iAudio S9, 16GB 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iAudio S9, 16GB 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henk Pruijsen 08-05-2012
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Een mp3 speler met een fantastisch goed geluid en met meer dan voldoende mogelijkheden. Menustructuur wat onoverzichtelijk. Misschien door al die mogelijkheden.
Na iets meer dan een jaar werd afspelen vrijwel onmogelijk. Steeds vastlopen bij zoeken van een muziekstuk. Reset en/of software-update en herinstallatie boden soms soelaas voor enige malen gebruik. Nooit lang. Het traject Anna Paulowna - Amsterdam is momenteel al te lang. Conclusie: voor een onbruikbaar apparaat prachtig.

kaasbroodje 02-02-2010
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Heb deze mp3 speler vandaag binnen gekregen. In het begin was het even wennen aan het touchscreen en de menu,s maar na een aanral minuten kloten ben je er helemaal aangewent.

Het mooie aan deze mp2 speler is dat je geen software nodig heb om muziek er op te zetten je kan het gewoon er naar toe slepen. Heb mij muziek collectie van 4gb in 15 minuten er opgezet

De geluidskwaliteit is echt super helemaal als je de equalizer gebruik, die heeft aardig wat optie,s.25 standaard optie,s bv rock jaz enz en 4 die je zelf aankan maken (de mee geleverde oordoppen heb ik nog niet geprobeerd)

Films kijken heb ik nog niet gedaan maar als ik de standaard filmpjes kijk die er opstaan kan ik je alvast zeggen dat het beeld er erg goed uit ziet.

Voor de rest heb je nog meer optie,s bv rekenmachine, tekenen, spelletjes spelen, alarm zetten en nog meer

Twijfel niet of je hem wil kopen je krijgt echt waar voor je geld

RonaldSound 01-02-2010
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Gebruik deze cowon S9 8GB nu een klein jar. Heerlijk apparaat, mooi geluid, scherp beeld. Wel gelijk sennheiser oordoppen gekocht, want de meegeleverde oorpluggen geven minder mooi geluid.

Je moet je even inleven in het navigeren van de software, maar als dat gelukt is is het kinderspel. Ik gebruik de S9 tijdens het fietsen en kan blind doorschalkelen in mijn favorieten.

Let wel: met upgraden van de firmware wordt, als je wonen in EG kiest, je volume een stuk lager. Is een verplichte beveiliging.

Oplossing:
Heel simpel:

Cowon S9 aan de computer aansluiten. Ga naar de cowon in verkenner zoek het volgende file: PARAM.CFG.
Deze file moet je verwijderen.
Daarna opnieuw de laatste upgrade gebruiken, en dan komt de vraag weer of je binnen of buiten de EG woont. Nu dus de juiste aantippen.

Succes

Loumaas 04-01-2010
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Apparaat 2 weken in bezit.
32 gb gekocht via internetwinkel in duitsland.
Zeer tevreden
4700 songs direct van mijn harde schijf zonder problemen overgezet. Geluid is zelfs met bijbehorende hoofdtelefoon fantastisch en ik hou het voorlopig zo.
Optie BBE geeft een nog beter geluid. G-sensor is soms een beetje vervelend, want niet af te zetten. Beeld ook heel goed, hoewel ik hem puur voor muziek gebruik. Zeer goede FM-ontvangst (beter dan mijn 4gb Philips spelertje)en volop genoten van de top 2000 terwijl mijn vrouw TV keek.
Een aanrader

Boelens 22-11-2009
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Heb deze mp3 speler sinds augustus met genoegen gebruikt.
De geluidskwaliteit is geweldig, net als de kwaliteit van het amoled scherm. Wat betreft de genoemde positieve punten kan ik me dan ook bij eerdere reviewers aansluiten.

Geheel onverwacht is gisteren helaas de aan/uit/lock schakelaar kapot gegaan. Het knopje ging eerst stroef en vervolgens kon ik hem vrij heen en weer schuiven zonder dat er iets gebeurt. Hierdoor is de mp3 speler onbruikbaar geworden.

