Dremel 4000 (4000-1/45)

• Test panel 8,1 nov 2017

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dremel 4000 (4000-1/45) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Noach 02-11-2017

Handige multitool voor de hobbyist

Geschreven voor: Dremel 4000 (4000-1/45)

De Dremel multitool heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Als hobbyist/kunstenaar kan je er goed mee uit de voeten, is makkelijk in gebruik en je kan er met wat oefening heel gedetailleerd mee werken. Je moet even wennen aan de snelheid, maar dat spreekt voor zich. De mogelijkheid tot hogere toeren zijn een pluspunt t.o.v. de vorige versie.

Pluspunten

• aan/uitknop apart van de toerenknop
  • rubberen behuizing, ligt goed in de hand

Minpunten

• maakt nogal wat lawaai
  • beetje zwaar

Dtje 25-10-2017

Dremel 4000

Geschreven voor: Dremel 4000 (4000-1/45)

Een fijne en handig apparaat! Erg fijn ook de flexibele slang zodat je niet het apparaat zelf hoeft vast te houden.
Een apparaat voor vele klissen en handelingen

Pluspunten

• Flexibele slang
  • Veelzijdig
  • Makkelijk om bereikbare plekjes te schuren

Minpunten

• Tasje mag wel wat stevige

Fenzz 25-10-2017

Daadwerkelijk veelzijdig en precies stukje gereedschap!

Geschreven voor: Dremel 4000 (4000-1/45)

Inderdaad echt een veelzijdig stukje gereedschap voor verschillende precieze klusjes. Dit setje heeft het model Dremel met variabele snelheid, dus snel voor zagen/boren, langzaam voor vijlen/schuren. De snelheid is goed en met ruim bereik in te stellen. In de snelste stand heeft 'ie ook echt behoorlijk vermogen voor zwaardere klussen. Ook is een 45-delig accessoiresetje bijgeleverd, zodat je met de meeste klusjes gelijk aan de slag kan. Er zit ook een flexibele slang bij, wat vooral erg lekker is wanneer je 'm langdurig gebruikt. Hoef je het hele apparaat niet vast te houden en kom je ook makkelijker in kleine hoekjes en gleufjes. Tasje is handig om alles makkelijk bij elkaar te houden. Heb 'm nu ongeveer een week en denk dat ik 'm al zou missen wanneer ik 'm niet meer zou hebben.

Pluspunten

• variabele snelheid (goed instelbaar)
  • flexibele as (standaard inclusief)
  • kracht/vermogen
  • complete starterskit, gelijk beginnen

Minpunten

• handleiding kan beter (geduldig lezen en proberen)
  • hand zit al snel dicht bij ventilatiegaten (warm)

Mariska 25-10-2017

Handig voor het fijne werk

Geschreven voor: Dremel 4000 (4000-1/45)

De Dremel Multitool is handig voor precisiewerk. Zoals bijvoorbeeld het schuren van de hoeken van de trap, waar je met andere apparaten of schuurpapier niet bij kan komen.
Daarnaast is het een veelzijdig apparaat. Je kan er mee schuren, polijsten, snijden, etc.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Compact
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Alleen te gebruiken voor kleine oppervlaktes
  • Is niet snoerloos

Madboy1973 24-10-2017

Echt multi functioneel

Geschreven voor: Dremel 4000 (4000-1/45)

Je kan er veel mee slijpen, zagen, graveren, schuren en polijsten,
Ligt lekker in de hand, toerental is goed te regelen, maar voor het fijne werk zoals modelbouw adviseer ik toch de wat kleinere uitvoering.

Minpunten

• Voor het wat kleinere werk is hij te groot

RGG 24-10-2017

Veelzijdig apparaat

Geschreven voor: Dremel 4000 (4000-1/45)

Mocht dit product korte tijd testen. Heb het apparaat gebruikt om wat uitstekende schroeven af te slijpen, wat vrij vlot ging.

Ook het op maat maken van een stuk plexiglas ging goed.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Meteen aan de slag, accessoires zitten er bij

Minpunten

• Niet snoerloos
  • Geleverd in opbergtas, liever stevige box

D. van der Waal 18-10-2017

Handige alleskunner

Een topproduct.
Makkelijk verstelbaar in standen om elke klus te klaren in de juiste snelheid.
De flexibele slang maakt t makkelijk om precisiewerk te leveren zonder dat je een zwaar log ding in handen heb. Perfect.
Wel mis ik bij de standaarduitrusting een smalle frees.
Al met al een topproduct waar ik veel dingen mee doe en sneller aan een klus begin.

Pluspunten

• Flexibele slang voor precisiewerk
  • Verstelbare snelheid dmv draaiknop
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen frees
  • Geen uitleg accessoires

Patrick van Ruremonde 18-10-2017

Dremel 4000

Geschreven voor: Dremel 4000 (4000-1/45)

Mijn ondervindingen over de Dremel 4000.

Heb de tool nu 2 weken in huis. Had er zelf meer van verwacht, als je de tool lang achter elkaar gebruikt is het aan de zware kant. Zeker voor mensen die wat ouder zijn is het geen aanrader.
Ook voor precies werk te kunnen verrichten, ben je genoodzaakt extra accessoires te kopen. Zo wordt het minder interessant de tool is ook niet zo goedkoop zeker met de extra accessoires die er nog bijkomen. Wel het voordeel de tool is voor veel klussen in te zetten. Wel belangrijk dat je geduld hebt. Tip voor de mensen die er 1 willen kopen, koop een Dremel op accu is veel fijner bent je een stuk wendbaarder, kan je makkelijker bij moeilijk bereikbare plekken.

Pluspunten

• Voor veel klussen te gebruiken.
  • accessoires makkelijk te wisselen

Minpunten

• Zwaar naar lang gebruik
  • vaak meer tools noodzaakt gaat hebben