Dune HD HDSD1 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dune HD HDSD1 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

double 14-12-2013
Geschreven voor: Dune HD HDSD1 0 GB

Was 14 maanden heel blij met de Dune smart D1 naast de Eminent 7080. De afstandbediening bood meer gemak en de instellingen waren prima te kiezen. Echter de internet mogelijkheid heeft nooit gewerkt. Hebben meer mediaplayers last van.
de Dune heeft het nu na 14 mnd begeven en speelt geen enkel bestand meer af. Ik mocht van de winkelier een ander type kiezen als vervanging. De gekozen mede8er 1000 werkt prima en weer 24 mnd garantie. Super.

TR_49 23-09-2013
Geschreven voor: Dune HD HDSD1 0 GB

Nieuwe beoordeling, ter vervanging van eerdere beoordeling, op basis van ervaringen gedurende laatste maanden:
-videobeelde (hdmi) valt met grote regelmaat weg tijdens afspelen diverse typen video bestanden. Heb al meerdere modi geprobeerd. Vermoedelijk is de hdmibeeld generator kapot aan het gaan. Leuk na het verstrijken van de garantie termijn.....
-updates voegen niets toe, sterker, er verdwijnen features, heb nu bijv een heel lelijk start en achtergrond scherm, ziet er niet uit...lijkt op het startscherm op een 30 jaar oude ms dos pc. Andere merken doen dit veel beter, medi8ter geeft als update bijv prachtige cover art bij alle bestanden, dune laat de scherm steeds saaier lijken. Komop zeg, doe eens wat leuks en nuttigs voor al die vaste gebruikers...
- eerder gemelde bug met afspelen van 3dcontent na een jaar nog steeds niet opgelost, andere merken werken prima en hebben dit probleem al lang niet meer
-uitermate rommelige user interface, widgets werken niet, veel dubieuze russische sites
-vastlopers tijdens afspelen, krijg melding dat er geen video support is, moet speler uitzetten, lang wachten en dan weer aan om het probleem op te lossen. Niet echt een robuuste speler dus, lijkt een probleem dat pas na bepaalde tijd op gaat spelen

Ondanks de 250 euro die deze speler mij heeft gekost, ga ik op zoek naar een ander merk. Ik heb nu lang genoeg gewacht na eerdere meldingen en er zij inmiddels vele nieuwe spelers die een fractie kosten, veel meer functionaliteit bieden en ook veel robuuster zijn. Deze gaat voor een paar stuivers op marktplaars of als boekensteun in de boekenkast, iets wat ie nog wel goed kan...jammer dune leek een goed merk, maar maakt het helaas niet waar....

trebs 10-03-2013

(MAC GEBRUIKER)
Na deze mooie media-player in de winkel gezien te hebben heb ik uiteindelijk besloten deze aan te schaffen.
Je kon er een interne harde schijf bij kopen maar dit heb ik bewust niet gedaan aangezien ik films e.d. via mijn computer wil blijven downloaden en niet via de Dune.

De dune D1 kwam binnen in een nette doos goed verpakt echt een mooi apparaat maar de beschrijving die erbij zat was zoals ik al van te voren had gelezen erg kort maar niet krachtig.
In de winkel zag je een mooi scherm overzicht met afbeeldingen en beschrijvingen van de films en muziek die zich op de computer bevonden, dit zat echter niet op de dune maar was een progamma wat hiervoor gebruikt werd.
Na even zoeken op internet kwam ik erachter dat er maar 1 progamma is wat je kan gebruiken als je met een Mac werkt en dat is Dunex.
Helaas kreeg ik deze niet aan de praat met een osx versie 10.5 dus was ik genoodzaakt deze te upgraden naar de 10.6 versie, overigens heb ik op meerdere forums gelezen dat 10.7 ook niet samen gaat met het progamma Dunex maar dat terzijde.
De installatie was voltooid ik maakte op de mac een map aan waarin ik al mijn films e.d. in zette en kon via het progamma Dunex deze selecteren en de mooie lay-outs maken.
Ik heb ook nog even gezocht naar de film bestanden via de Dune aangezien ik steeds in beeld kreeg dat mappen leeg waren.
Hierbij het geen wat ik gedaan heb deze werkend te krijgen:
Mac: Systeemvoorkeuren, Delen
- Bestanddeling aanvinken, je filmmap op de mac selecteren en bij OPTIES delen via SMB selecteren.
Als je hierna contact met het internet maakt via de Dune, in het (hoofd)MENU naar Bron gaat en SMB selecteert zal de filmmap zichtbaar zijn op je Dune zo niet deze stap met de Dune nogmaals herhalen en zo nodig even bij Pop op menu – vernieuwen drukken.

