Bosch Stylo+ (2050-15)

• Test panel 8,3 apr 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Stylo+ (2050-15) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Alfred Smit 01-05-2020

Handig voor elke hobbyist!

Geschreven voor: Bosch Stylo+ (2050-15)

Afgelopen week heb ik de Dremel Stylo 2050+ mogen uitproberen.
Het is een goed in de hand liggend, stukje “gereedschap”, welke voor vele doeleinden is te gebruiken.
De bijgeleverde hulpstukjes zijn gemakkelijk te verwisselen door middel van de spantang.
In de Quick Start Guide, staat duidelijk aangegeven, welke hulpstukjes je het beste kunt gebruiken, voor het bewerken van verschillende materialen, zoals: hout, glas, leer, kunststof etc.
Je moet alleen niet te veel druk uit oefenen, want dan valt de Stylo stil. Laat de motor het werk doen!
De viltjes en polijst pasta, werken goed om bijvoorbeeld metalen op te poetsen.
Een duidelijke Nederlandse gebruiksaanwijzing is ingesloten.
Al met al, een fijn stukje gereedschap voor elke hobbyist!

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Kompleet met hulpstukjes

Minpunten

• Bij te veel druk, valt ie soms stil

Andre 29-04-2020

Fijn en goed in de hand liggend apparaat

Geschreven voor: Bosch Stylo+ (2050-15)

Wij mochten de dremel stylo+ testen.
De stylo+ is een fijn apparaatje, welke door de ergonomische grip en lichte gewicht fijn in de hand ligt en je kunt graveren alsof je schrijft. Heb het op verschillende materialen getest, zoals glas, metaal, leer, hardhout en vurenhout. Het is even oefenen met het toerental, maar in de quick guide staat ook aangegeven op hoeveel toeren je op verschillende materialen kunt werken en met welk bitje.
Bij het polijsten van metaal, is er ook een speciale pasta bijgevoegd. Deze laat je ring weer glimmen alsof hij nieuw is en door de verschillende formaten polijst opzetstukjes kun je overal goed bij. Wel is het alleen te gebuiken voor kleine dingen, zoals een ring. Een horloge polijsten is eigenlijk te groot en duurt erg lang voor je dit karwei gedaan hebt.
De bitjes zijn redelijk makkelijk te verwisselen, alleen wel goed opletten dat je het juiste knopje indrukt.
Het lange snoer maakt het werken met de stylo+ ook erg fijn en hij maakt niet al te veel herrie tijdens het graveren.
Jammer is wel dat er geen opbergzakje bij zit, waardoor je alle materialen bij elkaar kunt houden.

Pluspunten

• Makkelijke grip
  • Redelijk stil
  • Makkelijk mee graveren
  • Lang snoer

Minpunten

• Geen opbergzakje

Inkieding 26-04-2020

Handig voor het fijnere knutselwerk!

Geschreven voor: Bosch Stylo+ (2050-15)

Dit is voor het eerst dat ik met een dergelijk multitool werk. Jammer dat ik deze nu pas ontdek! Ik kende ze als grotere apparaten maar deze heeft een prettig formaat. Het is een handzame maar toch krachtige multitool. De verschillende knoppen zijn ook gemakkelijk te bedienen. Onderaan de dremel kan je het toerental instellen en dat werkt allemaal prettig, alles is eenvoudig te bedienen. Het apparaat maakt gelukkig niet erg veel lawaai zodat ik gewoon lekker in de huiskamer aan de eettafel bezig kan. Kabel zit ook niet in de weg, je kan ongestoord bezig.
Er zitten een aardig aantal accessoires bij maar zo jammer dat er geen opbergtasje bij zit? Zodat je alles overzichtelijk bij elkaar kan bewaren. Deze losse accessoires zijn nu gemakkelijk kwijt te raken. Een gemiste kans, naar mijn idee.
Ook vind ik de handleiding/start guide niet erg duidelijk. De foto’s waarop staat met welke accessoire je wat precies kan doen zijn erg klein en dat maakt het wel lastig. Al doende leert men natuurlijk wel maar toch!
Het graveren op hout gaat goed. Zacht hout is moeilijker maar op harder hout krijg je, logisch ook, een strakker resultaat. Glas graveren werkt ook prima en… hoe ontzettend leuk is dit!? Bijvoorbeeld om een persoonlijk cadeau te kunnen maken… Genoeg mogelijkheden! Je kan, doordat je de dremel vasthoudt als een dikke pen, heel gedetailleerd werken. Dat is precies waarvoor ik hem veel zou gaan gebruiken ivm het fijntjes poppenhuismeubeltjes afwerken. Ik ben al met al enthousiast, erg handig om van alles en nog wat mee te bewerken, kleine plekjes te kunnen schuren, glas graveren etc....

