LG 34UC88-B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 34UC88-B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Eric 28-11-2016

Is het geld meer dan waard!

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Elke keer als ik al naar het scherm kijk, word ik gelukkig. Ook al staat het scherm uit! Wat een groot ding en wat een genot om op te werken. Ik heb 'm nooit aangeschaft voor het geluid, maar ook het geluid is super goed.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje schrok van het formaat, want had 'm voor aanschaf niet in het echt gezien. Het kwam door alle reviews die ik gelezen had (en een collega tipte me over dit scherm), waardoor ik het scherm in een vlaag van verstandsverbijstering heb gekocht. Het is voor mij namelijk best een duur ding in aanschaf, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad en het grote formaat is juist ideaal! Nooit meer irritant gescrol in Excel.

Als je 'm aanzet schrik je wel even. Het scherm staat standaard heel erg fel ingesteld. Dit is zo te fixen met het programma die je even moet installeren. Kan ook wel via de knoppen op het scherm zelf, maar dit werkt niet heel relaxt. Daarbij kan je verschillende soorten screen indelingen kiezen. Ik had aan het begin een beetje ruzie met dat programma, omdat het mijn instellingen niet onthield, maar binnen een week was dit ineens opgelost en onthield hij wel alle instellingen.

Moet zeggen dat het zowel voor gamen een genot is als werk werkzaamheden. Met gamen moet je wel echt het scherm zo instellen dat alle kleuren optimaal zijn. Dit kan met voorgeprogrammeerde instellingen (dat doe ik), maar ook kan je vanuit een standaard instellingen deze zelf helemaal aanpassen.

Persoonlijk ben ik geen fan van een curved televisiescherm, maar als computerscherm wil ik niet meer zonder. Al met al een topper dit beeldscherm!

Pluspunten

• groot
  • mooie kleuren
  • goed te personaliseren

John 28-10-2016

Wat een aanwinst!

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Wat een joekel! Ik wist van te voren dat van het formaat, maar als je hem uitpakt schrik je toch even. Het design is erg strak, en het aansluiten op de bijgeleverde standaard is kinderwerk. Het scherm is erg makkelijk van hoogte en stand te veranderen.

Tijd om de HDMI kabel er in te steken, en het scherm aan te zetten. Werkelijk fenomenaal. De diepte van de kleuren, de curve, alles komt er geweldig uit. Aan het begin moest ik even wennen aan de grootte van het scherm. Na het bijgeleverde besturingssysteem geïnstalleerd te hebben kun je de monitor naar voorkeur instellen. Keuze zat, één groot scherm, split screen, of zelfs een triple screen met pop up modus. Dit maakt het scherm erg functioneel.

Ik kies voor het split screen. Wat een genot! Het werken in die vervelende excel sheets veranderd spontaan in een leuke bezigheid! Het multitasken is heerlijk, en zorgt er ook voor dat je stukken effectiever werkt. De kwaliteit van het beeld is goed, en verbazingwekkend rustig voor de ogen. De curve zorgt ervoor dat je in een echte 'zone' terecht komt. Het normaal belangrijke laptop scherm naast de monitor is bijna overbodig!

De monitor heeft een paar kleine minpunten, het went snel, dus als je stand alone op je laptop gaat werken of op een andere monitor, lijkt het allemaal ineens heel erg klein. Ook vind ik de bedieningsknop die onder aan het scherm zit wat klein en onhandig, en werkt de onscreen control app niet goed. Een kleine kanttekening op een geweldige aanwinst.

Pluspunten

• Formaat
  • Rustig voor de ogen
  • Geweldig design

Minpunten

• Bedieningsknop
  • Onscreen control app

Jeroen Koopman 16-10-2016

LG 34UC88-B Curved Monitor

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Ik heb deze monitor nu ruim een week in bruikleen, ik had eerst 2 monitoren van 21'' daardoor was het in het begin wel eventjes wennen aan dit nieuwe beeldscherm met zijn 34''
ik had hiervoor ook nog nooit eerder op een Ultra Wide monitor gewerkt, het voelt aan alsof je een persoonlijk bioscoop scherm voor je hebt staan, na een paar dagen wen je hier aan.
Op deze monitor heb ik echt alles kunnen doen, films kijken in geweldige kwaliteit, video's editten, gamen.
Doordat deze monitor een curved design heeft, geeft het voor mij een totaal nieuw gevoel aan het computeren, zo zit ik bijvoorbeeld door het curved design meer in de film of in de game.