Het product is dus helaas niet zo degelijk als verwacht.
Hopelijk kom ik er met de garantie met Cool Blue uit.

msnguy 10-10-2009
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Ik heb deze MP3 speler nu al een klein half jaar en spreek vol lof over dit apparaatje! Alles klopt, scherm is extreem mooi (AMOLED doet zijn ding) en na de nieuwste firmware upgrade loopt hij soepeler als ooit te voren. De muziekkwaliteit is ultiem te noemen, het ding werkt prima samen met mijn 5.1 setje. Enkel het schermpje is wat bekrast geraakt, en ook de evenwichtssensoren doen niet wat ze horen te doen. Al met al een aanrader om te kopen!

PimZ 08-09-2009
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

28 augustus mijn S9 gekocht bij CoolBlue. Hele weekend zitten laden met m'n klassieke muziek-collectie. Maandagochtend alleen nog maar Japanse/Chinese tekens op scherm en geen geluid meer uit te krijgen. Direct omgeruild, zonder morren van CoolBlue en deze week weer opnieuw begonnen. Nadat ik er wer 5Gb op had doet'ie het weer niet meer. Kan niet in m'n mappen, artiesten komen. Dan bevriest het scherm en werkt touchscreen niet meer Ook na herhaaldelijk resetten blijft hij weigeren. Ga weer na CoolBlue- geld terug dit keer. Ik begrijp niet dat anderen dit niet melden op dit forum. Toen ik m'n eerdte terugbracht bij CoolBlue was de verkoper niet eens verbaasd.. het was de eerste niet .

Asten 23-04-2012

Onzin, typisch een reactie van een Ipod volger. Herken dit niet en ik heb hier achteraan gebeld bij Cool Blue en daar zegt men ook van niets te weten

AdriA3 30-08-2009
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Ik ben er uit (zie mijn eerdere vraag). Ik heb mijn eerste S9 getest door hem aan één stuk door te laten spelen. Hierbij had ik de pech een speler te hebben met een mindere accu (15 uur ). Deze speler zonder problemen om kunnen ruilen. Die tweede speler heb ik een tijdje (7 uur) laten spelen en ben toen afgegaan op de batterijindicator, welke op de helft stond. Deze werkt echter slechts globaal en is in het geheel niet nauwkeurig, zo bleek. Dus mijn conclusie klopte niet. Nadat ik hem weer had opgeladen en af heb laten spelen, speelde hij nog na 50 uur. De batterijindicator gaf aan dat hij inmiddels leeg was, maar speelde nog enige uren door.
Kortom: lange speelduur op audio (55 uur zonder bluetooth). Bij video speelt hij zeker 11 uur onafgebroken.
Wat geluidskwaliteit betreft presteert de S9 grandioos. Wel moet je een goede keuze maken m.b.t. de oortelefoontjes. Ik had op mijn Creative Zen oortelefoontjes van Creative bijgekocht (de EP 830). Hier was ik al dik tevreden mee. Ook met mijn Sennheisers was ik erg tevreden. Nu heb ik echter gekozen voor Shure SE 115 oortelefoontjes. Dit merk maakt voornamelijk monitoren voor professioneel gebruik. De Shure SE115 is echter betaalbaar en erg goed. In combinatie met de Cowon S9 m.i. een goede keuze. De Shure blinkt uit in duurzaamheid (fatsoenlijke bekabeling in plaats van die iele draadjes die je bij de meeste oortelefoontjes ziet) en een zeer goede geluidskwaliteit. Kabelbreuk lijkt uitgesloten. Uitstekende pasvorm en twee jaar garantie. Als je muziek luistert worden omgevingsgeluiden prefect “uitgefilterd”. Je hoort niets en niemand hoort jou.
Bij de combinatie S9 met de SE115 oortelefoontjes zijn alle instrumenten en geluiden bijna aan te wijzen. Een perfect helder geluid. Precies als het origineel zonder aanpassingen zoals extra bass enzovoorts. Tenminste, als je de equalizer van de S9 op “Normaal” instelt. Verder zijn er in de S9 nog diverse preset-instellingen beschikbaar (30 stuks). Voor ieder wat wils. Kortom: muziek zoals het bedoeld is.

