Severin SM 9684 - Reviews

Capaciteit (melkschuim)
500 ml
Kleuren
wit, zilver

Beoordeling op basis van 31 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

double 04-06-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruik een gehoorbeschermer.

Mijn huidige melkschuimer kan maar 2 cappucinos aan. De severin 3 tot 4 en dat was mijn keuze. De eerste schuimopwekking met 100 ml ging goed. De 2e test met 250 ml mislukte. Het apparaat maakte een geluid als een sds klopboormachine en schuimde na 5 min nog niet. Div keren met ander hoeveelheden ook mislukt, na 2 uur in bezit retour winkel.

Aronspa1 06-06-2016

Met goed koude melk uit de koelkast (wij gebruiken lang houdbare) prima schuim. Wij hadden ook een irritant geluid. Gewoon een dubbelgevouwen papiertje tussen de machine en melkopschuimer en het geluid is weg. Maar om nou te zeggen dat het als een klopboormachine klinkt.... Echt niet. Wel een enorm duurzame melkopschuimer. Wij hebben hem al jaren en genieten er nog elke dag van. Top ding!

renemjansen 09-07-2013 Product maand in bezit

4,3
Getriggerd door de positieve reviews op een aantal sites (waaronder hier op kieskeurig) deze Severin gekocht als vervanger van mijn vorige melkopschuimer die het na jaren trouwe dienst had begeven.

Moet bekennen dat na een maand gebruiken ik eigenlijk alleen maar erg teleurgesteld ben.

Eerste teleurstelling was al bij het uitpakken. Op de plaatjes lijkt het apparaat mooi klein en handzaam, maar het is een groot, bulky ding op je aanrecht.

Maar het echt grote probleem is dat hij zijn werk niet betrouwbaar doet. Het magnetische radartje voor het opschuimen vliegt er vaak af, waardoor je of met je handen in de melk moet wroeten om hem op te vissen en weer op het magneetpalletje te zetten, of je krijgt alsnog alleen opgewarmde melk.

Zelfs als het wieltje blijft zitten is de kwaliteit heel wisselvallig. Soms heb je echt perfect schuim, maar vaak is het een combi van half schuim half opgewarmde melk.

Het enige echte pluspunt van dit apparaat is dat hij wel erg makkelijk schoon te maken is.

Overall: geen aanrader, een 'traditioneel' schuimapparaat met zo'n ijzeren wieltje erin is wat lastiger schoonmaken, maar veel betrouwbaarder om goed te schuimen.

Aronspa1 06-06-2016

Eerst de melkopschuimer op het apparaat plaatsen, eventueel het wieltje terug plaatsen EN DAN pas melk ingieten een idee? Gaat hier al vele jaren perfect! Koude houdbare melk gebruiken is altijd succes!

aronspa2 17-07-2012 Product kwartaal in bezit

Waanzinnig goed apparaat! Met houdbare halfvolle melk een bijzonder stevig en lekker schuim. Hiervoor een Lattemento LM150 gehad die het na een maand of twee begaf. Deze Severin verwarmt de melk via inductie en het opschuimwieltje wordt aangedreven via magnetisme. Dus geen mechanische onderdelen IN de melk. De melkkan gaat bij ons elke dag gewoon in de vaatwasser en hij blijft mooi. Voor deze prijs zonder meer de topper onder de opschuimers...... Lijk wel een verkoper ;-) Heeft een gekarteld wieltje voor opgeschuimde melk en een gladde voor alleen warme (chocolade)melk die je aan de achterzijde makkelijk kunt vastklikken aan een magneetje.

Aronspa1 02-02-2013

Inmiddels een hele tijd in gebruik en het blijft een top apparaat! We zijn er nog steeds heel blij mee.

Aronspa1 06-07-2016

Nu, na vier jaar begint het allemaal wat minder te worden qua schuim. Tijd voor een nieuwe. Maar weer van Severin, dat staat vast!

