Eminent hdMEDIA 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eminent hdMEDIA 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

adb345 03-06-2013
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Na de eminent 7080, de opvolger gekocht, de 7280. Geen goede keuze (in eerste instantie), ventilator maakt veel te veel kabaal en AB reageert heel slecht. player gaat niet aan en ook weer niet uit, HDD wordt vaak niet herkend. Na 9 maanden tobben, apparaat teruggestuurd, via E-care gerepareerd en nu werkt alles naar wens. Prima afgewikkeld door Modern

adb345 27-09-2013

Het blijft toch tobben met deze versie, teleurstellend. Ik koop geen Eminent meer

Reptile 29-05-2013
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Apparaat kan vaak het netwerk niet vinden, als hij dan toevallig wel het netwerk vind dan ziet hij niet de andere computers waar de mediabestanden op staan. Hij is 9 van de 10 keer niet uit te schakelen (volgens de forums een veel voorkomend probleem) Eminent adviseert de interne HDD te formateren, ben je wel al je films kwijt want probeer ze maar eens te kopieren naar een andere HDD als hij het netwerk niet vind. Voor alle problemen adviseren ze om te formateren, dan kun je beter geen HDD inbouwen maar ook dan werkt het apparaat niet goed. Sluit ik op dezelfde netwerkkabel een laptop aan dan kan deze zonder problemen het netwerk en de andere pc's vinden. Nooit meer een Eminent voor mij!

Officiele reactie van Eminent Europe 30-05-2013

Beste Reptile,

Het lijkt erop dat je EM7280 defect is. We adviseren je om terug te gaan naar je verkooppunt. Er wordt gezorgd voor reparatie of een nieuw exemplaar.

Eminent

emoerman 08-04-2013
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA

speciaal voor internet apps gekocht maar werkt niet vanwege verouderde firmware. Firmware is niet verder ontwikkeld.

mijnervaring 04-12-2012

Mijn ervaring: na 2 maanden gebruik

De ventilator maakt bij het aanzetten van de em7280 een enorme herrie.

De tekst op de knopjes van de afstands bediening zijn al bijna weg (ok, niet alle knopjes :)Hij is ook niet val vriendelijk heb ik ondervonden.

Mp4 video out of sync
Audio afspeel problemen: bv harde klik geluid na afspelen van ieder nr.

Heb er een draadloos usb adapter van Eminent erbij gekocht.
Leek mij handig. Is het ook maar helaas een maximale overdracht snelheid van 4 mb per sec. (MAXIMAAL) meestal 2 mb, dit schiet niet op. Heb daarom maar een usb hd gekocht.

Lelijke gebruikersinterface.
Bedienings gemak: Eigenlijk een 0 maar een 3 voor de ok knop.

Webservices die zeer beperkt is(geen uitzending gemist enz.)

Er is nog veel meer, maar ik stop.
Niet kopen is mijn advies.

Mvr. gr.

Officiele reactie van Eminent Europe 05-12-2012

Beste mijnervaring,

Wij vinden het vervelend dat de mediaspeler niet aan je verwachtingen voldoet. Echter kan er wel iets gedaan worden aan de punten die je aandraagt.

De ventilator hoort geen enorme herrie te maken. Voor een nieuwe afstandsbediening kan ook gezorgd worden. Wanneer je je adresgegevens stuurt naar info@eminent-online.com, nemen wij contact me je op.

De harde klik bij het afspelen van audio kan uitgezet worden. Deze kun je aanpassen in het menu instellingen > overig > toets toon volume > uit.

The Third party apps bieden toegang tot diverse apps die door derden worden aangeboden. Alvorens is het nodig je mediaspeler te registreren en ook te configureren. De precieze werkwijze voor het registreren vind je via http://downloads.eminent-online.com/Third%20Party%20Apps%20Manuals.zip. Door de configuratie kun je aangeven welke apps je wilt zien. Dit staat ook precies in de handleiding aangegeven.

Hopelijk bieden bovenstaande antwoorden je genoeg informatie om toch van je mediaspeler te kunnen genieten. Wanneer je nog andere vragen hebt, stel ze gerust.

