Lenovo L27q-30

• Test panel 8,5 mei 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lenovo L27q-30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Theo 20-05-2021

Strak scherm voor thuiswerken

Geschreven voor: Lenovo L27q-30

Sinds twee weken heb ik deze monitor op mijn bureau staan en dat is goed bevallen. Het beeldscherm was netjes verpakt en de installatie was zo gedaan. Het voetje klikte gemakkelijk op zijn plek en met de bijgeleverde HDMI kabel de monitor aangesloten. Jammer dat er geen displayport kabel bij geleverd wordt, dat komt zeker van pas wanneer je hem als tweede beeldscherm aan wilt sluiten.
Het design van de monitor is strak, met minimale randen aan de zijkant. De randen zijn van mat zwart plastic wat rustig en netjes oogt. De letters van Lenovo zijn uitgevoerd in spiegelend materiaal, wat af en toe tot afleiding zorgt als er iets in reflecteert.

De monitor is kantelbaar naar voren en naar achteren. De standaard van de voet is niet in hoogte verstelbaar, dat is jammer als je graag zoals ik het beeld wat hoger hebt.

Het IPS scherm heeft standaard een rijke warme kleur en is haarscherp. Zelf heb ik de roodtinten iets aangepast om een wat natuurlijker beeld te krijgen, dit ging overigens vrij simpel met de knopjes onderaan het scherm. Het grootste pluspunt aan dit scherm is de Quad HD resolutie van 2560x1440 pixels. Het is al fijn werken op een 24” scherm met een HD resolutie van 1920x1080, maar met 27” en een Quad HD resolutie houd je ongeveer dezelfde tekstgrootte op je scherm en heb je veel meer ruimte op het beeld. Je kunt dus veel meer kwijt op je scherm, 3 documenten kan je prima leesbaar naast elkaar zetten, super voor mijn werkzaamheden.

De afgelopen 2 weken heb ik de monitor voornamelijk gebruikt voor werk en daarvoor is deze monitor ideaal. Haarscherp met een groot scherm en hoge resolutie wat het werken in meerder documenten of programma’s erg makkelijk maakt. De prijs kwaliteit van de monitor is dik in orde en je zal er veel (werk)plezier van hebben.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Resolutie
  • Vormgeving
  • Schermafmeting

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar
  • Relatief groot spiegelend logo

Sharon 17-05-2021
Geschreven voor: Lenovo L27q-30

Ik ben zeer onder de indruk over dit beeldscherm! Ik heb dit scherm nu 2 weken mogen testen, en ik ben blij verrast door het beeld.

Het scherm geeft super scherp beeld, de kleuren zijn helder. Ik vind het heel prettig om achter te werken, maar ook voor gamen is dit beeld aan te raden. Zeker in deze prijsklasse!

Wat handig is aan dit beeldscherm, is dat je hem kan kantelen. Persoonlijk vind ik dit een groot pluspunt, het nadeel is wel dat je het scherm niet in hoogte kan verstellen.

Het design van dit beeldscherm is heel strak, het staat heel mooi op je bureau. Het aansluiten is zo gebeurd, heel makkelijk in gebruik.

Van deze aankoop ga je geen spijt krijgen als je een degelijk strak beeldscherm zoekt, voor meerdere doeleinden!

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Scherp beeld
  • Heldere kleuren
  • Geschikt voor meerdere doeleinden

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar

Myrthe 17-05-2021

Strak design en uitmuntende beeldkwaliteit

Geschreven voor: Lenovo L27q-30

Ik zou niet meer zonder mijn nieuwe beeldscherm kunnen. Ik mocht de monitor testen en ben heel erg enthousiast voornamelijk over de kwaliteit van het beeld. Door het bredere scherm geeft het een heel professioneel gevoel. Het is een strak design wat niet misstaat in ons interieur. Dit scherm is by far het beste scherm waar ik ooit aan gewerkt heb. Het scherm wordt enkel gebruikt voor thuis te werken dus voornamelijk videobellen, PowerPoint’en en Excellen. Ik ben geen gamer dus het gebruikt blijft beperkt tot werk en daarvoor is het scherm uiterst geschikt.

Wel jammer dat je het scherm niet kan verzetten waardoor mijn scherm nu op een boek staat. Het kantelen daarentegen is wel heel handig en makkelijk.

