EDEN ED-7009 wit

• Test panel 7,7 jul 2021
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de EDEN ED-7009 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

MariiekeS 21-08-2021

Geweldig apparaat

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Ik was heel nieuwsgierig naar deze airco, ik mocht hem testen!
Helaas is het nog niet langdurig warm geweest, waardoor we hem nog niet vaak hebben gebruikt.
Maar de keren dat ik hem heb gebruikt was ik zeer tevreden over de airco!
Hij is heel makkelijk te verrijden, mooi tijdloos ontwerp en neemt niet veel ruimte in beslag.
De installatie en bediening is heel eenvoudig, en staat duidelijk beschreven.
Het valt mij op dat de airco wel veel geluid maakt. Maar hij koelt echt super goed. De kamer koelt direct af. Het enige nadeel voor ons is dat wij geen geschikte ramen voor deze airco hebben. De spullen die erbij zitten, zijn voor schuiframen.. En nu moeten wij hem met de slang naar buiten doen, waardoor er via de deur warme lucht naar binnen komt.
Anders hadden wij hem zeker op onze slaapkamer geïnstalleerd!

• Gewicht
  • Prijs

Minpunten

• Slang
  • Geluid

carina 15-08-2021

Handige airco voor de kleinere ruimtes

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Onlangs heb ik deze airco een aantal weken mogen testen.
Wat me als eerste positief opviel was het mooie compacte ontwerp van de airco, wit van kleur en een strak design, hierdoor is het geen overheersende element in de kamer.
We hebben deze airco getest voor in onze slaapkamer, waarbij we ongeveer 1,5 uur van te voren de airco aan zetten. Je kan zowel met de afstandsbediening als op de airco zelf het apparaat instellen. Dit verliep voor mij gemakkelijk en zonder problemen, er zijn niet te veel knoppen en functies, de gebruiksaanwijzing is hierin ook helder. De luchtslang was voor ons lang genoeg, om het buiten het raam te hangen. Een pluspunt vind ik dat je gebruikt kunt maken van een digitale timer, je kan van te voren de functies instellen en de airco slaat automatisch aan en uit.

Het koelvermogen is krachtig en snel, dit komt doordat de airco een koelvermogen van 9000 BTU heeft. Alhoewel er wordt omschreven dat het grote ruimtes tot 80 m3 snel koelt, ben ik van mening dat het meer geschikt is voor kleinere ruimtes, we hebben namelijk de airco zowel in de woonkamer/keuken als in de slaapkamer hebt uitgeprobeerd en daarbij koelt het in de kleinere ruimtes het beste.

De airco is zuinig in gebruik en heeft ook een Energielabel A, dit vind ik een pluspunt en in de huidige samenleving tot een pro. In de afgelopen jaren hebben we meerdere airco`s getest en daarbij viel ons vaak op dat het geluid er luid en zwaar was, met deze airco hebben we deze ervaring niet, hij koelt volop met minimaal lawaai.

Het is handig dat deze airco een compact formaat heeft, makkelijk te vervoeren is doormiddel van de wieltjes en handig op te bergen is een kast of schuurtjes.

Pluspunten

• handig en compact formaat
  • mooi design
  • gemakkelijk in te stellen
  • koelt snel

Minpunten

• niet geschikt voor grote ruimtes

DannySchop 05-08-2021

Werkt naar verwachting

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Ik ben zelf geen fan van deze airconditioner. Dit komt omdat mijn kamer niet groot is en het apparaat ruimte nodig heeft en dicht bij het raam moet staan. Wel komt er koele lucht uit en zorgt het voor een koelere kamer. Voor mij niet ideaal. Heb je ruimte en toegang bij het raam, dan is het zeker het overwegen waard.

Pluspunten

• Koelt

Minpunten

• Groot
  • Buis werkt niet echt mee

Fleur Mennings 03-08-2021

Mobiele airco met een goede prijs-kwaliteitverhouding

Koelvermogen:
Het koelvermogen van deze airco is voor kleinere ruimtes goed, wij gebruiken het product op de slaapkamer en deze krijgt hij in een korte periode (+/- 1 uur) goed gekoeld.

Gebruiksgemak:
Het product is zeer makkelijk in gebruik. Als je het product uitpakt hoef je enkel het slang te monteren en dan kun je het product al gebruiken. Er zitten wielletjes onder het product waardoor deze zeer makkelijk te verplaatsen is op dezelfde verdieping, het was makkelijk geweest als er nog handvaten aan de zijkant hadden gezeten zodat als je het product op een andere verdieping wilt gebruiken je deze ook makkelijk kunt verplaatsen. Het product is te bedienen via de knopjes op het apparaat zelf maar er zit ook een afstandsbediening bij waar je op afstand het apparaat mee kunt bedienen.

