Philips HD-mediaspeler HMP5000/12 - Reviews

Video-uitgang
Composiet (RCA), HDMI
Interface
USB 2.0

Beoordeling op basis van 27 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,3

BobR 07-01-2015

Het product doet alle waarvoor ik het gekocht heb

Uitstekend, naast gebruik in huis neem ik de mediaspeler ook mee wanneer ik op andere plaatsen films vertoon.

Wilma Abonnement 26-12-2014 Product jaar of meer in bezit

5,8
Het grote nadeel (voor ons) is dat hij geen harde schijven leest die met een Mac zijn geformateerd. Gelukkig hebben we nog een (oude) pc, maar het blijft een gedoe.
Ook vind ik de afstandsbediening niet fijn en je moet hem precies richten op het apparaat. Iets erboven of ernaast en hij reageert niet.

Wilma88 26-12-2014

niet voor Mac

Het grote nadeel voor ons is dat hij geen harde schijven leest die met een Mac zijn geformateerd. We hebben gelukkig nog een (oude) pc, maar het blijft een gedoe. Jammer!

Bocdan 26-05-2014 Product paar dagen in bezit

Soms kreeg ik geen contact met mijn NAS. Daar staan mijn films. Omdat dat niet betrouwbaar was heb ik de mediaspeler teruggestuurd. Tevens te weinig mogelijkheden voor instellingen.bv. de ondertiteling was te klein, is niet instelbaar. Als ik contact had met de NAS stonden de namen van de films niet op alfabet.

Hans1949 13-02-2014

na 2 jaar defect

Na aanvankelijke problemen en nieuwere software vervangen door originele geen grote problemen Echter na 2 jaar defect moet voeding of iets dergelijks zijn, Garantie dus net voorbij. Groot voordeel van deze hmp dat iso bestanden ook daadwerkelijk als dvd met menu afgespeeld kunnen worden vanaf centrale HD.

MatthewP 05-02-2014

All-round apparaat. Jammer van de sorteervolgorde.

De HMP5000 speelt heel veel formaten af. Ik had zijn opvolger (de 7100) aangeschaft, maar deze speelt bv geen iso-files af. Daardoor opnieuw een HMP5000 aangeschaft voor beneden. Heb deze ook gekocht voor de schoonfamilie.
Alleen jammer van het, reeds aangehaalde, enorme nadeel: als je bestanden vanop een NAS wil afspelen, worden de folders en bestanden eigenlijk in willekeurige volgorde gezet, heel vervelend! @Philips, kunnen jullie dit aub zo snel mogelijk oplossen dmv een firmware upgrade of ons vertellen wat we precies moeten doen om dit op te lossen?

MarcV 13-01-2014

Speelt bijna alles af.

Deze mediaspeler speelt bijna alles af met prima beeld.
Jammer dat je soms flink moet bladeren om bij je bestanden te komen en de trage bediening.
Wat bediening betreft is de afstandsbediening vrij triest en de laatste tijd reageert de mediaspeler amper nog op dit ding.
Gelukkig kun je de mediaspeler via wifi benaderen maar dit is niet de meest soepele manier om het apparaat te bedienen.
Al met al ben ik steeds minder tevreden.

Ochiba 15-11-2013

Goede player voor leuke prijs

De player doet het het beste met een harddisk eraan gekoppeld. Wel wat extra werk maar nooit een hapering.
Ik vind het wel een nadeel dat de subwoofer niet wordt aangestuurd. Dit geeft net iets mindere beleving dan een DVD of BD branden.

Dhr_Mening 24-10-2013 Product paar dagen in bezit

5,8
Dit apparaat voor de 2e keer in bezit en nu voor de 2e keer direct retour naar de leverancier.

Met beide producten problemen met de onboard netwerkkaart. Af en toe komt het netwerk tot stand maar vervolgens verliest hij de verbinding. Het kan toeval zijn.

Daarnaast duurt het 20 seconden voordat het apparaat is opgestart en er beeld verschijnt. Hier had ik persoonlijk nog mee kunnen leven.

Conclusie: oor mij geen HMP5000 meer.

