Conceptronic Gigabit Full HD Media Player - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Conceptronic Gigabit Full HD Media Player op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

pkooman 08-06-2010

Ik heb dit apparaat nu ongeveer een half jaar in bezit, tot grote tevredenheid. Ik gebruik 'm alleen voor video via USB en heb dus geen oordeel over de software en het streamen.

Alles wordt ondersteund, zelfs ISO menu's. Dat is ideaal wanneer je je DVD collectie op schijf wilt zetten.

Het enige wat hapert, is wanneer je terug spoelt. Maar dat is misschien een kwestie van een snellere schijf gebruiken.

De speler is lekker stevig en staat mooi in de houder, waardoor hij nauwelijks opvalt.

De interface valt wel tegen, zeker wanneer je bijvoorbeeld Media Center gewend bent. Alles is zeer basic en voornamelijk text-based, je hebt alleen thumbnails bij foto's. Muziek afspelen vind ik ook niet heel handig, maar dat doe ik er niet mee. Ook youtube en shoutcast gebruik ik nauwelijks, maar het werkt allemaal wel.

Conclusie: een zeer goede *video* speler die erg sjiek oogt en aanvoelt.

Gijsbert1953 22-05-2010

De Conceptronic CFULLHDMAi media player is ongeschikt om foto's te vertonen op een TV of monitor als de foto een hogere resolutie heeft dan het scherm; Ik heb dat probleem voorgelegd aan de helpdesk en die bevestigen dat. letterlijke tekst helpdesk: ...... The possible reason for the quality is that both the monitor and your TV has lower resolution than the picture. If you view the picture on full resolution on a monitor ( when you can scroll the picture) the problem is gone........
Deze Mediaplayer is dus een afrader. Het apparaat ziet er degelijk uit, is makkelijk te installeren, heeft een futuristische vormgeving, maar doet niet wat hij moet doen; helaas kan je dat niet tot uitting laten komen in de score hieronder.

banaanridder 17-02-2010

Ondertussen heb ik de CFULLHDMAi een half jaar in gebruik. Over het algemeen ben ik tevreden over het apparaat. Zeker de kwaliteit van het beeld en geluid is goed. Er zijn wel een paar minpuntjes. De bediening is langzaam en omslachtig. Mijn netwerkschijf wordt alleen getoond als ik het apparaat opstart met een externe harde schijf eraan. Menu is grafisch onder de maat. Afspelen van muziek is door de bediening/menukeuzes gewoon niet te doen. Voor films kijken is dit apparaat uitstekend, wil je ook muziek wilt luisteren met de mediaplayer dan zou ik toch een ander apparaat kiezen.

p_v_veen 20-10-2009

Maak nu al een half jaar gebruik van dit apparaat icm met een NAS van QNAP. De QNAP beschikt over Twonkymedia en functioneert perfect samen met de Conceptronic. Ik ben niet zo'n intensieve gebruiker maar ik ben tot nu toe nog geen bestandsformaten tegen gekomen welke hij niet wil afspelen.
Installatie was super eenvoudig evenals het updaten van het apparaat zelf. De handleiding heb ik tot op heden nog niet nodig gehad. Het enige minpunt wat ik kan noemen is de afstandsbediening. Deze is nog al precies en moet je precies richten op de mediaplayer. Al met al erg tevreden tot op heden.

lansink 21-07-2009

Heb gewacht met het schrijven van deze review tot ik het apparaat een half jaar in huis had. Mijn oordeel tot nu toe: fantastisch. Ik gebruik het apparaat in combinatie met een losse harde schijf (la cie 1tb), een nieuwe philips tv en een zes jaar oude geluids/dvd-installatie. Perfect geluid en beeld.

De inststallatie van de CFULL was gemakkelijk; toch geen 10 omdat er een plaatjes met inhoud en benamingen van kabels miste. Had daardoor even moeite om een specifieke kabel (voor DTS) te vinden.

Tot nu toe speelt het ding bijna alles af. Een 8 omdat je niet zelf nieuwe codecs etc. kunt toevoegen en omdat tie geen lossless speelt.

Bedieningsgemak: zonder meer een 10.

Tot nu toe weining problemen. Heel nu en dan blijft tie hangen en moet ik hem aan en uit zetten.

We kijken veel dts/hd films. Gaat probleemloos. Hij herkent zo goed als alle formats. Heb alleen soms problemen met franse films die in een voor mij onbekend format arriveren.

RobertL 23-04-2009

Ik heb de conceptronics sinds enkele dagen in huis en ben tevreden.

De installatie was relatief eenvoudig. Ik speel media af van een NAS. Enige basiskennis is wel gewenst. Je moet wel weten hoe je bijvoorbeeld protocollen zoals UpNp of NFS moet aanzetten op je NAS. Bij de conceptronics zit een redelijke handleiding waardoor je snel je weg kan vinden.