Ontwerp:
Het product heeft een compact design waardoor deze niet heel erg opvalt in de ruimte. Airco's blijven grote apparaten dus het is erg fijn dat dit een compact design is zodat je deze makkelijk in de hoek kunt plaatsen.

Geluidsniveau:
Dit vind ik een minpunt van de Eden airco. Het product is niet heel erg stil, vooral in turbo stand maakt de airco echt veel geluid.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • afstandsbediening
  • compact design
  • koelvermogen

Minpunten

• geluid
  • geen handels aan zijkant

Ton.van.rijn@outlook.com 02-08-2021

Compacte krachtpatser.

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Deze mooie witte, compacte mobile airconditioner is ons goed bevallen. Hij neemt weinig plek in en als je hem niet nodig hebt kun je hem makkelijk verplaatsen door de wieltjes die eronder zitten. Even de trap op tillen naar een andere verdieping kost wat meer kracht maar ook dat is voor mij geen probleem. Je merkt direct verschil als je de airco aanzet en we hebben hem gebruikt op slaapkamers en in ons thuis kantoor.

Wat handig is, is het meegeleverde hulpstuk om te gebruiken bij een schuifraam. Zo sluit je deze af en komt de warmte niet direct weer de ruimte in via het openstaande raam. Mocht dit niet mogelijk zijn kun je speciale doeken aanschaffen om bijvoorbeeld te gebruiken bij een draaikiepraam.

OM de airco te bedienen kun je de knoppen op het apparaat gebruiken, er wordt ook een afstandsbediening meegeleverd.

Het energie verbruik is voor deze airco gunstig met een energieklasse A.

Het geluid wordt op de lage stand niet als storend ervaren, ook niet in de slaapaker.
Op de hoge stand is deze wel aanwezig maar dat gebruik je misschien even om de temperatuur even omlaag te krijgen. Daarna zet je deze op een lage stand.

We raden deze dan ook aan.

Ton, Voorhout.

Pluspunten

• Wieltjes
  • energie zuinig
  • Afstandsbediening
  • Mooi design, valt niet teveel op
  • hulpstuk voor schuif raam

Minpunten

• lawaaierig op krachtigste stand

Liziej 01-08-2021

Superfijne airco!

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Ik heb erg enthousiast over de airco van Eden. Wij hebben deze mogen testen en om deze uit te testen hebben wij hem op de zolder gezet, dit is onze warmste kamer in huis dus een betere ruimte om hem goed te testen is er niet.

De installatie is ontzettend makkelijk en alles staat duidelijk beschreven. Wij hebben een speciale aansluiting voor een Airco op de zolderkamer dus geen gedoe met een raam die open moet blijven.

Het is echt inpluggen en aanzetten, meer is het niet en je voelt direct de koude lucht komen.

Wat heerlijk dat je van zo’n warme kamer een kamer kunt maken waar je juist lekker kunt afkoelen.

Daarnaast is de airco echt in een kleine compacte vorm en super wendbaar dus het is ook echt geen sta in de weg. Je rolt hem zo aan de kant indien nodig.

Hij is heel makkelijk de bedienen, je kunt hem op het apparaat zelf bedienen of via de meegeleverde afstandsbediening.

Qua geluid vind ik hem niet heel storend maar als hij echt goed zijn best moet doen zou hij wel wat meer geluid kunnen produceren. Maar ik heb liever een beetje geluid dan een hele warme klamme ruimte.

We kunnen de airco echt niet meer wegdenken, wat een verademing.
Echt een aanrader dus!

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Word snel koud
  • Afstandsbediening
  • Wendbaar

patrickaa 01-08-2021

Makkelijk en simpel bedienbare airco!

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Het koelvermogen van deze airco is heel makkelijk in te stellen met de meegeleverde afstandsbediening en deze is simpel in gebruik te nemen.
De minimum temperatuur is 16 graden en de maximale instelbare temperatuur is 31 graden.
Dus er was genoeg keuze om de temperatuur aangenaam te maken voor een goede nachtrust.

Het geluidsniveau daar ben je snel aan gewend en dit valt op een gegeven moment meer op en is niet hinderlijk,.

Het ontwerp is modern en makkelijk herkenbaar als een airco zijnde.