Heleen 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Na een aantal nespresso opschuim apparaten 'versleten' te hebben omdat de anti-aanbaklaag beschadigd was en de melk snel aankoekte, nu een prima aparaat gevonden zonder anti-aanbaklaag die heel makkelijk schoon te spoelen is. Prachtig stevig schuim (halfvolle houdbare biologische melk AH) en prima temperatuur (ook voor de chocmel voor de kids). Ideaal dat je schuim voor meerdere koppen kan maken, met de nespresso moest je steeds wachten tot het aparaat was afgekoeld. Kortom top aparaat, inderdaad niet moeders mooiste, maar ja schuim maken doet ie goed!

Anoniem 20-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Super melkopschuimer

Deze melkopschuimer in jan 2017 aangeschaft bij blokker. Hij bevalt ons super. Goede schuim. Makkelijk schoon te houden. Wil hem niet meer missen.

Miep 13-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Ge-wel-dig apparaat!!

We hebben deze opschuimer al jaren. Hij schuim geweldig op tot veel, stevig schuim. En probeer eens opgeschuimde chocomel! Robuust, eenvoudig, heel makkelijk schoon te maken. Aan alle kanten een ideaal apparaat.

Pluspunten

• schuimt perfect op!
  • heel eenvoudig schoonmaken
  • degelijk
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• minpunt?....nou vooruit...mooi is hij niet

lalaya81 24-10-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker veel melk en maakt niet veel lawaai!

Een mooie grootte beker voor zeker 3 grote cappuchino's. Makkelijk in gebruik. Goed dat er ook gedacht is aan het opbergen van de opschuimertjes. Ook fijn dat dit geen ijzer is maar van stevig kunststof. Kan geen kwaad als het even in het water blijft liggen. Snel en makkelijk schoon te maken, koekt niet aan en na omspoelen eigenlijk al gelijk schoon. Al koekt hij wel aan dan zou je omdat het roestvrijstalen beker is met een schuurspons eroverheen.
Goed stevig schuim met gewone volle melk. Ook goed warm en makkelijk uitschenken. Ben erg enthousiast over deze opschuimer!
Voor het geld wat je er voor betaald heb je hier je meeste waar voor vergelijken met de andere producten die er nu op de markt zijn.

Pluspunten

• gootte van de kan
  • prijs
  • goed schoon te maken
  • stevig shuim
  • goed warm

Minpunten

jennyvisser 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

fijne melkopschuimer

Had zelf al zo'n melkopschuimer. Deze cadeau gegeven. Fijn dat dit middels inductie gaat, zodat er niets aanbrandt, had daar ook ervaring mee. Makkelijk schoonmaken, dus. Maakt prima schuim, dus helemaal tevreden.

zeegroen 21-03-2016 Product paar dagen in bezit

Gevaarlijk heet schuim

Bij minimum aan melk (120 ml) schuimt de melk al tegen het deksel aan, zou dus overkoken als je hem tot de max zou vullen (260 ml voor opschuimen). Melk blijkt 83,9C te worden, veel te heet dus! Gevaarlijk ding, heb hem teruggestuurd.

Aronspa1 06-06-2016

Je kunt er ook naast blijven staan de volle 50 - 120 seconden. Als de melk volledig is opgeschuimt op het knopje drukken en je hebt perfect schuim.........

J. van Lent 22-12-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb verschillende Nederlandse en buitenlandse testberichten gelezen en elke keer kwam deze severim melkschuimer er als beste of één van de beste uit. Uiteindelijk via Bobshop besteld omdat ze op voorraad waren en bovendien gunstig geprijsd zijn. Snelle levering en goed verpakt. Het apparaat wijst zichzelf, boekje lezen en even filmpje op youtube kijken en je bent klaar om te gaan. Na onze eerste test waren we verkocht. Dachten we eerst om dit apparaat zo nu en dan eens te gebruiken, nu gebruiken we het gewoon elke keer als we expresso of cappuccino zetten. De melkschuim is heerlijk romig maar toch ook voldoende sterk en schuimig. Je kunt er warme en koude melkschuim mee maken, maar je kunt er ook melk en chocolademelk in opwarmen. Het apparaat is niet het mooiste apparaat op mijn keukenblad, maar wel hetgeen wat ik het meeste gebruik. Na elke schuimbeurt, gewoon even afspoelen onder het water en je bent klaar voor de volgende ronde. De minimale hoeveelheid melk is voldoende voor twee royale cappuccino's, de maximale is genoeg voor 4 koppen. Ik gebruik lang houdbare volle melk voor de schuim.

koffiepraat 10-02-2015 Product paar dagen in bezit

We hebben deze nu een jaar en naar volle tevredenheid. Hij is duurzamer dan alle andere opschuimers die we hebben gehad. Maakt mooi en voldoende schuim en koekt niet aan. Makkelijk schoon te maken in de vaatwasser

elmerb 25-10-2014 Product jaar of meer in bezit

Uiteindelijk ga je voor SCHUIMkwaliteit....

