Samsung YP-P2J - 4GB MP3 Player, Black 4 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung YP-P2J - 4GB MP3 Player, Black 4 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

De Broer van Henk de Vries 07-12-2008

Zeer mooie mp3 speler met een goed geluid en veel mogelijkheden
Ik heb hem nu een paar maanden, en na de laatste update is hij nog een stuk beter geworden. Er zat nemelijk een heel irritant 'ufo' geluid in, wat inhoudt dat tijdens bepaalde nummers er opeens een heel hard sirenegeluid uit komt, maar gelukkig is dit nu verholpen, want ik schrok me steeds weer kapot.

Er zijn aardig wat voordelen te noemen voor dit apparaat, zoals het prachtige, strakke design, de mooie interface en de goede geluidskwaliteit. (Ik heb er een setje goede sony-oordopjes bij gekocht).
Ook zijn er veel mogelijkheden, zoals radio (met aardig goede ontvangst), spelletjes, de mogelijkheid om filmpjes en foto's te kijken. Een bijzondere mogelijkheid is bluetooth. Met die functie kun je de mp3 speler verbinden met de telefoon, en er zo mee bellen, je telefoon opnemen en sms'en.
Ook kun je bestanden van een naar het apparaat sturen met een telefoon met bluetooth.

Helaas zijn er nog wel een paar nadelen, zoals de software die er bijgeleverd wordt. Ik kreeg er een cd met Samsung Media Studio bij, maar dit is door een programma update vervangen door Emodio, waar ook een (vreselijk trage) site bij hoort, en het programma zelf werkt ook niet heel soepel (maar een stuk beter dan iTunes, wat ik voor mijn vorige muziekspeler moest gebruiken) Om deze reden krijgt hij een 6 voor gebruiksgemak, want met het apparaat zelf is niets mis.
Een ander nadeel is dat de P2 niet zomaar werkt onder Linux. Met bepaalde programma's kan het wel, maar het werkt dan nog steeds vrij omslachtig. Hij schijnt wel te werken onder linux als je er koreaanse firmware op zet, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Tot die tijd zal deze mp3 speler een van de weinige dingen blijven waarvoor ik van Windows afhankelijk blijf.
Ook vind ik de shuffle functie niet erg prettig, want als ik wat nummers doorspoel, en ik dan toch weer terug wil, kan dat niet, want hij kiest bij het voor- en achteruit gaan naar een ander nummer gewoon random een nummer, en gooit niet gewoon de playlist door elkaar, om die gewoon achter elaar afspeelt (als je begrijpt wat ik bedoel).

Uiteindelijk zijn de voordelen een stuk groter dan de nadelen, en is hij zeker een stuk beter dan de ipod die ik hiervoor een tijdje heb gehad (en na een jaar spontaan kapot ging).
al met al kan ik deze mp3 speler zeker aanraden.

edba 24-07-2008

Ik had beter verwacht, ben nu 2/3 weken in bezit van deze speler, maar vindt hem een tegenvallen.

beetje te veel mogelijkheden, maar werkt niet perfect op elkaar door. veel dingen zijn het net niet!

niet ontevreden met de speler, maar had wel wat beters verwacht van Samsung

ook de accu duur is maar 20 uur:s

robin15 28-03-2008

ik heb dese mp 3 sinds gister gekocht en moet seggen dat ik er erg blij mee ben , de musiek is erg mooi foto's sijn mooi en video sijn al helemaal mooi.
de touche screen is alleen ff wennen want het reageert best snel. In een word een pracht ding om te hebben.

newbie20 11-01-2008

heej allemaal,, ik heb de p2 - 8gb nu ook als 2 dagen in bezet en ik ben er egt helemaal dol op. ik vind het touch- screen egt helemaal geweldig werkt perfect;)
en ik verbaasde me over het kwaliteit van het beeld (grafisch),, is namelijk egt super mooi!!
super goed dat er een bleutooth functie op zit en het geluid is ook erg goed!
ook geweldig vind ik de radio- en tekstlees-functie,, en ook super is dat de update egt goed zijn!! (zie ander vragen en opmerking op deze pagina)
hij ligt goed in de hand ook nog;)

kortom het is een super goeie mp4!!

johntjuh13 02-01-2008

Ik heb de samsung p2 nu een poosje en ik ben er super tevreden mee, en hij is nog zo goed als nieuw ;)

Het beste van de p2 vind ik de geluidskwaliteit, schermgrootte en videokwaliteit. ook de andere functies zoals de fm-radio, datacast, afbeeldingen, bluetooth (ook heel handig) werken goed.

de geluidskwaliteit is erg goed omdat je veel kunt veranderen door de equalizer, die kun je bijvoorbeeld op dance, concerthal enz zetten. Ook leuk is dat je bij je muziek de cover kunt laten zien. Je kunt muziek zoeken op artiest, album, nummers, genre, playlist (muziek van een cd bijvoorbeeld) en muziekbrowser.

-Mogelijkheden zijn er volop zoals video kijken dat heel goed gaat door het grote beeldscherm. je kunt makkelijk een dvd of andere video goed bekijken. de kleuren zijn ook erg scherp.
ook afbeeldingen bekijken gaat erg goed op het grote beeldscherm. je kunt zelfs inzoomen en een diashow bekijken.
-FM-radio gaat bij de meeste bekende zenders erg goed bij sommige niet. je hebt de mogelijkheid om automatische voorinstellingen te doen zodat de p2 de zenders automatisch zoekt of zelf de zenders zoeken.
-Datacast is voor nieuws die je van sites automatisch via de computer op je p2 zet en ze kan bekijken. handig om s'avonds nog ff het nieuws door te nemen. eerst gebruikte ik het veel maar later steeds minder. datacast kun je bekijken met verschillende lettergroottes en achtergronden.
-Andere mogelijkheden zijn teksten bekijken, een woordenboek (via de 1e update) die alleen wel eng-koreaans koreaans - eng of eng-eng zijn. Alarm is er ook maar die kun je alleen gebruiken als je je luidsprekers aansluit, als je die tenminste hebt. jammer dat er geen ingebouwde luidsprekers in de p2 zitten. ook een agenda, adresboek (om te bellen via de p2 zeg ik later meer over) en een wereldklok.

Een hele leuke mogelijkheid is bluetooth wat heel handig is om bestanden te verzenden van bijv. je mobiel naar je p2 of andersom. (dit kan alleen bij de 1e update). Ook kun je je p2 verbinden met een stereo koptelefoon via bluetooth. Ook is er een mode om te bellen met je p2 via bluetooth met je mobiele telefoon. dat gaat doordaat je verbind met mobiele telefoon, luisterd door je oordopjes, en praat door je p2. (dit kan ook alleen met de 1e update die te downloaden is via de samsung site)

De gebruiksgemak is ook heel goed want het touchscreen werkt erg goed. Ook door je muziekbladeren gaat super. De p2 ligt ook lekker in de hand.

De vormgeving moet je erg van houden, maar ik vind hem heel mooi. Vooral de voorkant maar ook de achterkant. Ook de knopjes aan de zijkant zijn goed verwerkt.

Hij is erg sterk, dus de degelijkheid is in orde maar we zullen zien hoe het verder loopt.

Dit was mijn beoordeling van de p2 ik hoop dat je er wat aan hebt ;)