Tot slot:

Een mooi design en in vergelijking met andere merken zoals de popcorn een degelijke prijs/kwaliteit verhouding.
Je krijgt er misschien een matige beschrijving bij maar als het eenmaal werkt worden veel verschillende bestandstypen/formaten ondersteund door de Dune.
De afstandsbediening heeft helaas weinig bereik en moet je echt op deze mediaspeler richten.
Als ik opnieuw voor de keus stond een mediaspeler aan te schaffen dan zal het ongetwijfeld weer de Dune D1 worden.
Alles heeft zo zijn voor en nadelen maar hetgeen waar ik dit apparaat voor gekocht heb doet het perfect.

Ik hoop hiermee de Mac gebruikers een hoop tijd te besparen en de belangstellende die deze mediaspeler aan willen schaffen een goed beeld te hebben gegeven over deze unieke Dune D1.

TR_49 06-01-2013
Geschreven voor: Dune HD HDSD1 0 GB

Ter aanvulling op mijn eerdere review. Geen reactie ontvangen van Dune. Er is ook geen firmware-update geweest voor de tekortkoming bij de 3D-waargave. Inmiddels is Dune links en rechts ingehaald door goedkopere en betere spelers met veel meer mogelijkheden (bijv prima 3D!) en ook zaken als zoeken en weergave van muziek, iets wat heel gebrekkig is op de Dune spelers, je kunt pas een ander nummer kiezen door eerst het huidige nummer te sluiten. Ik zou iedereen adviseren om goed en kritisch rond te kijken!

TR_49 18-09-2012
Geschreven voor: Dune HD HDSD1 0 GB

Redelijk robuuste speler die veel af kan spelen. Bediening is niet altijd even handig, bladeren is rommelig en de menustructuur vraagt toch wat zoeken. Helaas raakt deze speler wat out-of-date. 3D kan hij echt niet (ondanks de specs, die in dit opzicht misleidend zijn: realD 3D is alleen een projectformaat geen bestandsformaat), SBS-3D lijkt hij te doen, echter de ondertiteling is een puinhoop. Er staan wat apps op, maar de meeste zijn wat vreemd en niet echt bruikbaar (russische sites???). Het opzoeken van internet-radio is erg rommelig. Veel zenders zijn niet te vinden.

TR_49 21-05-2013

Update op 21-5-2013,
Inmiddels zijn er maanden verstreken sinds de laatste firmware update. De genoemde problemen met 3D playback en muziekbestanden zijn niet verholpen.
Sterker nog er treden problemen op met de internet-content. Obscure russische links waar je niets aan hebt en vastlopers met streaming.
Verder vertoont de speler hickups bij afspelen van verschillende typen video-content (kort zwart beeld) en loopt soms helemaal vast, zodat je hem echt uit (hardwarematig!) en aan moet zetten.
Jammer, had de Dune gekocht met het oog op toekomstig support, het is nu echt wachten tot het moment dat codecs niet meer ondersteund worden (ik begrijp trouwens echt niet waarom flv niet wordt ondersteund..).
Ben aan het kijken naar iets anders...

