Eminent EM7380

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eminent EM7380 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

margentiss 13-05-2014
Geschreven voor: Eminent EM7380

De (netwerk)problemen die ik had met de speler zijn helemaal opgelost, mede dankzij de uiterst plezierige en geduldige samenspraak met Eminent. De speler is uitstekend in staat om alles weer te geven in het 1Gb netwerk . Vooral prettig zijn de 2 soorten zoekfunctie. Heel fijn als je bepaalde favoriete fragmenten wilt terugzien en die op de seconde af kunt instellen.

margentiss 28-04-2014
Geschreven voor: Eminent EM7380

Eminent geeft onder de specificaties aan dat de speler geschikt is voor een 1Gb LAN netwerk. Welnu, dit is mijn 2e exemplaar, waarbij opnieuw hetzelfde probleem optreedt: via de 1Gb LAN-verbinding worden BD50 BluRay (3D)bestanden, en sommige BD25 bestanden niet goed doorgegeven. Dit geldt voor zowel ISO als BDMV bestanden.Het netwerk is door een ICT-bedrijf op snelheid gecontroleerd (leuke extra kosten), daar is niets mis mee. De switch (TL-SG1016D) in het netwerk geeft ook aan dat hij de EM7380 niet herkent in de 100/1000 verbinding. Een met dezelfde aansluiting verbonden laptop (die wèl automatisch wordt herkend onder 100/1000) speelt bijv. het Disney testbestand (Disney WOW: World of Wonder vlekkeloos af. Ook de DUNE HD MAX (gediscontinueerde, dus iets oudere versie) heeft met deze testbestanden geen enkele moeite (!). Eminent erkent de problemen bij de weergave van grote bestanden zoals hierboven beschreven, maar heeft (nog) geen oplossing hiervoor. Ik kreeg het advies van Eminent om ze dan misschien maar te comprimeren...
De genoemde bestanden worden via USB 3.0 goed weergegegeven, maar daar heb je geen NAS voor aangeschaft.
Conclusie: een duidelijke waarschuwing voor 1Gb netwerkgebruik lijkt beslist op zijn plaats.
De correspondentie met Eminent loopt nog, maar aankomende 'soortgenoten' zijn hierbij gewaarschuwd.

Rico2345 03-04-2014
Geschreven voor: Eminent EM7380

Zeer functioneel, speelt alles wat ik er (via netwerk) tegenaan heb gekwakt. Was al bij Eminent klant met eerdere mediapspeler en deze aangeschaft vanwege 3D.
Service van Eminent is super, dat wou ik nog wel even kwijt!

Anoniem 21-12-2013
Geschreven voor: Eminent EM7380

Hoofddoel van aanschaf was/is het kunnen kijken naar mijn zelf opgenomen films met mijn FullHD camcorder (1e kleinkind).
Ik heb geen BR-brander en BR-speller, waardoor een media speler mij een goed alternatief leek.
Daar ik van deze speler de reviews wat beter vond dan die van WD Live en ook wat meer mogelijkheden biedt zoals USB-3 en Esata heb ik voor dit merk/model gekozen.

Eerste bevindingen.
Ondanks de door mij gegeven 4x acht sterren, toch enige kanttekeningen.
Na uitpakken en installatie volgens Quick Install werd er geen wizard opgestart,het lampje bleef rood.
Na aanzetten met de AB duurde het vrijlang voordat ik het hoofdmenu zag, maar daarna ook geen wizard.
Het aanzetten blijft lang duren, eerst zo'n 30 sec het logo, dan 20 sec een zwart beeld om vervolgens het hoofdmenu te zien.
En ook dan nog wachten op weersbericht en het aangeven hoeveel Gb aan externe schijven is gevonden.
Zoals al in eerdere reviews is aangegeven, de speler reageert niet altijd op de AB. Ik heb de AB toegevoegd aan mijn Logitech Harmony, maar ook dan blijft afstand een rol te spelen. Dus zit het probleem wellicht in de speler.
Als eerste naar de firmware gekeken, deze stond op 2.6.2.4.
Er is nu inmiddels 3.0.5.2. Of mijn exemplar heeft lang op de plank gelegen of de firmware wordt niet echt bijgewerkt bij de productie van de spelers.
Ik heb niet alle functionaliteit kunnen testen, ik heb bijv geen Android tablet en ook geen smartphone.
In de rubriek Vragen is al deels te zien waar ik tegenaan liep. Ook de Download functie kreeg ik niet aan de praat.
Pas in de 2e email van Support was duidelijk waarom, in de NL-handleiding wordt in hoofdstuk 16.3 de verkeerde parameter vermeld, deze moet zijn BTPD, zoals wel correct vermeld in de handleidingen in de andere talen (achteraf vastgesteld). Ook met de hoofdkeuze Apps gaat het mis. Ik heb mij aangemeld bij Third Party Apps, een app uitgekozen, UitzendingGemist. Deze wordt vervolgens getoond onder Apps, maar na starten wordt het scherm zwart en blijft zwart.
Nu kijk naar UitzendingGemist via SmartTV, dus zoek dit verder niet uit.
Ik heb ook niet bij Films alle mogelijke combinaties van codecs, frame rates, etc getest.
1 van mijn filmpjes mbv een videoconverter naar een aantal standaard andere formaten omgezet, deze bleken allemaal afspeelbaar. Ook een mkv bestand met ondertiteling getest.
Ik zag bij beide firmware versies de staan.

