De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA 24019 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,2

r*********@g******** 17-12-2023
Geschreven voor: JURA 24019

Wat een sof. Uit meerdere reviews blijkt dat de prestatie onder de maat is. Zo ook bij ons. Ook bij ons doet de opschuimer er steeds langer over met een steeds minder goed resultaat.
De jura opschuimer die prijziger is in vergelijking tot andere opschuimers is zeker niet beter en is de veel hogere prijs voor dit apparaat niet gerechtvaardigd.

g***************@g******** 05-12-2023
Geschreven voor: JURA 24019

1 1/2jaar geleden gekocht....
Opschuimen duurde lang....en duurde steeds langer met minder resultaat. Ook produceerde hij erg veel geluid!En ineens totaal niets meer. Ben uiteindelijk teruggegaan naar verkooppunt. Na een week kreeg ik bericht dat ik geld terug kreeg ( viel nog onder garantie)
Heb wel een andere aangeschaft...ander merk, geluidloos, fantastisch schuim , sneller en stukken goedkoper. ( 35,00)

Jack 06-11-2023

Werkt goed, maar niet 2 x achter elkaar.

Geschreven voor: JURA 24019

Tot nu toe werkt hij goed. Maar, als ik na de 1ste kop koffie, nog een melk wil opkloppen, werkt hij niet. Alle drie de lampjes blijven dan branden. Weet iemand hoe dit op te lossen is of wat ik fout doe?
Verder mag de melk wel iets meer opgeklopt worden. Boven veel schuim, maar onderin toch nog “gewoon” verwarmde melk

Pluspunten

• Werkt 😉

Minpunten

• 2 x achter elkaar lukt niet

Gebruiker Jura melkopschuimer 28-06-2023

Niet helemaal geruisloos

Geschreven voor: JURA 24019

Zeker één goedwerkende schuimer. Wel is geduld vereist : hoewel soms wel wisselend, duurt het best wel lang voordat de melkschuimer klaar is. Verder verloopt het opschuimen niet geheel geruisloos, je moet de de melkkan dan in dat geval wat verplaatsen om dat tevoorkomen.

Pluspunten

• Mooi opgeschuimde melk
  • Zeker in de hoogste stand is de melk goed warm

Minpunten

• Niet geheel geruisloos
  • Geduld vereist
  • De onderzijde van de kan kan flink heet worden

e************@g******** 26-04-2023

Jura melkopschuimer snel kapot en duur.

Geschreven voor: JURA 24019

Ben reeds met de tweede bezig. De opschuimer gaat vaak niet uit zichzelf draaien en moet dan aangeduwd worden. Draait deze dan, dan stopt hij voortijdig waardoor er weinig schuim is en de melk niet warm is.
Toch heel weinig gebruikt.
Maar ja. made in China. Advies is: Niet kopen.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • bediening gemakkelijk

Minpunten

• snel kapot
  • prijs hoog
  • reparatie ook duur

ErwinSchipper 27-04-2023

Wat betekent caro.ring M5 x 15 x 1.5?
M zou kunnen betekenen metrisch. Dan 5 x 15 x 1,5?
En waartussen moet die ring dan geplaatst worden?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

h************@y******** 06-03-2023

Oplossing voor het slecht opschuimen

Geschreven voor: JURA 24019

Magnetisch opschuimertje draaide niet goed meer na 2 jaar.
Is op te lossen door er een nylon O-ring tussen te zetten (Carro.Ring M5x15x1.2 uit de bouwmarkt voor 17 cent).
Nu draait deze weer perfect!

Pluspunten

Minpunten

• Slecht opschuimen na 2 jaar

ErwinSchipper 27-04-2023

Carro ring is carrosseriering?
Maar die is toch van staal? M5 x 15 x 2.1 wil zeggen binnendiameter 5 mm, buitendiameter 15 mm en dikte 1.2 mm. Maar dan is het geen "O"-ring.
Graag wat meer uitleg!
Bij voorbaat dank.

w*****@g******** 21-01-2023

productiefout

Geschreven voor: JURA 24019

zoals ik al eerder schreef, op de vormgeving na een totale miskoop. maakt veel lawaai de verwarmingsplaat te groot is voor de beker en er daardoor een scheef magnetisch veld ontstaat wat het schuimrondje in de beker niet synchroom laat draaien. Met veel moeite en schuiven is die stand wel te vinden, maar dat kost veel tijd en irritatie. Volgens mij een productiekost: de warmhoudplaat is te groot voor de beker waardoor dit probleem ontstaat. een grote teleurstelling.