De installatie is zo gepiept, koste me nog geen 2 minuten.
Ik kan het scherm heel erg aanbevelen en krijg thuis veel jaloerse blikken van mijn ook thuiswerkende vriend :)

Pluspunten

• Kwalitiet
  • Brede scherm
  • Kantelen

Minpunten

• Verstelbare poot ontbreekt

StanSchepers 14-05-2021

Perfect scherm voor Kantoor en thuis

Geschreven voor: Lenovo L27q-30

De afgelopen 2 weken heb ik deze monitor mogen testen.
graag deel ik dan ook mijn ervaring met jou als eventuele koper!

Allereerst vind ik het design netjes, de monitor is niet dik en de voet is zeer subtiel en niet te groot.
Het uitpakken was een makkie! Voet eruit, monitor eruit, in elkaar klikken, en klaar!

Wat mij gelijk opviel is dat de Standaard van de voet niet in hoogte verstelbaar is. Persoonlijk vind ik dit wel een minpunt.

De kwaliteit van het beeldscherm is zeer mooi van kleur dit komt natuurlijk door het ips scherm wat gebruikt word.

zelf heb ik de monitor aangesloten op de displaypoort van mijn pc waardoor ik optimaal kan genieten van haarscherp beeld.

De afgelopen 2 weken heb ik de monitor gebruikt voor zowel werk als gamen, voor werk is de monitor ideaal je kan gemakkelijk het scherm opsplitsen waardoor je nog 2 fatsoenlijke schermen over hebt, voor het gamen is het niet een scherm wat ik snel zal gaan kopen, dit omdat de monitor 75hz is.

Pluspunten

• Heldere kleuren
  • Grote
  • Strak design
  • Goed bedienbaar via de knoppen aan de voorzijde

Minpunten

• Niet verstelbare voet

Danielle 14-05-2021

Goed scherm voor zijn prijsklasse

Geschreven voor: Lenovo L27q-30

Na de monitor voor enige tijd getest te mogen hebben, ben ik erg enthousiast geworden. Het design geeft een erg premium-feel en doet niet af aan monitors in de duurdere segmenten. Het in elkaar zetten van het scherm was geen enkel probleem en verliep heel eenvoudig.

Qua beeldkwaliteit en instellingen was het voor mij een kwestie van 'plug & play'. Het contrast, helderheid en de kleuren waren meteen perfect om direct mee te kunnen werken. Zelf ben ik gewend om met 24" schermen te werken, maar met het scherpe Quad HD beeld is deze 27" echt een topper. Het enige nadeel voor mij aan dit scherm is dat deze niet in hoogte verstelbaar is.

Ik heb het scherm getest voor gebruik tijdens mijn werk. Voor een goed scherm om te gamen zou ik al gauw naar een duurder segment kijken, waar schermen specifiek voor gamen vaak een lagere reactietijd hebben en een hogere refresh rate tegenwoordig wel gewenst is.

Voor gewoon internet gebruik, streaming en werk kan ik dit scherm zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Premium look
  • Heldere kleuren

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar

s************@g******** 13-05-2021

Mooi, groot en Prachtige kleuren!

Geschreven voor: Lenovo L27q-30

Ik heb het Lenovo L27q-30 scherm getest, nu voor 2 weken en ik ben zeer enthousiast!
Wat een beeld en wat een kwaliteit! Tijdens het ontwerpen in de creative cloud geen moeite meer met het zien van de lijnen en kleuren. Prachtig groot scherm en heldere kleuren! Voor mij was dit de eerste reden waarom ik dit scherm wilde testen, vanwege de grote van het beeldscherm. Maar nu kruip ik met veel plezier achter mijn beeldscherm en kan ik uren bezig zijn met ontwerpen zonder vermoeide ogen.
Enige op stakel voor mij was de aansluiting op mijn pc. Er zit Bij het scherm alleen een HDMI aansluiting en die heb ik niet op mijn pc, maar hier heb ik een kabeltje voor kunnen kopen waardoor ik het scherm alsnog kon testen. Dit was het voor mij volledig waard.

