HP 27ea IPS-scherm

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Paul C 19-01-2017 Product paar weken in bezit

Uitstekende kleuren/contrast + elegent design

Wauw. Gezien ik vaak achter mijn computer zit heb ik voorafgaande aan deze aankoop veel sites afgespeurd op zoektocht naar monitors en voor €150 is dit gegarandeerd de beste keuze die je kunt maken. De beeldkwaliteit is extreem helder en het contrast is uitstekend. Ook de kleurenweergave is zeer realistisch.

Qua design is het werkelijk even elegant als het op de foto lijkt. De randen aan de zijkant zijn zeer klein en niet te onderscheiden wanneer het scherm uitstaat daar ze niet 'uitsteken'. Het scherm is daarnaast zeer dun (met enkel een iets dikkere bobbel onderaan voor de aansluitingen: geluid + 2xHDMI + VGA) en heeft een erg elegante voet.

Het enige minpunt dat ik kan aanmerken is dat kleine verstoringen (zoals op de tafel leunen) het scherm merkbaar doen wobbelen (terwijl mijn vorige moniter stabiel bleef) + de geluidskwaliteit is niet super (maar dit is zo bij alle monitoren).

Ter conclusie, voor de prijs kan je zeker niets mis doen met deze aankoop.
een absolute aanrader

Pluspunten

• Groot 27" scherm
  • Elegant
  • Contrast en kleuren
  • Aansluitingen

Minpunten

• Wobbelt bij trillingen

GlennDS 19-01-2017 Product paar weken in bezit

Super scherm!

De HP 27ea gekocht voor een aantrekkelijke prijs via iBood en nog geen seconde spijt gehad. Groot scherm met aangename kleuren en witlicht. Daarenboven is de ingebouwde speaker een pluspunt. Ik gebruik dit scherm zowel op mijn bureau om op mijn computer te werken als om films, series (en zelfs tv) te kijken vanuit bed. Daarenboven behoort het design bij één van de uitmunterende beeldschermen en is het een gevestigd deel van het meubilair geworden. Aangenaam om naar te kijken!

Pluspunten

• Groot scherm van 27" (en toch niet te groot)
  • Aangename kleurweergave
  • Ingebouwde speakers
  • Top-design
  • Scherpe prijs (EUR 150)

RemBro 16-02-2017 Product paar maanden in bezit

Dit scherm gekocht, en wat er toen gebeurde geloof je nooit

Een tijd terug heb ik dit scherm gekocht voor mijzelf, voor een PC die ik aan het bouwen was.
Levering was mooi op tijd en netjes.

Het unboxen was zeer prettig, alles zat goed verpakt en zeer veilig verpakt.
3 zakjes voor een kabel is wel een beetje overkill maar goed daardoor wel een ongekrenkte kabel.

Het beeldscherm is van zware materialen gemaakt en voelt stevig aan, dit vind ik zelf altijd heel belangrijk. Het scherm in flinter dun, ik wilde een foto sturen naar mijn vrienden maar ik kreeg alleen een zwarte streep op de foto. K
Kortom zeer mooi en dun.

Qua specificaties valt hij een beetje tegen. Vooral de lage responsietijd.
Voor dagelijks gebruik zoals films en youtube valt dit niet op. en is het mooie heldere scherm uitermate geschikt.
echter voor het spelen van Games met hoge FPS waarbij reactie zeer belangrijk is merk ik dat dit scherm soms wat moeite heeft om alles vloeiend te weergeven.

De kleuren en helderheid is echt perfect, dat is mij nog het meest meegevallen.
Alle kleuren zien er levendig uit en met een zeer goed contrast.
Zelfs in een kamer met veel licht is er goed te werken met dit scherm en heb tot nu toe nog geen hinder ontvangen van de glanzende glas plaat.

