Bosch PMF 190 E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PMF 190 E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,5

s********@h********** 25-02-2022

Teleurgesteld

Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Ik heb de Bosch multitool aangeschaft en ook maar weinig gebruikt, alleen lichte werkzaamheden maar deze week tijdens zagen van triplex stopte de machine er ineens mee.
Omdat deze machine weinig wordt gebruikt is ook de garantie reeds verlopen, maar ik ben er wel achter dat de kwaliteit van Bosch groen echt te wensen overlaat terwijl ik altijd wel fan was van Bosch gereedschap, maar ook mijn Bosch accuboormachine en Bosch boorhamer zijn onlangs "overleden", deze dus vervangen nu wel voor een ander merk gekozen.
JAMMER BOSCH ik denk dat je een klant kwijt bent.

Minpunten

• Levensduur

Erik 19-06-2020

Korte levensduur

Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Het apparaat is super in gebruik, maar ik had wel een langere levensduur van Bosch verwacht. Na het apparaat een paar jaar in mijn bezit te hebben nu voor het eerst flink gebruikt. Maar is nu al overleden. Dus uiteindelijk heel ontevreden.....

Pluspunten

• Gebruik
  • Gemak

Minpunten

• Levensduur

Rijk 27-03-2018
  • Product gekregen

Draadje poolschoen

Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Prima apparaat, maar na een kwartier gebruikt te hebben gaf hij de geest. Aanvankelijk dacht ik dat het een thermische beveiliging zou zijn. Na afkoeling deed hij het nog steeds niet. Na een zorgvuldige inspectie kwam ik erachter dat een draadje van de poolschoen afgebroken was. Soldeerbout erbij en ja hoor, werkt weer prima!! Reviews lezen brengt je toch vaak op een goed idee.

Hilko 11-11-2017

Niet aan te bevelen

Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Dit product is, ondanks het feit dat hij anderhalf jaar oud is, niet veel gebruikt. De werkzaamheden die er mee uitgevoerd zijn waren hobby matig. Tijdens het verwijderen van een gedeelte van een plint, begaf de machine het ineens. Bij doormeten kon geen fout worden gevonden. Anker en koolborstels waren ok. Garantie was inmiddels vervallen. Product is zeker niet aan te bevelen. Zaagjes zijn erg duur en gauw versleten.

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Dure onderdelen (zaagjes e.d)

Norman 11-09-2017

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Ik gebruik hem voor de 3e maal ik heb deze tool nu 3 jaar en nu stopt hij er ineens mee zeer slecht
het is dat ik hem zo weinig gebruik dat dit euvel zich nu pas voordoet, anders was hij vermoedelijk al binnen twee dagen na aankoop stuk geweest!
De kwaliteit van Bosch producten is de laatste jaren hard achteruit gehold.
Idem de schuurmachines.
Ik koop nooit geen Bosch meer!!

Minpunten: Zeer slechte kwaliteit!!

Leo 10-08-2017

Bosch Multitool

Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Ook ik had hoge verwachting van de multi tool, echter sporadisch gebruikt, denk een keer of 10 hooguit en na twee jaar stopte hij er midden in een klusje mee, geen leven meer in te krijgen.
Het slechtste apparaat oit van Bosch, en ik heb alles van Bosch,
Nee neslist geen aanrader.

Minpunten

• Kwetsbaarheid

Erik 28-06-2017

Multitool Bosch - niet kopen

Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Twee klusjes meegedaan in drie jaar, prachtig stukje gereedschap en ik was heel enthousiast. Tijdens het 2e klusje stopte het apparaat plotseling. Vervolgens reviews bekeken en ik begrijp nu dat ik niet de enige ben. Garantieperiode is voorbij, maar reparatie lijkt ook geen zin te hebben dus voor mij absoluut een miskoop. Dit is niet wat je verwacht van Bosch gereedschap. Ik heb heel veel elektrisch gereedschap soms wel meer dan 30 jaar van allerlei bekende merken, maar die doen het nog steeds en dat een apparaat binnen twee keer gebruiken kapot gaat heb ik nog nooit meegemaakt en vindt het heel bizar