Samengevat, voor mijn hoofddoel, het afspelen van mijn eigen films, werkt de speler prima.

Anoniem 21-12-2013

Onderin mijn review staat de zin:
Ik zag bij beide firmware versies de staan.

Dit moet zijn:
Ik zag bij beide firmware versies de < i > staan.

Officiele reactie van Eminent Europe 23-12-2013

Beste robw47,

Bedankt voor je uitgebreide review!
Onze spelers worden standaard uitgerust met de laatste firmware voordat ze uit de fabriek komen. Ze hebben ook standaard dezelfde instellingen. Wil je wizard alsnog doorlopen? Dan kun je de speler terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Hartelijk dank voor het melden van de drukfout in de handleiding! We hebben het inmiddels aangepast in de handleiding. Deze is terug te vinden via de volgende link. http://downloads.eminent-online.com/EM7380_EM7385_NL.pdf
Het klopt inderdaad dat de ‘Uitzending Gemist’ app op dit moment helaas niet werkt. Wij hebben dit gemeld aan de ontwikkelaar van de app. Third Party Apps zijn gemaakt door externe partijen. Helaas hebben wij geen invloed op de werking van de apps. Hetgeen wat wij wel kunnen doen, is het benaderen van de ontwikkelaars. Dit hebben wij natuurlijk gedaan. Hopelijk is het snel opgelost.
Het enige wat ons niet duidelijk is, is de volgende zin:
‘Bovendien krijg het mkv bestand niet in beeld als ik via het netwerk mijn bestanden benader.‘
Kun je dit beter uitleggen? Zodat we je beter een oplossing kunnen aandragen.

Met vriendelijke groeten,

Richard313 11-12-2013
Geschreven voor: Eminent EM7380

Ik heb net een gekocht en heb een groot probleem. Wanneer in een HD film opgenomen van een satelliet box een fout in zit, dan krijg ik enkele strepen op het beeld en is het geluid ook niet goed. Dit krijg je niet meer weg. Uit en aanzetten is de enige remedie. Mijn 3 jaar oude media box heeft er geen problemen mee, ook op de pc heb ik er geen problemen mee. Ook niet op de satelliet box. Het schijnt dat alleen de em7380 er problemen mee heeft. Dit is een reden om deze box weer te retourneren en een andere te pakken. Geen idee of iedere eminent box het heeft maar voor mij geen tweede

Richard313 11-12-2013

Ik heb voordat ik het ga wegbrengen even nog gekeken wat er aan de hand is en nu blijkt dat de box problemen heeft. Na circa 3 uur spelen heeft het problemen met afspelen van de HD films. Andere gaan dan wel goed maar HD films gaat dan regelmatig fout. Is niet de bedoeling om de box af te koelen om HD films te kunnen zien. Dus betrouwbaarheid moet zelfs een ster hebben

john56133 16-10-2013
Geschreven voor: Eminent EM7380

Apparaat gekocht om films af te spelen vanaf mijn Synology 212J, vantevoren nog even geïnformeerd bij Eminent of dit geen problemen gaat opleveren, net als op de site staat vermeld moet dit geen probleem zijn. Echter na aanschaf en installatie blijken de ondertitels niet getoond te worden, zowel interne als externe subtitels. Nog even gecheckt vanaf de NAS op de PC wat films afgespeeld en die worden dan wel getoond. Kontakt gezocht met de helpdesk (peperduur telefoonnummer 0.45 cent per minuut) beloofd wordt dat het uitgezocht wordt, na 4 dagen grote stilte besloten apparaat retour te zenden naar internetshop.

Officiele reactie van Eminent Europe 18-10-2013

Beste John56133,

Wij vinden het erg vervelend dat u niet tijdig een antwoord ontvangen heeft. Wij bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan. Dit staat niet in lijn met de gewenste service die wij willen bieden.

