Philips Streamium Draadloze muziekspeler voor Android™ NP3500/12 - Reviews

Streaming
Kleuren
zwart
Harde schijf

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

4,5

• Slecht
  • Slecht

hafibasu 12-01-2014 Product half jaar in bezit

3,5
na een half jaar goed functioneren kwam de mededeling van de streamium : ""geen lijst beschikbaar" Navraag bij Philips leert dat Philips het vrijelijk zoeken naar zenders niet meer ondersteunt: je moet nu een account bij philips aanmaken en daar van ieder gewenste zender de URL invoeren!! Hoezo vrij internet....dit staat zwart op wit in mijn email communicatie met philips! Nooit kopen dus!!

rumoer 12-11-2013

Internetradio valt geregeld uit.

Ik heb dit product gekocht om dat KinkFM van de radio verdween en mijn favoriete muziek alleen nog via internet radiostations te beluisteren is. Echter, deze vallen regelmatig weg, blijkt de verbinding te zijn verbroken. Het typische is echter dat ik de powerkabel uit de Philips Streamium moet halen en terugstoppen want op het moment dat de 'verbinding verbroken wordtr'reageert het hele apparaat niet meer. Ik heb spijt dat ik zo'n duur apparaat heb aangeschaft wat niet naar wens functioneert.

driel387 17-10-2013

Een mooie en goede draadloze muziekspeler.

Dit is mijn 2e draadloze muziekspeler van Philips. De eerste beviel al goed, maar deze is mooier en completer. Makkelijk te installeren en nog makkelijker te registreren. Een fijne muziekspeler.

jamesk 18-05-2013 Product jaar of meer in bezit

5,5
Mooi design goed geluid. Maar zeer slechte wifi bereik, verbinding valt regelmatig weg, nu zo dicht mogelijk naast de router gezet en zelfs met de kabel verbonden maakt niets uit de verbinding blijft dan nog regelmatig weg vallen. Ook loopt het apparaat regelmatig vast. Er zit een te lange vertraging op de bediening van het apparaat.Jammer Veel geld voor slechte qualiteit.

gjbeetje 05-04-2013 Product jaar of meer in bezit

4,5
Ik was opzoek naar een mediaspeler om de muziek op mijn netwerk op een degelijke en gebruiksvriendelijke manier af te spelen. De belangrijkste eisen waren:
- Het apparaat kunnen bedienen zonder de tv o.i.d. aan te zetten.
- Geen aparte software op mijn nas.
- Het apparaat volledig kunnen bedienen met mijn telefoon, tablet of iets dergelijks.
- Het liefst draadloos.
- En natuurlijk goede geluidskwaliteit.

In eerste instantie leek de squeezebox van Logitech een mooie oplossing. Deze vereist echter dat er speciale software op de server (nas) wordt geïnstalleerd en viel daarom af. Sonos is heel mooi, maar ook heel duur en was om die reden geen optie. Uiteindelijk viel mijn oog op de Philips Streamium NP3500.

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar ik vind het apparaat er stijlvol uitzien. De buitenkant is mooi afgewerkt, het ontwerp is strak en alles voelt degelijk aan.

Het installeren van de Streamium is heel eenvoudig. Kwestie van kabels aansluiten en wat instellingen doorlopen. Bij mij werkte alles in één keer. Enige nadeel is de verplichte registratie.

Als het apparaat aangezet wordt valt meteen het display op. Het is niet overdreven groot, maar meer dan voldoende voor deze toepassing. Het is duidelijk, helder en mooi weggewerkt. Echt een toevoeging. Leuk is ook het tonen van de cd cover tijdens het draaien van een nummer.

De verschillende menu's zijn duidelijk en redelijk makkelijk te bedienen. Ook hier valt het display weer in positieve zin op.

Tot zover lijkt het allemaal prima. Dat is het ook, op één essentieel onderdeel na: de software. De Streamium is ontzettend onbetrouwbaar. Ik heb al meerdere keren de stekker er uit moeten trekken omdat het apparaat niks meer deed. Daarnaast stopt hij redelijk vaak met het afspelen van de muziek. Soms meerdere keren op een avond. Dit gebeurd terwijl er gewoon verbinding met het netwerk is. Nu ik het er daar toch over heb: ook het netwerk is hij regelmatig kwijt. Wired of wiredless maakt hierbij geen verschil. Al met al gebeurd het zelden dat ik de streamium zonder problemen een hele avond kan gebruiken.

Grote fout vind ik de zoekknop op de afstandbediening. Deze zit er wel, maar doet het niet. Hierdoor duurt het zoeken van een bepaald nummer een stuk langer.