Op de afstandsbediening zitten knoppen voor video, muziek, foto en imedia. Deze maken de bediening ook voor niet technici erg eenvoudig. Beeld en geluid zijn goed. Leuk vind ik de optie om bijvoorbeeld naar uitzendinggemist te kijken. (er is een handleiding te vinden op internet over het instellen daarvan). Ik heb o.a. de laatste NOS journaaluitzending in een voorkeuzelijst staan. Dat is handig.

Verder ben ik tevreden over de support van conceptronics. Video werkte niet goed meer met de nieuwste firmware. Dat blijkt aan de combinatie met sommige typen NAS en het gebruikte protocol te liggen. Ik kreeg hier over snel en kundig advies van conceptronics.

Verder valt op dat de wijze waarop het apparaat reageert enigszins afhangt van het protocol waarmee je communiceert. Via UpNp was 1 ISO niet leesbaar en was het lastig VOB's goed en met ondertiteling te laten werken. Via NFS werkte de genoemde ISO wel en kon ik makkelijker bijv ondertiteling kiezen. Het verdient dus wel de aanbeveling te experimenteren met verbindingsmogelijkheden als er iets niet goed werkt.

LvW 08-04-2009

Eindelijk een mediastreamer die zijn werk gewoon doet. Videostreaming loopt prima. Wma9, avi, divx, etc. Waar linksys dma2200 het laat afweten doet de cfullhdmai het werk op zijn gemak. Foto presentaties moet ik nog uitzoeken maar muziek van verschillende pc's in mijn thuisnetwerk streamen gaat prima. Je installeert een stukje software op elke pc waarvan je wat wil streamen, voeg de mappen toe en de cfull vind het. Via een simpel menu ga je naar je gewenste muziek, films en of foto's toe. Ook kan je videostream url's en muziek toevoegen. Wat mij betreft nu al een succes en ook niet vergeten er is op 4 april of zo alweer een firmware update gedaan van 17 mb. Perfect!

Frango 21-03-2009

Ik heb de CFULLHDMAi en de Conceptronic wireless USB adapter twee weken geleden gekocht. De CFULLHDMAi heb ik aangesloten op mijn (beeldbuis) TV. De films staan op mijn PC (Vista) en de worden via een Linksys router WRT610N gestreamed naar de CFULLHDMAi.

Ervaringen:
- Ben er heel tevreden mee. Speelt bijna alle films af die ik heb geprobeerd (AVI, MKV, TS, WMV, ISO). In 1 geval bleef het scherm zwart bij een AVI maar ik heb niet uigezocht waar dat aan lag.

- Om de films die op mijn PC staan te kunnen afspelen op de CFULLHDMAi (draadloos en bedraad) heb ik twee aanpassing moeten doen: (1) mappen met films heb ik geshared. (2) In McAfee heb ik het ip adres van de CFULLHDMAi als trusted netwerk toegevoegd.

- DTS signaal (meerderheid MKV films!) wordt door de CFULLHDMAi ongecodeerd doorgegeven. Aangezien mijn oude TV geen DTS decoder heeft, heb ik bij die films dus geen geluid. Oplossing: gratis programma PopCorn MKV AudioConverter gedownload. Dit pgm maakt een AC3 signaal dat als extra geluidsspoor bij de film wordt gezet. Prog werkt snel en goed.

- Mijn netwerk wordt niet altijd herkend als ik de CFULLHDMAi opstart. Er wordt dan minuten lang naar een netwerk gezocht zonder resultaat. Ik heb dit probleem zowel draadloos als bedraad (cat 6). Ik heb wel altijd direct internet toegang maar toegang tot het netwerk moet ik meestal een paar keer proberen. Als er eenmaal verbinding is dan heb ik verder geen problemen meer.

- HD films spelen prima af via een bedraad netwerk maar draadloos wordt het al snel schokkerig. Nu geeft de CFULLHDMAi aan dat mijn netwerkontvangst niet optimaal is (code geel ipv groen) dus daar kan het aan liggen. Mijn router staat hemelsbreed zo'n 15 meter verder op, op dezelfde verdieping met 1 muur er tussen dus hoe ik dat moet verbeteren? Ik ga hier nog verder mee experimenteren.

- Afspelen van films via een externe HD aangesloten via de USB van de CFULLHDMAi werkt prima. Zowel FAT33 als NTFS wordt ondersteund. Bestandsnamen worden altijd volledig weergegeven.

- De CFULLHDMAi koppelt automatisch ondertitels aan een film als de namen exact hetzelfde zijn. Jammer dat dit niet handmatig kan want soms zit er wel een verschil tussen en moet ik naar de PC lopen om het gelijk te trekken.

- Ik heb hem van een meter hoge tafel laten vallen en daarna deed hij het nog, dus degelijkheid scoort ook goed.

Al met al een prima apparaat waar ik heel blij mee ben. Beeld is uitstekend en hij speelt alles af wat ik heb.

hans1234 09-03-2009

Tot op heden zeer tevreden. Via externe USB drive, en via share op PC werkt allemaal perfect. Geen ingewikkelde setup, apparaat uit de doos, aansluiten, firmware upgraden via internet en draaien. Tijdelijk nog even op een normale (dus geen HD) tv.
Ik heb hem nog te kort om iets over degelijkheid te zeggen. Maar er zit weinig aan wat kapot kan, geen draaiende delen, geen knoppen.