Het geluid dat uit de luidsprekers komt aan de onderkant van de monitor is gewoon goed, natuurlijk niet het allerbeste kwaliteit maar voor een monitor is het prima te doen.

Aan de achterkant zit een usb quick charge, hiermee is het mogelijk om je telefoon op te laden, echter moet ik dit nog eventjes uit testen.

Al met al, dit is voor mij de perfecte monitor, helaas heb ik 'm in bruikleen. ik ben er verliefd op geworden.

Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Geweldige kwaliteit
  • Perfect voor Gaming / Editing
  • Luidsprekers in het beeldscherm
  • Aansluitingen
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Prijs

Nando 29-09-2016

Functionele Monitor met scherp beeld!

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Ik heb de monitor nu pas een paar dagen in gebruik, maar kan al wel zeggen dat ik er erg positief over ben. Het gebruiksgemak wat ontstaat door het ultrawide scherm is enorm toegenomen!
Doordat hij 34’’ is en ook nog curved kan je makkelijk 2 of 3 dingen tegelijk doen op het beeldscherm zonder dat dit onoverzichtelijk wordt. De curve geeft het beeldscherm ook meteen een moderne look en heeft een mooi design.
Doordat er verschillende instellingen zijn wat beeld betreft, kan je binnen 1 seconde via de setup knop onderaan je beeld aanpassen aan wat je op dat moment het beste uitkomt. Dit is handig voor als je wil gamen, maar als je bijvoorbeeld voor je werk bezig wil kan je het meteen aanpassen aan wat dan het beste uit komt.
Ook zit er een usb poort en 2 hdmi poorten achter het scherm waardoor je ook je mobiel snel kunt opladen tijdens het gebruik van de monitor.

Al met al kan ik zeggen dat het scherm me positief heeft verast, mede ook doordat de kleuren en het beeld erg scherp zijn.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • kleuren
  • split screen

Minpunten

• prijs

basbs96 05-09-2016

Ideaal voor gamen en editen!

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Heb het scherm nu 2 weken in bezit en wat een wereld van verschil. Voorheen gebruikte ik mijn 15 inch laptop scherm en de LG 24MP77HM. Ik dacht dat ik de ideale set up had voor dagelijks gebruik tot dat ik deze monitor kreeg. De monitor gebruik ik nu samen met een desktop en de LG 24MP77HM heb ik in staande positie neer gezet.
Eerst oogde de monitor wat groot, maar dat valt reuze mee. Door het 3440 bij 1440 pixels is het scherm lekker 'scherp' en zijn losse pixels van een normale kijkafstand niet te zien. Ook door de 'cruve' die in het scherm zit kijkt het scherm zeer fijn en valt het reuze mee hoe erg je je nek van links naar rechts moet bewegen.
Voor editen is het scherm perfect. Doordat de beeldverhouding 21:9 is past er meer op je scherm en hoef je minder te scrollen in je balk waar de video stukjes staan.
Ook het gamen gaat zeer vloeiend doordat de monitor een beeldverversing heeft van 75Hz, daardoor lijken de games (mits ze boven de 60 fps komen) net wat soepeler te draaien vergeleken met 60Hz schermen. Hou er ook rekening mee dat het scherm een Quad HD (3440 bij 1440) scherm is wat meer rekenkracht vraagt van je grafische processor dan een FULL HD (1920 bij 1080).
Aan de achterkant zitten 2 usb 3.0 aansluitingen waarvan de bovenste Quick Charge heeft om je telefoon eventueel sneller op te laden.
Verder zitten er nog 2 HDMI poorten, 1 display poort, 1 audio out en 1 usb B poort.
De poot van de monitor kun je ook helemaal aanpassen aan hoe jij wilt. Hij is in hoogte verstelbaar, je kunt het scherm kantelen en het scherm een klein beetje draaien.
Het scherm is misschien een beetje aan de duurdere kant, maar het is het dubbel en dwars waard

Pluspunten

• Helder
  • Flexibel
  • Kijkhoek
  • Aansluitingen

Minpunten

• prijs

MartijnM 05-09-2016

LG 34UC88-B curved monitor

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Siinds een goede week heb ik de LG 34UC88-B curved monitor in huis. Installeren etc ging erg makkelijk. Wat me gelijk al op viel was het mooie beeld en de eenvoudige bediening. voor werk en gaming gebruikt, vooral bij gamen is het curvedbeeld erg leuk en handig. De LED verlichting aan de onderkant is een eyecatcher. Monitor is ook soepel in hoogte te veranderen.
Min puntje is het geluid, als je geen goede of geen geluidskaart hebt.
De prijs is ook flink, maar dat krijg je dan wel veel voor terug

Pluspunten

• simpele installatie
  • mooi Beeld
  • gebruik
  • curvedbeeld

Minpunten

• geluid
  • prijs

Colwick 30-08-2016

Wauw!!!!!!!!!

