Philips AC3256

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC3256 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

N.J. in 't Hout 03-12-2018

Werking luchtreiniger boven verwachting en mooi design

Geschreven voor: Philips AC3256

Ca. 15 jaar hebben wij, naar tevredenheid, gebruikt gemaakt van de Philips Clean Airysteem HR4340/A, echter ook dit apparaat komt aan het einde van zijn levensduur en was ook niet meer te leveren! Via de website zijn we gaan zoeken naar een nieuwe luchtreiniger en kwam de Philips luchtreiniger AC3256/10 in beeld, na het lezen van positieve reviews tot aankoop overgegaan. Na een aantal dagen in werking overtreft hij onze verwachtingen!

Pluspunten

• Zeer goede werking
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• prijzige filters

michael meulendijks 29-01-2018

miskoop philips ac3256 luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC3256

de aankoop van deze luchtreiniger is met 1 woord te omschrijven:MISKOOP,vaak storingen,apparaat rammelt,resoneert,motor is niet in balans(apparaat schud hevig bij bij bepaalde toerentallen,maakt teveel herrie,volgorde van filters klopt niet heb 2e luchtreiniger erbij gekocht,namelijk winix u450,veel betere kwaliteit echt een afrader de philips ga hem proberen te verkopen als dit niet lukt dan gaat hij naar de millieustraat in de vuilnisbak,ik raad af dit apparaat aan te schaffen daar krijg je spijt van

Pluspunten

• UITERLIJK

Minpunten

• rammelende bijgeluiden,sensor slechte kwaliteit
  • volgorde filters klopt niet,designfout,storingen
  • onverklaarbare storingen

mieke 02-01-2017

Stille luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC3256

Ik heb van Philips deze luchtreiniger gekregen om te testen. Ik gebruik hem in het hooikoortsseizoen in de slaapkamer. Ik zet hem altijd op de nachtsetting en dat werkt goed. Het apparaat is stil, en ik merk echt dat ik minder last heb van hooikoorts.

Pluspunten

• haalt pollen uit de lucht
  • mooi design

Minpunten

• groot apparaat
  • alleen luchtfilter, geen luchtbevochtiger

caroolvk 19-05-2016

Vermindert duidelijk luchtwegklachten

Geschreven voor: Philips AC3256

Ik heb het product van Philips gekregen om dit te testen. Ik heb het product geinstalleerd in een hoek van de huiskamer, omdat daar altijd het raam openstaat. In de buurt staan veel bloeiende bomen, er zijn veel grasvelden, en ik heb een tuin met veel bloemen. Ik gebruik verschillende standen, meestal stand 4 en de AL stand. Ik heb het product van Philips gekregen om dit te testen. Ik heb het product geinstalleerd in een hoek van de huiskamer, omdat daar altijd het raam openstaat. In de buurt staan veel bloeiende bomen, er zijn veel grasvelden, en ik heb een tuin met veel bloemen. Ik gebruik verschillende standen, meestal stand 4 en de AL stand.

Marcel 17-05-2016

Philips AC3256/10

Geschreven voor: Philips AC3256

Deze luchtreiniger is mij door Philips ter beschikking gesteld om te testen. Na levering was de installatie een zeer eenvoudige klus. Mede door de duidelijke beschrijving en de eenvoud van deze luchtreiniger was dat zo gebeurd. Als eerste de luchtreiniger in de woonkamer geplaatst, door het duidelijke systeem met de led-verlichting was me al snel duidelijk dat de lucht hier al schoon genoeg was. De dag erna de luchtreiniger op de slaapkamer geplaatst. Ik heb zelf snel last van hooikoorts en pollen en wordt 's ochtends ook vaak wakker met een verstopte neus en 'vol' hoofd. Dit was na een nacht al minder en bleef ook zo. Tenslotte de luchtreiniger ook bij onze 16 maanden oude dochter op de kamer geplaatst en ook hier merk je duidelijk verschil. Meestal na twee dagen crèche weer flink verkouden, ook dat was vanaf dat moment minder. De luchtreiniger staat nu dus ook voortdurend op haar kamer, op de automatische stand en zonder de verlichting aan. Ze slaapt prinsheerlijk.

