Philips AC3256 - Reviews

Kleuren
wit
Geschikte ruimte
76 m³

Beoordeling op basis van 16 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

caroolvk 19-05-2016 Product paar weken in bezit

Vermindert duidelijk luchtwegklachten

Ik heb het product van Philips gekregen om dit te testen. Ik heb het product geinstalleerd in een hoek van de huiskamer, omdat daar altijd het raam openstaat. In de buurt staan veel bloeiende bomen, er zijn veel grasvelden, en ik heb een tuin met veel bloemen. Ik gebruik verschillende standen, meestal stand 4 en de AL stand. Ik heb het product van Philips gekregen om dit te testen. Ik heb het product geinstalleerd in een hoek van de huiskamer, omdat daar altijd het raam openstaat. In de buurt staan veel bloeiende bomen, er zijn veel grasvelden, en ik heb een tuin met veel bloemen. Ik gebruik verschillende standen, meestal stand 4 en de AL stand.

MarkNL 13-05-2016 Product paar dagen in bezit

Maakt zijn belofte waar!

Philips heeft mij in de gelegenheid gesteld om het product te testen. Ik ben Philips hier erg dankbaar voor! Het product maakt namelijk waar wat het beloofd. De luchtreiniger is voorzien van een auto-allergeen functie. Deze stand reinigt virussen, allergenen en bacteriën uit de lucht. Door de astma ben ik erg gevoelig in mijn longen. Deze functie geeft me een erg aangenaam gevoel.

De kleurringen zijn erg duidelijk aanwezig. Deze zijn ook aan/ uit te zetten. Zeker het 's nachts erg prettig. Hij staat de hele nacht aan op de slaapkamer met als resultaat dat ik de ochtend er na wakker word zonder verstopte neus en stukken minder benauwd!

Hoewel je niet direct door hebt dat de luchtreiniger zijn werk doet; je 'ruikt' of 'proeft' niks, ben ik doordat ik het 's ochtends anders wakker word zeer zeker overtuigd. Hij doet echt wat het beloofd.

Enige minpuntjes vind ik het ontbreken van een afstandbediening en de luidruchtigheid van de maximale stand. Hoewel ik de maximale stand enkel gebruikt heb om het apparaat te testen, is de luchtreiniger enkel overgesprongen op stand 5 toen mensen in mijn woning het roken waren. De luchtreiniger staat de hele dag op stand auto-allergeen (zelfs 's nachts) en hier heb je totaal geen last van!

mieke 02-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Stille luchtreiniger

Ik heb van Philips deze luchtreiniger gekregen om te testen. Ik gebruik hem in het hooikoortsseizoen in de slaapkamer. Ik zet hem altijd op de nachtsetting en dat werkt goed. Het apparaat is stil, en ik merk echt dat ik minder last heb van hooikoorts.

Pluspunten

• haalt pollen uit de lucht
  • mooi design

Minpunten

• groot apparaat
  • alleen luchtfilter, geen luchtbevochtiger

mk765 30-12-2016

minder pollen in de lucht

Ik heb dit product van Philips mogen testen en ben er erg tevreden over. Ik gebruik h\de luchtzuiveraar voor de hooikoorts en ik merk duidelijk verschil met als ik het niet gebruik. Ik vind het zelf het fijnst om deze 's nachts te gebruiken of als ik een hele dag thuis ben en verwacht veel in dezelfde kamer te zijn. Het is namelijk niet makkelijk om het apparaat steeds te verplaatsen. Maar het is erg fijn om 's ochtends wakker te worden met minder klachten!
De bediening is makkelijk, maar het is wel jammer dat het filter regelmatig schoongemaakt moet worden en dat er dan een lampje aan gaat (ook in de nachtsetting).

mwe2016 10-06-2016

Onvoldoende zuivering als het gaat om de pollen.

Duurzaamheid: Binnen 10 dagen gaf de luchtzuiveraar een FO foutmelding. Conform de gebruiksaanwijzing de instructies gevolgd, die het probleem niet verholpen hebben. De functie AL t.b.v. de allergie is hierdoor niet meer te gebruiken.

Effect: De luchtzuiveraar is aangeschaft t.b.v. de hooikoorts. Wij hebben geen significant verschil gemerkt door de luchtzuiveraar.

Bourgondier82 17-05-2016

Efficiente luchtreiniger met mooi design!

Twee weken geleden ben ik door Philips uitgekozen om de AC3256/10 luchtreiniger te testen en inmiddels gebruik ik deze luchtreiniger nu ruim anderhalve week in mijn appartement. Tot voor kort had ik in mijn appartement regelmatig last van "rondvliegende" stofdeeltjes (die in het zonlicht waarneembaar zijn), waarvoor ik helaas een allergie heb, waardoor ik graag wilde ontdekken of deze luchtreiniger hier enig effect op zou hebben.