Pluspunten

• design

Minpunten

• lawaai
  • productiefout

Patricia 04-09-2022

Steeds binnen 2jr kapot

Geschreven voor: JURA 24019

Ik heb vier verschillende melkopschuimer gehad van dit type en ze waren allemaal binnen 1,5jr kapot terwijl ik de opschuimer slechts 1x p/dg gebruik. Via garantie kreeg ik dan (soms na een lange periode) een vervangende opschuimer (vandaar dat ik er 4 heb gehad). De laatste heeft zojuist weer de geest gegeven (na 1jr) en ben er helemaal klaar mee.

k*********@g******** 20-08-2022

Drama

Geschreven voor: JURA 24019

nu derde Jura melkopschuimer in bezit, andere twee via garantie van Jura/klachten gekregen. Dramatisch product. Veel te duur, ziet er goed uit maar werkt voor geen meter. probleem zit in het magnetische veld systeem. De opschuimer creëert een wisselend magnetisch veld waardoor de schuiminzetstukken in de beker moeten gaan draaien. Dit werkt dus meestal niet. Daarbij veel te veel lawaai. Nooit meer een Jura.

Minpunten

• te duur
  • werkt meestal niet

p*******@g******** 13-08-2022

Telleurstelling Yura melkschuimer

Geschreven voor: JURA 24019

De yura melkschuimer is een prachtig ontwerp met de losse beker, maar ik krijg hier geenschuimende melk in. Ik heb verscheidene melkschuimers in gebruik (gehad) die allemaal een perfecte schuim geven met de halfvolle melk die ik ook in de Yura gebruik.
In de andere schuimers zit een ronddraaiend spiraaltje, in de Yura een eenvoudig, goedkoop ogend plastikje. Absoluut geen schuim. Ik kocht hem vanweg het mooie ontwerp met de losse melkbeker.

Pluspunten

• design
  • losse beker

Minpunten

• geen schuuim

g****************@i********* 18-07-2022
Geschreven voor: JURA 24019

Slecht product. Matig resultaat, duurt lang en ging te snel stuk.
Prijs/kwaliteit is totaal niet in verhouding.

b************@g******** 25-06-2022

Dure slechte aankoop

Geschreven voor: JURA 24019

Maakt veel herrie en loopt steeds vast. Bodem koekt aan moeilijk schoon te krijgen. Soms schuimt hij goed maar meestal slecht.

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Schuimt slecht
  • koekt snel aan
  • Herrie
  • Loopt vast

m**********@g******** 25-05-2022

Jura is zeer luidruchtig

Geschreven voor: JURA 24019

Het apparaat maakt heel veel herrie en heeft veel tijd nodig om een stevige schuim te maken.
Vanwege deze klacht heb ik het apparaat teruggestuurd naar Jura. Het vervangende apparaat maakt mogelijk nig meer herrie. Over de kwaliteit van het schuim ben ik tevreden en ook over het materiaal, n.l. van RVS. Maar hij moet met de hand worden afgewassen.
Ik ga een nieuwe kopen, waarbij weinig geluid en dat de schuimer in de afwasmachine kan de belangrijkste criteria zijn.

f************@m*********** 16-03-2022
  • Product gekregen

Snel kapot. Tot twee keer toe.

Geschreven voor: JURA 24019

Dit apparaat is het merk Jura onwaardig. De melkschuimer was binnen 6 maanden kapot. Het vervangende apparaat was binnen 2 maanden kapot. Gezien de vele berichten over extreem korte levensduur, moet er duidelijk sprake zijn van een ontwerpfout. Kortom, a complete piece of junk!

J janzen 09-03-2022

Prutapparaat

Geschreven voor: JURA 24019

2 jaar geleden gekocht. Ik had gezien de prijs er een hoge verwachting van. Maar dit was de grootste miskoop in mn leven ooit. Maakt grote herrie. En propeller loopt vast. Ook met een nieuwe propeller geen resultaat. Jura nederland geeft geen reactie via de klantenservice die ik een mail had gestuurd. Kortom een prut apparaat voor veel te veel geld. En waardeloze service. Daarom een dikke 1. Ik koop nooit meer een jura apparaat !

Minpunten

• Lawaai
  • Schuimt slecht
  • Loopt vast
  • Slechte service

i*****@g******** 05-02-2022
  • Product gekregen

Jura melkopschuimer Model 24019

Geschreven voor: JURA 24019

Apparaat ging plotseling defect. Met Jura Nederland gebeld. Men wilde geen enkele info, tip of document geven om probleem eventueel te kunnen oplossen. Ook doorverbinden met een service specialist werd niet toegestaan. M.a.w. totaal géén enkele medewerking van Jura Nederland! Zeer slecht product gezien alle eerdere revieuws. Advies: NIET KOPEN.