Qua mobiliteit is de airco gelijkvloers goed verplaatsbaar.
Maar bij het tillen naar de 1ste is de airco wel wat zwaar, maar dat is onoverkomelijk lijkt mij.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen.
  • Comfortabele koeling.

Minpunten

• Iets te zwaar om trap op te tillen

Pim N. 30-07-2021

Kleine krachtpatser

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Wat een klein en compacte airco dat is het eerste wat mij opviel toen ik de airco ontving. Het gewicht valt ten aanzien van andere airco's reuze mee. (is goed naar de warme zolder te verplaatsen)
Het aansluiten is makkelijk (plug & play) en dan natuurlijk de slang naar buiten. Ik heb een klap raam en wel een extra rooster erbij gekocht zodat er alleen een gat ontstaat voor de slang naar buiten en niet het hele raam open staat. Zo blijft de koele lucht goed binnen.
Het geluidsniveau is in de hoogste stand wel hinderlijk bij telefoongesprekken (airco staat op zolder/ werkkamer) maar voor de prijs/ kwaliteit vind ik het acceptabel. En makkelijk met de afstandsbediening even zachter te zetten.

De airco is erg zuinig en gebruik en geeft verassend veel koeling voor zo'n kleine krachtpatser. Ik gebruik het wel in een kleine ruimte. Voor grote ruimtes is deze niet geschikt/ te weinig vermogen.

Al met al voor een kleine ruimte goed te gebruiken bij warme dagen. Ik ben blij met deze airco!

Pluspunten

• niet heel zwaar (in vergelijking met andere)
  • klein en goed koelend

Minpunten

• veel geluid bij hoogste stand

n***********@g******** 29-07-2021

Voor kleinere ruimte prima apparaat

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Nadat we de afgelopen zomers regelmatig het huis bijna uitdreven van de warmte, leek een mobiele airconditioner een zeer welkom apparaat. Nu enkele weken verder kan ik zeggen dat het inderdaad een toegevoegde waarde is.

Om te beginnen de eerste indruk: een degelijk ogend apparaat, een tikje zwaar, maar fraai vormgegeven en eenvoudig reinigbaar. De bediening is eenvoudig en snel te doorgronden, binnen de korte tijd hadden we het apparaat al werkend. Het geheel is best lawaaiig, maar het is een constant geluid en daardoor ervaarde ik het niet al storend.

De werking is prima voor een kleine ruimte als een slaap- of werkkamer. Doordat de slang hier door een draairaam naar buiten gehangen moet worden is er wel veel ruimte voor warme lucht om het huis weer binnen te dringen. Dit komt het eindresultaat niet ten goede, maar voor een slaapkamer van ongeveer 22 vierkante meter is het effect wel goed merkbaar en zeker acceptabel.

De bijgeleverde afstandbediening is zeker handig als je de airconditioner in de slaapkamer hebt staan en aanpassingen wilt doen, je hoeft je bed er niet eens voor uit.

Eindconclusie? Een apparaat met een prima prijs/kwaliteit verhouding.

• Afstandbediening

Minpunten

• Draaiend raam moet ver open voor afvoer

m***************@o********** 28-07-2021

Compact airco voor goede prijs

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Ik heb dit model enkele weken mogen proberen.

Het is een compact model die makkelijk te bedienen is, zowel op het apparaat zelf als via de afstandsbediening. De bijgeleverd afvoer kan alleen worden toegepast op schuiframen, voor draaiende ramen is aanvullend materiaal nodig. Het apparaat heeft de mogelijkheid om zonder buiten afvoer te gebruiken.

Het koelvermogen is lager dan verwacht en het geluidsniveau hoger.
Het geluidsniveau maakt het onmogelijk om een telefoongesprek te voeren wanneer deze airco in de werkkamer (25 m2) aanwezig is.

Conclusie: Goede airco voor goede prijs.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijke bediening
  • Makkelijk verplaatsbaar

Minpunten

• Lawaaiig
  • Afvoer uitsluitend voor schuiframen

EddyVos 28-07-2021

Compacte airco voor kleine ruimtes

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Ik heb de Eden ED-7009 voor een paar weken mogen testen.

Unboxing: Het is een best zware airco voor zijn kleine formaat. In de doos zit dan de airco, een afvoerslang van ongeveer 1,5 meter, afstandsbediening, een afsluiting voor een schuifraam en 2 handleidingen.

Testlocatie: De woonkamer + keuken (80M3 met grote raampartijen) en kantoor aan huis (11M3) zijn gebruikt om de airco te testen.