Ook de zogenaamde Album-art wordt goed weergegeven op het display. En voor de liefhebbers: Op de site van Cowon is een “Lyric database manager” te downloaden om de lyrics met de MP3's mee te laten lopen. Werkt perfect, al zijn niet van iedere CD lyrics beschikbaar.
Op internet zijn diverse game-packs te downloaden voor Flash spelletjes op de Cowon S9. Ik heb er een 300-tal opgezet, maar er later ook weer afgehaald. Op mijn telefoon staan ook diverse spelletjes, maar die speel ik nooit. Te klein. En ik gebruik de S9 alleen als Mp3 speler. Als ik spelletjes wil doen, ga ik wel achter mijn laptop zitten. Maar voor de liefhebbers is er een ruime keuze aan Flash-spelletjes (en applicaties) beschikbaar.
Het is wel raadzaam om m.b.v. een goede Tag-manager de Tag's van je MP3 verzameling in te stellen. Dan staat ieder nummer op de goede plek in de goede map. Kost even wat tijd om de tag's in te stellen, maar dan is je MP3 verzameling prima georganiseerd.
Het apparaat zelf is zeer duurzaam. Het scherm is krasvrij. Gorilla-glass. Desondanks heb ik er wel een protectiefilm bijgekocht. Je weet maar nooit met zand enzovoorts. En een lederen hoesje maakt het geheel compleet.
Het is raadzaam om, nadat je de speler voor het eerst hebt opgeladen, direct de nieuwste firmware te installeren.
Kortom een uitstekend apparaat. Wel jammer dat de 32 Gb-versie hier nog niet te koop is. Hij bestaat echter al wel.
Verder kan ik me uitstekend vinden in de andere jubelende reviews.
Voor degene die meer informatie wenst alvorens de S9 aan te schaffen heb ik wat links opgezocht van forums waarin de S9 uitgebreid besproken wordt:
En als je wat filmpjes en test wilt zien m.b.t. het gebruik en de duurzaamheid (o.a. testen met scheermesjes over het scherm enzovoorts), klik dan op deze link:
Conclusie: een subliem apparaat met uitstekende geluidskwaliteit. (Zoek wel goede oortelefoontjes er bij uit). Vele mogelijkheden en wat uiterlijk, bedieningsgemak en duurzaamheid betreft: perfect!
(Ben benieuwd wanneer hier de 32 Gb versie uitkomt en hoeveel die gaat kosten.)

Henkie23 10-08-2009
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Ik heb de cowon s9 nu bijna 3 maanden in bezit en hij is perfect. Mocht je nog twijfelen tussen andere mp3 spelers, niet doen en gewoon deze kopen.

Er zijn maar weinig negatieve punten op te noemen over deze speler, daar kom ik later wel op terug.

Het scherm is fantastisch. De kleuren, helderheid en zwartniveau's zijn erg mooi en vallen meteen op. Het kijken van filmpjes is dus eigenlijk vrij goed te doen. Het Gorilla Glass zorgt er écht voor dat krassen wegblijven.

Het afspelen van filmpjes werkt perfect en handig is de functie waarmee met 1 druk op de knop de film binnen enkele seconden wordt geanalyseerd en er 12 preview filmpjes op het scherm komen die je kunt selecteren. Hiermee kun je makkelijk naar een bepaald moment in de film springen. Daarnaast is het fijn dat ondertitels gewoon zonder problemen werken bij avi films en dat de je eigen equalizer-instellingen ook bij films gebruikt kunnen worden.

Wat ook goed is, is de ondersteuning vanuit Cowon. Nieuwe firmware updates komen regelmatig beschikbaar die ook daadwerkelijk iets toevoegen/verbeteren. Zo zit er een wereld van verschil tussen en nieuw gekochte en een volledig geupdate S9. In de updates zitten nieuwe functionaliteiten voor de g-sensor, nieuwe utilities die je voor de lol kunt gebruiken en betere afspeelmogelijkheden.