Wij hebben zelf uitgebreid met onze NAS EM4172 en EM7380 getest en hier geen problemen mee ondervonden.
Wanneer u DVD ST bestanden via de optie 'NET' (Samba) afspeelt, wordt de ondertiteling weergegeven. Wanneer u de film via UPnP wilt afspelen, zal de ondertiteling niet te zien zijn. Dit heeft te maken met dat de bestanden BUB en IFO (verantwoordelijk voor de navigatie-informatie: zoals bijvoorbeeld de juiste locatie waar de ondertiteling moet komen en waar de hoofdstukken beginnen) niet gelezen kunnen worden door het UPnP en DLNA protocol.
Via de ‘NET’ optie zal het DVD menu wel opgebouwd worden en de ondertiteling ook te zien zijn. Via UPnP en DLNA protocol zal alleen de film zichtbaar zijn.

Hieronder vindt u enkele links van ons Eminent forum die het onderwerp ‘ondertitels’ op diverse manieren behandelen.

Wanneer u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via communications@eminent-online.com

dfrissen 20-04-2013
Geschreven voor: Eminent EM7380

Super product deze media player!

Jammer van de reacties hier over het niet werken van half-sbs films m.b.t. ondertitel. Er is namelijk een eenvoudige oplossing 3DSubtitler.

Hiermee heb ik de ondertitel geconverteerd en nu werkt het perfect!

spelregel 04-06-2013

Perfect !!! Ik had de hoop al opgegeven om goede ondertitels te krijgen voor 3D films. THNKS !!!!

wimhal 03-01-2013
Geschreven voor: Eminent EM7380

Installatie heel eenvoudig. Goede Nederlandse handleiding. Veel mogelijkheden voor het afspelen van films. Bedieningsgemak, kind kan de was doen.
Na 2 weken defect. Films spelen schokkerig af, USB3.0 harde schijven worden niet meer op de 3.0 aansluiting van het apparaat herkend. Na veel e-mail verkeer en tests met Eminent wordt het apparaat door Eminent als defect beschouwd. Wel goede helpdesk overigens.

frank1955 26-11-2012
Geschreven voor: Eminent EM7380

Reeds enkele dagen in het bezit van deze Eminent EM7380. Ik heb deze aangeschaft ter vervanging van mijn ACRyan mini Playon. Op deze kon niet alles afspelen en liep regelmatig vast. Nu heb ik divese films agespeeld op de EM7380 zoals BlueRay iso - MKV - AVCHD - 3D. Alles wordt perfect afgespeeld zonder problemen. De opstart duurt wat lang, maar dat is geen punt. De films staan opgeslagen op een externe harde schijf welke meteen herkend wordt. De gratis dongle aangesloten en (zelfs voor mij) simpel verbonden met de router. Aantal apps toegevoegd en ook deze werken. Let wel op tv-programma's zijn niet van een geweldige kwaliteit echter het wordt uiteindelijk niet vaak gebruikt. Ook de vele beeldinstelling van de EM8380 zijn goed. Eerlijk is eerlijk, ik had deze mediaplayer veel eerder moeten aanschaffen. Vooral 3D geeft een uitzinnige realistische ervaring. Een echter topper en niet duur. Niet verder zoeken gewoon aanschaffen.

Officiele reactie van Eminent Europe 08-01-2013

Beste Frank1955,

Wij willen graag reageren op uw laatste update met daarin uw beschrijving van een probleem met het afspelen van SBS film met dubbele ondertiteling.
Het probleem van ondertiteling bij SBS 3D ligt over het algemeen niet aan de hardware van de media speler, maar aan het aangeboden formaat van de SRT ondertitel files.

Bij SBS films met ingebakken ondertitels ziet de speler geen onderscheid tussen de film en de ondertitels. Hierdoor zal de speler ook van de ondertitel een 3D beeld proberen te maken. Afhankelijk van de mate van de 3D diepte (in te stellen in het menu) zal er een meer of minder dubbel beeld ontstaan.
De correcte manier is dan ook om te werken met externe ondertitels welke reeds aangepast zijn voor SBS weergave. Hiervoor wordt veelal de tool 3DSubtitler gebruikt. Deze tool wordt ook veelvuldig beschreven op internet bij gelijkwaardige problemen.

Hier beneden vindt u een link naar de software tool waarmee externe ondertiteling van SBS films werkend is te krijgen voor 3D mediaspelers.

De tool vindt u via de volgende link:

Uiteraard zijn wij bereid u verder te helpen indien het niet lukt om het probleem op te lossen.

frank1955 26-12-2012

Update eerste review.
Na enkele weken heb ik nu toch wel wat fouten ontdekt in deze player.
Ik heb nu regelmatig vastlopers (groen beeld) en dan moet de player opnieuw opgestart worden.
Ook wordt bij SBS files de ondertiteling regelmatig dubbel weergegeven. Ook wordt de externe harde schijf niet steeds herkent, zodat je vaak moet herstarten. Bij een blue ray heb ik ook al een vastloper gehad en wederom opnieuw opstarten.
Ik twijfel nu toch wel aan de kwaliteit van het product. Deze klachten komen overigens alleen voor bij 3D weergave.
De 2D formaten worden goed weergegeven. Mijn player heeft wel de nieuwste firmware en is ook al een keer opnieuw geinstalleerd echter zonder resultaat.
Dus wanneer je een player zoekt speciaal voor 3D kijk dan goed rond wat er leverbaar is en wat de recenties zijn.
De support van Eminent is overigens wel zeer snel, maar daar heb je nog geen perfecte player mee.

