Rowenta Intense Pure Air Connect Luchtreiniger - PU6080

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Intense Pure Air Connect Luchtreiniger - PU6080 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tim 23-08-2020

Heerlijk zuivere lucht

Het werkt fantastisch , boven mijn verwachting . Hij maakt bijna geen geluid , in de slaapstand hoor je helemaal niets. Op een glas rode wijn reageert de sensor feilloos. Mijn ochtendhoest was ik na de eerste nacht kwijt. Ik kan weer volop diep in en uitademen zonder enige kriebel in mijn luchtpijp.
De lucht voelt schoon en zuiver aan. Hoewel ik het apparaat makkelijk "s avonds boven naar de slaapkamer mee kan nemen, overweeg ik voor het gemak toch een tweede apparaat.
Voor ouderen, ben zelf 66 jaar, is het de beste aankoop voor het leven.

Pluspunten

• nagenoeg geruisloos
  • afstandbediening
  • app
  • design
  • timer

Minpunten

• geen

Aagja 14-01-2019

In stilte wordt de lucht gezuiverd

Tijdens het uitpakken zagen we als dat dit een mooi design was, wat zeker niet zou misstaan in de huiskamer of slaapkamer.
Ik noem beide kamers, omdat we de luchtreiniger een tijd in de slaapkamer hebben gehad en een tijd in de huiskamer om te testen.
Daar (in de huiskamer) viel gelijk op, dat de kookluchtjes snel wegwaren. We hebben de keuken inde huiskamer en we hebben een best goede afzuigkap, maar ja als je iets kookt met sterke geur, wil dat nog wel eens lang blijven hangen.
Verrassend genoeg was dat vrij snel weg toen de luchtreiniger in de kamer stond.
Wat bij het verplaatsen wel opviel dat het best een zwaar apparaat is, dat geeft ook stevigheid aan maar als je hem wilt verplaatsen.....

Het geluidsniveau viel mij honderd procent mee, vrijwel geruisloos. behalve op de boost stand maar dat had ik niet anders verwacht.

De display is duidelijk en snel te begrijpen, je zou hem kunnen gebruiken zonder de handleiding te lezen.

Tot nu toe zeer tevreden over het testresultaat.

Alleen jammer dat ik de Wifi nog niet werkend heb, dit ligt meer aan mij dan aan het apparaat. Ik wacht tot mijn schoonzoon komt, het lukt hem waarschijnlijk sneller.

Of de luchtkwaliteit verbeterd is kan ik dus niet met cijfers (vanuit de app) bevestigen maar gevoelsmatig is de lucht wel beter met luchtreiniger dan zonder.

Pluspunten

• geluidsnivesu
  • eenvoudig te bedienen
  • mooi design

Minpunten

• Gewicht
  • App in gebruik nemen

thedaikatano 10-01-2019

grote verluchting

Wat een fantastische machine!
Meteen bij uitpakken al verbaasd. Goede kwaliteit, mooie machine.
Het installeren van de filters na het ontvangen van het apparaat vergt maar een paar minuten. De uitleg op de filters en de behuizing is duidelijk. Alles wijst voor zich.

Na het aanzetten gaat het apparaat direct aan de gang. De verlichting vermeld de kwaliteit van de lucht, en het zachtjes zoemen geeft aan dat de machine aan het werk is.
Na het koppelen van de App (wat iets moeilijker was) , kan je zien wat de machine doet.
Geeft de luchtkwaliteit weer. Evenals de funcites die er beschikbaar zijn.

De machine kan zijn werk stil, en zelfstandig doen. Als de kwaliteit van de lucht achteruit gaat, zal de machine zelf ingrijpen door harder te gaan werken.
De app geeft de staat van de filters weer.

Ik heb last van nachtelijke aanvallen van asthma, maar deze behoren tot zo ver tot het verleden.
Ik heb geen last meer van de stof in huis! Wat een verademing! (letterlijk)

Machine wijst zichzelf. Duidelijke knoppen. overzichtelijke handleiding.