Pascal12345 03-02-2012

Hoi,

In de markt van mediaplayers is dit wellicht de meest stabiele en meest compatible player die je kan vinden. Toch geen 10en want in deze markt moet nog een hoop worden geoptimaliseerd.......
Wat goed is:
- eenvoudige installatie
- zeer snel opstarten
- stabiele software
- duidelijke navigatie
- compatible met bijna alle formaten
- zeer goede audio en video performance.
- de optie om via je Ipad de Dune te bedienen.
- mooi design

Wat niet goed is:
- afstandbediening moet direct op de Dune gericht zijn
- Yamas werkt niet eenvoudig.
- Voeding voor interne harde schijf kan defect gaan bij diverse series van dit model. Zo ook de mijne. Wel goede service.
- internetbrowser is feitelijk niet bruikbaar.

wat beter kan:
- meer firmware updates
- browsen door films.
- meer functionaliteit voor audio afspelen. Maken van playlists terwijl je muziek speelt bijvoorbeeld.

Kortom, een goede speler. Jammer van die interne voeding problemen, maar als dit onder garantie wordt gemaakt dan heb ik een zeer goede speler hier aan.

peter4871 06-02-2012

Even om te reageren op: "browsen door films."
Wat mis je hier aan? Met de yaDIS browser is het de beste oplossing die er te vinden is.
Makkelijkere browser heb ik op de markt nog niet gevonden, iedereen kan er mee over weg.
Dat is juist het beste er van.

chibbes 26-10-2011
Geschreven voor: Dune HD HDSD1 0 GB

Ik heb deze mediaplayer nu een paar dagen .Tot nu toe ben ik zeer tevreden.De afstands bediening werkt perfect ,ook als je niet op het apparaat richt werkt het .
en een zeer snelle reactie. Het menu is kwa vormgeving mooier dan menig andere mediaplayer.
Deze loopt ook niet vast zoals de ac rayon.

loekie1970 09-09-2011

bij HDSupplies een Dune HD Smart D1 en een
Samsung EcoGreen, 1TB besteld.
na wat email verkeer hebben ze deze netjes in elkaar gezet en de nieuwste firmwire er op gezet.
Deze netjes zoals ze op de site hebben staan de volgende dag in huis.
Het is gewoon niet normaal hoe makkelijk deze d1 aangesloten moet worden en de bediening is super..
duidelijk en heel gemakkelijk,mocht je er toch niet uit komen of andere vragen hebben over het product, kun je ze altijd mailen en binnen een dag of soms dezelfde dag al antwoord.. uitstekende servies...toppie.

Ap70 11-12-2011

Kun je aan deze mediaplayer ook zo een harde schijf hangen van bijv. medion 1TB?

Ap

Henk Visser 30-08-2011
Geschreven voor: Dune HD HDSD1 0 GB

Nadat een vriend er een had gekocht ik ik alles bij hem heb geinstalleerd was ik meteen verkocht en heb een paar weken later zelf ook een gekocht.
Ik heb de D1 en de BE gekocht met een 2 TB Samsung schijf.
Met behulp van Yadis mooi overzichtelijk films uitzoeken.
Overweeg nu nog de afstandbediening aan te schaffen.

Mooi apparaat en qua geluid en beeld beter dan mijn vorige LG Blue Ray speler.

Als de 2 TB vol is komt er nog een HE bij

ferhan 17-11-2011

Beste Henk,

Wat bedoel je precies met BE en HE. Ik wil de versie hebben met display en hier dan een hardeschijf in zetten. Wat zou een reden kunnen zijn om die met een hardeschijf aan de voorkant te bestellen?

Alvast bedankt,

Fer

wim0150 03-02-2011
Geschreven voor: Dune HD HDSD1 0 GB

Als opvolger gedacht voor de playonHD, waarmee ik, met name, problemen had met de doorgifte van HD-audio.

Apparaat oogt, en is , stabiel, de metalen behuizing ziet er toch net iets beter uit dan het plastic "huis"
waar de playon inzit.

Beeld en geluid is net iets beter als de playon, maar wat me vooral positief opvalt in vergelijking, is dat de Dune een stuk sneller is, het navigeren, het starten van een film etc etc.

ben erg tevreden met deze speler