Dan nu waar je deze speler voor koopt: het luisteren van muziek. Hier heb ik werkelijk waar niets op aan te merken. Het geluid is gewoon super. In het begin viel het geluid een btje tegen, weinig dynamiek en vooral: weinig volume. Totdat ik met de equalizer en BBE settings ging spelen!

Een tip: door de eq waarden omhoog te zetten neemt het volume enigszins toe, echter merkte ik dat het geluid op volume 28 ineens erg overstuurd klinkt (bij 27 is er niets aan de hand). Niet met extreme instellingen maar gewoon normale instellingen. Dit lijkt te komen door de ingebouwde volumebegrenser. Om te voldoen aan de regels binnen de EU is een begrenser aangebracht waardoor het volume tussen 30 en 40 nagenoeg niet meer toeneemt. Dit kun je omzeilen door als regio buiten de EU te selecteren wanneer je de speler voor het eerst aanzet (dit is hierna ook nog mogelijk alleen is dit niet de plaats om dat uit te leggen). Het volume gaat hierdoor harder en bovenal ben je van het overstuurde geluid af.

Goed, terug naar het geluid. Ik gebruik de S9 i.c.m. de Sennheiser CX-300, V-moda Vibes en sinds kort ook de Sennheiser HD 595. Met de volumebegrenzing uit de weg heb ik tot nu toe nog geen behoefte gehad aan een hoofdtelefoonversterker. De S9 kan ook de hogere impedantie (50 ohms) HD 595 goed aansturen en deze 2 samen werken als een goed geolied team.

Om het geluid naar ieders smaak aan te passen zijn een groot aantal vooraf ingestelde presets beschikbaar zoals een aantal BBE presets en de gebruikelijke jazz, techno, rock enz. je kent ze wel. Ik maak echter liever gebruik van de handmatige instellingen.

Er zijn 4 verschillende 'user' instellingen beschikbaar zodat je voor verschillende hoofdtelefoons verschillende instellingen kan maken zonder steeds alles opnieuw in te hoeven stellen. In de handmatige instellingen zit een krachtige equalizer waarmee je het geluid tot in de puntjes kunt finetunen. Deze equalizer werkt perfect en wanneer je 1 frequentiebereik aanpast heeft dit verder ook geen gevolg voor andere frequenties (wat je nog wel eens bij andere equalizers merkt). Vervolgens heb je de BBE+ instellingen. Dit zijn de eerste geluids-enhancers die ook écht iets toevoegen naar mijn idee. Zo krijg je met de BBE instelling een voller en ruimer geluid en voegt het zeker toe bij de senns CX-300 en de V-mode vibes. Bij de hd 595 niet gebruiken. Ook de Mach3Bass werkt erg fijn. De lage tonen worden duidelijker en harder. Het geluid blijft verder intact. Dit is de eerste bassboost die echt werkt volgens mij. Daarnaast is er nog de MP Enhance die nét een btje meer dynamiek geeft wat ook wel lekker is. De 3d surround en stereo enhance werken werken niet slecht maar zijn niet voor mij weggelegd (ook niet bij de cx300 of vibes).

De radio werkt ook goed en handig is de automatische scanner die alle frequenties met een goed signaal automatisch opslaat. De voicerecorder werkt ook goed en neemt helder en duidelijk op. Daarnaast is de line-in een mooie extra (moet wel een aparte kabel voor kopen). Voor het opnemen van de radio, de microfoon en de line-in kun je zelf de kwaliteit selecteren.

En oh ja, de batterij mag ook niet vergeten worden. Deze gaat lang mee. 30 uur gebruik haalt ie met gemak. Ook handig zijn de knoppen aan de buitenkant voor het volume en het navigeren tussen nummers. De toetsvergrendeling is zo in te stellen dat alleen het scherm wordt vergrendeld en de knoppen niet. Wat ik ook wel handig vind.