L.R.

mcl 20-04-2012
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Begin van april heb ik de speler ontvangen. Er waren diverse problemen met de speler en heb hem teruggestuurd naar ZERCOM. Binnen 3 dagen had ik een nieuwe speler. Deze voldoet goed. Ik vind sommige singen nogal moeilijk. BV als ik FILMS instel, dan krijg ik zowel de HD als de SD films te zien. HD films met een menu speelt hij niet af. Dat vind ik een groot minpunt. De service-desk van Eminent is geweldig en beantwoord binnen een dag mijn vragen. Ik vind de handleiding heel erg beknopt, vandaar mijn vragen aan Eminent.

nl21458 27-09-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Deze mediaplayer op zaterdag gekocht en op maandag weer geruild. Reden hiervan was het stoppen van de film na verloop van tijd. Als je een film aan het kijken was dan stopte deze spontaan. Dit was bij verschillende films. Ik heb nog een oude WD mediaplayer en hier had ik het probleem niet bij. Tevens kon je niet goed voorruit spoelen. Harder dan 2 speed ging niet goed dan kreeg ik blokken en soms stopte de mediaplayer en stond je weer in het hoofdmenu.

Bij het teruggaan naar de winkel bij de klantenservice zat een persoon met precies dezelfde speler. Deze vertelde mij dat dit zijn tweede was. De eerste begaf de voeding het waardoor ook zijn HD het had begeven en deze waar hij nu mee terug ging daar deed de AB het niet meer van.

Ik heb toen op dat moment besloten om toch maar voor een ander merk te gaan. Het is de popcorn hour geworden. Deze is wel wat lastiger in het instellen maar na een paar uur ermee gespeeld te hebben en het kwaliteits verschil gezien/gemerkt te hebben ben ik helmaal verkocht. Super ding. Hij stopt niet bij dezelfde films. Dus lag aan de speler.

Wat ik nog even kwijt wil is dat ik de laatste firmware op de eminent heb gezet maar niet geholpen had.

Tevens wil ik nog wel meegeven dat als ik het geduld had gehad er heus wel een firmwareupdate was gekomen die het probleem had verholpen. Ik had hier het geduld niet voor.

RoKr 13-11-2010
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Niet kopen. Speelt geen iso bestanden af die afkomstig zijn van een blue ray bestand. Eminent doet niets meer aan firmware upgrades. Ik vind dit een beschamende service-mentaliteit.

JVE1968 31-05-2010
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Maand of 5 geleden deze mediaplayer gekocht. Eerste maanden met de composiet stekkertjes aangesloten aan oudere 100hz beeldbuis TV van Panasonic. Beeld was niet schitterend maar voldeed.
Installatie naar netwerk was lastig maar lukte uiteindelijk. Op een gegeven moment volledig overgegaan naar LED TV en ander netwerk. Vanaf dat moment kommer en kwel met de Emeninent EM-7071. De ingebouwde Samsung Harddisk werd niet meer herkend, software wat er op zoo moeten zitten was spoorloos verdwenen.
Daarnaast een irritante uitval van de signalen (lees: geen beeld). Deze onvolkomenheden hebben mij doen besluiten apparaat terug te brengen naar winkel. Na 3 weken kwam de mediaspeler terug. Heel even beeld gehad, maar wederom geen herkenning van harddisk en wederom uitval van beeld.
Opnieuw terug gebracht in de hoop dat die nu wel hersteld worden. Voorlopig heb ik me buik vol van de EM-7071.

Aztecnl 27-04-2010
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Leuke mediaspeler, in verhouding tot de mogelijkheden een juiste prijs/kwaliteit afweging.
De ventilator vind ik niet storend, wellicht omdat de TV (en mediaplayer) niet heel dichtbij staan.

De installatie was gemakkelijk behalve die van het (optionele) wireless gedeelte. Hierbij geef je alle gegevens aan de mediaplayer via het bedrade netwerk. Vervolgens herstart je de player en wachten maar. Als de connectie niet goed gaat is het gissen waar dit aan kan liggen. Het lukt mij niet om elke gedeelte schijf op het netwerk te benaderen, onduidelijk is waar dit aan ligt.