Met mijn oude emtec N200 die het nog steeds doet, heb ik hier geen last van. (Helaas is dit model niet meer te verkrijgen.)

elanza 08-01-2015

Om de haverklap wegvallen internetverbinding.
Zeer traag apparaat.
Zeer weinig apps.
Snel teruggebracht en een Apple tv gekocht.
Dit is tenminste kwaliteit.

Klant100 02-08-2013

Prima product, maar niet in combinatie met een netwerkschijf

De HMP5000 is een mooi compact apparaat. Als deze aan een Philips televisie wordt gekoppeld, kan deze zelfs makkelijk achter de TV weggewerkt worden (leuk bij de Designline). Het apparaat kan dan prima bediend worden met de afstandsbediening van de televisie.

Het apparaat kan de meeste bestanden afspelen. Bij een goede netwerkverbinding lukt dit ook vanaf een netwerkschijf.

In het algemeen reageert de interface enigszins traag en ziet er in vergelijking met nieuwe televisies wat outdated uit. Het grootste probleem is echter het selecteren van een bestand op een netwerkschijf:
1) Je moet door veel lagen heen voor je bij het gewenste bestand bent;
2) Bestanden worden niet alfabetisch gesorteerd, hetgeen het zoeken/selecteren erg lastig maakt.

Navraag bij Philips heeft geleerd, dat bestanden worden gesorteerd op de inhoud van de meta-data. M.i. een totaal onnutte en onbruikbare methode, vandaar ook dat ik dit product nu niet aanbeveel.

Indien een nieuwe firmware versie wordt uitgebracht die dit beter oplost, stijgt voor mij het gebruiksgemak naar vier sterren.

a3dekock 16-06-2013

Prima product

Zeer tevreden over de gemakkelijke online bestelling, de snelle levering en de kwaliteit + gebruiksgemak van deze HMP 5000.

Gustave 16-05-2013 Product kwartaal in bezit

Had deze HMP5000 heel voordelig bij Blokker op de site gezien en bij de site van Philips de nieuwste drivers en uitleg gedownload. Daarna was het appeltje eitje en gebruik ik die DVD recorder bijna niet meer. Je kan ook de videofiles in bijna alle formaten afspelen met een uitstekende kwaliteit. Zo gaan er door de compressie veel films op een USB stick. Er zitten geen bewegende delen in dus minder kans op gebreken denk ik. Voorlopig perfect.

marinus1959 05-05-2013

Opstarten geeft probleem

Fijne speler heeft een probleem start soms helemaal niet op moet je de stekker van de stroom eruit halen om het weer aan de praat te krijgen

Marc59 09-04-2013

prima apparaat, voldoet aan al mijn eisen.

prima apparaat, voldoet aan al mijn eisen. Makkelijk te installeren, ook simpel wat betreft verbinding met de computer.

JPuitgroningen 17-12-2012 Product paar dagen in bezit

4,8
Jammer, dat ik hier een matige review moet geven, maar ik verwachte een vlekkeloze installatie en dat was het niet. Uiteindelijk kreeg ik geheel aan de praat, maar pas na enkele gesprekken met de helpdesk van Philips. Zij bleken uiteindelijk niet in staat om mijn probleem op te lossen. Het installeren van het media server netwerk is nl niet zo eenvoudig en je hebt een extern programmaatje nodig (TVMOBILI). Dat kostte veel tijd.
Het beeld en geluid is prima, maar de interface is uit de tijd en het apparaat reageert erg traag.

Ron.K 25-03-2013

Zo zie je maar weer, dat reviews niet alles betekenen.
15 minuten na aflevering zat ik al te kijken via wifi.
Het is alleen jammer dat er standaard geen hdmi kabel bijgeleverd wordt.
Dus even zorgen dat je die in huis hebt.
(en uh... nee, ik werk niet bij philips.)

jw10 18-09-2012 Product paar dagen in bezit

6,2
De doos was aan de buitenkant Engels en Russisch, niet wat ik verwacht van een bedrijf als Philips. Er zit geen HDMI of toshlink kabel bij, alleen een stroomkabel en een soort stereo verloopje.

De netwerkkaart van deze speler was duidelijk defect. Tijdens het afspelen van films kreeg ik meerdere malen: network-error, press OK to exit, waarna de film gewoon stopte met afspelen. Ik moest dan weer helemaal naar de film toe bladeren om verder te gaan (gelukkig onthoudt hij wel waar je gebleven bent)

Tevens is de file-list niet alfabetisch gëordend wat het zoeken door een grote media bibliotheek heel ingewikkeld maakt.

