Severin MW 7803

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Severin MW 7803 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

ROIMAISON 06-01-2016
Geschreven voor: Severin MW 7803

Ik en mijn huisgenoten houden van ovengerechten, dus we waren op zoek naar een goede oven. Omdat het toch ook wel praktisch is om een een magnetron te hebben, zijn we uiteindelijk toch bij een combi-magnetron terecht gekomen.
Mijn ervaring met combi-magnetrons is dat vaak de ovencapaciteiten wat te wensen overlaten, dus we zijn bewust op zoek gegaan naar de combi-magnetron met hele goede ovenspecificaties.
Zo zijn we ook bij de Severin MW 7803 terecht gekomen, voornamelijk omdat deze het hoogste ovenvermogen had dat we tegen zijn gekomen(2500W).
Uiteindelijk heeft ook het hoge vermogen de ovenfunctie niet kunnen redden. Bij alle gerechten moet het langer in de oven staan dan op het recept staat vermeld. We hadden het idee dat de oven de ingevoerde temperatuur gewoon niet haalt, maar een test met een thermometer liet zien dat wel zo is (we hebben het alleen voor de lagere temperaturen getest), dus we weten nog niet helemaal waar het aan ligt. Feit blijft wel dat je dus geen ovengerechten kunt maken door recepten te volgen.
Wat ik persoonlijk ook jammer vind is dat er geen grillrooster bij zit wat je in de combi-magnetron kan schuiven - zoals bij ovens, maar alleen een soort van grilletje op pootjes, deze is wat te klein voor de meeste gerechten.
De afgelopen week is het apparaat ook begonnen met een hoog zoemen, bijna zoals wanneer je een glas laat zingen. Dit is niet vreselijk, maar wel wat irritant en het lijkt erop te duiden dat de duurzaamheid ook niet super is.
Over de magnetron functie hebben we niks te klagen, maar het is jammer dat dit ondanks het hoge vermeldde vermogen niet de gehoopte combi-magnetron met een goede oven is.

GroteGrijs 21-09-2013
Geschreven voor: Severin MW 7803

Na 'n debacle met 'n Daewoo combimagnetron deze Severin maar aangeschaft en ik ben hier zeer tevreden over, de vorige oven was erg goed om alles zwart te blakeren maar dit is gewoon 'n fijn apparaat wat doet wat ie moet doen, hij ziet er fraai uit en de bediening is simpel, gewoon 'n toppertje voor 'n nette prijs!! Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.

lara67 10-03-2011
Geschreven voor: Severin MW 7803

Eerst ging het lampje stuk, dus je kan niet meer zien of je gerecht klaar is of over kookt. Het display beslaat bij de overfunctie. Nu is de magnetronfunctie ermee opgehouden. En dat binnen 2 jaar. Helaas geen garantie meer.

Harrymanagement 05-12-2009
Geschreven voor: Severin MW 7803

Deze magnetron heb ik nu ongeveer 2 maanden in bezit. Aangekocht om de volgende redenen: een ruime en vooral goede oven, niet al te duur en mooi design. Het apparaat is voorzien van verlichting dat continu blijft branden zolang het apparaat in bedrijf is, erg prettig.

Daarmee zijn ook wel meteen de pluspunten van de magnetron genoemd. Indien u een slecht geheugen heeft is deze magnetron ongeschikt, want de menustructuur bestaat uit codes, anders zult u voortdurend de handleiding erbij moeten pakken voor het zoeken van de juiste code bij het gewenste programma. Gelukkig beschik wel over een goed geheugen, maar onhandig is het wel.
De oven is in het gebruik zeer goed, mag ook wel met dit vermogen. Bovendien is hij erg snel op temperatuur, binnen 5 minuten zit je al op 220 graden, geweldig. Ook de magnetronfunctie werkt naar behoren, hoewel de vermogensinstelling in vrij grote stappen gaat en vaak het gewenste vermogen niet mogelijk is. Hier ook weer het nadeel dat je niet het vermogen op het display ziet verschijnen tijdens het instellen, maar dus een code.