Helaas heb ik een lage waardering gegeven voor de mogelijkheden. Hij speelt weliswaar nagenoeg elke formaat wat je erin gooit maar sinds kort blijkt YouTube niet meer te werken. Navraag leert dat Eminent geen enkel onderhoud meer pleegt op deze player en, ondanks dat ze er wel mee adverteren, niet vinden dat het functioneren van youtube hun verantwoorlijkheid is.

Gezien de geringe ouderdom van de speler vind ik dit zeer teleurstellend. Ik zou toch graag zien dat producten tussen de 3 en 5 jaar ondersteund worden.

yellowgrip 31-03-2010
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Deze mediastreamer doet alles wat het beloofd. Ik vind het apparaat fijner werken met Windows 7 dan met Vista. Bij Vista moest ik me elke keer weer aanmelden op het netwerk als de computer of de mediastreamer uit was geweest.
Waar ik moeite mee heb is het geluid wat de ventilator bij het opstarten na verloop van tijd gaat maken. Na een schoonmaakbeurtje is hij weer helemaal stil maar binnen een maand is de herrie weer terug.
Al met al zeer tevreden. Het maakt het leven in medialand een stuk aangenamer.

Vandee 19-01-2010

-----------Update review, 19-1-2010-----------
Ik ben nog steeds heel tevreden met het systeem.
Heb nu voor de 2e x een firmware update gedaan en nu werkt uitzending gemist ook.
Er wordt nog steeds actief wat mee gedaan en dat is erg prettig. De CPU zal nooit sneller worden. Dat is via software niet te doen ;-)

----------1e review, 10-10-2009-----------
Ik heb gisteren deze gekocht en een 500GB disk in gezet.
Echt mega vet ding.Ook aan een glasbuis-tv.
Installatie moet je wel met een handleiding doen (RTFM dus), maar dan is het ook prima te doen.
NZB functie werkt perfect. Downloaden, repairen en uitpakken doetie helemaal zelf.

Films (divx + sub) werkt ook goed.
5.1 heb ik nog niet geprobeerd.

Usb disk aankoppelen is ook PnP.

Hij had met opstarten wel wat sneller mogen zijn, maar wie weet wordt dat gefixt met een nieuwe firmware.
Verder nix te klagen over dit ding.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar dat geeft niet.

Super ding!!!!

rooijpaul 23-12-2009
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Vorige week bij de Mediamarkt Eindhoven de mediaplayer Eminent 7071, 500 Gb, gekocht voor een bedrag 239 euro.. M.b.v. de handleiding en deze site op redelijk gemakkelijke wijze de instellingen ingesteld. Niet gekozen voor de WIFI koppeling, maar UTP-aansluiting op router. Goed te koppelen met netwerk, goed te bedienen via afstandbediening. Met enig digitaal inzicht goed door de menu's te lopen. Duurt even voordat de Eminent gereed is voor gebruik. Wat maakt die minuut nu uit? Bestandsuitwisseling via netwerk traag, via USB sneller. Is feitelijk niet nodig als je via het netwerk een film benadert. Prima beeld en geluid (HDMI). Aanvankelijk bleek DTS niet hoorbaar. Na update firmware bleek deze optie opgenomen te zijn. Updaten verliep prima. Via menuoptie is YouTube en Uitzending gemist goed benaderbaar. Qua bediening niet vergelijkbaar met YouTube en uitzending Gemist via PC. Films goed af te spelen, zowel AVI, DVD formaat, ISO, MPEG. Kortom, ik ben heel tevreden met deze mediaspeler. Ik vind het een echte aanbeveling. Ik ben erg tevreden met het apparaat.

sander_de_jong 11-10-2009
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Ik gebruik de 7071 voornamelijk als jukebox voor mijn DVD verzameling (meer dan 100 stuks). Heb er dan ook een 1,5 TB schijf inzitten.
De schijf moet je zelf monteren, dit is niet zo moeilijk. Kastje is niet van metaal, maar van (enigszins) gammel plastic. Da's jammer. De Eminent is lekker stil. De harde schijf hoor je alleen als je er dicht bij staat. Als jukebox werkt hij prima. Enige functie die ik dan mis is een resume functie (verdergaan waar het laatst opgehouden met spelen). Vooral bij DVDs met die irritante lange anti kopieer reclames mis ik dat. Web TV (streamen van video over internet) werkt niet lekker. Maakt niet uit welk kanaal ik kies, na een aantal minuten stopt de uitzending. Mijn internet aansluiting doet het verder prima, maar goed, zie maar eens te bewijzen dat het aan de Eminent ligt.
Verder is het niet eenvoudig om 100 DVDs te rippen. Je moet heel wat spullen van internet halen om dit voor elkaar te krijgen. Veel filmmakers willen niet dat je hun DVDs op een media kastje afspeelt.
Wat dat betreft is het leven een stuk eenvoudiger voor de mensen die alles downloaden.