Kortom een prima luchtreiniger die waarmaakt wat er beloofd wordt. Een aanraderwat mij betreft.

Wendy 16-05-2016

Ik raad deze luchtreiniger zeker aan!

Geschreven voor: Philips AC3256

Ik gebruik de luchtreiniger sinds een week en ik ben er erg tevreden over. Ik heb veel last van hooikoorts en zeker met het weer van deze week is dit apparaat een uitkomst. Overdag heb ik de luchtreiniger in de woonkamer staan en ’s avonds zet ik hem op mijn slaapkamer. Deze week zaten er behoorlijk veel pollen in de lucht en ik merk echt verschil. Vooral in de ochtenden heb ik veel minder last van niesbuien en geïrriteerde ogen. Ik heb het apparaat meestal op AL staan, dit is een allergeenmodus. Het apparaat geeft door middel van kleuren duidelijk aan hoe ‘vervuild’ de lucht is. Het apparaat is vrijwel geluidloos, behalve wanneer de lucht vervuild is. Dan gaat het harder werken en dat is wel hoorbaar, maar absoluut niet hinderlijk. Ook ’s nachts niet. Het valt mij ook op dat wanneer je gedoucht hebt het apparaat direct harder aan de slag gaat om de lucht te verschonen. Hierdoor zie je dat het apparaat direct reageert als de lucht verandert. Daarnaast vind ik het fijne bijkomstigheid dat de lucht ook koeler is, zeker met de temperaturen van de afgelopen week.

Het design vind ik mooi. Strak vormgegeven en de kleurenring geeft een leuk effect aan het apparaat. Een kleiner formaat was praktischer geweest. Het is best een gedoe om het elke keer te verplaatsen, daarnaast neemt het ook best veel ruimte in beslag.

Kortom ik ben erg tevreden over deze luchtreiniger. Ik mag hem van Philips uitproberen en daar ben ik erg blij mee. Ik raad het product zeker aan! Het is een investering, maar die is het waard!

Bourgondier82 13-05-2016

Zeer positief door deze Philips luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC3256

Inmiddels heb ik de AC3256/10 luchtreiniger ruim anderhalve week in gebruik in mijn appartement, nadat ik door Philips ben uitgekozen om dit product te testen. Deze luchtreiniger is derhalve door Philips aan mij ter beschikking is gesteld. Aangezien ik een allergie heb voor bepaalde stofdeeltjes en ik in mijn appartement regelmatig deze deeltjes zie "vliegen" in het licht, wilde ik wel eens zelf ervaren of zo'n luchtreiniger hier enig positieve impact op zou hebben. De luchtreiniger staat in mijn open woonkamer met aaneengesloten eethoek en keuken (zo'n 60 m2).

Één van de eerste positieve ervaringen die ik met deze luchtreiniger had, was de installatie ervan. Aangezien dit geen doorsnee huishoudelijk apparaat is en ik nooit eerder een luchtreiniger in huis heb gehad, is het installatieboekje dat Philips standaard mee levert bij dit product zeer goed te begrijpen en zijn de stappen makkelijk te volgen. Zelfs het aanbrengen van de twee filters in de luchtreiniger is erg eenvoudig, waardoor ik nu al geen enkele vrees heb dat wanneer ik één van deze twee filters moet vervangen dit verkeerd zal gaan.