Pluspunten

• Handzaam formaat om mee te werken
  • Heel veel mogelijkheden

Minpunten

• Geen opbergtasje voor de accessoires

Meindert A. Jorna 25-04-2020

Degelijk, krachtig en eenvoudig.

Geschreven voor: Bosch Stylo+ (2050-15)

Bij de titel van het product had ik een ander idee. Het is niet zozeer een "multitool" maar meer een "precisie tool" voor het fijnere graveer en slijpwerk. En daar is het apparaat goed is. De bijgeleverde accessoires maken duidelijk waar het apparaat voor bedoeld is: kleine schuur-ringen, enkele graveerpennen in verschillende maken, een mini boorkopje om hout te slijpen en polijst-ringen. Deze zijn allemaal eenvoudig te plaatsen en vast te zetten door gebruik van de blokkeer-knop en bijgeleverde sleutel. De handleiding is vrij summier en biedt niet echt inspiratie voor mogelijk veelzijdig gebruik.
Ik kan deze tool prima vergelijken met andere, goedkopere"dremels". Het grote verschil met de goedkopere dremels die ik heb gebruikt zit in de effectiviteit van het slijpen. Dat komt door de krachtige motor van dit apparaat. Via een controle knop (wieltje) is het mogelijk om tijdens gebruik de hoogte van het toerental in te stellen en bij hogere toerental voel je duidelijk hoe krachtig de motor is wat het heel prettig werken maakt. Ook bij hoge toeren blijft de draaiing precies en is het mogelijk om precisie graveerwerk te doen. Slijpen van namen in hard staal zoals in en pizzasnijder, was geen probleem.
Het apparaat ligt goed in de hand vanwege het rubberachtige, antislip materiaal van de behuizing en de inkeping voor de duim. Ook de elektriciteitskabel maakt een degelijke indruk. Over het algemeen een prima apparaat al is de prijs nogal aan de hoge kant. Wat ik mis is iets van een doos of etui waarin het apparaat en accessoires opgeborgen kunnen worden en een wat uitgebreidere handleiding met voorbeelden van gebruik van de accessoires.

Pluspunten

• Krachtig
  • Effectief
  • Gebruiksvriendelijk
  • Degelijk

Minpunten

• Niet heel erg veelzijdig
  • Te korte handleiding
  • Geen doos of etui
  • Hoge prijs

Marja 22-04-2020

handig en veelzijdig

Geschreven voor: Bosch Stylo+ (2050-15)

Goed gereedschap voor het allerkleinste werk: snijden, schuren, graveren. Alles kan ermee gedaan worden. Veelzijdig en gemakkelijk te hanteren.