Franka10 25-09-2009
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Het is echte een super apparaat. Speelt tot nu toe alles af. De download mogelijheid voor nieuwsgroepen is misschien wel een van zijn sterkste punten. Op de de laptop je DVD of CD uitzoeken en daarna de Eminent de boel laten downloaden. Dan kan de laptop uit ;-)
Heb de boel aangesloten op een ouderwetse beelbuis TV en een stereo versterker. en alles werkt zoals ik dat wil. De laptop is draadloos en de Eminent aangesloten via de kabel. Met je laptop kun je via de verkenner de bestanden bekijken, veplaatsen en verwijderen.

De enigste punten die beter zouden kunnen is:
*Meer mogelijkheden voor het afspelen van audio. Zoals vooruitspoelen, random afspelen en afspeellijsten maken. Deze mogelijkheden zitten wel in de meeste mp3/4 spelers en de MS mediaspelers.
*Tevens is niet zonder pc te zien of je Eminet nog aan het downloaden is of aan het uitpakken. Nu moet je daarvoor je PC opstarten. Als deze zaken nog worden opgepakt dan kan ik er niet anders dan een vette 10 voor geven.
*en het opstarten en bedienen gaat wat traag.

Ik heb hem trouwens met een 1TB schijf en dat is geen overbodige luxe.

Spekkie1979 14-09-2009
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Ik heb deze speler nu een paar week en het is echt een topding. Alles wat ik ooit gedownlaod heb speelt hij af, ik snap ook niet wat 'Megaed' hieronder voor problemen heeft, omdat dat bij mij prima werkt. Misschien waren zijn bestanden niet goed gedownload.

Installatie was makkelijk, gewoon HDMI kabel er in een aanzetten, ik had direct beeld en kon hem daarna op HDMI 1080P zetten voor nog scherper beeld. De handleiding legt dat ook uit maar die las ik pas later.

Ik heb dvd-iso bestanden, avi, AVCHD van mijn Sony camera (m2ts) naast gedownload MKV en WMV geprobeerd, die loopt allemaal perfect. Aangesloten met een optische kabel op mijn versterker en het geluid is ook niets op aan te merken. Hij speelt alles.

Qua opties zoals NZB en Youtube ben ik er super blij mee, hij speelt ook Youtube in HD en dat doet de Popcorn van een vriend van mij niet. Er zit ook een extra portal in dat je alleen bij de Eminent hebt, met bijv. Hardware Info en Uitzending Gemist en Nederlandse internet radio.

Hij maakt niet veel lawaai, ik hoor de harddisk wel als het verder stil is in de kamer s'ochtends, maar de ventilator zelf is gewoon stil.

Alleen de menus zijn niet zo heel erg snel, maar dat is ook het enige minpuntje wat ik kan ontdekken. Zeer fijne speler.

paddy berg 11-08-2009
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Loopt lekker Ik heb hem net gekocht bij Media Markt met Harddisk. Ik heb vooralsnog geen problemen ondervonden met de speler. Hij speelt alle formaten gewoon af inclusief ISO, en MKV zeker de ISO in gebruik ik veel voor mijn kinderen hun Disney films. Daarnaast is de gebruikers interface lekker makkelijk. Een ook de USENET client en Youtube functionaliteit werkt als een zonnetje

Megaed 24-07-2009
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA 0 GB

Waardeloze speler die niet doet wat er beloofd wordt. Diverse .MKV files worden niet 'herkend' en ook eenvoudige MP3 files worden overgeslagen tijdens het bladeren door een map. De EM7071 is wel eenvoudig te bedienen en reageert snel op commando's van de AB, maar hij schier echt te kort als allround mediaplayer.