Rowenta PU4080

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta PU4080 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Anja 28-01-2019

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Rowenta PU4080

Ik heb dit product gekozen, omdat onze dochter veel last heeft van allergische reacties en omdat we niet altijd even enthousiast zijn over de frisheid van mechanische ventilatie. De luchtreiniger is ontzettend makkelijk in gebruik te nemen en ideaal is dat hij via een app bediend kan worden. Het is wel een opvallend apparaat in de kamer, maar het functioneert ook naar behoren. Mooi design gelukkig. Wat we een nadeel vinden, is dat het koude lucht uitblaast. Op koude winterdagen valt dat op. Verder geen nadelen gevonden. We zijn er allemaal blij mee.

Pluspunten

• design
  • weinig geluid
  • makkelijk in gebruik
  • bediening via app mogelijk

Minpunten

• koude lucht uitblazen
  • groot apparaat in de kamer

Chris 18-01-2019

Klein maar zeer krachtige luchtreiniger

Geschreven voor: Rowenta PU4080

Als eerst was ik toch nog wel verbaasd dat 't apparaat erg klein was dus was best wel ff sceptisch van zijn kunnen.!
Een maal thuis uitgepakt apparaat aan gezet was ik al vrij snel verwonderd over deze zijn kunnen... wel jammer vond ik dat 't netsnoer in mijn ogen iets wat te kort is om iig dan ook op de 50cm vrije afstand te komen wat ze dus van rowenta wel adviseren voor de optimale werking te behalen.
Wifi en de app zijn erg handig maar vooralsnog ben ik de halve avond zoet geweest om eindelijk dan ook verbonden te zijn met 't apparaat
Maar eenmaal verbonden is de rowenta zeer makkelijk te bedienen zowel thuis of van huis
Voor ons is 't zeker een blijvertje.

Pluspunten

• Doet ook echt wat ie moet doen.
  • Zeer makkelijk te instaleren

Minpunten

• Te kort netsnoer
  • Gevoel van tochten

Rianne 17-01-2019

Goed werkende luchtreiniger

Geschreven voor: Rowenta PU4080

Ik heb dit product aangeschaft voor mijn vriend met allergie voor alle dieren met haar, stof etc, hooikoorts en astma. Voorheen kreeg hij snachts vaak een astma aanval. Dat is nu verleden tijd!
- Het design: het is een mooi apparaat dat erg makkelijk te verplaatsen is. Het is niet storend in de slaapkamer of woonkamer.
- De kwaliteit: het enige nadeel van het apparaat is dat de filters (er zitten er meerdere in) erg snel vol raken. Via de app kan je dit bijhouden.
- De verschillende standen: dat het apparaat verschillende standen heeft vind ik erg fijn. Wanneer ik niet thuis ben is er stand voor overdag, er is een stand voor snachts, en er is een stille stand. Aangezien ik een lichte slaper ben is het erg fijn dat het via deze stand gewoon aan kan blijven snachts.
- Het gebruiksgemak: het apparaat is erg makkelijk te gebruiken. Je krijgt er veel uitleg bij, en je kan werken via een app op je telefoon! Wanneer je telefoon met dezelfde wifi verbonden is als het apparaat, kan je alles inzien, en verstellen.

Pluspunten

• Verschillende standen
  • aan/uit te zetten via een app
  • Zorgt voor schone lucht

Minpunten

• Filters snel vol

gewoon-dave 09-01-2019

Luchtreiniger die doet wat ie moet doen

Geschreven voor: Rowenta PU4080

Op een of andere manier had ik verwacht dat het apparaat groter zou zijn maar het valt reuze mee, bij het uitpakken heb je direct de handleiding voor het plaatsen van de filters in handen en het staat ook op de binnenkant van de deksel. Het Nano filter is het meeste lastige te plaatsen maar deze hoeft dan ook het minst vervangen te worden. Het stoffilter vervuilt het snelst maar deze is eenvoudig te reinigen, vergeet niet om het status van het filter te resetten op het apparaat, na 2 keer is dit klusje ook best eenvoudig.

De app voor de bediening is snel geïnstalleerd vanuit de Playstore en als je het apparaat dicht bij een wifi accespoint zet is deze ook snel verbonden met het internet, daarna kun je hem verplaatsen zoveel je wilt als er maar wifi dekking is op de plaats waar je hem zet. Ook de bediening via de app zou vanuit elke positie in de wereld kunnen, dus als je lekker uit eten bent kun je de luchtkwaliteit thuis checken en de luchtreiniger vanuit daar bedienen. Zelf het blauwe licht is op de app aan en uit te zetten. (bij ons staat ie gewoon altijd uit)

Je merkt echt dat de luchtkwaliteit verbeterd in huis, ik sleep hem overigens van kamer naar kamer om het beste resultaat te halen voor de hele woning, op de slaapkamers is het echt een toppertje. Het is fijn dat het apparaat aangeeft wanneer de buitenluchtkwaliteit goed genoeg is om te luchten met ramen en deuren.
De luchtjes van koken of bakken verdwijnen ook sneller dan normaal als de Rowenta Pure Air aanstaat.