De goede kanten : Zeer goed beeld (ook upscaling) en uitstekend geluid. Veel beter dan de Eminent EM7075 die ik hiervoor had.
Ik wil het daarom nog wel een keer proberen :
De speler gaat retour naar Bol.com - hopelijk heeft zijn vervanger geen netwerk problemen.

jw10 16-12-2012

Update : Een nieuwe gekregen van Bol.com -> deze werkt wel zoals het hoort (zonder uitval of network errors)

Enige nadeel nu alleen nog de niet-alfabetische indeling van de bestanden, verder top apparaat !

Marco23er 27-06-2012 Product paar dagen in bezit

Apparaat ziet er mooi uit en voelt degelijk aan. Aansluiten ging snel en prima. Ik heb gekozen voor de wifi-verbinding naar de laptop. Even wat instellingen aanpassen in de software en het werkt. De interface van Philips vind ik niet super. Het steekt wat sober af bij de uitvoering van de hardware.
Het streamen van de films loopt niet helemaal goed. Na een half uur loopt de film bijvoorbeeld even vast. Ik zet de films nu op de usb-stick, dat gaat altijd goed :-).
Vreemd: Mkv-formaat herkent de speler niet als hij de bestanden oppikt via de wifi. Als je een mkv-bestand op de usb zet, herkent hij m wel.

Software update vindt hij wel, maar kan hij niet installeren.

Al bij al tevreden met het apparaat. Ik kan nu alle films kijken en dat kostte 'maar' een kleine 100 euro.

Vergeer 22-05-2012

Goed, maar niet goed genoeg

Laten we met de positieve kant beginnen,
het apparaat speelt (voor zover ik heb gezien) alles. DVD-rips, ondertiteling er wel of niet bij, geen enkel probleem. En daar koop je het apparaat voor, dus prestaties goed.

Maar dan de nadelen:
- De afstandsbediening reageert heel slecht. En "bewaart" soms commando's, dus je zegt: "omlaag", geen reactie, "omlaag", geen reactie, "omlaag", geen reactie, "omlaag", geen reactie, en dan opeens schiet de lijst zeer veel selecties omlaag, commando’s waren toch ontvangen, maar het verwerken duurde even. Je kan hier niet op anticiperen, want vaak gebeurt er ook gewoon niets. Ook fijn als je het onscreen toetsenbord gebruikt. Cursor schiet alle kanten op.
- Je kan geen shortcut's maken naar submappen op een NAS of homeserver. In mijn geval moet je dan best even doorklikken naar de goede map. Het zou zoveel fijner zijn als je direct bij netwerkvoor een folder "mijn snelkoppelingen" kan kiezen waarin je vervolgens snelle links zet naar een map met kinderfilms, een map met gewone films, een map met muziek video's enz.
- De internetfunctionaliteit bestaat niet o.a. uit youtube, picasa en whethernews, zoals de site vermeld. Er zijn geen andere, dit is het lijstje, dus geen uitzendinggemist ofzo. Gaat er ook niet komen. Jammer, want Philips heeft de kennis daarvoor wel in huis natuurlijk.
- Laatste puntje, apparaat is niet via de app van je mobiele telefoon uit slaapstand gekregen worden. Je moet dus eerst met de afstandsbediening aanzetten. jammer

roel1968 20-05-2012

Slikt bijna alles

Ik kan tot nu toe alle bestandstypen afspelen die ik maar kan vinden en dat is nogal wat. Ook Blue Ray speelt hij zonder haperen!

Alleen jammer dat er op het kastje geen afleesschermpje zit als je alleen muziek wilt afspelen; dan moet de tv ook aan.

Anoniem 20-05-2012

een handig apparaat, waar nog wel een aantal verbeteringen op uitgevoerd kunnen worden

blueray kwaliteit is niet over wifi af te spelen , maar met een aansluiting op een harde schijf een prima resultaat
geweldige beeldkwaliteit met DTS geluid.

vwb de internet connecties is facebook en youtube iets te weinig , Philips zal hier bij volgende updates toepassingen moeten toevoegen.
de interface zou er minder strak uit kunnen zien.