Speciale aandacht verdient de android app voor op de telefoon. Deze is echt belachelijk slecht. Op de zoekfunctie drukken resulteert in het vastlopen van de app. Van een album een stap terug gaan naar de albumlijst resulteert in een vastloper. Tussendoor een andere app gebruiken resulteert in een vastloper. Etc. Etc. Ik moet zonder overdrijven de app soms drie a vier keer opnieuw opstarten voordat ik überhaupt op het punt kom dat ik een nummer kan selecteren. Daarnaast is de app uitzonderlijk langzaam en gaat mijn afgesloten Streamium weer aan als ik de app afsluit.

Overigen heb ik de app en de Streamium met verschillende netwerken, servers en telefoons geprobeerd (android en apple).

Al met al is deze mediaspeler het slechtste product dat ik in tijden heb gekocht. En dat is heel erg zonde, want in de basis is het een goed product. De hardware is mooi, degelijk en levert mooi geluid. Het is echter de software die dit ding feitelijk onbruikbaar maakt. Ongetwijfeld is dit met een firmware update en app update te verhelpen, maar vooralsnog doet Philips er niks aan. En dat vind ik misschien nog wel het meest irritante van alles...

LiloGrub 10-10-2011

Goed geluid, belabberde bediening

Streamium wordt gebruikt in combinatie met een Synology DS211 NAS.
Aanschafredenen:
1) de cd-speler heeft het na 20 jaar begeven en de cd-kast is overvol.
2) de muziekverzameling op de pc wordt steeds groter.
Installatie & aansluiten van de Streamium op de versterker is een fluitje van een cent (als je de juiste kabels hebt; niet meegeleverd). Het apparaat ziet er stijlvol uit.
Configuratie (WiFi): WPS werkte niet icm Fritz!Box router. Invoeren van 16-cijferige WPA2-password erg bewerkelijk, maar is uiteindelijk toch gelukt.
Afspelen vanaf upnp-server levert verwachte geluidskwaliteit (flac-files & >192kbit/s mp3-files).
Zoeken/browsen in de muziekverzameling (ca.10000 tracks) is zeer tijdrovend. De "search" functie op de afstandsbediening van de streamer werkt niet, wat misschien aan de mogelijkheden van de upnp-serversoftware ligt. Daardoor kan in folders alleen op de eerste letter gezocht worden waarna je met een pijltoets van de afstandsbediening verder moet scrollen. Lekker snel als er 111 componisten met een B zijn en je de 50ste wilt hebben. Of als er 200 podcasts met een naam webcastXXX-Onderwerp in een folder staan (XXX is het volgnummer): de enige beginletter is dan een W.
De display is te smal voor het efficient gebruik. De titels "Johannes Brahms - Symfonie#1 - Berliner Philharmoniker" en "Johannes Brahms - Symfonie#2 - Berliner Philharmoniker" worden allebei getoond als "Johannes Bra...niker" waardoor je steeds moet wachten totdat een titel in zijn geheel voorbij gescrolld is voordat je weet welk werk het is.
Standaard characterset voor display van tags is latin1, wat problemen oplevert bij flac-tags, omdat de flac-standaard utf8 voorschrijft. Daardoor worden accentletters verkeerd getoond. Ook worden apostrofs soms getoond als " terwijl de muzieksoftware op de pc ze wel correct toont.
Internetradio werkte goed. De "search" functie voor het zoeken op naam van radiozenders werkt hier wel.
Tot ik na een maand de melding kreeg dat de "verbinding met online service" niet lukte. Waarom is nog steeds niet duidelijk, WiFi en Internetverbinding zijn in orde, waarschijnlijk is de tussenliggende Philips-service down. Op internet informatie hierover vinden is vrijwel onmogelijk. Ondersteuningsaanvraag is in behandeling.
Registratie van het apparaat is een omslachtig proces en is nog steeds niet gelukt. Eerst moet een club-account aangemaakt worden. Het noteren van de productregistratie-ID van de Streamium is lastig: omdat de display van de NP3500 erg smal is, is de ID niet in een keer leesbaar, waardoor het enkele minuten duurt voordat je die in zijn geheel hebt kunnen overnemen. Vervolgens krijg je op de website de melding dat de ID niet correct zou zijn. Nog niet opgelost.

Roberto 09-10-2011

Goed en handig apparaat

Aangesloten op de stereo. Makkelijk aan te sluiten, en in een paar minuten genieten van internetradio en de hele muziekbibliotheek die op mijn mac staat.