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Als je van Game/Film/Grafische design hou is deze scherm voor jou.
Ach ja iedereen zou deze scherm moeten hebben in huis Lol.
Ik heb deze scherm nu ander half week in huis en als muzikant en Grafische designer ben ik helemaal in love.
De helderheid de vorm de details is gewoon helemaal te zien.
Ik heb hiervoor op verschillende scherm gewerkt zelf op Apple Mac.
Ik had wat zorgen over de curved design maar ik moet zeggen je merk helemaal niks van.
De ingebouwd speaker klinken ook lekker.
Het is heel moeilijk te beschrijven maar dit is echt een perfecte scherm.
Probeer het uit je krijg geen spijt van. Plus het heef dat wauw factor!!!

Toni 28-08-2016

Perfect voor content editing en gaming.

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Ik heb de LG 34UC88-B curved monitor nu een week in huis, en tot nu toe vind ik het een goede monitor. Het opbouwen van de LG monitor is erg makkelijk en snel gedaan.

De LG 34UC88-B curved monitor is een vervanger van mijn 27” monitor, en ik zie duidelijk verschil. De beeldkwaliteit is erg goed en de opties die je hebt zijn erg hanig zoals split screen. Met split screen kan je je scherm splitsen en krijg je dus het effect van 2 monitors.

Ik gebruik de LG 34UC88-B monitor om mijn video’s mee te editen en dat werkt heel erg goed. Door het brede scherm krijg je een goed overzicht van je timeline. En als ik mijn foto’s bewerk in photoshop worden de beelden duidelijk weergegeven en dat komt door de 99% sRGB.

Gamen op de LG monitor is in het begin erg wennen, bij simulatie games is het erg fijn omdat je kijkhoek een stuk groter is, maar bij schietgames vind het wat minder omdat je een stuk meer ziet. Dat kan een voordeel zijn maar voor beginnende gamers, is het naar mij mening niet prettig.

Je hebt ook de optie om game modus in te schakelden, dit doe je met de knop onder de monitor. Alles loopt een stuk soepeler, en je kan verschillende filters gebruiken.

Het enigste minpunt dat ik heb kunnen vinden aan de monitor is de ordening van de kabels, je blijft sommige kabels wel zien maar dat is een detail.

Kortom: De beeldkwaliteit is erg goed, kleuren zijn erg mooi en alle beelden worden duidelijk weergegeven. De prijs vind ik iets te hoog maar de LG monitor is zeker een aanrader.

Pluspunten

• Installatie
  • Beeldkwaliteit
  • Kijkhoek
  • Curved

Minpunten

• Prijs

ellion 28-08-2016

de lg curved

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Ik heb de lg curved nu een week in huis.
ik had hiervoor een Hanns.G monitor.

het was erg makkelijk om de monitor te installeren, met drie onderdelen stond de goed uitziende monitor klaar voor gebruik.(5 min)

Door het strakke design van het beeldscherm kreeg mijn woonkamer een luxere look.
hij is erg makkelijk te bedienen met de knop onder het beeldscherm.
mijn verwachtingen: strak beeld, het gevoel hebben om je heen te kijken en in de game te zitten, zijn volledig waar gemaakt tijdens het gamen/films kijken, kreeg ik het gevoel er helemaal in te zitten dit door het curved design.
beeldkwaliteit was erg strak en door de game modus die op het beeldscherm zit werd het gamen nog beter, strakker beeld en door de gamefilters waren verschillende games op hun best.

het enige min punt dat ik ervaar is de bekabeling achter de monitor het lijkt wat slordig, hiervoor heb ik de bekabeling achter een (kabelstrip) gestopt en nu dat weggewerkt is ziet het er allemaal nog beter uit.

ik ben over het algeheel erg te vreden en zou dit product aan iedere game en film liefhebber aanraden.