Om te starten is de gebruikershandleiding die bij de luchtreiniger wordt meegeleverd erg duidelijk en dit maakt het in gebruik nemen van de luchtreiniger heel eenvoudig. Zelfs het aanbrengen van de twee filters die zijn meegeleverd (en daarmee mijns inziens straks ook het vervangen van deze filters) is erg eenvoudig en staat heel duidelijk beschreven in deze gebruikershandleiding. De installatie was derhalve ook snel gepiept.

De luchtreiniger werkt verder intuïtief via een functioneel display bovenop het apparaat. Je bepaalt zelf of je een specifieke stand inschakelt (1 t/m 5) of dat je kiest voor één van de twee automatische standen A of AL (waarbij AL een speciale functie tegen allergenen en virussen is). Voor de test heb ik inmiddels alle standen meerdere keren uitgeprobeerd, maar in de praktijk staat de luchtreiniger altijd op één van de twee automatische standen.

Je hoort de luchtreiniger nauwelijks (t/m stand 3), enkel in de standen 4 en 5 wordt de luchtreiniger duidelijker hoorbaar en komt er een hardere luchtstroom achteruit de luchtreiniger. In deze hogere standen kan het geluid als meer storend worden ervaren, al heb ik er persoonlijk nauwelijks last van gehad bij het kijken van tv of luisteren naar radio. Daarnaast heb ik inmiddels gemerkt dat deze standen ook nauwelijks worden gebruikt als je het apparaat op de automatische stand ingeschakeld hebt staan. Hetgeen in mijn leefomgeving van ongeveer 60 m2 binnen mijn appartement toereikend is, waardoor er eigenlijk geen sprake is van "overlast".

Conclusie:

Nu ik de luchtreiniger ruim anderhalve week in gebruik heb, kan ik dit product dan ook aan iedereen aanbevelen.
De zichtbare stofdeeltjes die ik voorheen zag rondvliegen in het zonlicht, heb ik inmiddels niet meer waargenomen. Daarnaast heeft de luchtreiniger een mooi en strak design, een functioneel gebruikersdisplay en heb ik vrijwel geen "overlast" door het geluid dat uit het apparaat komt.

Andere reviewers verwijzen naar een afstandbediening die ze missen. Ik ga hier gedeeltelijk in mee dat het een leuke extra kan zijn voor extra gebruikersgemak, maar het kost ook weinig tijd/moeite om van instelling te veranderen via het display.

Marcel 17-05-2016 Product paar weken in bezit

Philips AC3256/10

Deze luchtreiniger is mij door Philips ter beschikking gesteld om te testen. Na levering was de installatie een zeer eenvoudige klus. Mede door de duidelijke beschrijving en de eenvoud van deze luchtreiniger was dat zo gebeurd. Als eerste de luchtreiniger in de woonkamer geplaatst, door het duidelijke systeem met de led-verlichting was me al snel duidelijk dat de lucht hier al schoon genoeg was. De dag erna de luchtreiniger op de slaapkamer geplaatst. Ik heb zelf snel last van hooikoorts en pollen en wordt 's ochtends ook vaak wakker met een verstopte neus en 'vol' hoofd. Dit was na een nacht al minder en bleef ook zo. Tenslotte de luchtreiniger ook bij onze 16 maanden oude dochter op de kamer geplaatst en ook hier merk je duidelijk verschil. Meestal na twee dagen crèche weer flink verkouden, ook dat was vanaf dat moment minder. De luchtreiniger staat nu dus ook voortdurend op haar kamer, op de automatische stand en zonder de verlichting aan. Ze slaapt prinsheerlijk.

Kortom een prima luchtreiniger die waarmaakt wat er beloofd wordt. Een aanraderwat mij betreft.

Wendy19785 16-05-2016

Zeer tevreden over deze luchtreiniger!

Ik gebruik de luchtreiniger sinds een week en ik ben er erg tevreden over. Ik heb veel last van hooikoorts en zeker met het weer van deze week is dit apparaat een uitkomst. Deze week zaten er behoorlijk veel pollen in de lucht en ik merk echt verschil.

Het product is gemakkelijk in gebruik. Het heeft een standaard automatische stand met daarnaast een allergenen stand. Deze laatste stand gebruik ik het meeste. Daarnaast heb je ventilatorsnelheden van 1,2,3,4 en 5. Het apparaat geeft door middel van kleuren duidelijk aan hoe ‘vervuild’ de lucht is.

Overdag heb ik de luchtreiniger in de woonkamer staan en ’s avonds zet ik hem op mijn slaapkamer. Vooral in de ochtenden heb ik veel minder last van niesbuien en geïrriteerde ogen.

