Linksys EA6700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys EA6700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

Canyonred 21-04-2014
Geschreven voor: Linksys EA6700

Waardeloos apparaat voor zijn geld. Hij dient als vervanger voor een netgear wndr3600. Onder ideale omstandigheden, wanneer je pal voor het apparaat staat is hij snel, maar verderop is het bereik veel slechter dan de oude netgear. Wat ook zeer storend is, is dat het apparaat. Blinde vlekken heeft waar het bereik op korte afstand erg slecht is, zelfs op 2.4 GHz.

De installatie via een webaccount bij linksys werkt ook niet probleemloos. Ik heb er veel meer werk en ellende mee gehad, dan alle andere routiers bijelkaar in de afgelopen 15 jaar.

Veel te duur gezien de prestaties.

Celf11 07-09-2013
Geschreven voor: Linksys EA6700

Het toestel gekocht als vervanger van mijn 6 jaar oude Apple airport extreme. De installatie verliep voorspoedig en na een kwartiertje draaide alles. Groot was echter de teleurstelling dat het bereik nogal magertjes was, beduidend minder dan mijn "oude" router. Op de bovenverdieping en in de tuin was het al snel gedaan met de pret, plekken die voorheen geen enkel probleem opleverden.
Gezinsleden begonnen te klagen dat ze, bijv. bij het inschakelen van hun smartphone, telkens het bericht kregen dat er geen internetverbinding was. Dit duurde telkens zo'n 5 tot 10 seconden. Bij de oude router gebeurde dit nooit. Met behulp van het supportforum met de instellingen bezig geweest en uiteindelijk een factory reset gedaan en helemaal opnieuw begonnen. In beide gevallen geen enkele verbetering. Mijn hypermoderne router presteerde beduidend slechter dan eentje van twee generaties geleden. Gelukkig heeft de Mediamarkt een goeie service zodat ik het toestel, na overleg, terug kon brengen.

bytecrusher2401 21-08-2013
Geschreven voor: Linksys EA6700

Inmiddels deze Linksys Router een paar weken in het bezit. Installatie ging erg vlot en wanneer je de handleiding eerst leest gaat de installatie bijna vanzelf. Na de installatie via de webinterface van de routeer zelf op het lokale netwerk prima verder kunnen instellen. De router ziet nadat andere apparaten zijn verbonden met de router wat voor een apparaat het is. Je kunt zelfs nog de icoontjes van het apparaat zelf veranderen zodat je een net overzicht krijgt welke apparaten er allemaal verbonden zijn met je Linksys, Tevens een optie voor het aanmaken van een gasten wifi netwerk. Zodat vrienden of kennissen gebruik kunnen maken van jouw internet zonder dat ze bij je gehele netwerk kunnen. Het aanmelden voor de zogenaamde Linksys Smart geeft je de mogelijkheid zodat je doormiddel van de linksys wifi app overal met het apparaat kan verbinden en deze waar nodig instellen. Eerlijkheid moet ik wel zeggen dat het aanmaken van zo'n account wel goed leeswerk behoeft en dat je goed moet kijken op de website van linksys waar je een account moet aanmaken i.p.v. aanmelden. Deze app is er zowel voor Apple als Andriod. Ik heb alleen ervaring met de apple variant en deze werkt goed. De eventuele applicaties van derde die door Linksys als gadget worden aanbevolen maken helaas niet echt waar wat het zou moeten zijn in mijn ogen. Verwacht daar dus niet te veel van. Qua zendvermogen/bereik prima ding zowel op 2,4 Ghz als op de 5Ghz waarbij laatst genoemde een voordeel geeft dat je vaak een van de weinige in de straat bent. Wel moeten hiervoor je apparaten geschikt voor zijn. Samengevat een Prima Router met een zeer goed bereik en een gebruiksvriendelijk interface. Let wel als je zelf 6 hoog zit met gewapend beton er tussenin en je router staat beneden. Daar heeft iedere wifi router het moeilijk mee!

Mekkie 30-06-2013

Waardeloze prijs/kwaliteit verhouding.
Aangekocht omdat mijn Sitecom WLR-4000 niet voldoende dekking gaf in mijn tuin.Dus kopen we maar meteen een top merk en dan ook nog het topmodel, dan zal het wel goed zijn.
Wat een tegenvaller, instabiele wifi en nog minder dekking dan mijn Sitecom (vanaf dezelfde locatie en onder dezelfde omstandigheden getest uiteraard).Uitvoerig contact gehad met Linksys via de chat (meer dan 2 uur).
Daar laten ze je dingen doen die nergens op slaan en waardoor je zelfs je verbinding met internet (en dus met de chat) kwijtraakt.Gelukkig heb ik nogal de nodige kennis van netwerken en techniek anders lag alles definitief plat en zou je naar de winkel terug kunnen gaan.Wellicht kan in de toekomst als er nieuwe firmware uitkomt het een en ander aan het apparaat verbeteren maar ik laat hem definitief links(ys) liggen :-)
Kan het dan wel goed.......JA.......ik kon hem gratis terug sturen naar de Komplett.nl waar ik hem gekocht had.
Bij deze winkel kan ik zeggen: SUPER SERVICE.
Mocht hem via een kiala punt gratis retourneren en krijg ook nog de aankoopverzendkosten retour TOP!!!!
Daarna een ASUS RT-N66U gekocht en weer onder dezelfde condities getest en.........super ontvangst overal in de tuin. Ja het kan dus wel met wifi en de Asus was ook nog eens 30,- euro goedkoper! (okee, de asus is dan wel geen AC wifi product (alleen b/g/n) maar de AC had ik toch niet nodig).
Wie dat wel perse wilt kan eens kijken naar de Asus RT-AC66U dat is wel een AC wifi router en die is gebaseerd op zo goed als dezelfde hardware als de RT-N66U (maar zou op N gebied iets minder goed zijn als de RT-N66U)