Kortom, al deze dingen maken dat de S9 erg fijn is om naar te luisteren en om te gebruiken. Je merkt gewoon dat er goed over de speler en de besturing is nagedacht en dat dit goed doorontwikkeld is met handige en leuke functies.

De enige minpunten die heb ik kunnen ontdekken is dat de afspeellijsten verdwijnen zodra je het apparaat als usb apparaat voor massaopslag aan je computer aansluit (ipv MTP-device). De playlists heb je dan weer wel makkelijk teruggezet met media player alleen gaat hier wel weer wat tijd in zitten en is het niet echt handig. Daarnaast worden FLAC bestanden niet automatisch gesynchroniseerd in media player. De speler kan ze wel afspelen alleen worden de bestanden niet in de playlists opgenomen. Ook niet echt handig, maar naar mijn idee geen groot minpunt.

Dus! Wil je een goed uitziende complete mp3 speler die handig in gebruik is, goede functionaliteiten voor films afspelen heeft met een prachtig scherm, ERG goed geluid dat je geheel naar eigen wens kunt aanpassen en nog veel meer handige functies, dan kun je echt niet missen met deze Cowon S9.

amem 23-07-2009
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Echt een geweldig apparaat weer van cowon. Heb hiervoor een d2 gehad en dat was al het neusje van de zalm. Vooral de lange levensduur van de battery.(accu) Voor video gebruik ik hem niet maar heb er wel foto's op gezet. Het geluid is werkelijk perfect. Dat was het al maar het lijkt nu nog beter. Moet er wel bij zeggen dat ik niet de standaard oor dopjes gebruik maar sennheiser cx500. Helaas is bij mijn d2 het scherm kappot gegaan net na het verlopen van de garantie. Verder heb ik er nooit problemen meegehad, en hoop ook met deze s9 net zo veel plezier te beleven als met de d2.

Roland1 29-06-2009

---------- update review 29-06-2009 ----------
Nog een review van mij? Ja, maar nu heb ik het apparaat wat langer, en met een nieuwe versie van de firmware.

De geluidskwaliteit blijft nog steeds ongeevenaard. Zonder equaliser of andere snufjes die geluid aanpassen klinkt het geluid sprankelend helder, maar tegenwoordig kan een iPod dat eigenlijk ook. Wanneer je de equaliser gaat bedienen, valt pas op hoe goed de versterker in deze speler eigenlijk is. Het geluid vervormt niet en blijft altijd even helder klinken. Effecten als ruimtelijker geluid en basversterking doen uitzonderlijk goed wat ze beloven, en doen dat niet overdreven. En juist dat laatste kun je niet van een iPod zeggen: de equaliser daarvan doet helemaal niets behalve het geluid vervormen.

In mijn vorige review hekelde ik de bediening, maar deze is met nieuwe firmware-updates wel verbeterd op een aantal punten. Je kunt nu overal een achtergrondplaatje toevoegen, en de g-sensor heeft wat meer functies gekregen. En het scrollen door albumart gaat nu stukken sneller.

Sinds ik de Claw Wallpaper UI heb geinstalleerd (zoek maar op Google), kun je alles naar wens aanpassen en zijn alle kleine irritaties verdwenen. Deze update kan ik voor elke S9-gebruiker ten zeerste aanraden!

Ik heb deze speler nu sinds begin maart, en die batterij is maar niet leeg te krijgen. Die 10 uur video spelen haalt 'ie echt wel, en 50 uur muziek heb ik nog steeds niet kunnen testen. Ik hang 'm wel eens aan de computer als ik muziek wissel (16 GB is weinig) en dan laadt ie op. Dus heb ik continu muziek luisteren nog niet getest.

Nog steeds is de user interface niet opgewassen tegen die van de iPod Touch, dus de conclusie blijft staan. Voor hipheid, echt gebruiksgemak en programma's koop je een iPod Touch, maar voor beeld- en geluidskwaliteit waar je van blijft genieten koop je de Cowon S9.

---------- oude review 28-02-2009 ----------
Heel kort: het beste geluid en beeld wat je kunt krijgen, in een behoorlijke verpakking.

