LG 27GN880

• Test panel 8.3 jun 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 27GN880 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Stefano 01-07-2021

Goed Goed Goed maar uiteraard niet perfect

even een kleine opsomming van de specs:
1440p resolutie
HDR 10
G-Sync
FreeSync
minimale 1ms en gemiddeld 4ms response time 144Hz.

Dan nu pas mijn bevindingen. De De LG kon ik 2 weken testen, best jammer dat hij straks weer terug moet. Laat mij direct met de deur in huis vallen, het doet pijn om de LG weer af te moeten staan(daarom ga ik de LG zelf aanschaffen. Wat de LG27GN880 kan doet hij goed.

even een kleine opsomming van de specs:
1440p resolutie
HDR 10
G-Sync
FreeSync
minimale 1ms en gemiddeld 4ms response time 144Hz.

Dan nu pas mijn bevindingen:

De LG was makkelijk te installeren door de ergomount die stevig en zwaar aanvoelt, deze is makkelijk af te stellen kwa hoogte dan mijn huidige beeldscherm. als eerst had ik mijn gaming pc er op aangesloten, ik merkte kwa reactietijd wel echt een aanwinst, dit resteerde direct in wat meer gaming uurjtes op de pc. Eerste spel wat ik direct hebt getest was flight simulator, hier kwamen de kleuren mooi naar voren(Nano-ips ). ook kon ik het niet laten om een potje warzone te spelen, hier zie je echt de winst kwa reactie tijd.Of dat nog niet genoeg was heb ik dit ook nog even getest met mijn Xbox series X,ik moet zeggen dat de 1440p goed loopt en het beeld lekker vloeiend is. Of je nou een pc of console gamer bent je komt zeker bij beide aan je trekken. ik kon in de 2 weken niet echt een nadeel vinden, kwa prijs en kwaliteit verhouding zit het ook wel goed, alleen kan ik niet in iedereen zijn portemonnee kijken.

Eindoordeel:

dit is in mijn ogen een goede monitor die g-sync en free-sync ondersteund en met een snelle respondstijd. ik heb totaal geen last gehad van Ghosting of andere rare dingen die je spel ervaring kan verstoren. Naar mijn mening is dit dan ook een 8,5 waard

Pluspunten

• G & Freesync
  • nano-ips
  • stevig gebouwd
  • bureau voet

Minpunten

• geen 4k-60

Rob Z 30-06-2021

Goede degelijke snelle monitor voor gamen.

Geschreven voor: LG 27GN880

De LG 27GN880 monitor mogen testen voor ongeveer 2 weken lang. Deze monitor is goed bevallen in vergelijking tot de andere(huidige) monitor(BenQ XL 2546). Er werd voornamelijk getest bij het videospel Fortnite op hoog competitief niveau. Deze monitor is hierbij enorm goed bevallen voor het spelen van dit spel. De beeldkwaliteit is bijzonder goed voornamelijk door de hoge resolutie 2560x1440. Dit maakt het kijken naar het beeldscherm zeer prettig en door de goede kwaliteit is alles perfect te zien. (vanuit alle hoeken) Ook de verversingssnelheid is zeer hoog. Er is eigenlijk bijna geen verschil te zien met de andere monitor, die 240hz is in plaats van deze 144hz. De reactietijd is tevens ook erg snel waardoor gamen met deze monitor super goed mogelijk wordt gemaakt en alles wordt snel vast gelegd. De monitor heeft ook IPS waardoor de kleuren prettig zijn om naar te kijken.
Al met al een fijne monitor welke ook nog eens op een stevig onderstel staat. (hierbij wel iet of wat passen en meten met de bevestiging aan het bureaublad, maar dat is zo opgelost.)

Pluspunten

• 144Hz doet niet onder voor oudere 240hz
  • stevig/degelijk en ziet er ook best mooi uit

Minpunten

• geen
  • niet

j************@h********** 28-06-2021

LG 27GN880

Geschreven voor: LG 27GN880

Ik heb de kans gekregen om dit scherm te testen
Heb hem flink uitgetest met gamen en dat is me goed bevallen
Alles ging lekker smooth zonder haperingen
Contrast is super goed van alle kanten is het scherm goed te bekijken
Ook is de handige draaivoet fijn je kan hem in alle posities draaien of kantelen

Pluspunten

• Contrast
  • Flexibel

Minpunten

• Hoog stroomverbruik

Steven 28-06-2021

Voor het spelen van games een echte aanrader.

Geschreven voor: LG 27GN880

Een geweldige monitor voor het spelen van games.

De afgelopen twee weken heb ik deze monitor uitgebreid mogen testen. Voor mijn werk als fotograaf en techneut ben ik al een tijdje op zoek naar een monitor met een hoge verversingsnelheid die mijn oude 4k 60hz kan vervangen. Ik was dan ook erg benieuwd naar dit Nano-ips scherm van LG.