Dit apparaat is inderdaad niet de mooiste qua vormgeving op je aanrecht, en zelfs een beetje lomp. Maar de schuimkwaliteit is fantastisch, schoonhouden is heel eenvoudig en effectief (door de inductietechniek).
Wij hebben al diverse opschuimers gehad, die gingen steeds kapot, maar deze Severin is veruit de beste. Schuim is hier ook echt schuim, ik voel me soms net een echte barista.

Wij gebruiken (gekoelde) houdbare halfvolle melk (van LidL of zo) voor een prima resultaat. De eerste seconden levert de Severin echt 100% schuim, de onderste laag verandert dan na een 1/2 minuutje langzaam in hete melk als je het even laat staan. Als je dat weet kun je er ook zo mee omgaan, afhankelijk van of je cappucino of latte machiato maakt.

De capaciteit is voldoende voor 3 a 4 koppen koffie met melk, handig als je gasten hebt. En na afloop gewoon even in de vaatwasser (roestvrijstaal).

Voor gebruiksgemak geef ik net geen 10, omdat ook bij mij soms het draaiwieltje op een ongelegen moment losschiet, zoals al bij andere reviews beschreven.
Ik weet wel zeker dat dit mijn allerbeste schuimapparaat tot nu toe is.

bladerunner 27-03-2014 Product paar weken in bezit

We zijn heel tevreden met deze melkopschuimer van Severin, en gebruiken hem minimaal 2 x per dag.
Ik heb geen minpunten maar kan wel bevestigen dat het wieltje inderdaad wel eens losfloept, als je de beker plaatst met het wieltje er al in, terwijl als je dat los van elkaar plaatst, natuurlijk geen probleem geeft. Ook het model is iets fors, dat zie je niet aan het plaatje af, dat klopt en is eerder gemeld door gebruikers.
Wij hebben vanwege 3 redenen gekozen voor deze:
1)de grootte, 4 koppen melk geven is geen probleem. 2 koffie verkeerds of machiatto's ook niet.
Voor 2 capo's doen we tot aan de minimale stand vullen, dat is voor ons voldoende.
2)stevige lobbige melkschuim met ietwat hete melk eronder nog,
3)de metalen beker zonder teflonlaag, dit is veel beter schoon te maken.

De minimale en maximale stand is gegraveerd ofzoiets en is redelijk afleesbaar.
De temperatuur van de melk vinden wij voldoende en echt heet genoeg. Ik zal het eens meten voor de temp.
Schuimkwaliteit is heel afhankelijk van de soort melk en hoeveelheid melk.
Wij hebben het beste resultaat met volle melk van melkunie, en hebben ook redelijk resultaat met andere melk waaronder ook magere. Gewoon uitproberen.
Een goed schoongemaakte beker is wel een vereiste en koude melk natuurlijk ook!
Deze machine is een verademing na mijn defect geraakte latemento. Geluidsnivo is zacht zoemend en veel zachter dan mijn waterkoker.
Meerdere toepassingen gezien waaronder het maken van sauzen, dat hebben we nog niet gedaan, ook de chocomel nog niet.
Het geeverde deksel is aan te raden er wel op te doen ter voorkoming van spetters rondom.

bladerunner 12-04-2014

Ben ik weer, zoals beloofd.
Allereerst moet ik kwijt: we zijn nog steeds heel erg tevreden over deze melkopschuimer en hebben het alleen daar nog maar voor gebruikt.

Veel info gelezen wat belangrijk is voor de machine en voor een ultieme cappo, etc.