Pluspunten

• RVS beker

h*****@p******** 22-07-2021

Veel geld voor matig product

Geschreven voor: JURA 24019

Slecht. Allereerst maakt het apparaat veel herrie en is het een kunst om het bakje precies goed in het midden van het plateau te zetten. Zit je er een millimeter naast dan hoor je zoveel herrie dat je denkt dat het apparaat kapot gaat. Het resultaat vd schuim te wisselvallig. Soms okay, meestal net niet. En zeker niet stevig zoals iemand anders durft te beweren. Als iemand deze wil kopen, dan mag je die van mij met grote korting overnemen.

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Resultaat schuim wisselvallig
  • Maakt veel geluid

Anoniem 07-05-2021

Afrader

Geschreven voor: JURA 24019

November 2018 gekocht en maart 2021 al stuk. En zoals ik in de reviews lees heb ik er nog relatief lang mee gedaan.

Pluspunten

• Maakt mooi schuim
  • Koud en warm

Minpunten

• Zwaar in de hand
  • Koekt snel aan
  • Gaat snel kapot

Bpac 08-11-2020

Apparaat geeft geen schuim!

Geschreven voor: JURA 24019

Zeeer teleurstellend! Geeft nauwelijks schuim. En dat voor deze prijs. Ik raad dit apparaat dus niet aam als je lekker schuim wilt, het enige dat dit apparaat doet is heel lang over opwarmen en schuim moet he niet verwachten.

Minpunten

• Geeft geen schuim
  • Alleen warme melk
  • En dat duurt ook nog eens heel lang

Frank 05-09-2020

Werkt niet

Geschreven voor: JURA 24019

Schuimt niet op : alle soorten melk geprobeerd. Advies van Jura opgevolgt, zonder resultaat. Ben beter van Jura gewend.
Duur in aanschaf.

Pluspunten

• Ontwerp

Minpunten

• Schuimt niet op
  • Opwarmen duurt lang

Marieke Goudswaard 27-05-2020

Duur en voor de tweede keer kapot

Geschreven voor: JURA 24019

De eerste ging na een jaar kapot, nieuwe gekregen maar deze is nu na een jaar ook kapot. De melkschuim is goed maar duurt erg lang en maakt veel lawaai. De prijs / kwaliteit verhouding ligt ver uit elkaar. Het design is mooi maar op lange termijn heb je er niet veel aan.

Pluspunten

• Goede melkschuim

Minpunten

• Snel kapot
  • Maakt veel lawaai
  • Duurt lang

Mea Nijmegen 15-02-2020

Rotor snel versleten

Geschreven voor: JURA 24019

Mooi melkschuim, apparaat duur, ook in onderhoud: er moet elk half jaar een nieuw rotorwieltje in á 6,50 (plus verzendkosten).

koffiedrinker 18-01-2020

valt enorm tegen voor Jura-kwaliteit

Geschreven voor: JURA 24019

Ik heb twee koffiezetapparaten van Jura, WE8. Niets mis mee. Deze melkopschuimer maakt enorm veel herrie. Jura geeft aan dat dit normaal is. Klopt minder hoog op, maar wel iets dikker dan de Nespresso. Desalnietemin zou ik zeker de opschuimer van Nespresso als alternatief aanraden. Ook aan de onderkant van de beker verbrand je makkelijk je vingers.

Pluspunten

• schuim laag, maar iets dikker dan andere apparaten

Minpunten

• veel herrie
  • verbrand makkelijk vingers aan beker

Martha 31-07-2019

2 X kapot.

Geschreven voor: JURA 24019

Binnen garantietijd kapot.Nieuwe gekregen.Die is helaas ook weer kapot.Inmiddels garantie verstreken.Normaal gebruik.

Pluspunten

• Melkhouder goed schoon te maken.

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Duur en geen waar voor je geld

?? 14-12-2018

Ziet er mooi uit maar best duur

Geschreven voor: JURA 24019

Ik had er gezien de prijs wel wat meer van verwacht. Het duurt best wel lang vooradat de schuim klaar is. Wanneer ik voor 2 kopjes melk wil opschuimen is de schuim lang niet zo stevig en zet ik hem nog een keer aan. Zou ik hem nu nog kopen. Nee dat weet ik wel zeker

Minpunten

• Duurt vrij lang
  • Al 2x kapot . Dan is dat ding 6 weken weg