De positionering van de luchtreiniger kan een dingetje zijn, hij moet overal minimaal 50 cm vanaf staan en dat is soms een uitdaging. Het is overigens niet zo dat ie niks doet als ie ergens dichterbij staat maar de optimale werking is het wel beter. Een langer netsnoer zou hierbij handig zijn, dit is uiteraard ook te regelen met een verlengsnoer.

Pluspunten

• Stil, zelfs goed op de slaapkamer te gebruiken
  • Zeer makkelijke bediening
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• gevoel van tocht
  • positionering in de ruimte

Alex Spinelli 03-01-2019

Top apparaat schone lucht geen stof en allergie stofjes etc

Rowenta Luchtreiniger Intense Pure Air Connect PU4080

Na ontvangst gelijk uitgepakt en was erg handig in gebruikt te nemen, de snelle gebruiksaanwijzing zorgde ervoor dat ik snel de filters kon uitpakken en installeren. Let op een filter niet met je handen aanraken, is het nano filter en ook de verpakking bevat een stof welke je niet moet aanraken.
Maar verder alles zo start klaar denk in nog geen 5 minuten.
Toen aangezet, maar ook de app geïnstalleerd. Het paren van de Wifi gaat eenvoudig maar doe dat eerst dicht in de buurt van je WiFi punt, ik deed het in de slaapkamer, dat lukte niet, direct opgepakt en in de huiskamer naast mijn Wifi accesspoint gezet en whala, direct verbonden.
Toen de Pure Air weer op mijn slaapkamer gezet. Geweldig handig te bedienen. Eerst de unit een op boost gezet en mijn slaapkamer afgesloten en na 5 uur ben ik er in gaan slapen met de en na zachtste staan. Lampje van apparaat uitgezet, wil graag donker slapen en toen mijn slaapkamer deur gesloten.
Je moet weten heb erg veel last van stof in mijn neus. En altijd schoonmaken na het slapen, snurk daarom ook regelmatig. Korstjes in de neus en verstopt, goed natuurlijk dat mijn neus het filtert maar minder met slapen.
Nu echt drie weken heerlijke nachten geslapen en bijna geen stof en korstjes in mijn neus.
Ik slaap veel rustiger en ben minder vaak wakker en ben uit geruster.
Ik ga hem zeker aanschaffen want had ik eerder moeten doen.
Top apparaat geeft het een 8,5 !

Alex Spinelli

Pluspunten

• Mooi Design en compact
  • Snel in gebruik
  • heerlijk schone lucht in mijn slaapkamer
  • Werkt prima

Minpunten

• instellen Wifi maar werkt daarna goed

EtienneE 16-05-2020

Hallo Alex, je hebt de Rowenta nu meer dan een jaar in gebruik. Kan je een update geven?

Gr,
Etienne

Annemarieke 02-01-2019

Werkt snel, voelbaar verschil

Geschreven voor: Rowenta PU4080

Mijn vriend en ik hebben twee honden. We hebben beide een gevoelige huid en mijn vriend heeft last van huisstofmijt allergie. Als gevolg hiervan heeft hij last van eczeem in stoffige omgevingen. Doordat we huisdieren hebben ontstaat er gemakkelijk stof in onze woning. Niks hielp tegen de klachten en ze worden in de winter erger. Nu we de Rowenta luchtreiniger hebben merken we pas verschil. De verschillende standen zijn erg handig. Zo kun je kiezen voor een boost waarbij de lucht snel gereinigd wordt (handig als je aan het koken bent) of de nachtstand die je gewoon niet hoort! Ideaal tijdens het slapen. Mijn vriend heeft bijna geen huidklachten in de vorm van eczeem meer. Op de app van de luchtreiniger kun je zien hoe schoon de lucht in huis is. Deze is stukken beter dan hij was. Fijn om dit in de gaten te kunnen houden. Waar je wel goed aan moet denken is dat je de luchtreiniger zelf uit moet zetten. Wij zijn hem weleens vergeten en dan blijft hij gewoon aan staan. Wanneer hij uit is meet hij de lucht nog wel en krijg je een signaal op je telefoon met het advies om hem aan te zetten. Al met al een super fijn product die echt merkbare verbetering oplevert! Let er wel op dat hij midden in de ruimte moet staan, Dit is in verband met het snoer niet altijd handig.

Pluspunten

• Merkbaar resultaat
  • Maakt weinig geluid
  • Handige app

Minpunten

• Heeft geen timer
  • Moet midden in de ruimte staan en heeft een snoer