijgeleverde bouten waren te lang voor mijn 7cm dikke gipsbetonnen muur.
Had ik gelukkig op tijd door anders lagen de tegels in het toilet eraf.
De mee geleverde pluggen voldeden wel voor mijn type muur.
De ingebouwde waterpas klopte bij mij voor geen meter. Had gelukkig zelf een goede waterpas erbij gepakt en was
daar ook redelijk optijd achter. Koste me een keer extra aftekenen. Dit aftekenen is ook nog een uitdaging want waar je moet boren zit een stuk uit het midden van waar het midden is van waar je TV komt te hangen.
Overigens, hang het systeem met 2 personen op, scheelt een hoop frustratie.
Als de arm dan eindelijk hangt en je je TV netje eraan hangt kom je er achter dan je je kabels aan de achterzijde van je TV er niet in kan stoppen.Er zit een deel van de ophang plaat voor. De ophang beugels aan de TV een tandje hoger of lager zetten bied geen oplossing. TV verder opschuiven op het ophang deel van de arm is voor mij geen optie vanwege ruimte gebrek en
ben bang dat de gipsbeton blokken het niet leuk vinden. Dus.... de ijzerzaag erin gezet en het gedeelte dat in
de weg zat er gewoon afgezaagd. Deed even pijn bij de gedachte dat ik er zo even "€50,-" vanaf zaagde maar het
was wel de oplossing.
Bij mij schuift de TV niet op het ophang gedeelte. Is ook vast gezet met de anti diefstal boutjes; misschien
helpt dat. De kunststof sierplaten waar je je kabels doorheen kan laten lopen zijn een beetje triest. Vooral het
vast maken van de 2 delen op de arm zelf is een uitdaging zonder het kuststof te breken.
Als het eenmaal zit ziet het er goed uit totdat je er nog een extra kabletje doorheen moet leggen, dan begint
het feest opnieuw.
De beugel en arm zelf zijn van metaal en zijn wel degelijk.
De beugel vind ik nu het hangt makkelijk in gebruik en biedt genoeg afstand tussen TV en muur om nog een scart kabel en de robustere Coax/YUV kables in je TV te kunnen stoppen.
De handleiding heb ik voor en ook tijdens het ophangen heel vaak bekeken ondanks dat ik van te voren had gemarkeerd wat voor mijn situatie van toepassing was. Ik denk dat de handleiding iets minder mileu vriendelijk mag door wat meer papier te gebruiken en de bij elkaar gepropte situaties uit elkaar neer te zetten.
Beugel doet nu een dikke 3 maanden dienst en doet wat hij moet doen.

smackwacker 05-01-2010
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

De muurbeugel via Pick2Pay besteld en was snel geleverd. Over de kwaliteit van de beugel zijn we echter iets minder te spreken. De metalen constructie is verder prima maar de plastic kapjes zijn verschrikkelijk. Eén was geleverd met een klein lipje er al af en is dus niet meer te gebruiken. Hierover zal ik onder andere nog bellen. De kapjes zijn lastig te bevestigen en voelt ook absoluut niet solide, alsof het er zo af kan vallen. Verder PAS OP! DE TV HANGT NIET GEHEEL VAST!!! Deze kan namelijk horizontaal over de bevestigingsrails glijden. Dan is het te hopen dat de kleine metalen puntjes aan het eind de tv opvangen en er niet af valt. Ik had verwacht dit nog vast te kunnen zetten maar niks te vinden hierover in de verschrikkelijk slechte handleiding (lees enkel: vodje papier met vage plaatjes. Ook nog eens door elkaar heen voor verschillende bevestigingsmethoden). De lovende oordelen begrijp ik dan ook niet helemaal. De afwerking van het product is namelijk echt heel erg slecht om de handleiding verder maar niet meer te noemen. Vind het echt jammer want de verwachting is dat alles solide is. Je gelooft haast niet dat zo'n stevige metalen constructie met van dat slappe en slecht passende plastic wordt afgeleverd. Kabels wegwerken is helemaal een strijd. De plastic kapjes moeten met tape o.i.d. vastzetten want vallen er zo af. (en ja, ook als ze met veel strijd op precies de juiste plek zitten!!!) Als we dit had geweten hadden we de beugel echt niet aangeschaft. Zijn wij de enige die dit opvalt aan deze beugel? Zijn de andere lovende reviews mogelijk van medewerkers van Vogels? Het is omdat er nu al grote gaten in de muur zitten en je dus eigenlijk ook niet terug kan. Dus wees gewaarschuwd voor de slechte afwerking!!!

ginoceros1 19-12-2009
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

Deze muurbeugel + kantelmechanismen (EFA8820) gekocht via Pick2Pay en binnen 2 dagen in huis !

Zeer degelijke beugel en mooie lichte bediening. Ik gebruik hem met een Sony KDL40W5500 en montage is eenvoudig.
Het enige verwarrende is dat er zoveel extra materiaal bijzit dat je je afvraagt of je het wel goed hebt gedaan.

Vogels zou er echter goed aan doen om in de beschrijving wat duidelijker te vermelden dat bij deze beugel de tv uit het centrum gaat wanneer je hem naar voren trekt.
Het hoofdgedeelte vd beugel zit dus rechts of links vh midden vd tv wanneer deze volledig ingeklapt is. Dit betekent dat wanneer je de kabelboom EFA 8835/8840 eronder wilt monteren dat deze rechts of links vh midden komt te zitten en niet mooi in het midden.
Als je dan ook nog een stereo op de dragers vd kabelboom wilt zetten dat staat deze dus niet mooi in het midden.

Alternatief is dan de EFW 6345 waarvan ik een kleinere versie op de slaapkamer heb.
Deze gaat wel recht naar voren als je hem uittrekt maar hiervan is het nadeel dat de hoek waarin je hem kunt richten kleiner is.

Ergo, goed tevoren nadenken waarvoor je hem wilt gebruiken en op basis daarvan een keuze maken welke beugel daarbij past

JanNMagn 26-05-2009
Geschreven voor: Vogel's EFW 8345

EFW8345 gekocht bij 4Launch.nl. Vlot geleverd voor erg scherpe prijs.
Deze beugel aangeschaft omdat de LCD TV wanneer niet in gebruikt vlak tegen de muur moet hangen, en wanneer we TV kijken tot bijna haaks op de muur moet kunnen draaien. Deze beugel biedt dit, kan traploos van plat tegen de muur tot volledig haaks draaien. Dit gaat heel mooi soepel, zonder risico dat het scherm de muur raakt. De kinderen kunnen dit zonder problemen zelf doen.
De beugel en de bij geleverde materialen zijn erg degelijk. De handleiding is voldoende duidelijk.
De beugel voldoet volledig aan onze verwachting en is, gezien de kwaliteit/degelijkheid zijn prijs waard.