Eminent EM7380

Kleuren
zwart
Mygica Android TV Stick

margentiss 13-05-2014 Product maand in bezit

De (netwerk)problemen die ik had met de speler zijn helemaal opgelost, mede dankzij de uiterst plezierige en geduldige samenspraak met Eminent. De speler is uitstekend in staat om alles weer te geven in het 1Gb netwerk . Vooral prettig zijn de 2 soorten zoekfunctie. Heel fijn als je bepaalde favoriete fragmenten wilt terugzien en die op de seconde af kunt instellen.

margentiss 28-04-2014 Product maand in bezit

6,8
Eminent geeft onder de specificaties aan dat de speler geschikt is voor een 1Gb LAN netwerk. Welnu, dit is mijn 2e exemplaar, waarbij opnieuw hetzelfde probleem optreedt: via de 1Gb LAN-verbinding worden BD50 BluRay (3D)bestanden, en sommige BD25 bestanden niet goed doorgegeven. Dit geldt voor zowel ISO als BDMV bestanden.Het netwerk is door een ICT-bedrijf op snelheid gecontroleerd (leuke extra kosten), daar is niets mis mee. De switch (TL-SG1016D) in het netwerk geeft ook aan dat hij de EM7380 niet herkent in de 100/1000 verbinding. Een met dezelfde aansluiting verbonden laptop (die wèl automatisch wordt herkend onder 100/1000) speelt bijv. het Disney testbestand (Disney WOW: World of Wonder vlekkeloos af. Ook de DUNE HD MAX (gediscontinueerde, dus iets oudere versie) heeft met deze testbestanden geen enkele moeite (!). Eminent erkent de problemen bij de weergave van grote bestanden zoals hierboven beschreven, maar heeft (nog) geen oplossing hiervoor. Ik kreeg het advies van Eminent om ze dan misschien maar te comprimeren...
De genoemde bestanden worden via USB 3.0 goed weergegegeven, maar daar heb je geen NAS voor aangeschaft.
Conclusie: een duidelijke waarschuwing voor 1Gb netwerkgebruik lijkt beslist op zijn plaats.
De correspondentie met Eminent loopt nog, maar aankomende 'soortgenoten' zijn hierbij gewaarschuwd.

Rico2345 03-04-2014 Product paar dagen in bezit

Zeer functioneel, speelt alles wat ik er (via netwerk) tegenaan heb gekwakt. Was al bij Eminent klant met eerdere mediapspeler en deze aangeschaft vanwege 3D.
Service van Eminent is super, dat wou ik nog wel even kwijt!

Anoniem 21-12-2013 Product paar weken in bezit

Hoofddoel van aanschaf was/is het kunnen kijken naar mijn zelf opgenomen films met mijn FullHD camcorder (1e kleinkind).
Ik heb geen BR-brander en BR-speller, waardoor een media speler mij een goed alternatief leek.
Daar ik van deze speler de reviews wat beter vond dan die van WD Live en ook wat meer mogelijkheden biedt zoals USB-3 en Esata heb ik voor dit merk/model gekozen.

Eerste bevindingen.
Ondanks de door mij gegeven 4x acht sterren, toch enige kanttekeningen.
Na uitpakken en installatie volgens Quick Install werd er geen wizard opgestart,het lampje bleef rood.
Na aanzetten met de AB duurde het vrijlang voordat ik het hoofdmenu zag, maar daarna ook geen wizard.
Het aanzetten blijft lang duren, eerst zo'n 30 sec het logo, dan 20 sec een zwart beeld om vervolgens het hoofdmenu te zien.
En ook dan nog wachten op weersbericht en het aangeven hoeveel Gb aan externe schijven is gevonden.
Zoals al in eerdere reviews is aangegeven, de speler reageert niet altijd op de AB. Ik heb de AB toegevoegd aan mijn Logitech Harmony, maar ook dan blijft afstand een rol te spelen. Dus zit het probleem wellicht in de speler.
Als eerste naar de firmware gekeken, deze stond op 2.6.2.4.
Er is nu inmiddels 3.0.5.2. Of mijn exemplar heeft lang op de plank gelegen of de firmware wordt niet echt bijgewerkt bij de productie van de spelers.
Ik heb niet alle functionaliteit kunnen testen, ik heb bijv geen Android tablet en ook geen smartphone.
In de rubriek Vragen is al deels te zien waar ik tegenaan liep. Ook de Download functie kreeg ik niet aan de praat.
Pas in de 2e email van Support was duidelijk waarom, in de NL-handleiding wordt in hoofdstuk 16.3 de verkeerde parameter vermeld, deze moet zijn BTPD, zoals wel correct vermeld in de handleidingen in de andere talen (achteraf vastgesteld). Ook met de hoofdkeuze Apps gaat het mis. Ik heb mij aangemeld bij Third Party Apps, een app uitgekozen, UitzendingGemist. Deze wordt vervolgens getoond onder Apps, maar na starten wordt het scherm zwart en blijft zwart.
Nu kijk naar UitzendingGemist via SmartTV, dus zoek dit verder niet uit.
Ik heb ook niet bij Films alle mogelijke combinaties van codecs, frame rates, etc getest.
1 van mijn filmpjes mbv een videoconverter naar een aantal standaard andere formaten omgezet, deze bleken allemaal afspeelbaar. Ook een mkv bestand met ondertiteling getest.
Ik zag bij beide firmware versies de staan.
Bovendien krijg het mkv bestand niet in beeld als ik via het netwerk mijn bestanden benader.