MelskeH 06-03-2009

Ik heb dit apparaat sinds 2 dagen in mijn bezit en kwam wat vreemde dingen tegen. Oké hij kan heel veel bestandssoorten afspelen maar toch. Het aansluiten ging snel er zit een duidelijke beschrijving erbij. Via de netwerk aansluiting direct de laatste update 02-03-2009 geinstalleerd. Toen via de netwerk aansluiting en PC wat uitgetest. MP3 perfect echter deze hebben slechts een bitrate tot 192kb/s, daarna Foto's ook perfect, alleen was het effe zoeken om de diashow te starten. Toen de eerste films. mkv met en zonder ingebakken titles perfect. Ook met een aparte srt bestand goed zonder happeringen zelfs de EARTH dvd ging prima. Daarna de overige zoals mov, wmv, mpeg-2 etc allemaal goed dus. Toen kwam het, via internet een blu ray dvd gedownload met allerlei muziek fragmenten. NEE dus niet goed, wel beeld GEEN geluid alles geprobeerd (dit ga ik navragen bij de fabrikant) Daarna een losse USB2 drive aangesloten, deze valt te benaderen via de PC prima dus was het niet dat ondanks een snel netwerkde upload niet hoger kwam dan slechts 3,5 MB/s terwijl deze makkelijk 350 MB/s aankan Raar toch

Mark van D 06-03-2009

Twee maanden geleden de CFULLHDMA (dus zonder i) aangeschaft en er in die 2 maanden heel veel plezier van gehad. Films in Full HD kwaliteit streamen, dvd's, divx noem maar op.
Echter, plotseling zwart beeld. De alternatieve aansluitmogelijkheden getest : niets.
Binnen twee dagen een mail terug van Conceptronic met het verzoek het apparaat op te sturen ter reparatie.

Zonder problemen werd hij echter in de winkel omgeruild aangezien Conceptronic een goede garantie regeling heeft. En alsof dat nog niet genoeg was kreeg ik een nieuwere (CFULLHDMA-i) versie omdat de andere niet meer op voorraad was.

Wat dat betreft hulde voor Conceptronic.

Nu hopen dat deze speler het langer uit weet te houden.
Binnenkort een usb stick en snellere router aanschaffen om wireless te gaan

Iwan1 11-02-2009

Heel veel gezocht en vergeleken. Dit is een topper.
Installatie was makkelijk en probleemloos. (in meerdere talen instelbaar o.a Ned)

Speelt al je foto's, muziek en films in ieder formaat af. XviD, WMV9,MOV, MKV, H.264,TS,MPEG 1/2/4, AVI, JPEG, SVCD,VCD,MP3, WAV, VOB enz. Zelfs iso gaat zonder problemen. Mocht er andere populaire formaten bij komen dan worden ze automaisch via de updates meegeleverd. Dus geen zorgen of een formaat wordt ondersteund.

Alle kabels (incl. HDMI) zijn gewoon meegeleverd in de doos.
En dant zie je niet vaak meer.

En Ja ook een Harde Schijf van LaCie 1TB aangesloten.(niet meegeleverd)
Dan werkt het nog makkelijker.
Maar zonder werkt het ook goed. (via mijn pc naar de media player streamen.)Hoe werkt dat? : Het netwerk stekkertje in router (in mijn geval de KPN Experia Box) hierna installatie cd in computer: installeer en geef op in welke map hij moet kijken om je muziek, foto's en of films te vinden en klaar is kees. (ik moest wel even mijn firewall uitzetten)

Beeld kwaliteit is zo goed als je TV aankan en volledig instelbaar tot 1080P (Full HD)
Geluid is digitaal het mooist via de coax.(S/PDIF) aansluiting naar je versterker en luisteren maar naar DTS, 5.1, HD enz.

En dan heb ik het nog niet gehad over de gratis internet radio, Youtube, BitTorrent, enz die behoren tot mogelijkheden.

Echt een aanrader voor de veel eisende en de gewoon plug en play gebruiker.

streamer 08-02-2009

Fantastisch apparaat. Samen met n-type conceptronic wifi usb-stick gekocht. Aangesloten via hdmi aan full-hd tv en digitaal geluid via Nad receiver. In een paar minuten geconfigureerd en genieten maar. Speelt ook iso-bestanden.

Hansxxx 07-02-2009

Ben een paar weken in bezit van dit apparaat en ik ben erg tevreden.
Het menu werkt snel en de mappenstructuur kun je zelf indelen. Het opstarten gaat vrij snel. Heb er zelf een 1Tb van LACie aanhangen werkt perfect.
Ondersteund diverde HD bestanden, sommige audio (zoals DTS) via Digital Coaxial Out naar de versterker. Ben zeer tevreden en hoef nu niet alles meer te branden.