Het grote minpunt vind ik de opwarmfunctie. Een gerecht rechtstreeks uit de koelkast is in de maximale opwarmstand nog altijd maar half warm. Niet echt goed dus, maar op te vangen door bijvoorbeeld handmatig voor de opwarmen met de magnetronfunctie te kiezen.

Tot slot, het apparaat knapte en kraakte de eerste paar keer iets, dat is daarna volledig verdwenen. Het geheel voelt goed en degelijk aan, de piepjes zijn erg duidelijk evenals het display. Bovenop het apparaat zit inderdaad een klein wit stickertje van 5 bij 5 cm maar vind ik niet storend.

desiree2008 06-10-2008
Geschreven voor: Severin MW 7803

Prachtige combimagnetron met veel mogelijkheden, zeker gezien de prijs!
Echter een minpunt is dat de magnetron geleverd wordt vanuit de fabriek met een knalrode driehoek gevarensticker op de bovenkant van het apparaat vlak boven het display. (het teken voor microgolven)!
Tijdens het installeren van het toestel besloot ik dat die sticker eraf moest omdat ik dat geengezicht vond op zo'n mooi apparaat. Met geen mogelijkheid was ie eraf te krijgen. Het papier liet wel los maar de lijmlaag bleef zitten, en stickerverwijderaar is niet aan te bevelen op zo'n kwetsbare mooie buitenkant! Iik heb werkelijk alles geprobeerd om het voorzichtig te verwijderen, maar heb nu dus een doffe plek omdat de lijm blijkbaar toch de laklaag aangetast heeft.
Ik heb de fabrikant om reactie gevraagd, en deze vertelde doodleuk dat ik die sticker er dan maar niet af had moeten halen, en dat het wettelijk verplicht is zo'n apparaat van zo'n sticker te voorzien!? Ja zeg ...plak hem dan lekker op de achterkant waar niemand er last van heeft!! Nee dat zag ik verkeerd...want dan zou ik weleens kunnen vergeten dat ik microgolven in huis heb gehaald!?......GGGrrrrrr...
Jammer hoor , want verder is het echt een geweldig apparaat! Maar pas dus op bij aankoop....laat door de winkelier die sticker maar verwijderen anders zit je met een beschadiging, en ze ruilen hem er niet voor om!!!

TurtleWaX 07-10-2007
Geschreven voor: Severin MW 7803

Na 12 jaar een Whirlpool (gewoon lekker met draaiknoppen, roterende antenne en vierkante bakplaat / grillrooster) gekozen voor deze Severin. De combi moest i.i.g. een goede oven hebben en dat heeft deze van maar liefst 2500 watt. Binnen 4 minuten al op 180c en de vlakgrill en magnetron zijn ruim voldoende. Bovendien heeft dit aparaat een aparte oven en grill en wordt dus niet de grill gebruikt om hete lucht op te wekken zoals vaak bij Sharp en Samsung.
Ook erg prettig is de fuctie om 3 willekeurige programma's achter elkaar te programmeren b.v. ontdooien, magnetron, hetelucht /grill . Of een andere combinatie als men de timer gebruikt. Alle fucties zijn apart en gecombineerd te gebruiken. Minpuntjes zijn er ook: geen echte ontdooiprogramma's maar ontdooien op gewicht of tijd. Dit betekent dat alles (vis / vlees / groenten) op de zelfde manier ontdooit worden. Dit is echter wel op te vangen door handmatig een lagere vermogensstand in te toetsen. De afwerking is goed al had ik liever metalen toetsen gezien en de Inox buitenzijde is vrij krasgevoelig. Deze combi had eigelijk
sleuven in de wand moeten hebben voor het plaatsen van een rooster of bakplaat zeker gezien de capaciteit v/d oven die trouwens met 30 liter behoorlijk is. Maar verder niets dan lof.
Hij voelt degelijk aan, wordt buiten niet te warm, het plateau draait met volle belading makkelijk rond en maakt verder geen vreemde geluiden. Ziet er verder chique uit met dat gespiegeld front (tenminste niet zoals een My First Play-Mobil). Kortom dit is een No-Nonsens Combi met aardig wat Combi en een Dijk v.e. oven, zeker gezien de gunstige prijs !