Ik heb de temperatuur inmiddels gemeten (eenmalig), en die was 73 graden. Misschien ietwat te hoog...het stoort ons (nog) niet, daarnaast zijn we erachter dat het walsen van de melk ook heel erg van belang is.....langzaam wiegen van de melk met ronddraaiende beweging. De heerlijke dikke schuimlaag mengt dan met onderin hete melk en luchtbellen, eventueel aanwezig, tik of klop je er dan daarna uit, door met vlakke hand tikjes tegen zijwand te geven en/of de beker op aanrecht te tikken.
Nou ik heb geen bellen in de melk, maar dat walsen is wel wat lekkerder gebleken voor de cappo's. Dus doen hoor of in ieder geval wel uitproberen. Figuren ermee maken hebben we ook nog niet gedaan....volgende stap.

Melkkeuze: Op dit moment gebruiken we melkunie volle melk houdbaar. Dit vinden we een goede keuze, 1 pak per week redden we het niet mee.

Aronspa1 06-06-2016

Losse melkopschuimer eerst op het apparaat zetten..... Het wieltje schiet wellicht omhoog. Terugplaatsen in de beker en DAN pas melk ingieten. Geniaal! Dat je dat zelf nog niet hebt bedacht.

stefanenangie 02-03-2014 Product jaar of meer in bezit

Geweldig apparaat, nog steeds. Ik ontdekte recent dat de kan en het deksel licht ovaal zijn, je kunt het deksel dus klem zetten door het licht te draaien op de kan. Dat scheelt wat gerammel ;-)

hiemstra23 03-12-2013 Product jaar of meer in bezit

Dit is een degelijk apparaat. Nadelen zijn:
a. het wieltje valt er soms uit als je de melk in schenkt. In mijn geval dus in de thermoskan, vanuit de thermoskan, in de beker, toen dus op de grond. Daarop kon ik een nieuw opschuim apparaat kopen.
b. Daarnaast, is het schuim niet constant. Dat wil zeggen, ik deed hetzelfde, de 4 van de 5 keer perfect schuim. 1 van de 5 keer niet. Ik ben er nooit achter gekomen waardoor dit nou kwam.
c. hij maakt best veel geluid.
Voor de rest maakt hij prima schuim.

jvdbph 13-11-2013 Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat. Makkelijk schoon te maken, gewoon in de vaatwasser. Altijd goed schuim met magere melk. Een verademing na al die ondingen met een anti aanbaklaag.

jvdbph 03-03-2014

We hebben de melkschuimer nu ongeveer een jaar en hij werkt nog steeds perfect.

Amby 04-10-2013 Product jaar of meer in bezit

Goed apparaat. Hij geeft niet altijd schuim, maar dat ligt meestal aan mij, dan heb ik er te veel/weinig ingedaan. Hij is vreselijk makkelijk schoon te maken, even omspoelen met koud water is meestal genoeg. Hij koekt vrijwel nooit wel, en indien wel, dan zet je 'm in de vaatwasser. Top! Oorspronkelijk van mijn ouders gehad, zij hebben er nu ook een gekocht en kennissen er ook eentje kado gedaan. Bij iedereen doet de apparaten het super.

Janettel 03-07-2013 Product half jaar in bezit

4,7
De Severin is een onding. Vaak is de melk niet warm. Bovendien maakt hij ongelofelijk veel lawaai bij het opschuimen en piept snerpend als hij klaar is. Waarom, beste fabrikant, dat gepiep? Elk weldenkend mens weet dat de melk na een minuutje is opgeschuimd. Verder is het een lomp apparaat om te zien. Enige grote voordeel is dat het kannetje in de afwasmachine kan.

Yorroy 05-07-2013

Ik kan het niet helpen toch even te reageren op jou review:
Ik heb vorige week namelijk de Severin zelf ook gekocht en heb tot nu toe elke keer hete melk.
Het was bij mij één keer niet warm omdat ik er te weinig melk in had. Weet je zeker dat je er genoeg melk in doet?