TL:DR

+Mooi scherm van goede kwaliteit en stevige bouwmaterialen.
+Zeer mooie kleur en contrast ratio

- hoge responsietijd

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Stevige constructie
  • Flinter dun
  • Mooie kleuren
  • GROOT ^^

Minpunten

• Responsietijd
  • Geen digitale uitgang, alleen HDMI

Jeffrey 31-01-2017 Product paar weken in bezit

Strak vormgegeven super sherp beeld

Even opzoek geweest naar een goed beeldscherm en uiteindelijk deze aangeschaft. Het bleek de juiste koop, een goede prijs kwaliteit verhouding. Kwaliteit van het beeld is echt super en het scherm zelf is lekker dun en erg strak vormgegeven met weinig rand om het scherm heen. Het scherm doet niet onder voor de vormgeving en beeldkwaliteit van mijn Macbook Pro waarop hij is aangesloten. Enkel het ingebouwde geluid is slecht maar dat gebruik ik verder ook niet.

Pluspunten

• Strake vormgeving
  • Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• Grote voet
  • Slechte geluidskwaliteit

Nick 28-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooi groot en duidelijk scherm

Mooi vormgegeven scherm, met strakke rand, heel dun ( beperkte verdikking voor aansluitingen, valt amper op) en beeld tot bijna op de rand. Beeldkwaliteit is zeer goed. Met 2 HDMI aansluitingen biedt het de nodige connectiviteit aan. Zeer tevreden!

Pluspunten

• Grootte van het scherm
  • Vormgeving
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Voet licht instabiel
  • Aan/uit knop onhandig

PeterC 22-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooi groot scherm met met levendige kleuren

Nog geen moment spijt gehad van deze aankoop... mooi groot scherm dat levendige kleurige weergeeft en er zelf ook nog eens goed uitziet... heel erg dun, mooie voet en mooi afgewerkt...
heel erg blij mee

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • design
  • 2 hdmi's

Minpunten

• geen usb-hub

jamones 22-01-2017 Product paar weken in bezit

Supergroot scherm en zeer goede beeldkwaliteit

Mooi groot scherm ideaal om in combinatie met je laptopscherm (extended) lekker overzichtelijk te kunnen werken met verschillende applicaties tegelijkertijd op je schermen. Ik gebruik heel vaak de combinatie excel, word en mijn internet browser. Werkt echt perfekt.
Drie ingangen, te weten 2x HDMI en 1x VGA waardoor ik ook mijn Raspberry Pi continue aangesloten kan houden.
Beeldkwaliteit is geweldig, ook onder variërende kijkhoeken. Geluid is wat minder, maar goed genoeg als geen hifi nastreeft.
Verder vind ik de response bij het selecteren van een andere source wel traag gaan.
De bedieningsknoppen (aan/uit, source, instellingen, volume) zitten uit het zicht wat bediening wat lastiger maakt, maar dat kan je ook als een esthetisch voordeel zien ;-)

Vertical verstelling van het scherm is voor mij ruim voldoende.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Lekker groot scherm
  • Ingebouwde speakers
  • 3 ingangen

Minpunten

• Duurt even als je van ingangsbron wisselt
  • Bedieningsknoppen uit zicht

Heyrman kris 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

overzicht en plezier

ik was opzoek naar een scherm om mijn bureaublad van mijn 13" uit te breiden. met de 27EA heb ik meer dan een uitbreiding gevonden. alles is nu overzichtelijker en een plezier om naar te kijken mooie helder scherm. af en toe speel ik er een film op en ook dat is de moeite waard. de boxen zijn top voor een computerscherm maar verwacht geen geluid van een stereo installatie. zeer tevreden van mijn aankoop.

Pluspunten

• helder mooi scherp scherm
  • groot en overzichtelijk
  • ook ideaal om als tv scherm te gebruiken.
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• auto slaapstand werkt niet correct bij computer
  • te weinig ingangen (misschien persoonlijk)

Mario 20-01-2017 Product paar maanden in bezit

Groot scherm, kleine rand en erg dun.