Het design vind ik mooi. Strak vormgegeven en de kleurenring geeft een leuk effect aan het apparaat. Een kleiner formaat was praktischer geweest. Het is best een gedoe om het elke keer te verplaatsen, daarnaast neemt het ook best veel ruimte in beslag.

Kortom ik ben erg tevreden over deze luchtreiniger. Ik mag hem van Philips uitproberen en daar ben ik erg blij mee. Ik raad het product zeker aan! Het is een investering, maar die is het waard!

Wendy 16-05-2016 Product paar dagen in bezit

Ik raad deze luchtreiniger zeker aan!

Ik gebruik de luchtreiniger sinds een week en ik ben er erg tevreden over. Ik heb veel last van hooikoorts en zeker met het weer van deze week is dit apparaat een uitkomst. Overdag heb ik de luchtreiniger in de woonkamer staan en ’s avonds zet ik hem op mijn slaapkamer. Deze week zaten er behoorlijk veel pollen in de lucht en ik merk echt verschil. Vooral in de ochtenden heb ik veel minder last van niesbuien en geïrriteerde ogen. Ik heb het apparaat meestal op AL staan, dit is een allergeenmodus. Het apparaat geeft door middel van kleuren duidelijk aan hoe ‘vervuild’ de lucht is. Het apparaat is vrijwel geluidloos, behalve wanneer de lucht vervuild is. Dan gaat het harder werken en dat is wel hoorbaar, maar absoluut niet hinderlijk. Ook ’s nachts niet. Het valt mij ook op dat wanneer je gedoucht hebt het apparaat direct harder aan de slag gaat om de lucht te verschonen. Hierdoor zie je dat het apparaat direct reageert als de lucht verandert. Daarnaast vind ik het fijne bijkomstigheid dat de lucht ook koeler is, zeker met de temperaturen van de afgelopen week.

Bourgondier82 13-05-2016 Product paar weken in bezit

Zeer positief door deze Philips luchtreiniger

Inmiddels heb ik de AC3256/10 luchtreiniger ruim anderhalve week in gebruik in mijn appartement, nadat ik door Philips ben uitgekozen om dit product te testen. Deze luchtreiniger is derhalve door Philips aan mij ter beschikking is gesteld. Aangezien ik een allergie heb voor bepaalde stofdeeltjes en ik in mijn appartement regelmatig deze deeltjes zie "vliegen" in het licht, wilde ik wel eens zelf ervaren of zo'n luchtreiniger hier enig positieve impact op zou hebben. De luchtreiniger staat in mijn open woonkamer met aaneengesloten eethoek en keuken (zo'n 60 m2).

Één van de eerste positieve ervaringen die ik met deze luchtreiniger had, was de installatie ervan. Aangezien dit geen doorsnee huishoudelijk apparaat is en ik nooit eerder een luchtreiniger in huis heb gehad, is het installatieboekje dat Philips standaard mee levert bij dit product zeer goed te begrijpen en zijn de stappen makkelijk te volgen. Zelfs het aanbrengen van de twee filters in de luchtreiniger is erg eenvoudig, waardoor ik nu al geen enkele vrees heb dat wanneer ik één van deze twee filters moet vervangen dit verkeerd zal gaan.

Na de eenvoudige installatie, volgt het gebruik zich ook zeer gemakkelijk door het functionele display dat bovenop de luchtreiniger zit. Je kunt kiezen uit meerdere snelheidsstanden (1 t/m 5) of kiezen voor twee automatische standen A en AL, waarbij de AL optie een specifieke filteroptie inschakelt tegen allergenen. Voor de test heb ik alle standen meerdere keren ingeschakeld, maar inmiddels heb ik vrijwel elke dag één van de twee automatische standen aan staan. Tot en met stand 3 merk je nauwelijks iets van de luchtreiniger, zowel het geluid als de luchtstroom die uit het apparaat komt, zijn voor mij totaal niet storend. Vanaf stand 4 gaat het geluidsniveau omhoog en bij stand 5 blaast de luchtreiniger behoorlijk wat ook duidelijk hoorbaar is. Echter wat ik inmiddels wel gemerkt heb, is dat deze twee standen nauwelijks gebruikt hoeven te worden voor een normale luchtreinigingsbehandeling in mijn appartement (note: mijn leefomgeving waar deze luchtreiniger wordt gebruikt is ongeveer 60 m2). Aangezien ik de stand dus nu altijd op automatisch heb staan, ben ik er namelijk achter dat de luchtreiniger slechts sporadisch dit hoge niveau nodig heeft en indien dit al het geval is (bij hoge PM 2.5 waarden) dat dit ook slechts zeer kort duurt. Daarbij vind ik tevens het geluidsniveau op stand 4 en 5 ook niet dermate storend dat ik bijvoorbeeld wordt afgeleid bij het kijken van tv of luisteren van radio of het voeren van een gesprek.
Kortom op de hogere standen is sprake van een zekere overlast door geluid en de luchtstroom, echter zijn deze standen in de praktijk nauwelijks noodzakelijk voor gebruik en stoort het mij persoonlijk niet bij de dagelijkse bezigheden in huis.

