Yamaha PianoCraft E810

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha PianoCraft E810 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RobEppink 26-12-2009
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Op basis van de positieve reviews dit setje gekocht. Doel: a. Muziek in de living; b. Beperken aantal componenten.
Hieraan voldoet de 810 uitstekend. Setje ziet er beschaafd uit. Luidsprekers mooi zwart gelakt.
Materiaal voelt stevig aan. Bijgeleverde luidsprekerkabel is een dissonant, deze ga ik vervangen.
Mijn belangrijkste toetscriterium is het geluid. Hier een goede prijs-/kwaliteitsverhouding. Ben niet zo euforisch over het geluid als andere reviewers. Kan m.i. ook niet voor het geld.
Super setje voor het geld.

benno37 29-07-2009
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Super goede hifi set voor een zeer scherpe prijs. Hele zware units die een fantastisch geluid geven. Enige minpunt is dat het bij het plaatsen van een dvd/cd de opstarttijd erg lang is. Ongeveer 25 seconden.

Niet twijfelen gewoon kopen!

Onno 07-05-2009

Beste Mensne
een geweldige set
ik bezat ooit high end set
maar ach nu een klein mannetje
en dus de boel maar verkocht.
ik heb een set gehad van ongeveer 5000 euro
Nu deze bij de mediamarkt gekocht voor 449.
wel andere kabels op aangesloten. interlink en goeie speakerkabel.
dvd met compont kabels aangesloten en niet met scart zo kan de dvd speler progesief scannen wat een strak plaatje maakt. speakers op de tv en je zit in de bioscoop. en dat voor 449,-
meteen doen.

5 sterren

ETK 16-11-2008
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Mede door de reacties hier deze hifi-set gekocht. Zonder ook maar gezien of gehoord te hebben. Maar het klopt allemaal wat er geschreven is. Mooi compact maar zeker niet van goedkoop materiaal. Voelt echt degelijk aan. Maar doordat ie vrij compact is staat je huis niet vol apparatuur. Kwaliteit van de boxen is echt verrassend te noemen. Vooral met bas en klassieke instrumenten als piano en viool. Ook het geluid van de dvd's die via de tv bekeken worden, is veel mooier door de extra speakers. En dan nog het gemak van de aux-in. Een eenvoudige mp3 speler is daardoor aan te sluiten via een RCA snoertje van hooguit 6 euro. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Ben er zeer tevreden mee.

Henk Dirksen - Barn 05-07-2008
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Had ooit een NAD set in combinatie met B&W speakers. Door een stomme zet (de boel verkocht) was ik op zoek naar goed geluid maar dan uit een klein hifi-set omdat grote speakers en kleine kinderen niet echt een goede combi zijn zeg maar... ;-)

Ben ontzettend lang op zoek geweest naar een miniset met een goed geluid en de mogelijkheid om mp3 af te spelen.

Heb veel reviews gelezen en ben eindeloos aan het surfen geweest.

Uiteindelijke gegaan voor de Pianocraft 810 en heb daar geen seconde spijt van gehad. Heb ook direct HQ kabels, zowel interlink als speakerkabels, gekocht en het geluid is verbluffend voor zo'n klein mormel.
Omdat ik meestal orkest en koren beluister was een subwoofer wel aangeraden, ik heb dan ook maar de Yamaha ...12 genomen en dat scheelt veel, het onderbuik gevoel van de cello en bas was er direct weer,..heerlijk.

Kortom erg enthousiast alhoewel ik ook wel begrijp dat dit setje niet op kan tegen een volledig uitgerust hifi set maar daar is dan ook de prijs naar.

Jean1 02-02-2008
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Pas gekocht. Nu al enkele dagen verschillende soorten muziek beluisterd. En ik moet zeggen: Geweldig. Ook de dvd's klinken perfect. Volgens mij noem men dit surround geluid. Ik kan alleen maar zeggen: Dit klopt. Je waant je in een bioscoop.
Ook muziek cd's klinken perfect. je hoort de trillingen zoals het behoort te klinken. Kortom een prima koop. Enne waarom een veel duurdere installatie? Ik zou niet weten hoe het NOG beter moet klinken.

