Google Chromecast Audio

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Google Chromecast Audio op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

Ron Wolf 09-05-2018

Mooie kwaliteit audiostreaming

Geschreven voor: Google Chromecast Audio

Gekocht om audio te streamen naar een oude versterker. High-resolution audio klinkt geweldig via de Chromecast audio.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gemak

Stoutmans 11-12-2017

Valkuil

Geschreven voor: Google Chromecast Audio

Bijzonder omslachtige installatie op Windows computer. Spotify werkt alleen met Chromecast bij een premium abonnement. Als dat vooraf zou zijn gemeld zou ik de Chromecast niet hebben gekocht.

Minpunten

• Spotify werkt alleen bij premium abonnement
  • Streamen alleen met Google chrome

Remco T 04-04-2017

Beloofd veel, doet minder

Geschreven voor: Google Chromecast Audio

Ik wil een draadloze combinatie voor streaming tussen een beamer en geluidsinstallatie. Helaas ondersteunt Chromecast maar 1 apparaat.

Chromecast wordt niet ondersteund door Apple. Het speelt wel muziek af vanaf een IOS apparaat app wanneer een IOS app Chromecast ondersteund, maar niet direct vanuit de playlist van een Apple apparaat.

De toezegging van Chromecast Audio is niet wat het apparaat kan bij IOS apparaten

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Bediening

Minpunten

• Geen IOS ondersteuning
  • geluid en beeld kunnen niet afzonderlijk

Flo00 02-01-2017

Voor HIFi fanaten

Geschreven voor: Google Chromecast Audio

Ik heb een installatie uit de jaren 90 staan waarvan ik voor geen goud afstand van doe, maar hopeloos verouderd zonder digitale aansluitingen ... dacht ik, tot ik begreep dat je dit kleine schijfje gewoon op je line in kan aansluiten (ik heb een QED Performance J2P ertussen gezet) en wauw, wat een verschil in kwaliteit tussen radio uitzendingen via de kabel of via een appje op mijn iPhone/iPad! Als dag en nacht! Ook het weergeven van muziek in allerlei digitale formaten als mp3, flac etc. gaan super. Mijn boxen zijn weer warmgespeeld en ik geniet.
Voor hifi fanaten die ook ooit een installatie hebben aangeschaft voor een bedrag waar je een leuk autootje kan kopen een absolute aanrader om hun installatie nieuw leven te geven.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Makkelijk te installeren
  • Supergeluid

Jorrit 19-12-2016

Prima aankoop

Geschreven voor: Google Chromecast Audio

Snel geïnstalleerd, makkelijk in bediening, prima geluid. Op een eenvoudige manier Spotify op mijn bestaande installatie.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Prima geluid
  • Goedkope oplossing
  • Klein

Kritische bekeken 22-11-2016

Tegenvallend geluid

Geschreven voor: Google Chromecast Audio

Het product doet wat het moet doen. Installatie gaat prima. Het enige wat ontbreekt is een echte hifi geluidskwaliteit. Die blijft fors achter vergeleken met die van de radio of cd welke op dezelfde versterker zijn aangesloten. Ik hoopte tot een betere geluidsweergave te komen dan wanneer ik naar Spotify via mijn computerspeakers luister. Maar nu met de chromcast het geluid door mijn hifi stereo installatie met zeer goede speaker wordt weergegeven is de geluidskwaliteit toch niet beter. Misschien zelfs slechter. Ik heb dus spijt van mijn aankoop. Ik kan daarom dit product alleen aanraden wanneer goede geluidskwaliteit niet echt belangrijk voor je is

Pluspunten

• Snelle installatie

Minpunten

• Tegenvallende geluidskwaliteit

JJ 23-04-2019

Je kunt de chromecast audio op twee manieren gebruiken: via de meegeleverde gele 3.5 mm stereo audio kabel die gebruik zal maken van de in de chromecast ingebouwde DA converter van matige kwaliteit, of je kunt, wat beter is, gebruik maken van een optische kabel die je aansluit op de optische ingang van je versterker, waarbij je gebruik maakt van de ingebouwde DA converter die van waarschijnlijk veel betere kwaliteit is. Je kunt zelfs hoge bitrates van Tidal en Qobuz 24 bit 192 kHz. hiermee streamen. Dan kom je echt in audiofielt sferen. Heel mooi.
Dat gezegd hebbende merk ik wel problemen bij het streamen van audio bij de chromecast audio, af en toe valt even de stream weg, uitermate hinderlijk. Internet geeft hierop geen duidelijke oplossing. Waarschijnlijk een software probleem. Daarom maakt ik liever gebruik van de de chromecast 2 A/V die het signaal via de HDMI kabel stuurt, dus je moet wel een HDMI ingang in je versterker hebben, danwel een omvormer aanschaffen die het HDMI signaal kan omzetten naar optisch of coax. Hiermee ondervind ik geen haperingen in het geluid. U-green geeft de mogelijkheid om de bitstream middels een ethernet kabel rechtstreek uit het modem te halen, zie eBay. Al met al een heel avontuur om dit goed werkend te krijgen, maar wel de moeite waard.

Flo00 02-01-2017

Het tegenvallende resultaat zal dan toch echt aan je speakersysteem liggen. Heb je in de instellingen de High Dynamic Range (HDR) aangezet? Op een goed systeem geeft dit een fantastisch resultaat, op een niet zo goed systeem kan je het maar beter niet aanzetten. Ook streamen via 5GHz kan voor het resultaat uitmaken.

kritisch bekeken 12-03-2017

Note: Het in Google Home in de instellingen aanvinken van Volledig dynamisch bereik maakt idd veel verschil! Dit is iets wat iedereen zou moeten proberen die een chrome cast koopt. Gek dat deze instelling zo slecht bekend is en dat je er zo naar moet zoeken. Het min puntje tegenvallend geluidskwaliteit kan nu weg!