Dan iets meer gemotiveerd. Ik heb eerder een Creative Zen Vision:M gehad, die was zeker niet verkeerd. Met 30 GB zelfs een luxe t.o.v. de schamele 16 GB van de S9. Maar de geluidskwaliteit kon beter. Dan de S9: die levert de beste geluidskwaliteit die ik uit een mp3-speler heb horen komen! Met uitgebreide equaliserinstellingen, die echt tot hun recht komen in combinatie met een goede koptelefoon (ik gebruik nu een Sennheiser IE7). In tegenstelling tot een iPod Touch en de eerder genoemde Zen (beide geprobeerd) vervormt het geluid *niet* als je met de equaliser gaat spelen (zeker de bass vervormt wel op een iPod). Ook de BBE-geluidsverbetermethoden doen hun werk uitstekend, al is dat eigenlijk een beetje kunstmatig natuurlijk. De BBE Mach3Bass klinkt wel lekker als je een actiefilm kijkt of naar drum & bass luistert. Tenslotte is de keur aan geluidsformaten prettig, zelfs flac wordt ondersteund (maar weer geen ogg). Lage kwaliteit mp3'tjes moet je echt niet willen afspelen op dit apparaat, omdat je dan gaat horen dat mp3 beter kan dan 128 kbps.

Voor video geldt eigenlijk hetzelfde. Geen gezanik met converteren, xvid- en divx-video's worden zo afgespeeld. De beeldkwaliteit is door het heldere scherm perfect (zelfs nog iets beter dan de Zen, zwart is echt zwart op een AMOLED-scherm, i.t.t. een TFT LCD). Ook in een lichte omgeving (bijv. in de trein overdag) is het beeld goed zichtbaar. Scrollen door video gaat gemakkelijk door het aanraakscherm. Het bekijken van foto's gaat ook prima, de combi van een goed scherm en een snelle processor zorgt voor redelijk snelle respons, zelfs bij foto's van 10 megapixels (2 sec laadtijd per foto, daarna kun je zonder vertraging zoomen).

De overige functies zijn iets minder goed uitgewerkt. Leuk hoor, een rekenmachine, maar die is zeer minimaal. Dat is op een iPod Touch wel beter. Net als de user interface, want dat is waar dit apparaat behoorlijk door de mand valt. Het werkt (na gewenning), maar daar is alles mee gezegd. Er zitten erg veel kleine onhandigheidjes in. Voorbeelden: je kunt niet door muziek of een film scrollen als het op pauze staat. Als het apparaat op standby gaat (doet ie vrij snel), onthoudt het niet waar de muziek was gebleven. Werken met playlists vraagt gewenning: het gaat, maar is op een Creative Zen VEEL beter. Als je een foto in de lijst opent, vervolgens een hoop foto's verder scrollt en dan teruggaat naar de lijst, kom je weer bij de eerste foto uit. En eens in de week (bij dagelijks gebruik) loopt het apparaat vast en moet je net even die paperclip bij je hebben om te resetten. Zo kan ik nog even doorgaan. Dat soort kleine dingen zijn geen reden om dit apparaat te laten liggen (je koopt 'm voor de geluids- en beeldkwaliteit!), maar ze zijn wel irritant. Owja, de usb-kabel is -- zoals inmiddels steeds meer gebruikelijk wordt -- niet standaard en dus duur om eventueel te vervangen. Waar koop je in Nederland Cowon/iAudio-accessoires?

De batterij gaat lang mee. Erg lang. Je kunt twee films kijken en dan is de batterij half leeg. Muziek heb ik niet bij kunnen houden, omdat ik 'm oplaad als ie half leeg is en tussendoor korte films kijk (in de trein). In elk geval gaat muziek vele uren achter elkaar, mits het scherm uit staat.