Michel39 23-11-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Indien iemand twijfelt om deze set te komen, niet doen maar kopen! Heb zelf al meerdere sets gehad afgelopen jaren, met Tannoy en Infinity speakers etc. Maar deze set is echt subliem te noemen. Geluid wat uit deze speakers komt, kan zich meten met alle andere topprodukten op de markt. prijs/kwaliteit verhouding is hij zeker onverslaanbaar. Een Duits vakblad over Hifi schreef, wat kan er nog beter en wat wil je nog meer, goed is goed Hiermee wordt duidelijk weergegeven wat je kan verwachten. Heb er zelf nog wel een kleine Yamaha Subwoofer bij genomen voor het extra laag en de betere film-beleving.
Ik zou ook zeker voor de zwarte speakers gaan, deze zijn gespoten in de piano-lak van Yamaha (zelfs de achterzijde) en is toch wel erg mooi.
De upgrade mogelijkheid van 4 x van de cd is ook duidelijk hoorbaar en maakt de cd om te beluisteren wel erg boeiend.
Geen minpunten? Jawel toch wel. Ik vind het minder prettig dat vele extra functies alleen in te schakelen zijn, via het menu op het tv scherm, via de set. Dat werkt niet altijd even snel. Om bijvoorbeeld de virtual surround modus in te schakelen, moet je naar het set up menu dat op je scherm verschijnt. Een knop op de set die deze functie zou verzorgen, zou wel makkelijk zijn, nu moet je via de afstandbediening dit verzorgen op het tv-scherm.
Verder echt zijn geld meer dan waard, voelt degelijk aan, mooie zware machine.
Advies is wel om het beeld via een componenten kabel te doen en bezuinig hier niet op.
Had hiervoor een HDMI set, maar deze set geeft met de componenten-kabel beter en rustiger beeld dan de HDMI. Heb al vaker gehoord dat mensen terugkomen op het hele HDMI verhaal, zijn vaak problemen mee. Alleen de echte top HDMI sets, kunnen waarmaken wat ze beloven. maar die zijn in prijs nog wel erg duur.

robbertje 12-11-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Eindelijk heb ik hem, en wat is ie mooi.
Degelijk, en een super geluid.Sta nog steeds versteld wat voor een prachtig zuiver geluid dit apperaat voortbrengt.Geen boem boem, maar een zuivere heldere volle klank.Echt iets voor de ware muziek liefhebber.
Vooral klassieke muziek is prachtig maar ook sing and songwritter muziek streelt je gehoor.Dit is gewoon een volwaardige stereo installatie ook al is ie qua omvang niet groot de klank is dit in iedergeval wel.Een echte aanrader voor mensen die echt kritische naar muziek luisteren.En voor deze prijs hoef je het echt niet te laten.Ik ben er in iedergeval super blij mee, al blijft dit natuurlijk wel persoonlijk.

JosAsten 21-10-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Op advies van deze reviews de set gekocht omdat mijn oude pioneer niet meer 100% werkte. 1) Levering perfect!, daar had ik zorgen over maar gewoon zoals het moet, binnen enkele dagen binnen!
Wat betreft de set ..Is gewoon perfect voor ons. Ziet er solide en degelijk uit. Aansluiten en geweldig geluid . Heb de basboost en het ipod docking station erbij gekocht geeft een perfect geluid en is gewoon met de afstandbediening te bedienen! Speeld alle formaten cd en dvd. Jammer dat DTS niet wordt ondersteund maar dat is voor mij ook het enige minpuntje.. Had ik maar beter de info moeten lezen. Wat betreft de speakers, deze zien er ook gelikt uit maar als ik ze vergelijk met mijn BNS speakers geef ik die toch de voorkeur. Al met al zeker een aan te raden set en gewoon kopen als je er een zoekt. Ik heb geen aandelen bij Yamaha.......nog niet:)

Hans777 17-09-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Was op zoek naar een mini setje voor op de slaapkamer.Maar dit moest goed geluid produceren,en geen vermogen kosten.
Na diverse keren luisteren kwam ik uit bij deze yamaha,dit is altijd een gok omdat beluisteren bij de meeste zaken ronduit slecht geregeld is.Luisteren in deze zaken gebeurd meestal in een stelling en of in een grote ruimte waar de acoustiek veel te wensen overlaat.
Thuis opgesteld en de eerste cd in de dvd speler was ik gelijk verkocht dit is betere audio,nieuwe cd er in met goede opname kwaliteit, Diana Krall live in paris, dit is echt goed.Voor deze prijs en het dubbele is deze set niet te verslaan.
Ik weet niet wat deze set doet in grotere luister ruimtes,ik kan me voorstellen dat het laag dan profiteerd van een subwoofer.
Ook het tuner gedeelte is boven gemiddeld luisteren naar de radio is een plezier.
Het DVD gedeelte en het afspelen hiervan ,heb ik nog geen ervaring mee.