Dit is een prachtig dun scherm met 2 HDMI aansluitingen en boxen er verwerkt. Vanwege de witte achterkant staat hij niet massief, maar mooi slank op het bureau. Het scherm is netjes op de aangegeven dag gelvert en werkt na uitpakken direct.

Pluspunten

• Smalle rand
  • Dun scherm
  • Lichte achterkant

Minpunten

• Geluid zit aan de achterkant en is beperkt.

TheReviewist 20-01-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm, kraakheldere kleuren voor een topprijs!

Ik zocht een groot scherm met een full HD resolutie, en heldere kleuren. Ik stuitte op de HP 27EA via iBood. Waar het scherm overal op internet wordt aangeboden voor 250 euro, bood iBood deze aan voor 150 euro!

Dankzij de grote diameter van 27 inch (68.58 centimeter) is het scherm zeker groot genoeg om films op te kijken in hoge resolutie. Bovendien heeft het scherm ook een IPS paneel, wat ervoor zorgt dat te kijkhoeken groot zijn. Erg handig als je bijvoorbeeld met z'n tweeën kijkt!

Het scherm is anti-glare, waardoor je geen last hebt van lichtweerkaatsing.

De afwerking van het scherm is tot in detail afgewerkt. Dat is goed te zien als je het scherm van dichtbij bekijkt. Daarnaast heeft bijna geen zwarte rand. Dat kijkt zeer prettig en maakt het mogelijk om meerdere schermen tegen elkaar te zetten.

Ik heb het scherm gekocht om aan te sluiten op mijn MacBook Pro (een laptop van Apple). Ik heb het scherm kritisch bekeken en de kleuren zijn nagenoeg hetzelfde als de kleuren van mijn hoogwaardige MacBook Pro beeldscherm.

Over de bediening van het scherm is goed nagedacht. Alle functionaliteiten zoals het aanpassen van de helderheid en het contrast zijn heel eenvoudig te vinden.

Geluid nodig? Het beeldscherm heeft zelfs ingebouwde speakers. Natuurlijk is dit geluid niet te vergelijken met een surround systeem, maar voor de basisbehoefte volstaat dit prima.

Ik kijk bij reviews ook kritisch naar de minpunten van een product. Het enige minpuntje wat ik heb kunnen vinden is dat het scherm geen ophangpunten heeft, waardoor deze niet gemakkelijk aan de muur te bevestigen is (mocht je dit willen).

Kortom, zoek je echt een groot beeldscherm met heldere kleuren en een uitstekend beeld voor een goede prijs? Dan raad ik je dit scherm echt aan!

Pluspunten

• Kraakhelder scherm, goede kleuren!
  • Topprijs
  • Supergroot scherm (68.58 centimeter)
  • Ingebouwd geluid
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Geen ophangpunten

Bart Boydens 20-01-2017 Product paar weken in bezit

Zacht beeld, trendy beeldscherm op onze bureau

Deze 27" beeldschermen staan beeldig mooi op onze bureau. Ja, we kochten er twee, en zijn er enorm tevreden over. Ze schakelen heel snel aan, kiezen heel snel de actieve ingang uit 2xHDMI en 1x VGA. Wij gebruiken HDMI voor onze laptops en HDMI voor onze Raspberry Pi. Het beeld is uitermate zacht, zeker nadat we de "Low Blue Light" mode activeerden. Zo kruipen we 's avonds niet met vermoeide ogen in bed. De resolutie is 1080p, en dat is net wat wij wilden voor onze externe schermen. Dat biedt voldoende ruimte op je scherm om verschillende apps naast elkaar te draaien, en houdt je karakters en icoontjes lekker groot. Dit is veel beter geschikt voor onze al ietwat oudere ogen dan wat je tegenwoordig op de markt al vindt. Het is moeilijk om deze resolutie nog native te vinden, waardoor de meeste schermen veel te kleine lettertjes geven als je ze wil in native mode gebruiken. Niet bij deze HP 27ea's dus !
Een echte aanrader voor wie een groot en geen 'opzichtig' scherm wil !!!