Pluspunten

• groot
  • scherp
  • stabiel
  • Mooie kleuren

Minpunten

• alleen een hdmi aansluiting

Thijs 13-05-2021

Mooi design, scherp en fijn beeld

Geschreven voor: Lenovo L27q-30

De monitor heeft een mooi strak en clean design, mede doordat het scherm bijna geheel doorloopt tot aan de rand. De monitor is gemakkelijk te installeren, de standaard was zo bevestigd waardoor je binnen enkele minuten aan de slag kunt. De standaard bevat aan de achterkant een kleine kabelbegeleider wat ervoor zorgt dat kabels aan de achterkant mooi geordend blijven. Het LED backlight geeft een mooi scherp beeld. Daarnaast biedt het schermmenu veel opties om de de kleuren, helderheid en het contrast volledig naar eigen wens in te stellen en bevat tevens enkele speciale presets voor o.a. gaming, films en ook nog een low bleu light optie welke zeer prettig is voor de avonduren. Persoonlijk hou ik van een wat minder helder scherm waardoor ik de helderheid flink naar beneden heb moeten bijstellen aangezien LED van zichzelf een redelijk fel beeld geeft. Ik heb de monitor vooral gebruikt voor het thuiswerken en mede door de grootte van 27 inch is het daarvoor zeer geschikt; het zorgt ervoor dat je overzichtelijk kan werken zonder dat het scherm daarbij te groot aanvoelt. Het enige nadeel is dat de monitor alleen kantelbaar is en niet in hoogte verstelbaar. Voor het creëren van een goede ergonomische werkhouding moet je daardoor alsnog met verhogers en steunen gaan werken. Al met al ben ik zeer tevreden over de monitor, met name het design, de grootte en het mooie scherpe beeld springen eruit. Een goede toevoeging aan ieder thuiskantoor.

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Veel menuopties
  • Clean design
  • Fijne grootte voor overzichtelijk werken
  • Low bleu light optie

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar

o*******@g******** 11-05-2021

Lenovo L27q-30

Design

Het design van de monitor is heel modern. Het heeft super dunne bezels bovenin en aan de zijkanten. Verder zit er aan de achterkant een kleine “ brushed steel” logo van het merk geplakt, wat de monitor een “ premium feel” geeft. Doordat het scherm op een platte ronde voet staat neemt het weinig bureau ruimte in beslag.

Beeldkwaliteit en kleurweergave

Voor een monitor in deze prijsklasse voldoet het beeld aan de eisen. De kleuren worden over het algemeen helder weergegeven en je kunt deze tot op zekere hoogte ook aanpassen. Ik heb niet gegamed dus kan niet zeggen of het scherm zijn kwaliteit behoudt als je gaat gamen. Wat ik wel minder vond is dat sommige settings in het menu, bijvoorbeeld contrast, DCR en display mode niet aangepast konden worden. Hierdoor kon ik de beeldkwaliteit niet helemaal naar eigen smaak aanpassen.

Algemene bevindingen + gebruiksvriendelijkheid

Ik had in het verleden ook een Lenovo scherm en daar had ik jaren plezier van, nooit last gehad van ingebrande pixels. Dit scherm geeft mij hetzelfde gevoel van vertrouwen.
Het scherm was heel makkelijk aan te sluiten aan mijn computer. Dit duurde amper 5 minuten en het was klaar om gebruikt te worden. All-in-all is dit een definitieve aanrader.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Relatief betaalbaar voor zo'n groot scherm
  • Mooie "premium" look

Minpunten

• Sommige settings in het menu niet aan te passen

d**********@z******* 11-05-2021

Goede beeldscherm voor gamen

Geschreven voor: Lenovo L27q-30

Het 27 inch scherm is lekker groot om op te gamen. De beeldkwaliteit is super scherp, niks op aan te merken. Het installeren heb je binnen 1 minuut voor elkaar, de ronde beugel waar je het beeldscherm in klikt is super simpel. Het scherm is niet dik en mooi design voor op het bureau. Echt een aanrader voor alle dingen je gaat doen met het scherm.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Scherp beeld

Sabine 07-05-2021

Bevalt goed, scherp en helder beeld.

Geschreven voor: Lenovo L27q-30

Het design van de monitor is netjes en strak. Het scherm heeft een dunne rand en staat op een platte ronde voet. De monitor was binnen een minuut op de voet gemonteerd, en het scherm wordt ook snel opgestart waardoor ik meteen aan het werk kon. Het is ook erg handig dat het scherm kan kantelen, dat is fijn wanneer de lichtinval gedurende de dag verandert. Het beeld reageert snel, is erg scherp, en de kleuren worden goed weergeven. Ik vind ze erg mooi helder. De instellingen zijn makkelijk aan te passen in het menu, al heb ik hier zelf niks aan hoeven te veranderen. Wel gebruik ik het filter voor blauw licht in de avond, dat geeft wat meer rust aan mijn ogen. Op de monitor zelf heb ik niks aan te merken, ik ben heel enthousiast. De informatie over de garantie wordt niet in het Nederlands meegeleverd, dat zou wel handig zijn.

Pluspunten

• Kantelen van scherm
  • Scherp
  • Kleurweergave

Minpunten

• Geen Nederlandse garantie informatie