Aronspa1 06-07-2013

Dus de melk is niet warm maar je wilt niet op het piepje van het apparaat wachten waarmee deze aangeeft dat de melk heet is.... Dat weet je zelf namelijk veel beter dan deze machine! Ja ja. Echt ondingen somige eigenwijze gebruikers die alles beter denken te weten. Bij de rest van de wereld is de melk wel heet. Gewoon even op het zeer bescheiden piepje wachten.

alvdb 06-07-2013

Tja, inderdaad een wat lomp ding. Maar ben een man en vindt het eerder een voor- dan een nadeel. Ook rammelt hij wel. Na verloop van tijd werd het minder. Gebruik steeds meer één schuimring. Verder net als bij goede braadpannen: alleen reinigen met heet water, daarna afdrogen. Alleen deksel rammelt nog wel. Zou beter kunnen. Mij gaat het vooral om goed schuimen + afneembare beker. Zelf gemalen koffie filteren, dan halve mok koffie, zoetje doorroeren en flinke schuimkop met een sorbetlepel rijkelijk over de koffie gieten. Krijg nu al weer trek. Succes

Aronspa1 06-06-2016

alvdb Wellicht het boekje nog eens doorlezen. Het is ook de bedoeling dat je maar 1 ring tegelijk gebruikt!

Yorroy 01-07-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb een tijd de Lattemento en de melkopschuimer van Nespresso gebruikt. Bij beide kreeg ik na verloop van tijd last van dat het aankoekte en ik vond het een ramp om elke keer schoon te maken.

Vanwege de goede reacties van de Severin heb ik besloten deze maar eens te proberen.

Ik heb hem nu een paar dagen in bezit en ben er ontzettend blij mee.

Design:
Toen ik het apparaat uit de verpakking haalde viel me op dat hij wel vrij groot is, groter dan de andere melkopschuimers.

Melk:
Ik heb tot nu toe alleen de warme schuim functie gebruikt. Eerst met verse halfvolle melk van de AH. Deze geeft prima melk met schuim, eigenlijk wel een beetje vergelijkbaar met de Lattemento. Eigenlijk is het een combinatie van warme melk met een mooie laag schuim er bovenop.
Hierna heb ik hetzelfde geprobeerd met houdbare volle biologische melk (1 euro per liter). Deze geeft echt fantastisch melk voor cappuccino. Het wordt in tegenstelling tot de halfvolle melk echt één geheel, een fantastische romige melk waardoor de cappuccino echt heerlijk smaakt.

Hoeveelheid:
Hier ben ik ook zeer te spreken over. De Nespresso en Lattemento kunnen net niet genoeg melk maken voor 2 volle kopjes. Bij de Severin is dit goed in evenwicht.
Als ik het minimum aanhoudt heb ik heel iets melk over. Bij de max heb ik genoeg voor 2 volle kopjes.

Onderhoud:
Omdat ik hem nog maar een paar dagen heb kan ik hier nog weinig over zeggen. Wat mij wel opvalt is dat het zo gemakkelijk is om hem schoon te houden. Overdag spoel ik de kan gewoon goed om en kan ik hem een paar keer gebruiken. Bij de Nespresso en Lattemento hou je eigenlijk altijd melkresten tenzij je hem grondig reinigt met de afwasborstel. Dit is bij de Severin niet het geval. 's nachts draai ik hem samen met het wieltje en deksel mee in de vaatwasser, ideaal!

Geluid:
Als ik toch nog een negatief puntje moet aandragen is het wel met betrekking tot het geluid. De Severin maakt meer lawaai dan andere schuimers, maar dit heeft er vooral mee te maken dat het plastic dekseltje trilt.

Conclusie:
Zoek je een goede melkopschuimer die makkelijk in onderhoud is? Koop dan zeker de Severin of een product met een vergelijkbaar systeem. Andere schuimers gaan vrij kapot doordat ze na verloop van tijd aankoeken of de wieltjes niet meer goed draaien (zoals bij de Lattemento)

Mara van Steen 20-06-2013 Product half jaar in bezit

Na verschillende opschuimers gebruikt te hebben hebben we hem gevonden, de ideale schuimer!! Makkelijk in gebruik, hete melk (de opschuimers die we hadden kwamen niet verder dan warme melk) en dik, lobbig schuim. Melkkan is goed schoon te maken, kan gewoon in de afwasmachine.