Pluspunten

• aangename native resolutie
  • zeer licht design, mooie voet
  • voldoende aansluitmogelijkheden
  • switcht snel tussen gedetecteerde bronnen
  • 2x HDMI en 1x VGA: perfect !

Jeroen 20-01-2017 Product paar weken in bezit

Uitstekend beeldscherm tegen bodem prijs.

Flinterdunne goed ontworpen beeld weergever.
Staat als een in to the future machine op zijn plek.
Wat het scherm moet doen, doet het.
Knap dat de uitvinders dat voor elkaar gekregen hebben.

Het is ze gelukt tegen een voor iedereen haalbare prijs met een hoog gehalte aan design en techniek een zeer goed scherm neer te zetten letterlijk.

farnk 20-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooi groot scherm

Perfect goede kwaliteit je kan er mooi films op kijken ,kleur ook goed
I heb een goede koop gedaan ,kan hem iedereen aanraden

Pluspunten

• groot
  • mooi

Peek 19-01-2017 Product paar weken in bezit

Super plat

Super plat scherm. Duidelijk beeld. Oogt en voelt wel erg fragiel. Het feit dat hij 2 HDMI poorten heeft is een fijne feature. interface werkt ook prima

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • 2x HDMI
  • Plat en ook nauwelijks een rand eromheen

Minpunten

• Voelt "fragiel"

gieuwke 19-01-2017 Product paar maanden in bezit

Een degelijke monitor aan een schappelijke prijs

Deze monitor ziet er heel erg goed uit en hij voelt ook heel stevig aan. Het scherm is kantelbaar zodat een juiste kijkhoek gemakkelijk kan ingesteld worden. Er zijn tevens verschillende aansluitmogelijkheden.
Goede prijs/kwaliteit-verhouding en eenvoudig in gebruik.
De ingebouwde luidsprekers zijn wel iets aan de mindere kant.

Pluspunten

• dunne schermrand
  • mooi en helder scherm
  • verhouding prijs/kwaliteit
  • mooi design

Minpunten

• ingebouwde luidsprekers

Paul Wiggers 19-01-2017 Product paar weken in bezit

Zeer stylevol scherm

Vanwege het zeer dunne design met zeer dunne rand, 2 schermen voor uitgebreid bureaublad aangeschaft. Echt een plaatje op het bureau met een zeer scherp en contrastrijk beeld via de HDMi aansluitingen. De 2 schermen "vloeien" in elkaar over. Geen VESA aanwezig, waardoor wandmontage niet mogelijk is. Gezien de doelstelling (2 naast elkaar op bureau) had ik die ook niet nodig.

Pluspunten

• Zeer dun
  • Zeer dunne schermrand

Jotie 19-01-2017 Product paar weken in bezit

Groot en degelijk scherm

Het scherm is zoals verwacht, goeie grootte, mooie effen kleuren, ondanks de grootte van het scherm zijn er geen dikke randen, waardoor het scherm niet veel plaats in beslag neemt. De inkijkhoek is zeer goed, ook mensen die van opzij meekijken kunnen alles goed zien, ook is het een zeer dun scherm wat esthetisch wel goed is. een nadeel kan wel zijn dat het scherm niet in hoogte verplaatsbaar is. De ingebouwde speakers zijn niet van topkwaliteit, maar wel goed genoeg van wat je van een ingebouwde speaker in een scherm verwacht.

Pluspunten

• Grootte
  • prijs/kwaliteit
  • Kleuren
  • inkijkhoek

Minpunten

• geen super speakers
  • niet in hoogte verstelbaar

Jan Willem 19-01-2017 Product paar maanden in bezit

Groot scherm, kleine rand

Een prachtig modern scherm, van hoge kwaliteit. Gebruik hem in combinatie met een laptop. Makkelijk in gebruik en scherm is makkelijk dimbaar voor wat minder fel beeld. Echt boven verwachting goed beeldscherm voor een betaalbare prijs.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Strak design