iiyama ProLite XB2472HD-B1

60,96 cm
HP EliteDisplay E240

Eric_66 01-10-2012 Product paar dagen in bezit

6,3
Ik sluit me aan bij de ervaring van Nikonald: mooi uiterlijk met goede verstelbaarheid, maar groot was de teleurstelling over de beeldkwaliteit. Helemaal geen diepzwart en over het geheel flets. De monitor na meerdere pogingen om het beeld goed af te stellen dan ook weer in de doos gestopt en retour leverancier. Was ik verwend door mijn Dell Ultrasharp monitor? Ik heb in ieder geval weer een Dell Ultrasharp gekocht (U2412M) en daar wel zeer tevreden over!

Nikonald 05-02-2012 Product paar dagen in bezit

Op basis van een 2tal test van beeldschermen voor fotobewerking deze monitir besteld.
Een test van nov.2011 met 9 stuks, en een van feb.2011 met 50(!) stuks. Deze IIyama scoorde bei beiden erg hoog.
De monitor is erg mooi en ontzettend makkelijk in hoogte en draaibaar te verstellen, top!
Groot was de teleurstelling over de beeldkwaliteit. Helemaal geen diepzwart, maar juist verschrikkelijk grijs. En mischien mede vanwege dat vele licht 'lekken' komen primaire kleuren er ook bijzonder bleekjes uit. Rood neigt naar roze-achtig etc. Een hele middag uitgebreid met (software) calibratietools aan de gang geweest, en het Monitormenu binnenstebuiten gekeerd. Ook met de laagste helderheidsinstelling is het teleurstellend. M'n (welliswaar erg goede) full-HD laptopscherm van de Dell XPS17 doet het stukken beter en is wel behoorlijk dicht in te stellen naar de werkelijkheid van professionele afdrukken. Heb ik een slecht exemplaar? Maar deze afwijking kan toch bijna niet exemplarisch zijn??