Koenic KMF 5211 - Reviews

Capaciteit (melkschuim)
400 ml
Kleuren
zwart, roestvrijstaal

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

3,3

• Slecht

Andre 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

Low budget melk schuimer

Na al een paar melkopschuimers te hebben versleten, nu voor het eerste een inductie melkopschuimer. Toen ik me er in ging verdiepen viel mijn op dat er een heleboel eigenlijk het zelfde inductie plaatje gebruiken, de Illy, Jura en Solis dit zijn allemaal melk schuimers die beginnen bij zo'n 60 euro de Koenic heeft dus dezelfde inductie plaat en verwacht dan ook dat deze uit dezelfde fabriek zal komen. Heeft een RVS kan die gewoon afgespoeld kan worden zonder anti aanbaklaag wat alleen maar gaat aanbakken. Kan eventueel in de vaatwasser (doen wij zelf niet ik spoel hem altijd meteen na eventueel met wat afwasmiddel en klaar).

Hoeveelheid melkschuim is genoeg voor 2 kopjes cappuccino, en de warmte van de melk is goed. De duur van het opschuimen en verwarmen is misschien wat aan de lange kant maar ik kan daar mijn niet aan storen. Zwak onderdeel is de deksel die is niet van een heel stevig kunstof en verwacht niet dat deze het lang gaat uithouden, maar waarom zit er eigenlijk een deksel op de beker is groot genoeg en zal niet snel overstromen lijkt mijn.

Levensduur kan ik nog niks over zeggen aangezien deze nu net in ons bezit is maar hoop dat hij het een keer langer gaat volhouden als onze vorige modellen.

• Inductie verwarming
  • Reinigen

Minpunten

• Fragiele deksel

Wybe 16-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooi maar zinloos product

Heel soms wil het apparaat starten, maar is heel vaak niet aan te krijgen. En als dat dan tóch is gelukt, schakelt deze na een paar tellen weer uit om vervolgens een hele tijd niet meer aan te willen. En als het apparaat dan eenmaal toch door blijft draaien dan draait soms alle melk mee met de schuimer, waardoor er uiteindelijk alleen een bakje warme melk wordt verkregen.

Pluspunten

• mooi uiterlijk

Minpunten

• doet niet waarvoor bedoeld is

Andrea IJff 30-03-2017 Product paar dagen in bezit

Deze melkschuimer verwarmt alleen de melk.

Nee tenzij je alleen opgewarmde melk wilt. Laat de melk hard ronddraaien zonder veel resultaat. De melk is alleen warm maar schuim ontbreekt. Zelfs als je de kleinste hoeveelheid wilt schuimen.

Pluspunten

Minpunten

• De kan is groot maar nuttelois