De eerste indruk.
Wat mij als eerste opviel bij het uitpakken, was de bouwkwaliteit van het scherm en de ergonomische voet. De voet oogt zwaar en stevig en is uitgevoerd met een goede kwaliteit klem om het geheel goed vast te kunnen maken op je bureau. De kabels kun je in de voet wegwerken in een kabelgoot, aan de voet heb ik maar twee aandachtspunten kunnen vinden, de plaats waar de kabels uit de voet komen had ik persoonlijk liever aan de achterzijde willen zien, dan zie je de kabels namelijk niet. Verder vind ik de laagste stand van het scherm een beetje te hoog ik had deze graag nog iets lager kunnen laten zakken. Het design van de scherm is strak aan de voorzijde, met aan de achterzijde rode game accenten.

De installatie
De installatie van het scherm was een fluitje van een cent. Binnen een paar minuten had ik de voet en het scherm geïnstalleerd en kon het echte testen beginnen. Ik had nog niet eerder gewerkt met een scherm met een hoge verversingssnelheid dus dat was ook het eerste wat me opviel, wat een verschil met mijn oude monitor. Het beeld oogt daardoor erg mooi en bij het wisselen van schermen en programma’s zie je wat de voordelen zijn van een scherm met een hoge refreshrate, het is veel rustiger aan de ogen.

Het menu
Onderaan in het midden van het scherm vind je een knop waar je in het menu instellingen kunt aanpassen, je kan hier verschillende profielen kiezen met andere instellingen. Het menu oogt simpel maar is daardoor erg makkelijk en snel te bedienen. Het menu is niet erg uitgebreid maar de belangrijkste instellingen zoals contrast, helderheid, scherpte, gamma, witbalans, responssnelheid kun je aanpassen.

De beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van het scherm is erg goed, maar ik heb toch een paar dingen waar ik persoonlijk erg kritisch naar kijk. Als eerste vind ik de scherpte niet geweldig, als je gewend bent aan een 27 inch 4K scherm en je gaat terug naar een 27 inch QHD scherm dan mis je de scherpte, de pixels worden groter en dat zie je vooral terug in het afbeelden van tekst /websites etc. Verder had ik in mijn scherm wat last van een halo effect rond letters. Door de instellingen van het scherm (refreshrate) aan te passen naar Normal had ik hier wel minder last van, maar het was er nog steeds. De kleuren en de kijkhoek van het IPS scherm zijn prima, al zou ik het scherm wel kalibreren voor gebruik. De verlichting (backlight) van het scherm was over het hele scherm uniform, dus weinig tot geen last van backlight bleeding.

Gamen
Tijdens het spelen van games komt dit scherm pas echt tot zijn recht, wat een geweldige ervaring is dat, door de hoge refreshrate van het scherm en G-Sync lijkt alles super smoot, geen ghosting en blurry schermen maar alles is super strak en daardoor veel rustiger voor je ogen. Voor het spelen van games is dit scherm een geweldige keus.

Pluspunten

• Algemene bouwkwaliteit
  • Nano-ips
  • 144hz
  • Ergonomische voet
  • QHD(1440p)

Minpunten

• scherpte (ten opzichte van 4K)

Aidin 27-06-2021

Goede monitor met heel veel waar voor je geld.

Geschreven voor: LG 27GN880

De LG 27GN880 is een uitstekende gaming monitor met allround functies en mogelijkheden die het ook nog aangenaam maken om andere dingen mee te doen.

Beeldkwaliteit

De beeldkwaliteit van het scherm is top De combinatie van IPS paneel met een QHD resolutie, lage reactietijd (1ms) en een hoge verversingssnelheid (144hz) maakt het een gouden combinatie. Bij het eerste keer opstarten valt direct op hoe je vliegt door alle windows menu’s door vooral de hoge verversingssnelheid. Als je dit eenmaal gewend bent, begrijp je niet hoe je vroeger 50 of 60 hz schermen hebt gehad. Out of the box zijn de kleuren erg warm ingesteld, en is daardoor wit iets geliger dan ik graag wil. Gelukkig kun je dit gemakkelijk aanpassen in de instellingen of verschillende beeld profielen voor soorten games (RTS, Shooters etc.) instellen.

Wat verder ook erg opviel, vergeleken, met mijn eigen monitor (met een VA paneel), dat ik direct merkte hoeveel levendiger de kleuren op de LG 27GN880 zijn door het IPS scherm. Tenslotte wordt tearing en stuttering moeiteloos verholpen omdat het scherm G-Sync heeft, wat weer feilloos werkt met mijn Nvidia videokaart.

De voet

Wat uniek is aan dit scherm, is dat deze standaard komt met een ergonomische voet die je aan je bureau kunt mounten. Wat mij betreft is dit een grote pluspunt aangezien gewone monitor voeten vaak van mindere kwaliteit zijn en minder goed in te stellen zijn. De voet voelt kwalitatief heel goed aan en ziet er ook mooi uit. Ook is het makkelijk om het scherm verticaal te draaien door deze voet, wat het ideaal kan maken als extra scherm in bepaalde situaties.

Enige nadeel is dat wanneer je het scherm draait, de kabelgoot van het voet ook meedraait. Hierdoor zie je in bepaalde posities de kabel uit de voet gaan, en blijft deze niet netjes aan de achterkant.