Pluspunten

• strak beeld
  • mooi design
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• bekabeling

Peter 27-08-2016

Wat een super scherm

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Sinds kort beschik ik over de LG 34UC98-W monitor. 34 inch, verhouding 21:9. Een gigantische doos maar als hij eenmaal op je bureau staat valt het best wel mee en ben je er heel snel aan gewend. Geweldig het curved design. Hiervoor had ik een 24 inch monitor maar met deze heb je veel meer mogelijkheden met name de split screen functionaliteit.
2 beeldschermen naast elkaar is niet meer nodig, deze vult een mooie plek op je bureau waardoor ook alles lekker opgeruimd lijkt. Andere voordeel is de mogelijkheid om door middel van software die gedownloaded kan worden, er een mogelijkheid is om je laptop en PC met een scherm en één toetsenbord en muis te bedienen. De monitor is prima verstelbaar in hoogte en ligging waardoor je altijd een perfecte positie hebt om te werken of te gamen.
Verder is er een uitgebreid scala aan poorten zoals een 2e HDMI, Display poort, mini Display poort, USB en Thunderbolt.
Ook nu de zakelijke markt steeds vaker met 2 beeldschermen aan de slag gaat is dit een uitstekend en betaalbare oplossing.

Pluspunten

• Split screen
  • Koppeling notebook
  • Kijkhoek
  • Verstelbaarheid

Rutger P. 31-07-2016

Geweldig scherm

Geweldig scherm.

Als game en film fanaat is dit het scherm voor jou!

ik heb dit scherm al een paar dagen en heb er tot nu toe alleen maar van genoten

een dingetje wat tegen zit is het geluid maar meeste mensen gebruiken een geluidssysteem bij hun computer.

het eerste wat mij opviel is de kwaliteit, in één woord: Geweldig!

het curved gedeelte merk ik niet zo veel van maar het heeft wel iets meerwaarde

ik zeg wel: een echte aanrader voor de fanatieke gamer!

joris Bink 29-07-2016

Bijna perfect.

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Ik heb Deze LG 34UC88-B al voor een paar dagen en het beval me tot nu toe goed.

Je heb best wel scherp beeld alleen ik had voor deze prijs toch wel iets scherper verwacht. Het grootste ding waar ik me aan stoor is dat als ik hem in hoogte wil verstellen of wil kantelen, dat de hdmi kabel er elke keer er uit schiet. Het kan zijn dat dat alleen bij mij is maar het is zeker geen punt zijn waarom je hem niet zou moeten kopen.

Het geluid wat er uit komt is voor zo'n monitor is heel goed. Het is natuurlijk niet het beste geluid in de wereld maar voor een monitor is het goed.

Ik merk niet veel van het curved deel. De monitor is wel curved maar ik merk er nou niet veel van.

Het is een mooie monitor voor zijn geld. Zeker een aanrader voor gamers. Vooral met de handige gamersmode.
Als je er een zit te twijfelen of je er een ga kopen is mijn advies om het zeker te doen.

Swolthuis 23-07-2016

bijna perfecte monitor

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Ik heb de monitor nu al een paar weken in gebruik en moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van het beeld kwaliteit, bouw kwaliteit en gebruiksgemak.
het scherm is geweldig de kleuren zijn perfect, de curve laat je echt voelen als of je in de film/game zit. het uiterlijk van de monitor is naar mijn mening prachtig (witte variant). het wit in combinatie met de aluminium stand is een perfect plaatje.
de nadelen aan de monitor zijn dat er nog niet veel "content" te vinden is dat deze resolutie ondersteund, vooral Youtube, oudere films/games.
ook is het maar de vraag of het de 999 euro prijs kaart waard is. naar mijn mening nog niet maar zodra de resolutie meer word ondersteunt zou ik dit product aanraden.

peterheulen 18-07-2016

Plat of hol

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Ik heb dit beeldscherm al een tijdje in gebruik. Zoals je mag verwachten van LG is de qualitate erg goed. Alle accessoires om het beeldscherm te gebruiken zitten erbij. Als Mac gebruiker is het wel even wennen overstappen van je 15" laptop naar een 34" curved monitor. Als fotograaf doe ik veel aan beeldbewerking en voor mij is het belangrijk dat de kleuren goed gekalibreerd kunnen worden., Ik moet zeggen dit ga wat problemen omdat de apparaten daarvoor alleen geschikt zijn voor vlakke beeldschermen. Het is uiteindelijk gelukt. Al werkend met het grote scherm valt je wel op dat er heel veel op past. Aan de ene kant je gereedschappen van PS en aan de andere kant het bewerkings gedeelte. Lastig is wel als je foto's wilt beoordelen op vervorming,. Door het curve beeld vervormen de foto's iets. Dus voor professionele beeldbewerking is dit scherm niet geschikt. Maar als werkpaard voor op het kantoor of om te game is het een vet apparaat. Ik zit er met veel plezier achter. Op een standaard bureau past de monitor goed en is ook prima in hoogte in te stellen. De scherpte en de resolutie zijn uitmuntend en video op 4K is prima te bewerken zonder enige vertraging,

