Koenic KMF 5211

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Koenic KMF 5211 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,1

KarinHarder 13-04-2023

Werkt helaas niet naar behoren, ik raad het product af.

Geschreven voor: Koenic KMF 5211

We hebben voor deze melkopschuimer gekozen, omdat de kan gewoon in de vaatwasser kan. Ook is het fijn dat je achter elkaar een nieuwe portie melk kan opschuiven en niet hoeft te wachten tot de kan weer een beetje is afgekoeld, wat bij vele melkopschuimers wel het geval is.
Als de Koenic melkopschuimer het doet, komt er goede schuimende melk uit. Maar het draai/schuim elementje verliest zeer regelmatig het contact met de magneet die eronder zit. Waardoor het apparaat enorm veel herrie gaat maken en niet meer schuimt.
Wij hebben het apparaat ingeruild en een nieuw exemplaar gekregen, waar helaas dezelfde problemen optraden.

Pluspunten

• mooi design
  • afneembare/vaatwas bestendige kan
  • kan direct opnieuw gebruikt worden
  • produceert mooie sommige schuim

Minpunten

• draai/schuimelementje hapert zeer regelmatig

Kees 07-04-2023

Waardeloos ding??

Geschreven voor: Koenic KMF 5211

Waardeloos ding. na een paar min nog steeds geen schuim .de melk is een klein beetje aan gedikt en meer wordt het niet .. 50 euro kost het ding maar is nog geen euro waard.

Astrid 17-01-2021

Miskoop

Geschreven voor: Koenic KMF 5211

Deze melkopschuimer in december gekocht. Maar alles behalve tevreden mee! Hij is erg moeizaam aan te krijgen en als het al lukt dan geeft het apparaat zeer weinig schuim. Kortom voor ons een miskoop. Helaas van Mediamarkt geen reactie op lijn Messenger bericht ontvangen.

Minpunten

• Zeer moeilijk aan te krijgen
  • Nauwelijks schuim

Astrid 14-01-2021

Miskoop

Geschreven voor: Koenic KMF 5211

Minpunten

• Zeer moeilijk aan te krijgen
  • Nauwelijks schuim

Lijn 12-02-2020

Loopt voortdurend vast

Geschreven voor: Koenic KMF 5211

Ik heb deze opschuimer gekocht omdat ik het makkelijk vond dat hij ook in de vaatwasser kan. Al bij het eerste gebruik liep de opschuimer echter vast en begon te stinken. De opschuimer to 3x toe helemaal goed gewassen en gedroogd om opnieuw te proberen, zoals als oplossing vermeld staat in het boekje voor dit probleem. Het probleem blijft zich echter bij elk gebruik voordoen, waardoor ik geen warm melk schuim krijg. Deze gaat dus weer terug naar de winkel. Jammer en teleurstellend!!!

• Vaatwasser bestendig

Minpunten

• Loopt vast

Wybe 16-06-2017

Mooi maar zinloos product

Geschreven voor: Koenic KMF 5211

Heel soms wil het apparaat starten, maar is heel vaak niet aan te krijgen. En als dat dan tóch is gelukt, schakelt deze na een paar tellen weer uit om vervolgens een hele tijd niet meer aan te willen. En als het apparaat dan eenmaal toch door blijft draaien dan draait soms alle melk mee met de schuimer, waardoor er uiteindelijk alleen een bakje warme melk wordt verkregen.

Pluspunten

• mooi uiterlijk

Minpunten

• doet niet waarvoor bedoeld is

Andrea IJff 30-03-2017

Deze melkschuimer verwarmt alleen de melk.

Geschreven voor: Koenic KMF 5211

Nee tenzij je alleen opgewarmde melk wilt. Laat de melk hard ronddraaien zonder veel resultaat. De melk is alleen warm maar schuim ontbreekt. Zelfs als je de kleinste hoeveelheid wilt schuimen.

Pluspunten

Minpunten

• De kan is groot maar nuttelois

Andre 07-12-2016

Low budget melk schuimer

Geschreven voor: Koenic KMF 5211

Na al een paar melkopschuimers te hebben versleten, nu voor het eerste een inductie melkopschuimer. Toen ik me er in ging verdiepen viel mijn op dat er een heleboel eigenlijk het zelfde inductie plaatje gebruiken, de Illy, Jura en Solis dit zijn allemaal melk schuimers die beginnen bij zo'n 60 euro de Koenic heeft dus dezelfde inductie plaat en verwacht dan ook dat deze uit dezelfde fabriek zal komen. Heeft een RVS kan die gewoon afgespoeld kan worden zonder anti aanbaklaag wat alleen maar gaat aanbakken. Kan eventueel in de vaatwasser (doen wij zelf niet ik spoel hem altijd meteen na eventueel met wat afwasmiddel en klaar).

Hoeveelheid melkschuim is genoeg voor 2 kopjes cappuccino, en de warmte van de melk is goed. De duur van het opschuimen en verwarmen is misschien wat aan de lange kant maar ik kan daar mijn niet aan storen. Zwak onderdeel is de deksel die is niet van een heel stevig kunstof en verwacht niet dat deze het lang gaat uithouden, maar waarom zit er eigenlijk een deksel op de beker is groot genoeg en zal niet snel overstromen lijkt mijn.

Levensduur kan ik nog niks over zeggen aangezien deze nu net in ons bezit is maar hoop dat hij het een keer langer gaat volhouden als onze vorige modellen.

Pluspunten

• Prijs
  • Inductie verwarming
  • Reinigen

Minpunten

• Fragiele deksel