Officiele reactie van Eminent Europe 04-01-2013

Beste Frank1955,

Wij vinden het erg jammer dat de EM7380 niet aan uw verwachtingen voldoet.
Service en support staan bij ons hoog in het vaandel. Daarom vragen wij u om direct met ons contact op te nemen en uw gegevens te sturen naar info@eminent-online.com. Zo kunnen wij u een passende oplossing aanbieden.

Met vriendelijke groeten,

frank1955 28-12-2012

Nog even de laatste update.
Ik heb nu vele half SBS films geprobeerd af te spelen en het resultaat is dat 8 van de 10 films een dubbele ondertiteling hebben. De films zelf zijn wel goed aangepast naar 1 beeld.
Wederom contact opgenomen met Eminent. Volgens Eminent zou er een fout kunnen zitten in de software. Ik had reeds de nieuwste versie, maar ja het zou natuurlijk kunnen. Dus opnieuw geinstalleerd. Echter totaal geen resultaat. Weer naar Eminent. Nu kreeg ik een link naar een download waarin alle gegevens van een film worden weergegeven. Volgens Eminent zou hierin de oplossing gevonden kunnen worden. En u raad het al, hierna geen enkele reactie meer van Eminent.
Resumé, de EM7380 werkt goed met normale films en het geluid is ook goed. Veel mensen gebruiken de SBS bestanden omdat deze normaal gesproken van goede kwaliteit zijn en een acceptabele grootte in GB hebben. Wil je echter SBS files regelmatig afspelen. KOOP DAN DEZE EM 7380 NIET. Je koopt dit apparaat immers om de 3d-films af te kunnen spelen. Alleen om deze reden al een gemiste kans van Eminent. Breng een product op de markt dat volledig voldoet aan het doel waarvoor het ontwikkeld is. Misschien dat er in de toekomst een update komt die deze fout herstelt, Als dat zo is zal ik het melden.
Van eminent zou ik het kunnen waarderen dat ze deze EM7380 terug zouden nemen zodat ik een andere zou kunnen aanschaffen.

Fnurck 01-11-2012
Geschreven voor: Eminent EM7380

Een paar,weken geleden aangeschaft ter vervanging van mijn WD TV Live.
Aanschaf om optimaal gebruik te kunnen maken van zowel HD-beeld als wel HD-geluid. Ik heb twee externe schijven aangesloten en - bedraad- in mijn netwerk opgenomen. ( Met Synology NAS)

Het beeld is uitstekend, vergeleken met mijn WD lijken de,kleuren dieper en contrastrijker. Ook het normale DD of DTS geluid lijkt meer tot zijnrecht te komen. HD geluid klinkt fantastisch. (uiteraard afhankelijk van de bron)

Minpunten zijn er ook: Al verschillende keren hield de mediaplayer er midden in een film of concert mee op, een paar keer liep deze zelfs vast. Ook met bestanden waar mijn WD wel raad mee wist ( *mkv en *iso). Tot nu toe gebeurde dat als deze vanaf mijn NAS gestreamd werden, vanaf de externe harde schijf lukte het dan wel. Op mijn oude WD gaven deze zoals eerder gezegd geen problemen, toch wel een irritante tekortkoming!

Lastig vind ik ook de updateprocedure van de firmware. Dit moet middels een usb-stick waarbij de mediaplayer tegelijk ge-reset moet worden. Onhandig en bovendien ben je dan al je instellingen kwijt! Zelfs met mijn oude WD TV Live ging dit automatisch, ik kreeg bij een firmware-update de mogelijkheid deze automatisch te laten installeren.

De aanwezigheid van Android apps zie ik niet als een handige aanvulling, deze heb ik maar amper werkend gekregen. (maar dat kan ook mezelf liggen)

Voor muziek afspelen gebruik ik deze Eminent niet, daar gebruik ik een andere player voor. Dus over de audiokwaliteit kan ik niets zeggen.

Officiele reactie van Eminent Europe 05-11-2012

Beste Fnurck,

Bedankt voor je review over de EM7380.
Jammer dat het afspelen van *mkv en *iso bestanden vanaf de NAS niet goed lukt. Misschien dat de beveiligingsopties/firewall van de NAS dit probleem geeft.

Voor deze firmware updateprocedure is gekozen omdat er op deze manier geen internetverbinding nodig is op de EM7380 voor het updaten van de firmware.

Veel plezier verder met deze media player!
L.R.