WillemIV. 01-07-2016

Overzicht om over de hele wereld to regeren ;)

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Ik heb dit scherm nu bijna twee weken en ben er heel blij mee. Je kunt tot zes vensters tegelijk openen, maar natuurlijk alleen op één werken. Het is erg prettig werken met zoveel overzicht. Je kan bijvoorbeel op een venster een website met informatie openen en op een andere een verslag schrijven. Het geluid is voor een screen fantastisch, zodat je het zeker ook goed voor gamen en films kijken kunt gebruiken. Ik gebruik het alleen maar voor werk. Wat ik ook prima vind is dat het beeldscherm niet irriterend doorschijnend is. Dat maakt het veel makkelijker om er de hele dag naar kijken.

Maar er zijn ook drie punten die ik niet zo goed vind. Ten eerste, het beeldscherm is zo groot dat het moelijk is om het alleen op te zetten en dat is ook het tweede punt, het beeldscherm is voor een normale desk te groot, zodat je niet een goede afstand krijgt. Het laatste punt is een beetje pietluttig maar ik denk dat het voor sommige mensen belangrijk is: de On Screen Control Software voor dit beeldscherm werkt alleen met Windows en Mac. Ikzelf heb een Chromebook en daardoor werkt deze software niet. Dit betekend dat ik alle vensteren handmatig over het beeldscherm moet verplaatsten.

Alles bij elkaar een heel goed beeldscherm, I highly recommend it!

Julian 30-06-2016

Geweldig beeldscherm met veel mogelijkheden

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Sinds enkele weken heb ik deze monitor in mijn bezit. Voor mijn werk was ik op zoek naar een scherm dat ik kon opdelen in meerdere schermen. Met On Screen control (een softwaretool die ik heb gedownload voor mijn Mac) kun je het scherm opdelen in alle mogelijke opdelingen (2 delen, 3 delen, 4 delen, enz) Echt geweldig. Doorrdat het scherm gebogen is doet deze toch compact aan. Wel is het zo dat het contact met degene die tegenover je zit vooral mondeling is. Je ziet elkaar niet meer want het is echt een enorm formaat. Ik gebruik het scherm van mijn laptop helemaal niet meer en werk alleen nog maar op het scherm. Ik vind de vormgeving echt geweldig. LG is echt koploper in het design en de beeldkwaliteit van monitoren, echt indrukwekkend! Het geluid is ook van een goede kwaliteit. Enig minpuntje is de Mini Display port die ik nodig heb voor mijn Mac Book air om HDMI aan te kunnen sluiten. Deze port gaat om de haverklap stuk en zorgt er soms voor dat het beeldscherm plotsklaps uitvalt. Dit ligt uiteraard niet aan het scherm maar aan Apple. Ik ben echt heel tevreden met dit scherm en kan echt niet meer zonder!

Ariewhr 18-06-2016

Mooie scherm

Geschreven voor: LG 34UC88-B

Sinds een aantal dagen gebruik ik dit scherm. Ik schrok even toen ik hem moest uitpakken. Hij was echt en stuk groter dan ik had verwacht. Hier ben ik wel snel gewend aan geraakt na een half uur gebruik. Hiervoor gebruikte ik 3 24inch 1920x1080 schermen. Het verschil is vooral dat ik nu minder om me heen hoef te kijken voor verschillende vensters.
Het scherm is enorm scherp en de kleuren zijn erg goed. Ik heb hem zelf aangesloten via Displayport. Ik ben wel fan van het scherm omdat het gewoon zo groot en scherp is. Ook films en gaming zijn een plezier op dit scherm.
Het ultra-wide idee lijkt me wel een goede stap. Op deze manier kan je gemakkelijk meerdere vensters tegelijk open hebben.
Al met al vind ik het een erg mooie monitor. De prijs daarentegen wel wat minder. Voor bijna duizend euro is het natuurlijk wel een investering. Dat is wel érg veel..