Bosch PMF 190 E - Reviews

6,1

BBBV 14-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Handig Tool - inwendig kan beter

Heb een tijdje de multitool in gebruik. Voor lichte klussen zeer handig vooral voor de plekken waar je met andere tools slecht bij kan. Idd slijten de hulpstukken snel (zeker gezien de vervangingsprijs). Ik gebruik nu de Sensys bladen en ook bij de action heb ik ze gezien. Doen het ook goed. Helaas... ook bij mij stopt ie opeens alsof je een kabelbreuk hebt. Opengemaakt niets bijzonders gezien, gemeten. In elkaar en hij doet t weer n paar minuten. Eea door gemeten niets afwijkends. Todat t oog valt op een minuscuul zwart plekje bij 1 van de 4 ankerdraden. Daar bleek de draad doorgesleten. Vast gesoldeerd dankzij aanwijzingen van eerdere reviews op deze site.
Hij doet 't weer, kijken hoelang hij het uithoudt!

Ben het met eerdere reviewers eens. Voor de prijs die het apparaat kost, te veel en te vaak deze storing (zie ook op andere internetsites met zelfde storings oorzaak) die mogelijk aan de constructie van de pool anker aansluiting te wijten valt.

marcvanblerk 17-08-2015 Product half jaar in bezit

Ik herken de negatieve boordelingen helemaal niet. Ik vraag me telkens af hoe ik ooit zonder dit apparaat heb geklust...

Degelijke bouwkwaliteit. Inderdaad zijn de zaagbladen aan de kostbare kant, maar door een beetje goed zoeken zijn er shops op internet waar universele (welke net zo goed zijn) zaagjes worden verkocht voor een fractie van de prijs van de originele.

Als ik echt een negatieve reactie zou moeten schrijven, is de kwaliteit van de bijgeleverde schuurzool niet erg goed. De klittenband laat de schuurpads snel los.

Al met al heel tevreden over dit apparaat. Ik gebruik het voor vanalles. Zagen, frezen, schuren... Ik vindt tijdens het klussen steeds meer gebruiksmogelijkheden uit met dit apparaat.

Richard Peelen 22-07-2015 Product paar dagen in bezit

3,7
Ongeveer een week nadat ik deze multitool gekocht heb, stopte hij er plotseling mee. Hij is maar af en toe gebruikt en niet echt intensief. Zoekend op internet naar multitools (in het algemeen)die problemen krijgen stuitte ik als eerste op bovenstaande reviews van precies hetzelfde type Bosch multitool wat ik heb gekocht. Blijkbaar heeft dit type echt een probleem! Omdat dit allemaal net gebeurt is, weet ik (nog) niet hoe snel hij weer gerepareerd is, en of hij het daarna wel blijft doen. Conclusie(mede op basis van bovenstaande reviews): als ik het over kon doen zou ik deze multitool zeker niet kopen.

jansent 05-12-2013 Product kwartaal in bezit

Ik zou dit apparaat aan iedereen afraden. Net zoals bij de andere reviewer stopte mijn apparaat er compleet mee, na slechts ongeveer een uur gebruikt te zijn. Na reparatie (gelukkig wel kosteloos en binnen 2 weken) ging het apparaat WEER stuk na 1 uur gebruik. Beide keren betroffen het de poolschoenen van de motor.

Dit lijkt me duidelijk een ontwerpfout in het product en met mijn elektrotechnische achtergrond ben ik er bijna zeker van dat dit product weer stuk zal gaan, maar dan waarschijnlijk net buiten de garantie periode als ik hem weer eens nodig heb.

Het meest zorgwekkende is nog dat toen we het apparaat inleverden voor de 2e reparatie, er diezelfde dag nog 2 andere klanten waren geweest waarbij het apparaat ook voor de 2e keer defect was. Het probleem lijkt zich dus in al deze apparaten voor te doen.

Doe jezelf een plezier, en koop een ander merk dan deze Bosch. Scheelt een hoop frustratie van half afgemaakte klussen!

Mark van Vlerken 28-09-2013 Product half jaar in bezit

Even een update op mijn eerdere review. De multitool is in de tussentijd stuk gegaan. Tijdens het werken ermee, stopte hij ineens. Hij ging defect binnen de garantieperiode, dus ik heb de multitool op moeten sturen naar Bosch, en zij hebben deze binnen enkele dagen kostenloos gerepareerd teruggestuurd. Dus over de service van Bosch ben ik ook tevreden. Alleen had ik wel verwacht dat een Bosch apparaat wel langer mee zou gaan dan 3 weken. Ik zal wel een maandag-ochtend apparaat hebben gehad... Dikke tip; bewaar je aankoopbewijs goed!

Wel merk ik dat de prijs van nieuwe zaagjes mij er een beetje van weerhoudt om het apparaat vaker te gebruiken. Een simpel zaagje kost al gauw 12 euro, en die zaagjes slijten redelijk snel.

Maar ik moet zeggen, het is een rete handig ding. Ik heb op plekken kunnen zagen waar ik anders nooit bij had gekund.

Mark van Vlerken 10-06-2013 Product paar weken in bezit

Ik ben mijn (houten) huis aan het verbouwen, en heb dit apparaat gekocht omdat het de verbouwing zo veel makkelijker maakt. Het apparaat kan zagen in hoekjes waar je met een gewone zaag of beitel met geen mogelijkheid bij kan komen. Zo kun je ook in bijv. spaanplaat of gips mooie vierkante gaten uitzagen.

Ook heb ik met een speciaal opzetstukje (los te koop) erg eenvoudig vinylbehang (soort zeil) van de muur kunnen schrapen; het ging echt als boter door het stugge vinylbehang en lijm heen.

Een nadeel is dat de zaagjes en opzetstukjes best prijzig zijn. Maar bij de ene bouwmarkt is hetzelfde opzetstukje soms de helft goedkoper, let daar dus goed op!

Het apparaat maakt behoorlijk wat herrie, maar ach, het is een stuk gereedschap en dat hoort erbij. Daar hebben ze gehoorbeschermers voor uitgevonden.

Over de betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen; ik heb hem nog maar 2 weken. Bosch is een goed merk, dus dat zal wel goed zitten.

Met de meegeleverde accessoires (1 plat zaagje (voor hout en ijzer), 1 rond zaagje (voor hout en ijzer) en schuurpapier) kun je even uit de voeten.

Kortom; voor die prijs is dit echt een onmisbaar apparaatje. Het neemt je gewoon zoveel werk en frustratie uit handen!