Sony NW-A806 4 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony NW-A806 4 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

A. Hoevelaken 19-08-2008
Geschreven voor: Sony NW-A806 4 GB

De Sony is werkelijk een geweldige MP3 speler. Als audio fanaat ben ik op zoek gegaan naar een goede speler. Deze sprak me aan en had al goede reviews. Ik vind de zwarte ook erg mooi.
Het apparaat is me op geen enkele manier tegen gevallen. De oordoppen zijn erg goed en geven een vol, gedetailleer en warm geluid. Alle opties om het geluid te optimaliseren kunnen dus gewoon uit blijven staan.
De software werkt ook goed, jammer dat je alleen met de bijgeleverde software muziek en filmpjes kunt uploaden, maar het werkt, dus geen probleem.
Voor filmpjes is het even zoeken naar de juiste software om het formaat goed te krijgen, als dit eenmaal gelukt is dan zul je ook verstelt staan van de MP4 kwaliteit van dit ding. Kortom een aanrader. Denk wel even na of je de 4 of 8 Gbyte uitvoering wil kopen.

Henk Dirksen - Barn 11-02-2008
Geschreven voor: Sony NW-A806 4 GB

Ik heb ook kieskeurig gebruikt om tot een keuze te komen en dan vind ik het fair om ook een review te geven

Robje1969 29-11-2007
Geschreven voor: Sony NW-A806 4 GB

mede door deze reviews er eentje besteld incl. usb lader.
Snelle levering binnen twee dagen.
De walkman overtreft mijn verwachting.
Zeer solide en gemakkelijk in gebruik,
Helaas werkt de usb lader niet en wacht ik nog steeds op omruiling.
Ik gebruik de speler in mijn auto en mede door de lange speelduur geen last van elke week opladen.

Overige + punten
+ zeer snelle opstarttijd, op play drukken en spelen.
Ook als het apparaat is uitgeschakeld!!
+ Display is zeer scherp en is erg helder.
+ geluidbegrenzer is uitschakelbaar
+ drag en drop in verkenner werkt ideaal (vice versa)
+ de speler onthoudt de afspeelpositie als je hem
uitzet.
+ veel weergave instel mogelijkheden en effecten
+ snelle oplaadtijd van 3 uur (vanuit helemaal leeg
naar vol)
+ neemt alle info over met cover uit windows media 11

een enkel minpuntje:
Als je muziek download en de verkeerde eigenschappen
zijn ingevoerd (artiest, album, jaar etc)
dan werkt de speler met deze eigenschappen niet prettig. o.a. shuffle play op jaartal klopt niet
Je selecteerd een album en niet alle nummers worden afgespeeld omdat van de overige nummers geen album is ingvoerd
Dit ligt niet aan de speler maar meer aan de info die men aan de nummers toekent.

King Rob 01-11-2007
Geschreven voor: Sony NW-A806 4 GB

Net in huis nog niet kunnen beoordelen op geluid maar vind hem nu al fantastisch!! geen gedoe met rare programma's.. aansluiten op usb en klaar.. muziek zet je erop met de verkenner en wat ook geweldig is is de gratis 3 maanden toegang tot planet music to go... veel muziek die je met een simpele knop direct op je mp3 speler zet... kortom sense and simplicity made by Sony ... Chapeau!!

A. de Koning 04-10-2007
Geschreven voor: Sony NW-A806 4 GB

Eindelijk dan aangeschaft in de kleur zwart.
Echt heel erg mooi en beschaafd vorm gegeven.
Tegelijk met de Mp3 speler een origineel leren hoesje gekocht ook zwart en het moet worden gezegd, het ziet er onwijs gelikt uit echt cool !!!
Heb naast de bijbehorende oordopjes tegelijk een ietwat royalere hoofdtelefoon erbij gekocht de Sony MDR-V500DJ.
Oke het is dan wel een flinke KOPtelefoon... maar wel een hele goeie ! zeker als je deze vergelijkt met de dopjes die ook best oke zijn als ik de recenties geloven moet.
Tezamen een prima team, lekker rustig luisteren.
De kinderen schreeuwen en pa kijkt toe, ik zie alleen hun mondjes bewegen en de oorschelpen laten geen ander geluid toe, echt geweldig !
Ik ben tevreden.

Tha Ron-aldo 08-08-2007
Geschreven voor: Sony NW-A806 4 GB

Ik heb deze vandaag binnen gekregen en wat een mooi apparaat zeg!! Echt zeker de moeite waard.. Het scherm is werkelijk om te smullen en er zitten veel functies op. Zo kun je er uiteraard muziek mee afspelen, maar ook foto's en video's mee afspelen. Het geluid is echt top zoals we gewend zijn van Sony..

Kortom, geweldige speler, voor een scherpe prijs..

Morre 06-07-2007
Geschreven voor: Sony NW-A806 4 GB

Had eerste een I-pod nano, maar wat ben ik blij dat ie het begeven heeft! Deze MP3 speler klinkt namelijk beter, ziet er stoerder uit, is steviger en er zitten tenminste fatsoenlijke oordopjes bij!

Ook de batterijduur is stukken beter tegenover de I-Pod. Muziek op de speler zetten is een fluitje van een cent, werkt net zo goed als I-tunes.

Wat is het menu trouwens schitterend vormgegeven bij deze speler, net een Sony-Ericsson telefoon welke ik ook bezit.

Meteen naar de winkel en kopen dit ding!

Torben 08-06-2007
Geschreven voor: Sony NW-A806 4 GB

Nu sinds een dikke week deze geweldige walkman in mijn bezit! Na mijn nw-hd1 trouw gebleven aan sony en dat is met deze mp3 speler dik beloond.

Het geluid is echt fenomenaal, de instellingen uitgebreid, het menu eenvoudig en het beeld is schitterend. Met 4 gb meer dan genoeg ruimte voor mjin muziek, vooral in ATRAC3 132kbps formaat (voor de tegenstanders: dit is beter, kleiner en energiezuiniger dan mp3) plaats voor meer dan 100cd's.

Naast muziek kun je filmpjes en foto's afspelen. Het scherm is hiervoor super. De bijgeleverde software zet moeiteloos vrijwel alle videoformaten over naar mp4 (xvid/mov/divx filmpjes zijn geen probleem).

De behuizing oogt solide en voelt stevig aan. Daarnaast is ie kleiner en lichter dan een ipod nano, en dan heb ik het nog niet over de 30 uur accu (tegenover 14 van apple).

De 9 voor de mogelijkheden is door het ontbreken van een radio. Maar het zou me niet verbazen als Sony hier binnenkort in de vorm van een afstandsbediening met een oplossing voor komt.

Enige puntje van kritiek is het doosje, dat ziet er echt uit of je een budget-Aldi-mp3-speler hebt gekocht, van Sony ben ik beter gewend. Maar ach, eigenlijk is dat zeiken om niets want het gaat natuurlijk niet echt om de verpakking maar om de inhoud.

Sony heeft echt een geweldig apparaatje afgeleverd dat met recht een echte ipod-killer kan worden genoemd!!! Een aanrader voor elke muziek en gadgetliefhebber...