BBBV 14-07-2016

Handig Tool - inwendig kan beter

Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Heb een tijdje de multitool in gebruik. Voor lichte klussen zeer handig vooral voor de plekken waar je met andere tools slecht bij kan. Idd slijten de hulpstukken snel (zeker gezien de vervangingsprijs). Ik gebruik nu de Sensys bladen en ook bij de action heb ik ze gezien. Doen het ook goed. Helaas... ook bij mij stopt ie opeens alsof je een kabelbreuk hebt. Opengemaakt niets bijzonders gezien, gemeten. In elkaar en hij doet t weer n paar minuten. Eea door gemeten niets afwijkends. Todat t oog valt op een minuscuul zwart plekje bij 1 van de 4 ankerdraden. Daar bleek de draad doorgesleten. Vast gesoldeerd dankzij aanwijzingen van eerdere reviews op deze site.
Hij doet 't weer, kijken hoelang hij het uithoudt!

Ben het met eerdere reviewers eens. Voor de prijs die het apparaat kost, te veel en te vaak deze storing (zie ook op andere internetsites met zelfde storings oorzaak) die mogelijk aan de constructie van de pool anker aansluiting te wijten valt.

Klusser 05-02-2024

Top bericht. Dank je. Bij mij ook het pooldraadje gesoldeerd en doet t weer. Ff zien voor hoe lang, maar kan weer vooruit.

marcvanblerk 17-08-2015
Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Ik herken de negatieve boordelingen helemaal niet. Ik vraag me telkens af hoe ik ooit zonder dit apparaat heb geklust...

Degelijke bouwkwaliteit. Inderdaad zijn de zaagbladen aan de kostbare kant, maar door een beetje goed zoeken zijn er shops op internet waar universele (welke net zo goed zijn) zaagjes worden verkocht voor een fractie van de prijs van de originele.

Als ik echt een negatieve reactie zou moeten schrijven, is de kwaliteit van de bijgeleverde schuurzool niet erg goed. De klittenband laat de schuurpads snel los.

Al met al heel tevreden over dit apparaat. Ik gebruik het voor vanalles. Zagen, frezen, schuren... Ik vindt tijdens het klussen steeds meer gebruiksmogelijkheden uit met dit apparaat.

Richard Peelen 22-07-2015
Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Ongeveer een week nadat ik deze multitool gekocht heb, stopte hij er plotseling mee. Hij is maar af en toe gebruikt en niet echt intensief. Zoekend op internet naar multitools (in het algemeen)die problemen krijgen stuitte ik als eerste op bovenstaande reviews van precies hetzelfde type Bosch multitool wat ik heb gekocht. Blijkbaar heeft dit type echt een probleem! Omdat dit allemaal net gebeurt is, weet ik (nog) niet hoe snel hij weer gerepareerd is, en of hij het daarna wel blijft doen. Conclusie(mede op basis van bovenstaande reviews): als ik het over kon doen zou ik deze multitool zeker niet kopen.

jansent 05-12-2013
Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Ik zou dit apparaat aan iedereen afraden. Net zoals bij de andere reviewer stopte mijn apparaat er compleet mee, na slechts ongeveer een uur gebruikt te zijn. Na reparatie (gelukkig wel kosteloos en binnen 2 weken) ging het apparaat WEER stuk na 1 uur gebruik. Beide keren betroffen het de poolschoenen van de motor.

Dit lijkt me duidelijk een ontwerpfout in het product en met mijn elektrotechnische achtergrond ben ik er bijna zeker van dat dit product weer stuk zal gaan, maar dan waarschijnlijk net buiten de garantie periode als ik hem weer eens nodig heb.

Het meest zorgwekkende is nog dat toen we het apparaat inleverden voor de 2e reparatie, er diezelfde dag nog 2 andere klanten waren geweest waarbij het apparaat ook voor de 2e keer defect was. Het probleem lijkt zich dus in al deze apparaten voor te doen.