Koelvermogen: De Eden ED-7009 beschikt over 9000BTU wat in theorie een ruimte van 80M3 goed zou moeten koelen. Praktijk is toch een flink stuk minder. Ondanks op de hoge stand en een temperatuurstand van 16 graden stabiel werd het alleen dicht in de buurt van de airco wat koeler. Deze koelte stroomde niet goed door de rest van de ruimte. In de kleine testkamer van 11M3 ging dit wel prima. Tijdens de testdagen was het buiten niet warmer dan 25 graden. Het is dus voor mij onbekend hoe het koelen gaat als de temperaturen in Nederland boven de 30 graden komen.

Geluidsniveau: Er zijn 2 standen op de airco namelijk LOW en HIGH. Je merkt amper verschil in geluidsniveau als je tussen deze 2 standen schakelt. Volgens de specificaties zou het geluidsniveau 65 dB zijn en dan vermoed ik dat dit in de LOW stand is. Het geluid is daardoor te luid om de airco aan te hebben tijdens online vergaderen. De airco is door dit geluidsniveau ook niet geschikt om tijdens de nacht te gebruiken.

Gebruikersgemak: De bediening op de airco is zeer simpel en makkelijk in te stellen. Ook de timer functie is snel ingesteld. Elke knop op de airco is ook terug te vinden op de afstandsbediening. Bij gebruik in een kleine ruimte is het twijfelachtig of je een afstandsbediening nodig hebt. De luchtfilter is makkelijk eruit te halen en te reinigen met een neutrale reinigingsmiddel en water tot een temperatuur van 40 graden. Dit moet je wel elke 2 weken doen. Het leeg laten lopen van het waterreservoir gaat wat moeizaam. Het zit laag waardoor je de airco eigenlijk in een bad of grote bak moet plaatsen om het leeg te laten lopen.

Energieklasse: Volgens de energieclassificatie komt deze airco op klasse A. Maar het is toch een flinke stroomverbruiker. Bij het gebruik van 1 uur heb ik een stroomafname kunnen meten van 0,6 kWh.
Ontwerp: De airco is mooi en simpel ontworpen. Druktoetsen voelen niet heel stevig aan waarbij het beter is om de bediening via de afstandsbediening te doen.

Mobiliteit: De bijgeleverde afvoerslang is zeer kort. Dit beperkt de mogelijkheid om de airco overal te plaatsen. Het verplaatsen gaat wel makkelijk omdat deze voorzien is van 4 goede wielen aan de onderkant.

Eindoordeel: De Eden ED-7009 is zeer geschikt voor kleine ruimtes waar weinig raampartijen aanwezig zijn. De bijgeleverde afsluitmogelijkheden hadden wat meer op de moderne huizen aangepast mogen zijn. Schuiframen komen niet veel voor in nieuwbouwwoningen maar draai/kantel wel. Hiervoor moet je zelf gaan knutselen om een goede afdichting te krijgen. De bijgeleverde slang is te kort en moet gelijk vervangen worden in een langere exemplaar.

Pluspunten

• Koeling in kleine ruimtes prima
  • Makkelijk verplaatsbaar door wielen
  • Compact

Minpunten

• Koeling in 80M3 ruimtes onvoldoende
  • Afvoerslang te kort
  • Geluidsniveau te hoog

DJansen 27-07-2021

Fijne airco, let wel op de aansluitmogelijkheden

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Wij hebben deze airco een aantal weken mogen uittesten.
Gebruiksgemak
De airco is op het eerste oog gemakkelijk aan te sluiten. Hij heeft een luchtafvoer slang welke uit het raam naar buiten moet en om dit te bevestigen zijn een aantal accessoires meegeleverd. Wij wilden de airco graag in de woonkamer óf slaapkamer gebruiken. Echter wonen wij in een huis met hoge ramen, waardoor de afvoerslang van de airco niet voldoende lang is om het raam te bereiken. We hebben de airco op een tafel moeten plaatsen, zodat de warme lucht afvoerslang ook naar buiten kon. Vervolgens kwamen wij een tweede probleem tegen. De raamschuifset is namelijk geschikt voor schuiframen. Hierdoor was deze voor ons onbruikbaar gezien wij kiep- en draairamen hebben. Wij hebben dit opgelost door de slang vast te maken met een touwtje, nadeel hierbij is dat er wel meer warme lucht van buiten naar binnen kan, waardoor het koelvermogen van de airco niet optimaal kan worden benut.