Pluspunten

• veelzijdig
  • gemakkelijk

W. Beudeker 20-04-2020

Handzaam voor de kleine klusjes

Geschreven voor: Bosch Stylo+ (2050-15)

Deze multitool is een alleskunner. Met de 15 hulpmiddelen kan deze multitool voor polijsten, slijpen, boren, frezen en schuren gebruikt worden.
De stekker maakt het makkelijk en altijd klaar voor gebruik.
Voor de wat zwaardere klussen zoals metaal bewerken/boren ontbreekt de kracht echter. Dit had ik niet van te voren verwacht aangezien de tool geen accu heeft dus geen voltage beperkingen

Pluspunten

• handzaam, lekker in de hand
  • voor de kleine hoekjes
  • geen accu dus nooit op
  • veel accesoires

Minpunten

• minder krachtig dan verwacht
  • toerental knopje lastig te bedienen

Hjalmar 16-04-2020

Fijn apparaat

Geschreven voor: Bosch Stylo+ (2050-15)

Hij is makkelijk in gebruik, en kan voor allerlei kleine klussen gebruikt worden. Ligt fijn in de hand en is simpel in de bediening. Door het regelbare toerental geschikt voor diverse soorten materiaal. Ook worden er voldoende accessoires meegeleverd om gelijk aan de slag te gaan. Wisselen van accessoires gaat gemakkelijk. Door handzame formaat ook te gebruiken in kleinere ruimtes en ideaal voor precisiewerk. Graveren is even oefenen. Bij een klusje even snel een klein hoekje weghalen gaat super makkelijk en snel, zonder een groot apparaat erbij te halen. Een opbergbox voor de accessoires zou wel een welkome toevoeging zijn, het plastic zakje wat er nu bij zit is niet handig.

Pluspunten

• Klein
  • Handzaam

Minpunten

• Geen opbergbox meegeleverd voor accessoires

L.Veninga 14-04-2020

Ligt lekker in de hand en makkelijk hanteerbaar.

Geschreven voor: Bosch Stylo+ (2050-15)

Erg blij met de aanschaf van deze zeer handige Dremel! Om te beginnen ligt hij zeer prettig in de hand, je houdt hem vast zoals je een pen vasthoudt. Hij is niet zwaar en je hoeft absoluut geen kracht te zetten bij gebruik. De verschillende accessoires zijn makkelijk te verwisselen zodat je snel door kunt doorwerken. Ik heb zelf van hout een naambordje gemaakt. Met de verschillende graveer accessoires kun je met gemak letters in het hout graveren zowel dikke als fijnere letters. Aan te raden is om de snelheid van tool geleidelijk op te voeren terwijl je bezig bent met het graveren. Als je hem meteen te hard zet, kan je uitschieten en dat is niet mooi. Toen ik de letters af had, kon ik het met een andere accessoires mooi bij schuren en polijsten zodat het mooi afgewerkt is. Ook heb ik de tool gebruik toen ik een tuindeur ging schuren. Met deze tool kun je in de kleine hoekjes komen waardoor je nog preciezer alles kun schuren en ook handig om kleine oneffenheden te verwijderen en weer mooi glad te maken. Het enige minpuntje dat ik bedenken kan is dat het nog handiger zou werken als hij draadloos zou zijn, dan kan je net wat vrijer bewegen. Mijn conclusie: Top apparaat! Ik hoop er nog veel mooie dingen mee te maken.

Elisavh 14-04-2020

Fijne manier van graveren!

Geschreven voor: Bosch Stylo+ (2050-15)

Ik heb de multitool mogen testen en het overtreft mijn verwachtingen ervan.

In het begin had ik er moeite mee om de verschillende graveer assecoires in de multitool te plaatsen. Met wat oefening ging dit gelukkig snel goed en kon ik ermee aan de slag.
De multitool ligt net als een pen in de hand, dit vind ik erg prettig en maakt het graveren makkelijker. Je hoeft geen extra druk te geven want de multitool glijdt over het materiaal heen en graveerd met gemak verschillende materialen.
Hij is absoluut niet zwaar en is vrij stil, zelfs tijdens het graveren.
De bijgeleverde opzet stukjes zijn gemakkelijk te gebruiken en te bevestigen in het apparaat. Graveren, schuren en polijsten is daarmee een makkie en in een hand omdraai gedaan.