Pluspunten

• vermogen
  • filters
  • app

Minpunten

• formaat
  • installatie app

RchlV 07-01-2019

Een stille krachtpatser

Het is een behoorlijk apparaat maar aangezien het mooi vormgegeven is is het geen straf om deze luchtreiniger in huis neer te zetten! Het filter zat binnen no-time op de juiste plek en de app was snel geïnstalleerd (de eerste poging mislukte maar daarna was het snel gefixt). Het had handig geweest als er wieltjes onder de reiniger hadden gezeten, omdat ik de luchtreiniger op verschillende plekken in het huis gebruik en het best een zwaar apparaat is, al voldoet de hendel aan de achterkant hiervoor wel. De machine heeft verschillende standen waarbij ik eigenlijk alleen de ‘boost’ en ‘dagfunctie’ hoor. De nacht en stille functie hoor je echt amper. Heel fijn, want daar ben ik heel gevoel voor. Je voelt wel een lichte luchtstroom maar hier heb ik geen last van gehad. Je voelt echt dat de lucht schoner wordt naarmate het apparaat in gebruik is. De app is behalve handig ook erg interessant met leuke extraatjes, zoals de melding met het advies om je ramen open te zetten om de ventileren, aangezien de luchtkwaliteit buiten goed is.

Pluspunten

• design
  • geluidstil
  • de app

Minpunten

• groot

koffiemuts 31-12-2018

stil en krachtig

De Rowenta Insense Pure Air Connect PU6080 werd netjes en goed verpakt afgeleverd. De filters eenmaal uitgepakt, zaten er snel in, het is allemaal heel goed aangegeven op het apparaat zelf en in de beschrijving en op de filters, dus het kan niet fout gaan.
Dat is fijn, nu weet ik ook dat later een filter verwisselen niet moeilijk is.
Het materiaal en de filters voelen stevig aan, prima kwaliteit dus.
Deze luchtreiniger mag ook gezien worden in de huiskamer, dat is bij mij een ruimte van 40m2. Ik heb deze Rowenta luchtreiniger gekocht omdat ik honden en vogels heb, die behoorlijk wat stof veroorzaken en daarbij ikzelf problemen heb met mijn longen en vaak benauwd ben.
Er zitten verschillende standen op voor dag en nacht, extra snel werkend of heel stilletjes. Deze standen zijn duidelijk aangegeven op het apparaat en ik moet zeggen... hij staat hier tot nu toe maar op één stand.
ij is fluisterstil, je hoort hem haast niet, alleen als de lucht eventjes wat sneller gereinigd moet worden, dan hoor je hem even wat harder werken. Daarna gaat hij vanzelf weer over op fluisterstil. Geweldig.
Eerlijk gezegd geeft deze Rowenta luchtreiniger me veel meer dan ik had verwacht.
Het scheelt enorm in de hoeveelheid stof en hij heeft me zeker verbaasd, ik ben blij dat ik het geprobeerd heb en raad het ook anderen aan.
Deze Rowenta PU6080 gaat dus zelf wat harder werken als dat nodig is en voor mij is dat prima. Je kan dan op het apparaat zien of er een filter vervangen moet worden, dat is bij mij nog niet voorgekomen.
Dan moet hij ook nog te bedienen zijn via een handige app op je telefoon, die ga ik nog uitproberen.
Wat ik jammer vind, is dat hij niet verrijdbaar is.
Met stofzuigen moet hij toch steeds opzij gezet worden en hij weegt wel wat.
Alles bij elkaar genomen heeft het mij in ieder geval verrast hoeveel stof hij voor me wegneemt.

