Google Chromecast 2 - Reviews

Video-uitgang
HDMI
Interface
USB 2.0, WiFi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,1

JoostB 03-05-2017

Hopeloos

Als het apparaat werkt, gaat alles prima, maar aan die voorwaarde wordt zelden voldaan. Als je een paar dagen het niet hebt gebruikt, wordt het niet gevonden, noch door de ipad, noch door mijn telefoon. Alles uitzetten, de Chromecast uit de tv en de stekker uit het stopcontact en alles opnieuw aansluiten en installeren. De volgende keer dat je hem wil gebruiken, kan dat alles weer worden gedaan. Inmiddels is de dongle een jaar oud en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Goedkoop is dus duurkoop.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Moet steeds opnieuw worden geïnstalleerd
  • Te korte levensduur

Peter A 24-12-2016

Chromecast 2

Inmiddels twee Chromecast apparaten in huis. Ik ben zeer tevreden mee. Het installeren is een fluitje van een cent. Binnen een paar minuten geconfigureerd. De bediening is erg makkelijk. Ik vind het wel jammer dat je met Apple producten geen screen mirrorring kan doen. Dit is wel mogelijk met Android apparaten. Helaas heb ik niet overal in huis goed bereik en daarom had ik bij een van de Chromecast veel haperingen. Ik heb het opgelost door de Chromecast via standaard ethernet UTP kabel te verbinden. Er hiervoor twee mogelijkheden als je via UTP wilt verbinden. De eerste methode is de UTP ethernet adapter van Google te bestellen. Dit betekent in mijn geval weer een extra apparaat in het stopcontact terwijl ik Een USB voeding in mijn televisie heb. Dat vind ik dan onwenselijk. Ik heb gekozen voor de tweede methode door gebruik te maken van een USB OTG Y kabel en een Ethernet naar USB-2 adapter. Letop dat deze adapter USB-2 standaard heeft met de AX887xxxchipset. Dan gaat het perfect werken en geen haperingen meer in de video's. Gebruik je een USB-3 adapter dan gaat het niet werken.
Dus al met al tevreden en een zeer groot gebruikersgemak.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Werkt met zowel Android als Apple

Minpunten

• Minder stabiel op WIFI

Anoniem 23-04-2016

Google cast 2, zeer goed

Installatie: aansluiten, software installeren en klaar
; snel en makkelijk. Ik gebruik hem met een iPad en dan werkt ie 100% volgens verwachting. Getest met de Youtube app, NPO Uitzending gemist app en Spotify.

Danny 27-06-2018

Simpel doeltreffende apperaat

Simpele installatie. Het apparaat insteken en klaar. Bijna allles wat je wil casten lukt ook. Wel zorgen voor sterke WiFi

Pluspunten

• Simpel
  • Klein
  • Makkelijk

MacEd 27-06-2018

Klein en sterk in gebruik - deel 2

In mijn eerdere review schreef ik al dat de:
Eenvoudige installatie en sterke app voor gebruik met de mobiel en dat je werkelijk alles kan streamen en als je alles goed gedaan heb wat betreft installeren, dat je 'normale tv' in een oogwenk is veranderd in een 'smart tv'.

Na lange tijd gebruik te maken van de chromecast ben ik niet van mening veranderd er is zelfs nog een tweede chromecast bijgekomen. Ook deze werkt uitstekend, overigens alles in WiFi mode. In ons vier verdiepingen tellend huis heb ik gebruik gemaakt van één extender. Alles werkt naar behoren, muziek installaties; tv's; computers; tablets en mobile's alles via WiFi.
M.a.w. ook met WiFi is de Chromecast nog steeds een goed product.

Pluspunten

• Sterk apparaat met uitstekende signaal verbinding
  • Eenvoudige installatie
  • Geweldige bijbehorende app
  • Ziggo Go app werkt uitstekend

Aylasas 14-05-2018

Heerlijk kijken op tv

Fantastisch product waarmee je via je telefoon op de tv kan kijken. Werkt heel goed. Ik had een Franse versie (op de doos) ontvangen maar bij de installatie werd dit gewoon Nederlands. Werkt dus heel fijn. En ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Werkt op alle tv's met een HDMI poort
  • Klein en makkelijk mee te nemen

Minpunten

• Hij heeft ook stroom nodig naast aansluiting hdmi

Erwin 17-03-2018

Eenvoudige installatie

Het installeren is kinderlijk eenvoudig gemaakt. Sluit de chromecast aan op je tv en er wordt precies aangegeven wat je moet doen. Eenmaal geïnstalleerd werkt het super goed.
Had ik veel eerder moeten hebben.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Werkt super

MacEd 02-03-2018

Klein en sterk in gebruik

Eenvoudige installatie, sterke app voor gebruik met de mobiel, je kan werkelijk alles streamen en je 'normale tv' is in een oogwenk veranderd in een 'smart tv'.

Pluspunten

• Sterk apparaat met uitstekende signaal verbinding
  • Eenvoudige installatie
  • Geweldige bijbehorende app

Bert 24-02-2018

Prima product

De handleiding van het product is kort en krachtig, maar goed te begrijpen. De installatie was dan ook een fluitje van een cent. Het product zorgt voor een prima beeld.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Geeft prima beeld

Minpunten

• Nog geen minpunten ontdekt.

beammeup 21-02-2018

Makkelijke installatie, doet wat hij beloofd

Zoals verwacht en voorspeld door de verkoper doet dit product precies wat het beloofd: snelle installatie en makkelijk casten vanaf de NAS.

Pluspunten

• Installatie
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Externe stroom bron nodig

Loek pot 12-10-2017

Makkelijk om te installeren

Simpel een eenvoudig product. Werkte gelijk en gaat prima. De bijsluiter over het installeren was helaas in het Frans. Goed dat er internet is en dus vond ik het in het Nederlands. Daarna was het zo gepiept zowel op mijn ipad als op mijn telefoon

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Prima uitleg in de winkel

berenpas 28-12-2016

super handig

Super handig om filmpjes van je telefoon naar je tv te streamen zodat iedereen gezellig mee kan kijken

Pluspunten

• snelheid
  • compact

Roy 08-12-2016

Geen ontvangst

ALS het werkt is het prima en kun je makkelijk streamen.. Maar mijn laptop (Macbook Pro) herkent hij vaak niet en dan moet je het apparaat constant resetten erg erg erg irritant!! Oftewel beter doorzoeken naar een optie wat direct functioneert ipv 15 min. voordat je iets wilt kijken lopen te hannessen GEEN aanrader

Pluspunten

• kwaliteit op tv

Minpunten

• Ontvangst

Ron 67 23-11-2016

Onstabiel

Deed het heel even en binnen een paar dagen: dan weer wel, dan weer niet. Zeer onstabiel. Precies dezelfde klachten als we met de originele Chromecast had, alleen nu vrijwel meteen. Afrader!

Pluspunten

• Als hij werkt: goede beeldkwaliteit

Minpunten

• Werkt niet zoals verwacht
  • Zeer onstabiel
  • Niet erg compatible met oudere Android versies

Joop120 06-08-2016

Werkt perfect

Vanmorgen geïnstalleerd en werkt perfect.
Nu ook Netflix op vakantie.
Als het goed is ook in het buitenland.