Yamaha MCS-1330

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha MCS-1330 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Henk555 01-04-2011
Geschreven voor: Yamaha MCS-1330

Goed uitziende stereo tussen micro en groot formaat in. Met z'n 30 cm breedte en 6 cm hoogte een mooi uitziende set. Kwalitatief te meten aan zijn grotere broers/zussen. Ik heb de set aangesloten op monitor BX5 speakers. Geweldig geluid. Heb de treble op -2 !! (anders zijn te hoge tonen erg schel en niet prettig om naar te luisteren), de bass staat op +4 (max = +10) om iets meer bas te krijgen bij wat minder geluidsdruk(sterkte) Wanneer vermogen verder open gaat dan is +2 voldoende om bij deze speakers een mooi vol geluid te krijgen. Het een en ander is natuurlijk afhankelijk van de ruimte waar de set staat. Deze staat in een kamer van ongeveer 40 M2. Verder is de cd speler lekker vlot in gebruik, lade gaat snel open en dicht waarna de cd direct start. Mooie afstandsbediening van geborsteld aluminium, onderkant wel van plastik helaas. overzichtelijk geheel. Mooi vergulde aansluitingen op receiver en cd. Top set. Momentheel gaat de prijs naar beneden, was 1200 euro en nu al voor nog geen 800 euro te koop. Aanrader!!

den berk 22-03-2011
Geschreven voor: Yamaha MCS-1330

ik had dacht ik een redelijke goede installatie van sony maar nu ik deze aangeschaft heb is dit toch een stuk beter.
mooi helder geluid komt er uit de speakers.
heb er wel mission boxen opgezet(dit was nog beter)
mooie vormgeving gelukkig niet zo veel knoppen want dat schept alleen verwarring.
alles bij elkaar een geweldige installatie.
kan deze aanbevelen.

jochem29 01-01-2011
Geschreven voor: Yamaha MCS-1330

Na meer dan 15 jaar de top lijn van Denon gehad te hebben wilde ik over van al die losse elementen en knoerten van speakers naar een beschaafder setje, maar zo mogelijk met wel een goede kwaliteit.
Lang gezocht, geluisterd en afgelopen week de Yamaha MCS-1330 gekocht. Van de CD-speler een Van den Hul kabel gebruikt (dat scheelt echt) en goede luidsprekerkabels. Ben echt (!) tevreden over het heldere en prettige geluid dat eruit komt. Bij het uit pakken en het bedienen geeft het geheel een goed gevoel van kwaliteit, en de dock voor Iphone werkt ook super.
Ben echt tevreden!

erik-b 13-11-2010
Geschreven voor: Yamaha MCS-1330

Fantastische set van Yamaha! Met deze set komen mijn cd's opnieuw tot leven. Ik hoor details die ik vroeger nooit hoorde. Het geluid is loepzuiver. De luidsprekers produceren samen met de krachtige versterker zowel in het hoog als laag een kristalhelder geluid. De mogelijkheid om ipod of iphone direct aan te sluiten is een hele mooie extra, gewoon in de receiver pluggen en geen gedoe met losse adapters of wat dan ook!

Dominique Schaepdrijver 06-11-2010
Geschreven voor: Yamaha MCS-1330

Dit systeem produceert een hemels geluid. Je hoort geluiden die je op een goedkoper toestel niet hoort. Een krachtige bas. Eeen subwoofer heb je echt niet nodig.
Er zijn bijna geen instellingen, enkel bas en treble.
De radio werkt perfect, zeer goede ontvangst.
De afstandsbediening is stevig uitgevoerd in geborsteld aluminium.
De ipod kan je volledig aansturen met de afstandsbediening.
De verschillende componenten wegen redelijk veel, waarschijnlijk door de hoge kwaliteitsonderdelen.
Luidsprekers zijn in perfect glanzend zwarte pianolak.
De receiver en cdspeler hebben een afzonderlijke aan/uit knop. Je kan dus je ipod/radio gebruiken, zonder dat je de cdspeler moet aanschakelen. Zo bespaar je waarschijnlijk weer wat elektriciteit.