Na de eenvoudige installatie, volgt het gebruik zich ook zeer gemakkelijk door het functionele display dat bovenop de luchtreiniger zit. Je kunt kiezen uit meerdere snelheidsstanden (1 t/m 5) of kiezen voor twee automatische standen A en AL, waarbij de AL optie een specifieke filteroptie inschakelt tegen allergenen. Voor de test heb ik alle standen meerdere keren ingeschakeld, maar inmiddels heb ik vrijwel elke dag één van de twee automatische standen aan staan. Tot en met stand 3 merk je nauwelijks iets van de luchtreiniger, zowel het geluid als de luchtstroom die uit het apparaat komt, zijn voor mij totaal niet storend. Vanaf stand 4 gaat het geluidsniveau omhoog en bij stand 5 blaast de luchtreiniger behoorlijk wat ook duidelijk hoorbaar is. Echter wat ik inmiddels wel gemerkt heb, is dat deze twee standen nauwelijks gebruikt hoeven te worden voor een normale luchtreinigingsbehandeling in mijn appartement (note: mijn leefomgeving waar deze luchtreiniger wordt gebruikt is ongeveer 60 m2). Aangezien ik de stand dus nu altijd op automatisch heb staan, ben ik er namelijk achter dat de luchtreiniger slechts sporadisch dit hoge niveau nodig heeft en indien dit al het geval is (bij hoge PM 2.5 waarden) dat dit ook slechts zeer kort duurt. Daarbij vind ik tevens het geluidsniveau op stand 4 en 5 ook niet dermate storend dat ik bijvoorbeeld wordt afgeleid bij het kijken van tv of luisteren van radio of het voeren van een gesprek.
Kortom op de hogere standen is sprake van een zekere overlast door geluid en de luchtstroom, echter zijn deze standen in de praktijk nauwelijks noodzakelijk voor gebruik en stoort het mij persoonlijk niet bij de dagelijkse bezigheden in huis.

Ten slotte, wil ik nog meegeven dat ik het design van deze luchtreiniger erg mooi vind. Had verwacht dat ik zo'n groot apparaat het liefste zou willen weg stoppen in een hoekje van mijn appartement, echter mis staat het design van deze luchtreiniger zeker niet in een normale woonkamer setting.

Conclusie:

Na een eerste tien dagen van testen, ben ik zeer positief verrast door deze luchtreiniger. Eerder in deze review verwees ik al naar de stofdeeltjes die ik voorheen zag rondvliegen in het zonlicht. Voor zover ik zelf heb kunnen constateren na deze gebruikersperiode is dit aanmerkelijk afgenomen. Naast het mooie design, het functionele gebruikersdisplay en de zeer beperkte overlast door het geluid, kan ik niet anders dan oordelen dat deze Philips luchtreiniger niet alleen doet wat Philips beloofd, maar voor mij persoonlijk een prettigere leefomgeving creëert.

Ik zou dit product dan ook aan iedereen aanbevelen!

Rob 13-05-2016

Zeer geschikte luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC3256

Ik ben een man van 36 en heb last van diverse allergieën (hooikoorts, pollen, stof etc.) en heb baat bij schone lucht. Ik heb de luchtreiniger inmiddels een week in huis en merkte gelijk vanaf dag 1 al positief verschil. Het apparaat heeft
diverse standen waaronder een AL stand voor Allergenen. Daarnaast ook een automatische stand.
Onze huiskamer is groter dan het aantal m3 die het apparaat zou aankunnen, maar daar merk je niets van. Ik merk duidelijk verschil; ik nies veel minder en heb enorm minder last van m'n Astma.
Het kinderslot is erg prettig en de geluidshinder is verwaarloosbaar.
Ben zeer onder de indruk en adviseer dit graag aan anderen.

Thérèse 11-05-2016

mooie goedwerkende luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC3256

ik heb deze zeer mooie luchtreinger mogen ontvangen van Philips om uit te proberen en een review hierover te geven.
mijn longen zijn zeer slecht en heb ook hooikoorts maar het is voor iedereen is het natuurlijk belangrijk dat je schoon lucht heb in huis.
je heb verschillende standen:
ventilatorsnelheden zijn 1,2,3,4 en 5
A van automatisch
AL van allergeenmodes
Slaapmodes
Handmatig
Wat kan je er nog meer mee:
timer instellen
kinderslot instellen
aan en uit zetten van licht op display en het oog
Mooi uitziend apparaat die ook nog goed werkt, wel erg groot, en voor mij had hij lichter mogen zijn, mis een afstandsbediening, en over de prijs, die is wel hoog, maar mijn ervaring met dit soort luchtreinigers is niet heel erg positief, dus beter maar een investering doen voor dit apparaat want hij werkt :)