Google Chromecast 2 - Reviews

Video-uitgang
HDMI
Interface
USB 2.0, WiFi

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,3

Anoniem 23-04-2016 Product paar dagen in bezit

Google cast 2, zeer goed

Installatie: aansluiten, software installeren en klaar
; snel en makkelijk. Ik gebruik hem met een iPad en dan werkt ie 100% volgens verwachting. Getest met de Youtube app, NPO Uitzending gemist app en Spotify.

berenpas 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

super handig

Super handig om filmpjes van je telefoon naar je tv te streamen zodat iedereen gezellig mee kan kijken

Pluspunten

• snelheid
  • compact

Peter A 24-12-2016 Product paar maanden in bezit

Chromecast 2

Inmiddels twee Chromecast apparaten in huis. Ik ben zeer tevreden mee. Het installeren is een fluitje van een cent. Binnen een paar minuten geconfigureerd. De bediening is erg makkelijk. Ik vind het wel jammer dat je met Apple producten geen screen mirrorring kan doen. Dit is wel mogelijk met Android apparaten. Helaas heb ik niet overal in huis goed bereik en daarom had ik bij een van de Chromecast veel haperingen. Ik heb het opgelost door de Chromecast via standaard ethernet UTP kabel te verbinden. Er hiervoor twee mogelijkheden als je via UTP wilt verbinden. De eerste methode is de UTP ethernet adapter van Google te bestellen. Dit betekent in mijn geval weer een extra apparaat in het stopcontact terwijl ik Een USB voeding in mijn televisie heb. Dat vind ik dan onwenselijk. Ik heb gekozen voor de tweede methode door gebruik te maken van een USB OTG Y kabel en een Ethernet naar USB-2 adapter. Letop dat deze adapter USB-2 standaard heeft met de AX887xxxchipset. Dan gaat het perfect werken en geen haperingen meer in de video's. Gebruik je een USB-3 adapter dan gaat het niet werken.
Dus al met al tevreden en een zeer groot gebruikersgemak.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Werkt met zowel Android als Apple

Minpunten

• Minder stabiel op WIFI

Roy 08-12-2016 Product paar maanden in bezit

Geen ontvangst

ALS het werkt is het prima en kun je makkelijk streamen.. Maar mijn laptop (Macbook Pro) herkent hij vaak niet en dan moet je het apparaat constant resetten erg erg erg irritant!! Oftewel beter doorzoeken naar een optie wat direct functioneert ipv 15 min. voordat je iets wilt kijken lopen te hannessen GEEN aanrader

Pluspunten

• kwaliteit op tv

Minpunten

• Ontvangst

Ron 67 23-11-2016 Product paar weken in bezit

Onstabiel

Deed het heel even en binnen een paar dagen: dan weer wel, dan weer niet. Zeer onstabiel. Precies dezelfde klachten als we met de originele Chromecast had, alleen nu vrijwel meteen. Afrader!

Pluspunten

• Als hij werkt: goede beeldkwaliteit

Minpunten

• Werkt niet zoals verwacht
  • Zeer onstabiel
  • Niet erg compatible met oudere Android versies

Joop120 06-08-2016 Product paar dagen in bezit

Werkt perfect

Vanmorgen geïnstalleerd en werkt perfect.
Nu ook Netflix op vakantie.
Als het goed is ook in het buitenland.