Vogel's VFW 326 LCD/TFT wall support

zwart
Ross LEST100-RO

6,3

CvRij 13-02-2011 Product maand in bezit

Het probleem van deze beugel is dat bij een TV die niet precies t.o.v. het bevestigingspunt aan beiede kanten even zwaar is dat hij schuin komt te hangen ( naar de zwaarste zijde)
Er zit te veel speling tussen het neiggedeelte en de fixatie naar het draaipunt.
In principe een constructiefout voor zo'n dure beugel.
Een stel mogelijkheid of een fixatie zou op zijn plaats zijn geweest.
Geen aanrader!

JW17 19-07-2010 Product jaar of meer in bezit

Ik was op zoek naar de reviews van een ander model van Vogels toen ik even keek naar de ervaringen met dit model. Onze Tv hangt al bijna twee jaar in de keuken en nog steeds naar volle tevredenheid. Ik heb ook een ander set schroeven en pluggen gebruikt maar ik heb nog nooit de schroeven en pluggen gebruikt die ik ergens bij geleverd kreeg dus dat zegt niks over dit product.
Het monteren zonder afstelgaten is misschien moeilijker, ik vond het geen probleem en de Tv hangt keurig recht. Ik kan de degelijkheid na bijna twee jaar ook beoordelen, het kantelen gaat nog steeds goed (net even geprobeerd) de Tv blijft op elke gewenste stand hangen, valt niet ‘voorover’. Prima product dus!

paul24zee 22-02-2009 Product paar weken in bezit

5,3
Gewaarschuwd door de review van Seabert van 19-09-08 heb ik bij de installatie van de VFW326 extra aandacht geschonken aan het boren van de gaten om de beugel te bevestigen, zodat alles perfect horizontaal/verticaal zou komen.

In mijn geval zal de beugel dienst doen om een 66 cm LCD TV met ingebouwde DVD speler op te hangen. Volgens de opgave van de TV fabrikant weegt het ding 9,8 kg, dus ruim binnen de toegestane gewichtsmarge die Vogel voor de beugel opgeeft, namelijk 15 kg.

Daarna de TV aan de beugel bevestigd. De TV kantelde meteen voorover. TV weer van de beugel verwijderd om de bout, waarmee de frictie in de plastic clip afgesteld kan worden, aan te draaien. Vervolgens de TV weer bevestigd.

De TV is na een aantal uren weer uit zichzelf voorover gekanteld. De wrijving in het plastic clipje is kennelijk onvoldoende. Ik durf de bout in het clipje niet strakker aan te draaien, omdat het plastic bij het aandraaien al een vervaarlijk krakend geluid produceerde.

Omdat mijn TV een ingebouwde DVD speler heeft is het apparaat aan de ene kant kennelijk zwaarder dan aan de andere kant. Dus ondanks dat de beugel keurig horizontaal/verticaal aan de muur bevestigd is hangt de TV toch een beetje scheef. In het plastic clipje zit zoveel speling dat het niet kan voorkomen dat de TV gewoon scheef hangt.

Het tegen mijn zin voorover kantelen en scheef hangen van de TV heb ik nu opgelost met een simpele spie tussen het draaibare en kantelbare deel van de beugel.

Conclusie: Vogel heeft met deze beugel (en zijn zusters VFW 226 en VFW 426) een product op de markt gezet dat niet aan mijn eisen voldoet. Het probleem van deze beugels is het slecht ontworpen plastic clipje. Het metalen deel van de beugel maakt een degelijke indruk.

Seabert 19-09-2008 Product paar dagen in bezit

Enkele dagen geleden gekocht voor bevestiging van LCD van 66 cm diagonaal.
Het materiaal op zich is zeer degelijk en stevig. De schroeven zijn echter van zeer slechte kwaliteit en dat is wel spijtig als je schroef in de helft van de plug gewoon breekt.
Ook zeer vreemd dat er niet gedacht is aan een fijnstelmogelijkheid. Je controleert met de waterpas of hij in het lood staat voordat je de gaten boort.
Het zijn echter geen sleufgaten, dus als je een boorgat 1 mm scheef staat hangt je tv al gauw een centimeter schuin en is er niets meer aan te doen.
Ook de plastic (!) clip die de verbinding tussen je tv en de beugel moet verzorgen lijkt me niet direct duurzaam.
Kortom een teleurstellende koop.