Iemand vroeg eerder of je een eigen achtergrondplaatje kunt inbouwen: met genoeg kennis van Adobe Flash is dat mogelijk, en dan kun je zelfs een heel eigen gebruikersinterface maken. Tenslotte de degelijkheid: ik heb hem nu een maand, en er zitten nog 0 (nul) krassen op het apparaat (wel veel vingerafdrukken). Dus dat is (boven verwachting) goed. Verder ziet alles er behoorlijk degelijk uit, al is het geheel van plastic gemaakt. En de vorm en kleur (titanium black) vind ik ingetogen stijlvol (het is niet zo glanzend zwart als een iPod).

Conclusie: vind je hipheid en programma's belangrijker dan beeldkwaliteit? Koop dan een iPod Touch. Wil je perfect geluid en een geweldig mooi scherm voor video en foto's? En hoeft 'ie niet zo hip te zijn? Koop dan de S9!

Rinzwind 29-05-2009

Geweldig apparaat.

Battery life is bijzonder. Sinds Januari in bezit en pas 1x is het ding leeggegaan en dat was omdat ik vergeten was het ding 's-nachts uit te zetten :) Alleen het uploaden van muziek en theme's is al genoeg om mijn S9 weer op te laden! Geweldig.
Ik luister aardig wat muziek maar nog meer radio en kan mijn S9 zeker een week gebruiken voor deze echt leeg zou zijn.

Je kunt je eigen thema maken als je een beetje weet over flash en actionscript. Op diverse fora (onder meer iaudiophile.net) hebben gebruikers de meest wonderlijke creaties gemaakt. Waarbij er 1 absoluut tussen uit steekt: Claw's UCI Hier te vinden: http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=26623 Bijna 200 extra settings die je kunt wijzigen.
En dan hebben we het nog niet gehad over de vele afspeelmogelijkheden en ondersteuning voor id tags met meerdere album art per nummer.

De curve ligt ook nog eens lekker in je hand. Omdat de boven en onderkant dunner zijn valt de s9 lekker stevig in mijn palm. Je moet je best doen om krassen op het scherm te krijgen; bij normaal gebruik (los in de jas bij mij!) in een 1/2 jaar nog niet een putje te bespeuren :)

Nee, ik kan deze iedereen aanraden. 8 Gb kan te weinig zijn voor eenieder maar de 32 Gb komt er aan.

Ik weet maar 1 ding te verzinnen dat niet goed is aan de S9: het gebrek aan een SD slot. Maar dat is dan ook echt alles :)

Cowon 22-03-2009
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Zo,ik zal ook even wat positiefs schrijven over deze geweldige Mp3 speler.
Heb de Iaudio Cowon S9 (16GB) nu een paar weken en hij is echt aan te raden.
Heb hem eerst even goed uitgeprobeerd voordat ik zou gaan schrijven.
Eigenlijk alles wat ik er over gelezen heb klopt als een bus.
Deze Cowon S9 is zooo eenvoudig te bedienen,zowel vanaf de pc als hij zelf.
Je kopieerd simpel je muziek,foto's of video's naar de desbetreffende mapjes en klaar ben je (hoe makkelijk wil je het hebben).
De kleuren zijn echt supermooi,een lust voor het oog.
Het touchgebeuren gaat werkelijk zo licht,je hoeft niet te drukken.
Gewoon lichtjes je vinger er op leggen en hij gaat al.
Ook slepen gaat net zo eenvoudig.
De G-sensor werkt ook prima en het kantelen kun je ook simpelweg uitzetten.
Ja en natuurlijk het geluid krijgt een dikke 10,want dit doet de S9 echt zoals je dat wilt en je kunt nog vele andere instellingen kiezen of zelf maken icm de equalizer.
Gebruik zelf (Had ik nog) dopjes van Creative en deze doen het echt goed,maar er zijn betere te krijgen voor een nog betere prijs ;) .
Wel aan te raden om ook goede oordoppen erbij te nemen,want dan komt de Cowon S9 helemaal tot zijn recht.
Verder ziet hij er gelikt uit en voelt hij ondanks dat ie best licht is wel heel solide aan en ook icm met het Gorilla Glass (krast niet)is hij goed beschermd.
Kreeg er nu bij de Mp3-shop een gratis doorzichtig beschermkapje bij en deze sluit er heel netjes omheen en uiteraad niet over het schermpje.