Koelvermogen, bediening en geluid
De airco koelt goed, voornamelijk in kleine ruimte merk je groot verschil. Hij heeft verschillende functies (koelen, lucht ontvochtigen en ventileren). De koelstand zorgt voor het grootste effect. De functie om de lucht te ontvochtigen hebben wij niet gebruikt, gezien de luchtvochtigheid in ons huis laag is. De airco is gemakkelijk aan te zetten en maakt voor overdag niet veel geluid. Het is echter niet handig om in de zelfde ruimte als de airco te telefoneren of te slapen. Door middel van de afstandsbediening is de airco gemakkelijk te bedienen, hiervoor moet je echter in de buurt van de airco zijn, op een andere kamer op dezelfde verdieping reageerde de afstandsbediening bij ons niet.
De airco beschikt over wieltjes aan de onderkant. Hierdoor is deze gemakkelijk door het huis te verplaatsen.

Wij zijn tevreden over de koelfunctie van de airco, met name voor het gebruik om de slaap- of werkkamer te verkoelen. Echter zullen wij bij aanschaf van een mobiele airco wel extra materiaal moeten aanschaffen om het raam af te kunnen sluiten. Daarnaast is het van belang op te letten of de luchtafvoerslang lang genoeg is om het gewenste raam te bereiken.

Pluspunten

• koelt goed in kleine ruimtes

Minpunten

• Korte luchtafvoerslang
  • Raamafsluitset niet geschikt voor kiep/draairamen

BobT25 26-07-2021

Goed genoeg voor wat kleinere ruimtes

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Ik werd uitgekozen om de Eden airconditioner te mogen testen!
Ik twijfelde al een hele lange tijd om een mobiel airco aan te schaffen.

Toen de airco binnen kwam viel het me op dat hij vrij klein was. Hij is ondanks dat hij klein is wel redelijk zwaar. Door de wieltjes die onder de airco zitten is hij goed te verplaatsen.
De meegeleverde raamafdichting past helaas niet op onze ramen.  Hiervoor hebben wij een andere gekocht.

Hij is makkelijk in gebruik zowel op de airco zelf als met de afstandsbediening.
Hij maakt vrij veel lawaai en doordat er geen nacht/slaapstand opzit zou ik hem zelf snachts niet aanzetten want hier slaap ik niet doorheen helaas.
Ondanks het geluid maakt hij ruimtes zoals een slaapkamer( niet al te groot) erg goed koud. Hij maakt de kamer in ongeveer 3 uur tijd 8 graden koeler.

Ondanks dag hij vrij veel lawaai maakt ben ik erg tevreden over deze energiezuinige airco.
Ik zal voor een slaapkamer er zeker nog een aanschaffen.

Pluspunten

• Niet al te groot
  • Verplaatsbaar door de wieltjes
  • Maakt kleine ruimtes aangenaam

Minpunten

• Niet voor grote ruimtes
  • Niet voor snachts kwa geluid

Graham 25-07-2021

Mobiele airco die goed koelt

Koelvermogen.
Deze Eden ED-7900 mobiele airco doet waarvoor hij gemaakt is. Het koelvermogen is goed tot een ruimte van ongeveer 32 m2. Ik heb de airco namelijk ook in mijn woonkamer met open keuken (50 m2) geprobeerd alleen is dit iets te veel. Op een slaapkamer werkt de airco echter prima. De slaapkamer is zo koel en wordt ook goed koel gehouden op de ingestelde temperatuur.

Geluidsniveau
Het geluidsniveau vind ik een beetje tegenvallen. Op het label staat een geluidsniveau van 65 dB. Dit komt ongeveer overeen met het geluid van een normaal gesprek. Overdag is dit geluid dan ook niet hinderlijk. Ik hoor de airco maar kan daarnaast ook gewoon radio luisteren of tv kijken. Daarnaast heb ik de airco in slaapkamer geprobeerd tijdens het slapen maar dat is geen succes. Dan maakt de airco teveel lawaai.

Gebruiksgemak
Het gebruiksgemak van deze airco is zeer goed. Dit begint al bij het aansluiten van de afvoerslang. De twee bijgeleverde slangaansluitingen zijn eenvoudig op de afvoerslag te monteren. Vervolgens kan de afvoerslang zo op de airco en raamschuifset geklikt/geschoven worden. Een nadeel van de raamschuifset is dat deze perfect geschikt is voor een schuifraam. Heb je draai- en/of kiepramen dan moet je zelf iets fabriceren om de hele raamopening dicht te maken.
Via het bedieningspaneel is de airco eenvoudig te bedienen. Er zitten niet meer knoppen op dan nodig is en deze zijn overzichtelijk geplaatst. Daarnaast zitten er controle lampjes in het bedieningspaneel waarop je in één oog opslag kan zien in welke stand de airco staat.
De temperatuur is in te stellen vanaf 16 graden, dit is koud genoeg. Verder heb je keuze uit twee snelheden, waar bij de laagste snelheid er al behoorlijk wat lucht uit komt.