Doe jezelf een plezier, en koop een ander merk dan deze Bosch. Scheelt een hoop frustratie van half afgemaakte klussen!

Mark van Vlerken 28-09-2013
Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Even een update op mijn eerdere review. De multitool is in de tussentijd stuk gegaan. Tijdens het werken ermee, stopte hij ineens. Hij ging defect binnen de garantieperiode, dus ik heb de multitool op moeten sturen naar Bosch, en zij hebben deze binnen enkele dagen kostenloos gerepareerd teruggestuurd. Dus over de service van Bosch ben ik ook tevreden. Alleen had ik wel verwacht dat een Bosch apparaat wel langer mee zou gaan dan 3 weken. Ik zal wel een maandag-ochtend apparaat hebben gehad... Dikke tip; bewaar je aankoopbewijs goed!

Wel merk ik dat de prijs van nieuwe zaagjes mij er een beetje van weerhoudt om het apparaat vaker te gebruiken. Een simpel zaagje kost al gauw 12 euro, en die zaagjes slijten redelijk snel.

Maar ik moet zeggen, het is een rete handig ding. Ik heb op plekken kunnen zagen waar ik anders nooit bij had gekund.

Mark van Vlerken 10-06-2013
Geschreven voor: Bosch PMF 190 E

Ik ben mijn (houten) huis aan het verbouwen, en heb dit apparaat gekocht omdat het de verbouwing zo veel makkelijker maakt. Het apparaat kan zagen in hoekjes waar je met een gewone zaag of beitel met geen mogelijkheid bij kan komen. Zo kun je ook in bijv. spaanplaat of gips mooie vierkante gaten uitzagen.

Ook heb ik met een speciaal opzetstukje (los te koop) erg eenvoudig vinylbehang (soort zeil) van de muur kunnen schrapen; het ging echt als boter door het stugge vinylbehang en lijm heen.

Een nadeel is dat de zaagjes en opzetstukjes best prijzig zijn. Maar bij de ene bouwmarkt is hetzelfde opzetstukje soms de helft goedkoper, let daar dus goed op!

Het apparaat maakt behoorlijk wat herrie, maar ach, het is een stuk gereedschap en dat hoort erbij. Daar hebben ze gehoorbeschermers voor uitgevonden.

Over de betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen; ik heb hem nog maar 2 weken. Bosch is een goed merk, dus dat zal wel goed zitten.

Met de meegeleverde accessoires (1 plat zaagje (voor hout en ijzer), 1 rond zaagje (voor hout en ijzer) en schuurpapier) kun je even uit de voeten.

Kortom; voor die prijs is dit echt een onmisbaar apparaatje. Het neemt je gewoon zoveel werk en frustratie uit handen!

De twee jees 28-06-2014

Dag
Ook ik heb een Bosch multitool heb hem 3 à 4 keer gebruikt voor hout zagen ligt zaagwerk ook hier stopte de Bosch plotseling formido heeft hem opgestuurd nu maar hopen dat ihij gerepareerd kan worden of een nieuwe want het kan toch niet zo zijn dat zo'n goed merk?...
BOSCH het zo snel begeeft.
Ik laat het jullie weten hoe dit afloopt

Mark van Vlerken 06-05-2015

Weer een update van mijn ervaringen met dit stuk gereedschap. Nog steeds tevreden over de mogelijkheden van het apparaat, maar de bouwkwaliteit is erg slecht. Hij is al weer 3x stuk gegaan, nu buiten de garantieperiode. Ik heb hem zelf kunnen repareren (wel kennis van elektronica voor nodig!), dus hij kan er weer even tegen aan. Mijn schoonvader heeft de voorganger van deze multitool (Bosch PMF-180e) en deze heeft precies hetzelfde euvel. Ze hebben bij Bosch blijkbaar niets geleerd.

Ik zou adviseren een ander merk multitool te kiezen, want deze Bosch gaat gegarandeerd na een jaar stuk.