WILLPOWER 20-08-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Hoefde geen nieuwe set, maar mijn oude speelt geen DVD dus toch maar gaan kijken, ookal omdat ik sinds kort een , nee, HET plasma-scherm in bezit heb (Pioneer427) en geen 3.1 of 5.1 wilde kopen. Aanvankelijk gekeken naar de Kenwood AX-7 en de Bose 123; Kenwoord viel voor mij af want, verouderde techniek en Bose viel tegen, veel bass, maar geen goede balans tussen hoog-mid- en laag. Toe bij toeval gewezen op de PianoCraft: wat een geweldig geluid! Ik hoorde dingen die niet eerder opgevallen waren; je hoorde het vel van de snare-drums, je voelde de pletcrums over snaren van de gitaar snellen; fantastisch gewoon en dat voor een systeem met slechts 2 speakertjes, wat groot zijn ze niet. Mijn oude Technics midi staat nu op de slaapkamer.. hij was duidelijk aan zijn pensioen toe. En daarbij ziet hij er nog strak uit ook, want het aantal knopjes op de set zelf is beperkt gebleven; soms jammer want dan MOET je de AB gebruiken, maar voor het oog wel zo mooi. Nog even over bediening: AB is soms inderdaad met wat grote stappen, maar wel ok; instellen is bijna niet nodig want Pure-Direct is prima; weergave DVD is prachtig, hij speelt idd alles. Jammer dat mijn TV slechts 1 comp. aansluiting heeft. Een echte aanrader voor iemand die kritisch is met geluid én geld.

robke1 04-08-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Sinds vandaag heb ik deze set op de slaapkamer staan, het is een mooi setje welke erg goed klinkt en ook mooi afgewerkt is.

Het enige punten van kritiek vind ik dat er 2 verschillende displays in beide componenten zitten, dat is dan weer een beetje jammer.
Het andere punt is dat er voor mij iets te weinig bas in zit, maar voor de slaapkamer is het op zich wel genoeg bas.

wijsneus 14-06-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Geluid van het setje is zonder meer prima. Hij ziet er ook heel mooi uit, al is de zwarte lak van de speakers wel heel krasgevoelig. Heel handig is dat de set ook gebruikt kan worden als wekkerradio.

De DVD-speler heeft bij mij tot nu toe alle CD-, MP3-, WMA-, DVD-, DivX- en Xvid-bestanden kunnen weergeven. Hij is wel wat langzaam in het opstarten.

Het enige nadeel vind ik eigenlijk het gebruiksgemak van de afstandsbediening. De plaatsing van de toetsen is niet logisch, de DVD-speler kan niet met de afstandsbediening op stand-by gezet worden zonder dat ook de versterker uit gaat en de volumeknop op de afstandsbediening gaat in veel te grote stappen.

Maar als je daarmee kan leven dan kan ik je deze set alleen maar aanraden.

Thimo 05-06-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Dit is echt een topset. Iets beters heb ik nog niet gehoord in z'n prijsklasse. Wanneer je de speakers op 20 cm afstand van een stevige muur zet, zijn zelfs de bassen erg zuiver.

Koop wel een wat dikkere audiokabel met een kern van minimaal 2,5 mm en een goede kabel (2x tulp - 2x tulp) tussen cdspeler en versterker. Dat kost je zo'n € 30 - € 40 , en verhoogt de geluidskwaliteit aanzienlijk.

Fisherking 11-05-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Goeiedag! Wat een krachtpatsertje is dit. Besteld op internet en vandaag geinstalleerd. Aanvankelijk dacht ik: het geluid is helemaal niet zo goed! Zet je over dat eerste kwartiertje heen want zo lang duurt het om er achter te komen dat dit komt omdat je nooit eerder zulk goed geluid uit je set hoorde komen!
Het klopt dat de boxen dicht tegen de mur geplaatst moeten worden i.v.m. de lage tonen. Maar dan krijg je ook wat.
Het geluid van CD's die je al kende wordt hoorbaar opogetild. Ik heb accenten gehoord die mij eerder nooit opgevallen zijn.
En dan het design: schitterend. Strak, modern en eenvoudig. Gene overbodige knoppen of toeters en bellen maar degelijk werk van yamaha.
Aanrader!!

PMBreda 04-02-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Naar aanleiding van revieuws de Pianocraft E810 in de winkel beluisterd, (luidsprekers naast set in open ruimte) en vond het bedroevend klinken. Toch de gok genomen, afgaande op de zeer goede kritieken, en de set via een webwinkel besteld, inclusief de SW012 subwoofer. Thuis alles eenvoudig aangesloten en werd, zoals al eerdere beschreven, zeer aagenaam verrast!! Sublieme geluidskwaliteit en zeer degelijke uitstraling.

viss0r.de.la-m0r 11-01-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Set ziet er erg strak uit en zo klinkt het ook. Ipod dock erbij besteld,
ongeveer 70 euro, combinatie werkt super. Enige puntje is dat de yamaha-dock
geen podcasts herkent, raar maar waar.

Zelf had ik geen zin in een 5.1 set met veel toeters en bellen en 9 van de 10
keer droevig geluid. Dit setje kost dan ook wat meer, maar is het geld absoluut
waard. Vrij lang op zoek geweest naar zo'n setje in deze prijscategorie, geen
spijt van de aankoop!