Afstandsbediening
Op het eerste oog ziet de afstandsbediening er goedkoop uit. Maar als je de afstandsbediening in je hand hebt voelt hij toch stevig. De knoppen die erop zitten hebben een goede grootte en zijn goed indrukbaar. Bij het indrukken van een knop reageert de airco meteen. Het aantal knoppen op de afstandsbediening, net als op de airco zelf, is niet meer dan nodig.

Energieclassificatie A
De airco heeft een energielabel A. Alleen zegt dit mij niet zoveel. Het zal wel een goede verhouding zijn qua energieverbruik en de grote van de te koelen ruimte. Voor mij is het belangrijkste dat de airco goed kan koelen en dat deze dan ook nog eens een energielabel A heeft is dan mooi meegenomen. Dit scheelt dan toch weer op de energierekening.

Ontwerp
De airco heeft een compacte vorm en minimalistisch design. Alleen mis ik wel een paar dingen in het ontwerp. Als eerst een handvat of handgreep. Toen ik de airco uit de doos wilde halen kon ik of de doos kapot maken of met veel moeite mijn vingers achter een sparing zetten om de airco eruit te trekken. En dan is 23 kg toch best een gewicht. Daarnaast mis ik een hendeltje om het rooster op en neer te bewegen. Nu moet dat aan het rooster zelf en ondanks dat het stevig is beweegt het zoveel mee dat je af en toe bang bent dat je iets afbreekt. De hendel voor de horizontale luchtstroom zit er wel en werkt goed. Het luchtfilter aan de zijkant is makkelijk in en uit te nemen om even schoon te maken.

Mobiliteit
Door de wielen onder airco is deze makkelijk te verplaatsen. De wielen rollen met een klein duwtje soepel alle kanten op. De airco verplaats je dus zo van de ene naar de andere kamer. De enige beperking die de airco heeft is dat hij niet overal in de kamer geplaats kan worden. Dit komt door de afvoerslang die naar buiten geleid moet worden. Maar door de krachtige ventilator is dit geen probleem. De koele lucht wordt zo door de hele kamer geblazen.

Pluspunten

• Compact
  • Eenvoudige bediening
  • Makkelijk verrijdbaar
  • Energiezuinig
  • Koelt snel

Minpunten

• Lawaaierig voor 's nachts
  • Rekening houden met afvoerslang

Elisa14 21-07-2021

Goede airco voor kleine ruimtes

Geschreven voor: EDEN ED-7009 wit

Ik heb deze airconditioning mogen testen. We waren al opzoek naar een goede airconditioning voor niet al te grote ruimtes.

We hadden de airconditioning als eerste beneden geplaatst om te zien of hij dat koel kreeg. Het lukte redelijk maar de ruimte (55m2 ongeveer) was toch iets te veel om goed koud te krijgen.
Uiteindelijk hebben we hem naar biven geplaatst op de slaapkamer en daar deed hij het echt goed. Het word daar heel erg heet omdat de avond zon erop staat, vaak 31 graden. We hebben de airco 2 uurtjes voor het slapen gaan aangezet en hij koelde het terug tot een aangename 24 graden.
We hebben wel een andere raamafdichting aangeschaft omdat de afdichting die erbij zat helaas niet paste op ons raam.

Door de wieltjes is hij erg mobiel en dus makkelijk te verplaatsen. Wel is hij wat zwaar.
Hij maakt redelijk wat geluid maar het is niet vervelend. Helaas zit er geen nachtstand op waardoor hij dus de hele nacht wel redelijk wat geluid blijft maken.
De afstandsbediening werkt prima en is ook op verdere afstand goed te gebruiken.

Al met al ben ik zeer tevreden over de airconditioning.  Door het kleine compacte model past hij prima in kleine ruimtes.

Pluspunten

• Compact
  • Goed te verplaatsen door de wieltjes
  • Koelt goed
  • Geluidsniveau valt mee voor overdag

Minpunten

• Niet voor grote ruimtes
  • Geen nachtstand