Pluspunten

• je hoort hem bijna niet
  • hij werkt echt
  • mag gezien worden
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• niet verrijdbaar

Debora 29-12-2018

Grote, goed werkende luchtreiniger

Bij het open maken van de verpakking wist ik meteen, dit is een goede. Mooi design en goed afgewerkt. Duidelijke uitleg en heel veel filters, die ieder een eigen werking hebben. Met deze dagen binnen (kerst) is het fijn om je huis te verfrissen. Hij zorgt enigszins voor een frisse wind, maar dan zet je hem een stand lager. Hij hoeft ook niet constant aan. De lucht wordt heerlijk schoon, dat merk je, en ook in een korte tijd. Wij hebben een grote woonkamer (50 m2) en daarop is dit apparaat wel gemaakt. Door het koken heb je snel een lucht in huis, 5 min. en de lucht is schoon!
De app vond ik in eerste instantie wat lastig te installeren. Hij moet verbinding maken met de Wifi. Uiteindelijk wel gelukt en super handig! Nu kan ik hem op afstand bedienen met de app. Deze ziet er netjes uit en spreekt voor zich. Je kan ook een pushmelding activeren wanneer het nodig is harder te reinigen. Het apparaat geeft ook aan via de kleuren bovenop als de lucht verontreinigd is. (blauw = okay en je hebt ook nog paars en rood).
Zeker een fijn apparaat die goed zijn werk doet.

Pluspunten

• Handige app
  • Snel schone lucht
  • De kleur licht geeft de kwaliteit aan

Minpunten

• Turbo stand geeft wel geluid en wind
  • groot apparaat

pienzel 28-12-2018

reinigt zonder dat je het hoort

De Rowenta Insense Pure Air Connect PU6080 is allereerst een mooie toevoeging aan het huishouden. Het moderne, maar toch simpele design is geen steek in het oog en zal bij de meeste huishoudens mooi (in het zicht) staan. Hij is erg makkelijk in het gebruik en het plaatsen van de nano-filter is enorm makkelijk. Alles staat duidelijk aangegeven in de handleiding, maar ook op de filters zelf. Let wel op waar je hem neerzet, het snoer is namelijk vrij kort en het apparaat zelf tamelijk groot. Een stopcontact moet wel in de buurt zijn als je geen verlengkabel wilt gebruiken.
Het apparaat zelf heeft 4 verschillende standen, dag, nacht, boost en stil. Deze kan je zowel handmatig aanzetten, maar je kan ook gebruik maken van de handige app (pure air) op de telefoon om planningen toe te voegen, hiervoor moet je het apparaat met je WiFi verbinden wat erg snel en makkelijk te doen is. Op de app kan je o.a. zien hoe bruikbaar de filters nog zijn (in %) en zie je het aantal fijne deeltjes en allergenen per m3. Ook geeft de app weer wat voor samenstelling de buitenlucht heeft in je regio en hoe schadelijk deze is op de korte en/of lange termijn.
De PU6080 voert zijn werk enorm stil uit, je merkt het nog niet eens wanneer hij aan staat (tenzij hij op boost staat).
Wat ook heel fijn is, is dat hij zelf detecteert wanneer de lucht in huis minder schoon is. Op dit moment gaat het apparaat uit zichzelf naar boost modes en gaat de indicatielamp, die rondom het apparaat gemonteerd is, van kleur veranderen om aan te geven dat er iets is met de lucht.
Ik merkte wel eens dat als ik aan het koken was dat de lampjes van kleur begonnen te veranderen en een keer stond de hond er wat bij te doen en werd hij rood en begon direct alles in rap tempo te reinigen. Binnen 5 min. was alles weer oké.
Al met al is de PU6080 dus een echte aanwinst voor in huis en een aanrader voor mensen met allergiën, het enige nadeel vind ik dat de voorfilter redelijk snel achteruit gaat bij dagelijks gebruik en dat hij vrij zwaar is, een setje wielen eronder was geen overbodige luxe.

Pluspunten

• muisstil
  • mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • handige app
  • verschillende modes + auomatische detectie

Minpunten

• kort snoer
  • redelijk zwaar
  • voorfilter gaat redelijk snel achteruit

76Petraatje 27-12-2018

Mooie LED, stil, design.