Klein minpuntje : wanneer de ipod/radio speelt en je wil overschakelen naar de cd, valt het geluid al weg als je nog maar de cd-schuif opent. Dus cd'tje laden gebeurt zonder dat je naar muziek van je ipod/radio kan luisteren.

Het ensemble is niet goedkoop maar zeker de moeite waard.

kuijperd 08-03-2010
Geschreven voor: Yamaha MCS-1330

Na uitgebreide studie en beluisteren op deze set uitgekomen.Het ging niet niet eens zozeer om de overigens uitstekende speakers welke er bij geleverd worden maar om de compactheid van de set en dan toch uitstekende kwaliteit.De set aangesloten op een paar Driades 22.2.Veel mensen zullen deze zuilen niet kennen maar geloof me ze komen nu pas helemaal tot hun recht.Wat een klankkleur en plaatsing van de instrumenten.Ik ben blij dat ik op deze keus ben uitgekomen.Het zoeken naar een compacte set met deze prijs-kwaliteitsverhouding was niet zomaar gedaan.Ik kan deze set aanbevelen.

ArieYamaha 08-01-2010

Super geluid,

Na bij de MM in Amsterdam Zuid-Oost diverse sets te hebben uitgeprobeerd oa. Denon & Bose zijn we gevallen voor Yamaha. Het geluid wat uit de boxen komt is echt uitmuntend, klinkt mooi vol en zuiver, dit in tegenstelling met Denon die wat doffer klonk. Het design is mooi (alluminium kleur receiver en cd-player en zwarte boxen), erg handig is het dockingstation voor de ipod, wij hadden echter nog geen ipod en hebben dus ook maar een ipod Touch aangeschaft. De kleine ogende boxen geven een super mooi geluid en als je de volume knop half opendraaid komt er al een hard geluid uit, en als je hem op bijna voluit zet blijft het geluid super zuiver. De bediening is super eenvoudig en snel via de afstandsbediening te regelen. Wij zijn echt super te vreden met de Yamaha MCS-1330. Echt een aanrader voor mensen die muziek willen beleven, voelen en ervaren.

martinezz 01-09-2009
Geschreven voor: Yamaha MCS-1330

Amazing! Ondanks het formaat miniset weegt de doos waarin het systeem wordt geleverd 30 kilo. 30! En dan heb je een systeem bestaand uit twee twee componenten met het formaat van een flinke stoeptegel en twee bescheiden boxen. Het geeft direct aan dat Yamaha hier geen speelgoedsetje heeft gemaakt. Ik heb het systeem hoofdzakelijk gekocht op de reviews, die erg enthousiast zijn. Ook even 'live'gezien bij een bekende 'audiospecialist' in Amsterdam Zuid. De 'specialisten' blunderden ook deze keer weer met gebrekkige kennis en slechte info. Toen ook de prijs nog eens €320 (!!!) hoger was dan de internet prijs, was de keus snel gemaakt. OK, de set...Geweldig geluid! Zeer goed gedefinieerd, en van hoog tot laag hoorbaar. Zeer ruimtelijk. Je móet ernaar luisteren als er muziek aanstaat; kon ik de vorige set (ook goede componenten en aardige Mission boxen) nog op 'wallpaperstand' zetten, hier gaat dat niet echt lukken. Het geluid is ook zacht erg dynamisch. De boxen hebben wel een beperkte houdbaarheid als de volumeknop echt flink omhoog wordt gedraaid (zeggen de reviews), maar dat doe ik in de huiskamer toch zelden. Aansluitingen voor Phono en Aux, en een subwoofer. En een iPod/ iPhonedock. Erg handig. Tuner met 30 presets en 70 watt output. Volgens de reviews uitmuntende componenten voor zo'n klein setje. Frontjes bevatten alleen hoofdfuncties. Via de AB kun je overige zaken regelen. Ook de Sennheiser in-ears die ik voor mijn iPhone gebruik, laten ingeplugd op de Yamaha horen waartoe ze werkelijk in staat zijn. Ik ben verliefd!