Samengevat, voor mijn hoofddoel, het afspelen van mijn eigen films, werkt de speler prima.

Richard313 11-12-2013 Product paar dagen in bezit

4,2
Ik heb net een gekocht en heb een groot probleem. Wanneer in een HD film opgenomen van een satelliet box een fout in zit, dan krijg ik enkele strepen op het beeld en is het geluid ook niet goed. Dit krijg je niet meer weg. Uit en aanzetten is de enige remedie. Mijn 3 jaar oude media box heeft er geen problemen mee, ook op de pc heb ik er geen problemen mee. Ook niet op de satelliet box. Het schijnt dat alleen de em7380 er problemen mee heeft. Dit is een reden om deze box weer te retourneren en een andere te pakken. Geen idee of iedere eminent box het heeft maar voor mij geen tweede

john56133 16-10-2013 Product paar dagen in bezit

Apparaat gekocht om films af te spelen vanaf mijn Synology 212J, vantevoren nog even geïnformeerd bij Eminent of dit geen problemen gaat opleveren, net als op de site staat vermeld moet dit geen probleem zijn. Echter na aanschaf en installatie blijken de ondertitels niet getoond te worden, zowel interne als externe subtitels. Nog even gecheckt vanaf de NAS op de PC wat films afgespeeld en die worden dan wel getoond. Kontakt gezocht met de helpdesk (peperduur telefoonnummer 0.45 cent per minuut) beloofd wordt dat het uitgezocht wordt, na 4 dagen grote stilte besloten apparaat retour te zenden naar internetshop.

dfrissen 20-04-2013 Product kwartaal in bezit

Super product deze media player!

Jammer van de reacties hier over het niet werken van half-sbs films m.b.t. ondertitel. Er is namelijk een eenvoudige oplossing 3DSubtitler.

Hiermee heb ik de ondertitel geconverteerd en nu werkt het perfect!

wimhal 03-01-2013 Product kwartaal in bezit

Installatie heel eenvoudig. Goede Nederlandse handleiding. Veel mogelijkheden voor het afspelen van films. Bedieningsgemak, kind kan de was doen.
Na 2 weken defect. Films spelen schokkerig af, USB3.0 harde schijven worden niet meer op de 3.0 aansluiting van het apparaat herkend. Na veel e-mail verkeer en tests met Eminent wordt het apparaat door Eminent als defect beschouwd. Wel goede helpdesk overigens.

frank1955 26-11-2012 Product paar dagen in bezit

Reeds enkele dagen in het bezit van deze Eminent EM7380. Ik heb deze aangeschaft ter vervanging van mijn ACRyan mini Playon. Op deze kon niet alles afspelen en liep regelmatig vast. Nu heb ik divese films agespeeld op de EM7380 zoals BlueRay iso - MKV - AVCHD - 3D. Alles wordt perfect afgespeeld zonder problemen. De opstart duurt wat lang, maar dat is geen punt. De films staan opgeslagen op een externe harde schijf welke meteen herkend wordt. De gratis dongle aangesloten en (zelfs voor mij) simpel verbonden met de router. Aantal apps toegevoegd en ook deze werken. Let wel op tv-programma's zijn niet van een geweldige kwaliteit echter het wordt uiteindelijk niet vaak gebruikt. Ook de vele beeldinstelling van de EM8380 zijn goed. Eerlijk is eerlijk, ik had deze mediaplayer veel eerder moeten aanschaffen. Vooral 3D geeft een uitzinnige realistische ervaring. Een echter topper en niet duur. Niet verder zoeken gewoon aanschaffen.

Fnurck 01-11-2012 Product paar weken in bezit

Een paar,weken geleden aangeschaft ter vervanging van mijn WD TV Live.
Aanschaf om optimaal gebruik te kunnen maken van zowel HD-beeld als wel HD-geluid. Ik heb twee externe schijven aangesloten en - bedraad- in mijn netwerk opgenomen. ( Met Synology NAS)

Het beeld is uitstekend, vergeleken met mijn WD lijken de,kleuren dieper en contrastrijker. Ook het normale DD of DTS geluid lijkt meer tot zijnrecht te komen. HD geluid klinkt fantastisch. (uiteraard afhankelijk van de bron)

Minpunten zijn er ook: Al verschillende keren hield de mediaplayer er midden in een film of concert mee op, een paar keer liep deze zelfs vast. Ook met bestanden waar mijn WD wel raad mee wist ( *mkv en *iso). Tot nu toe gebeurde dat als deze vanaf mijn NAS gestreamd werden, vanaf de externe harde schijf lukte het dan wel. Op mijn oude WD gaven deze zoals eerder gezegd geen problemen, toch wel een irritante tekortkoming!

Lastig vind ik ook de updateprocedure van de firmware. Dit moet middels een usb-stick waarbij de mediaplayer tegelijk ge-reset moet worden. Onhandig en bovendien ben je dan al je instellingen kwijt! Zelfs met mijn oude WD TV Live ging dit automatisch, ik kreeg bij een firmware-update de mogelijkheid deze automatisch te laten installeren.

De aanwezigheid van Android apps zie ik niet als een handige aanvulling, deze heb ik maar amper werkend gekregen. (maar dat kan ook mezelf liggen)

Voor muziek afspelen gebruik ik deze Eminent niet, daar gebruik ik een andere player voor. Dus over de audiokwaliteit kan ik niets zeggen.