Zoals in de beschrijving staat is het inderdaad handig om met de multitool eerst te oefenen op een rest stuk, om zo te wennen aan het apparaat. Dit heb ik zelf ook gedaan en ben er blij om! Want ik vond het begin vrij lastig om het graveren netjes te doen op het hout, op het glas lukte het graveren helemaal niet.
Gelukkig na enige oefening heb ik nu verschillende mooie ontwerpen op het glas gekregen en heb het graveren onder de knie.

Ik ben zeker erg tevreden over dit product en maakt verwachtingen meer dan waar. Een leuke en snelle manier om de mooiste werkjes te maken

Pluspunten

• Veel assecoires
  • Makkelijk in gebruik
  • Ligt lekker in de hand
  • Vrij stil

Minpunten

• Lastig in het begin

Patrick Zuurendonk 09-04-2020

Fantastische multitool in pen formaat

Geschreven voor: Bosch Stylo+ (2050-15)

De Stylo+ multitool van Dremel kreeg ik vorige week binnen en was direct verliefd op het format van de Stylo+. Hij is net even groter dan de vierkleuren balpen en je kunt hem net zo vasthouden als een pen. Voor zowel rechts- als linkshandigen is de ergonomie van de tool uitstekend.
Bij de Stylo+ worden een aantal hulpstukken geleverd zodat je direct aan de gang kan met schuren, polijsten, graveren en frezen. Andere hulpstukken zijn tegen meerprijs te koop, zie de Dremel website.
Voor mijn hobby, houten modelbouw, schuur en polijst ik veel hardhout met de hand. Maar nu is er de Stylo+: deze is klein en handzaam. En multifunctioneel door middel van de wisselbare hulpstukken.
Schuren en polijsten van hardhout gaat heel precies en kun je zeer verfijnd doen omdat de Stylo+ ongeveer 100 gram weegt en bijna niet trilt. Je kunt deze multitool echt alle kanten op bewegen zonder moe te worden. Hierdoor kon ik anderhalf uur achter elkaar schuren.

Waar ik voorheen zilveren schaaltjes in ongeveer 1 uur weer een beetje glimmend kreeg, met doek en heel veel wrijven, was ik nu met de Stylo+ 15 minuten bezig en leek het schaaltje nieuw. Met de speciale polijst tool en de pasta was het echt een fluitje van een cent. Wel moet ik de draaisnelheid en hoeveelheid pasta proefondervindelijk ontdekken, maar het eindresultaat mag er zijn.

In de Quick Start Guide staat dat je geen kracht mag geven met de Stylo+, de snelheid moet zijn werk doen. Dit klopt helemaal. Als je iets kracht geeft met de Stylo+ tegen je object, hoor en voel je het toerental inzakken. En bij te harde kracht stop de Stylo+ in zijn geheel met draaien. Dit is verder geen probleem, aan-knopje indrukken en weer verder. Het is dus wel even wennen hoe hard je wel of niet mag drukken per hulpstuk.

Hierbij een tip voor het verwisselen van de hulpstukken: haal de stekker uit het stopcontact.
Het is mij, in mijn enthousiasme, twee keer gebeurd dat ik tijdens wisselen per ongeluk het aan-knopje indrukte. De Stylo+ gaat dan aan terwijl je de vergrendelknop voor de houder ingedrukt hebt. Dit geeft een ratelend geluid en je schrikt je een ongeluk. Gelukkig doet mijn Stylo+ het nog.

Er zit ook een heel klein minpuntje aan de Stylo+.
Zoals gezegd kun je lekker lang met de multipool aan het werk, maar na anderhalf uur werd de behuizing van de tool warmer dan handwarm en rook ik een plastic-achtige lucht. De volgende dag weer verder met dit geweldige apparaat.

Pluspunten

• Laag gewicht
  • Ergonomie
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Wordt warm na lang gebruik
  • Hoge toerental geluid