Vind het een goed product, want ik kan zien hoe het werkt. De LED lampjes zijn normaal blauw, dan is de lucht schoon. Ze worden paars of zelfs rood als de lucht smerig wordt. Bijvoorbeeld bij het koken of het schonen van de kattenbak. Als de lampjes paars of rood zijn gaat de ventilator aan (hogere stand, staat standaard altijd aan). Dan hoor je hem wel. Dit is vaak kort, dan is de lucht weer schoon.
De inblaastemperatuur van de lucht voelt voor mij koud(er) aan dan de omgevingslucht. Misschien komt dit omdat de lucht snel verplaatst? Ik kan niets anders verzinnen. Vind dit niet heel erg lekker in de winter. Voelt dan als tocht.
Het apparaat is in de standaard stand erg stil. Je kunt hem nog stiller zetten in de extra stil stand.
De LED lampjes kun je uitzetten in de nachtstand.
Je kunt een timer aanzetten.
Je kunt ook wifi gebruiken en het apparaat bedienen via de app. Dit werkt, maar ik doe er weinig mee, heb al veel apps. Je krijgt iets meer informatie.

Vond wel dat in de verpakking veel plastic zat. Elke filter zat ingepakt in plastic. Dit moest je verwijderen. Weet je wel dat het product niet gebruikt is. Maar vond het niet nuttig. Het installeren was verder vlot.

Maakt leuke geluidjes bij aan en uitzetten. Design vind ik mooi.

Functioneert goed, lucht is echt schoner in huis. Kan ik aan de LED lampjes zien. Zou dit aanraden aan mensen met hooikoorts, allergie, huisstofmijt, stof.

• LED indicator
  • Wifi en app mogelijk
  • Kwaliteit is goed van de filters.

Minpunten

• Snoerlengte
  • Plastic in verpakking
  • Temperatuur lucht?

TTB010 27-12-2018

Fijn apparaat

Inmiddels heb ik de Rowenta Intense Pure Air Connect XL PU6080 nu 2 weken in huis en ben hier tot zover heel tevreden mee. Het apparaat is eenvoudig in gebruik (zowel op het apparaat zelf als via de app), wanneer het apparaat volledig uit heeft gestaan maakt hij vanzelf weer verbinding met het WiFi netwerk en is deze dus ook weer gemakkelijk terug te vinden met de app. De luchtvervuiling detector lijkt echt goed te werken, zo was ik een paar dagen geleden bezig met een spuitbus in huis waarna ik het apparaat ineens een stuk harder hoorde blazen, ook de lichtindicator op het apparaat zelf veranderde van kleur (paars, wat duidt op een matige vervuiling), in de app zie je dan dat het apparaat een vervuiling van gas heeft gedetecteerd, na een paar minuten verandert het licht weer naar blauw en zou de lucht gereinigd zijn. Ik had wel een beetje last met het voor het eerst instellen van het apparaat, het is erg belangrijk dat je de stappen m.b.t. WiFi instellen precies uitvoert zoals in de gebruiksaanwijzing staat omschreven en soms duurt het even voordat het netwerk van het apparaat zelf zichtbaar is (wat natuurlijk ook kan liggen aan de WiFi refresh instellingen op de telefoon/tablet zelf), verder heb je dit netwerk enkel in het begin nodig om telefoon en apparaat elkaar te laten herkennen hierna maken beiden gewoon contact met het thuisnetwerk.

Ben wel nog erg benieuwd hoe het apparaat in de lente en zomer gaat presteren met pollen en stuifmeel, hoop echt dat het een uitkomst zal zijn voor hooikoortsklachten!

Een verbeterpuntje wat mij betreft voor de app, wanneer je nieuwe filters wil kopen via de app zou het mooi zijn als de app je gelijk doorstuurt naar de juiste pagina, nu kom je op de hoofdsite uit en is het vervolgens nog even zoeken.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Geluidsniveau