EdvH 09-01-2007

De E-810 is absoluut een geweldige set. Op basis van reacties op internet, het
bestuderen van een ‘echt’ exemplaar in een winkel en de huidige ervaringen met
de sublieme AX-500 Yamaha versterker (welke ik al meer dan 15 jaar gebruik),
heb ik deze microset afgelopen week besteld. Het pakket met 3 dozen werd keurig
binnen 3 dagen afgeleverd. Al bij het openen van de dozen maak je kennis met de
prima kwaliteit: zware versterker (bijna 6 kilogram) met degelijke netvoeding,
aluminium front met zeer fraaie ‘pianocraft’ afwerking aan de randen, twee
prachtig afgewerkte en compacte tweeweg speakers en een DVD speler die alle
gangbare formaten ondersteunt (inclusief DivX) en met alle denkbare uitgangen.
Keurig compleet met uitgebreide handleiding (NL), afstandsbediening met
batterijen en een snoerenset. Zelfs speakerkabel is inbegrepen, al vind ik de
2x 4 meter wat aan de krappe kant. Na inschakeling van de tuner/versterker
schakelt de DVD speler eveneens in. Via een koppelkabeltje (tuner/versterker –
DVD speler) kun je de commando's van de afstandsbediening ‘transparant’
doorgeven aan de DVD speler. Dan het geluid: verbluffend goed! De kleine
speakers doen absoluut niet onder voor mijn tot nu toe gebruikte, veel grotere
Magnat (3-weg) boxen; het laag is iets minder nadrukkelijk aanwezig, maar dit
is zeker niet storend. Ook bij (zeer) hoge volumes is geen enkele vervorming
merkbaar. Dit geeft nog eens aan hoe ruim de versterker is bemeten. Via de
afstandsbediening zijn alle functies snel selecteerbaar; een fraai ‘blue
display’ (dimbaar) geeft visuele terugkoppeling. Op de afstandsbediening vind
je een TV-sectie waarmee je de basisfuncties van elk bekend merk (flat) TV kunt
bedienen. Tenslotte nog een korte opsomming van eigenschappen die de
concurrenten (meestal) missen: afzonderlijke instellingen van bass en treble, 3
separate analoge ingangen (voor een microset prima), de voor Yamaha-kenners
beroemde ‘Pure Direct’ mode en een iPod-dock aansluiting.

axel sman 04-01-2007
Geschreven voor: Yamaha PianoCraft E810

Erg goede set. Geluid erg strak mits speakers goed opgesteld. Ik heb ze op
standaards vrij dicht tegen de muur; hierdoor uitstekende weergave lage tonen.
Wanneer je de speakers vrij neerzet wordt het geluid beduidend ieler. In
toonaangevend duits audiotijdschrift gelezen over de 810: wieviel HIFI braucht
ein Mensch? oftewel: meer heb je echt niet nodig! Als je op zoek bent naar
iets compacts met een meer dan fantastisch geluid kun je hier niet omheen.

Jisiwa 23-12-2006

2 weken geleden gekocht.

Ik ging voor een bose of iets in deze range. Maar kwam met deze Yamaha
PianoCraft set thuis.

De reden. Als men een normale cd draait en 7 van de 10 x draait men thuis een
cd ipv een dvd voor muziek dan is de kwaliteit van de bijna alle sets met 3
speakers gewoon slecht. De demo's die men geeft in de winkel zijn bijna
allemaal demo dvdtjes waarbij de sets opimaal klinken.
Echter als men een standaad cd laat draaien dan is het geluid om te huilen.

Ik wilde iets wat dus beide goed kan afspelen. klein is
en wat bestaat uit losse componenten.
Naar veel gezoek kwam ik toevallig op deze set uit.

Dit is echt een super set. Deze 810 klinkt als een zware jongen. De dvd speler
is er ook een van top kwaliteit.
Speelt echt alles af dus ook divx. Ondersteunt ook progessive scan en cd
Upsampling. Hiermee wordt het geluids signaal van je cd of dvd verbeterd. tot
wel 4x!!!!
Tevens heeft de dvd speler talloze uitgangen achterop.
Heb op de versterker een extra subwoofer aangesloten. De SW012 van Yamaha. Deze
word ook geadviseerd door Yamaha.
Ook heeft de versterker de mogelijkheid om een ipod aan te sluiten met een
losse yamaha houder. deze kun je dan met je standaard afstandsbediening laten
werken.
Overigens is de afstandsbediening te programeren op je tv.
De versterker heeft geen digitale uitgangen dus je hebt geen surround of wat
dan ook. Echter als je een dvd of cd afspeelt dan is het geluid echt subliem
zuiver.!!
En hij kan behoorlijk hard zonder te vervormen.
Zoek je wat kleins en van een topkwaliteit ga dan voor deze set.
Deze Piano Kraft overklast echt vele andere sets.

succes.