Gebruiksgemak

Installatie van het scherm ging erg makkelijk. Ik heb veel verschillende aftermarket voeten geïnstalleerd op andere schermen en daar ging het vaak wat lastiger (verschillende schroeven, arm in elkaar zetten etc.). Het enige wat je bij dit scherm moest doen was het vastklikken in het scherm, en vastdraaien op je bureau.

Door het joystickje onderaan het scherm kun je verder erg makkelijk instellingen aanpassen. Wat voor deze prijs nog geen overbodige luxe zou zijn, is de aanwezigheid van een USB hub waardoor je nog makkelijker het scherm kan aansluiten op je setup en eventueel randapparatuur op je scherm kan aansluiten.

Design

Het design is voor mij ook een pluspunt. De bezels zijn mooi dun en aan de voorkant is er niet gebruik gemaakt van glanzend plastic, waardoor het denk ik ook wat mooier zal verjaren.

Conclusie

Al met al een erg mooi scherm met hele goede gaming maar ook allround capaciteiten en mogelijkheden die ik iedereen zou aanraden. Als het scherm ook nog een USB hub en een iets slimmere kabelgoot had, was het perfect!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit (1ms, 144hz, QHD)
  • Komt met ergo-mount ipv voet

Minpunten

• Ontbreken van USB hub
  • Kabelmanagement van bureau mount kon beter

Remco 26-06-2021

Fantastische beweegbare monitor!

Geschreven voor: LG 27GN880

Vanuit Kieskeurig deze LG 27GN880 monitor mogen testen.

De monitor komt niet met een standaardsteun maar met een ergonomisch steun. Door deze steun kun je de monitor echt in alle mogelijke standen zetten die je wilt. Hoogte, draaien, kantelen horizontaal en verticaal, in en uitschuiven echt alles is mogelijk! Tevens kun je de monitor zowel in de horizontale als verticale stand zetten. Persoonlijk vind ik dat het scherm met 27inch te groot is om in de verticale stand te zetten.

De steun kun je op 2 manieren bevestigen. Namelijk als klem achter op je bureau of met een bout als je al een gat in je bureau heb. Beide mogelijkheden zitten standaard in de verpakking en zijn erg makkelijk uit te wisselen.

Kabels(HDMI en display) worden ook meegeleverd. Deze kun je heel mooi weg werken door de standaard.

Het scherm zelf is mooi heel en de kleuren staan standaard mooi ingesteld. Door het IPS paneel is de kijkhoek van deze monitor erg goed. Bij spellen laat deze monitor echt zijn kracht zien. Door de lage reactie tijd van 1ms loopt alles erg vloeiend zonder ghosting of blur. De monitor heeft zowel Freesync als ondersteuning voor G-sync wat hier nog meer aan mee werkt. Er valt ook een Cross hair in te stellen maar vind ik persoonlijk niet lekker werken.

De monitor heeft een duidelijk menu waar bijna alles is in te stellen. Speakers zitten er niet op maar dat was voor mij persoonlijk geen probleem.

Al met al een fantastische monitor die zowel qua mechanische afstelling als beeld afstelling erg goed is!

Pluspunten

• Mechanische afstelling
  • Standaard kleurinstelling
  • Verversingssnelheid
  • beeldkwalitiet

Minpunten

• Geen speakers
  • iets prijzig

jeroen83 25-06-2021

slimme keuze

Geschreven voor: LG 27GN880

Heb de monitor opgestuurd gekregen om deze uit te testen. De monitor bevalt me prima. kabels kunnen mooi weggewerkt worden in de koker van de standaard.de handleiding die erbij word geleverd, word duidelijk verteld hoe je alles moet installeren.

De beeldkwaliteit van deze monitor is uitstekend, zeker bij de zwaardere spellen ( zoals RPG spellen) en dit komt ook vooral door de verversingssnelheid en de G-sync

Qua design het scherm is mooi ontworpen en door de meegeleverde standaard, neemt de monitor ook niet onnodig veel ruimte in beslag. hetzelfde geldt voor de standaard.

De monitor is ook makkelijk ingebruik, je kan makkelijk de instellingen veranderen hoe jij het wilt hebben, door de zwenkarm en doordat de standaard draait kan je de monitor zo in de positie zetten dat je wilt hebben

Pluspunten

• ververssingsnelheid
  • grote beeldscherm
  • makkelijk installeren

Minpunten

• geen geluid

S**************@g******** 21-06-2021

Aanrader

Geschreven voor: LG 27GN880

De LG heb ik nu een week in gebruik voor het gebruik van diverse games en films.
Het opstellen van scherm met steun gaat makkelijk. De handleiding geeft duidelijk aan hoe je het moet installeren. De snoeren zijn helemaal weggewerkt in de 'koker.

Beeldkwaliteit met intensive spellen is uitstekend. Verversingssnelheid tijdens het spelen van games loopt alles mooi en snel door.
Helaas zit er geen speaker in gebouwd waardoor je altijd met een koptelefoon moet gebruiken.

Qua design is het scherm erg mooi ontworpen en zal het op ieder bureau uitnodigend staan.

Pluspunten

• goede beeldkwaliteit
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• geen geluidsbox