Heb de Ipod touch ook in handen gehad en uuuuuh....ach laat ook maar.

Een happy Cowon S9 member

RB16 27-02-2009
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Ik heb vorige maand de iAudio S9 gekocht. De is wellicht de beste mp4 speler die ik tot nu toe gehad heb. De ipod stelt niets voor hiertegenover. Heel makkelijk om muziek over te zetten. Niks te converteren. Heel scherpe beeld kwaltiteit. ( heb er een filmpje op staan van discovery in hd kwaliteit)

Dit is zeer zeker een aanrader voor degene die nog op zoek zijn naar een mp4 speler.

Manuskate 20-02-2009
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Even reageren op Esli. Goed review, maar dat van dat unlocken voordat je geluid kan aanpassen klopt niet je kan net als te D2 de knoppen boven op de S9 geoongebruiken terwijl de touchscren is locked. Voor de rest helemaal met je review eens, S9 is zeker het geld waard!
Toevoeging op mijn eerste review, de S9 is erg populair aan het worden op internationaal niveau dat betekend dat veel gebruikers flash applicaties aan het maken zijn op dit moment en dat is super. Er zijn nu al tientallen thema's te vinden op verschillende sites. Ook heb ik uitgevonden dat de S9 zogenaamd Gorilla™ Glass heeft dat is krasbestendig glas dus geen krassen meer! En het werkt prima!Ook speelt de S9 video zonder converteren!

Esli 16-02-2009
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Gekocht als opvolger van m'n versleten X5 van hetzelfde merk. De X5 stond bekend als een van de betere mp3-spelers van de afgelopen jaren, maar ik ben toch extreem tevreden met m'n S9. Geluidskwaliteit is perfect (i.c.m. m'n in-ear oordopjes) en met de uitgebreide equalizer en effecten volledig naar wens aan te passen.
De beeldkwaliteit is absoluut ongeëvenaard voor dit soort mp3-spelers: zeer levendige en volle kleuren. Hij speelt veel formaten af (DivX, Xvid) - zelfs met .srt-ondertiteling - maar (op dit moment) geen .mkv.
De bediening is eventjes wennen, maar werkt uiteindelijk gewoon goed. Ik bezit ook een half jaar oude telefoon met touchscreen. Als ik beiden vergelijk, is het touchscreen van de S9 duidelijk beter. Nadeel van touchscreen is dat wanneer je de mp3-speler in je zak stopt, je 'm moet 'locken'. Wanneer je nu het volume wilt aanpassen of van liedje wilt wisselen, moet je éérst unlocken om daarná pas op een van de knoppen te kunnen drukken. Dit is dus een extra stap t.o.v. traditionele mp3-spelers.

Als je op zoek bent naar een mp3-speler en je bent bereid wat geld uit te geven (het is geen goedkope mp3speler als je kijkt naar het aantal GB's wat je krijgt per euro), is dit op dit moment de beste keuze die je kunt maken!

muchomacho 05-01-2009
Geschreven voor: iAudio S9, 16GB 16 GB

Wat een toestel! Perfect geluid als je er een eigen goede koptelefoon bij hebt want de koptelefoon die erbij zit is een minpuntje .Het beste geluid dat ik ooit op mp3/4 speler heb gehoord . ik heb er aardig wat versleten .Het drag en drop systeem is zo makelijk Niks converteren eerst, geen itunes lekker gewoon beetpakken en slepen . Ook de amoled screen met 16 miljoen kleuren is fantastisch ,zo scherp dat het niet erg is zon klein scherm een film te kijken .Ik heb nu de 8 Gb maar die gaat naar me partner en ik koop zelf volgende week de 16 gb . Eindelijk een mp4 speler die aan mijn wensen voldoet en zo malijk werkt dat je geen handleiding nodig hebt .het gaat allemaal vanzelf .Ook een van de weinig kleine mp4 spelers die ik kon vinden die avi afspeelde zonder te converteren .grote plus punt voor mij . Ook de design is erg mooi en ligt lekker in de hand .