Ten slotte, wil ik nog meegeven dat ik het design van deze luchtreiniger erg mooi vind. Had verwacht dat ik zo'n groot apparaat het liefste zou willen weg stoppen in een hoekje van mijn appartement, echter mis staat het design van deze luchtreiniger zeker niet in een normale woonkamer setting.

Conclusie:

Na een eerste tien dagen van testen, ben ik zeer positief verrast door deze luchtreiniger. Eerder in deze review verwees ik al naar de stofdeeltjes die ik voorheen zag rondvliegen in het zonlicht. Voor zover ik zelf heb kunnen constateren na deze gebruikersperiode is dit aanmerkelijk afgenomen. Naast het mooie design, het functionele gebruikersdisplay en de zeer beperkte overlast door het geluid, kan ik niet anders dan oordelen dat deze Philips luchtreiniger niet alleen doet wat Philips beloofd, maar voor mij persoonlijk een prettigere leefomgeving creëert.

Ik zou dit product dan ook aan iedereen aanbevelen!

Rob 13-05-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer geschikte luchtreiniger

Ik ben een man van 36 en heb last van diverse allergieën (hooikoorts, pollen, stof etc.) en heb baat bij schone lucht. Ik heb de luchtreiniger inmiddels een week in huis en merkte gelijk vanaf dag 1 al positief verschil. Het apparaat heeft
diverse standen waaronder een AL stand voor Allergenen. Daarnaast ook een automatische stand.
Onze huiskamer is groter dan het aantal m3 die het apparaat zou aankunnen, maar daar merk je niets van. Ik merk duidelijk verschil; ik nies veel minder en heb enorm minder last van m'n Astma.
Het kinderslot is erg prettig en de geluidshinder is verwaarloosbaar.
Ben zeer onder de indruk en adviseer dit graag aan anderen.

robh1305 12-05-2016

Zeer goede luchtreiniger

Ik heb deze luchtreiniger inmiddels een weekje in gebruik en merkte gelijk vanaf dag 1 verbetering van de luchtkwaliteit. Omdat ik zeer allergisch ben voor o.a. gras, pollen e.d. nies ik veel. Daarbij komt m'n Astma maar tijdens het gebruik van de reiniger zijn alle klachten behoorlijk verminderd!
Het apparaat aanzetten en op de speciale Allergenen stand zetten was al afdoende. Ook heb je een standaard automatische stand en een handmatige stand. Het uitpakken en gebruiksklaar maken van het apparaat ging vrij snel en ik vind hem zeer prettig in gebruik. Ook het Kinderslot is zeer fijn vooral met kleine kinderen. We hebben hem gebruikt in een grotere woonkamer dan dat de specificaties aangeven maar zelfs dan merken we goed dat hij z'n best doet. In de slaapkamer hoor je hem gewoon niet eens! Zeer tevreden en erg onder de indruk. Alleen de handleiding mag wel uitgebreider, daarnaast is de prijs wel aan de hoge kant. Zou hem toch zeker aanbevelen aan anderen.

MarkNL 12-05-2016

Erg tevreden!

Philips heeft mij geselecteerd en verzocht het product te testen.

Ik heb de luchtreiniger nu ruim een week in gebruik. Overdag staat hij in de woonkamer, 's nachts gaat hij mee de slaapkamer op. Wat mij erg positief stelt is dat ik voor het gebruik van de luchtreiniger het 's ochtends wakker werd met een verstopte neus. Nu ik de luchtreiniger een week 's nachts op de slaapkamer heb staan, heb ik het 's ochtends geen verstopte neus meer. Ik reageer minder heftig op de 'verontreiniging' van de slaapkamer. Hij is enorm stil, zelfs in 'auto-modus'.

Afgelopen weekend hebben wij visite gehad en normaal gesproken mag bij ons binnen niet gerookt worden. Ik heb astma en ben erg allergisch. Met enige huivering heb ik het toegelaten dat men binnen rook, tegelijkertijd de luchtreiniger aangezet. De machine sprong direct op rood! Wat een vervuiling. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de lucht binnen een kwartier weer naar normale waarde zakte. Enorm effectief.

Wat betreft de bediening moest ik bij het eerste gebruik toch wel even de handleiding lezen. Na enkele minuten had ik al snel door hoe het apparaat functioneert. Alleen jammer dat er geen afstandsbediening bij zit.

Thérèse 11-05-2016 Product paar dagen in bezit

mooie goedwerkende luchtreiniger

ik heb deze zeer mooie luchtreinger mogen ontvangen van Philips om uit te proberen en een review hierover te geven.
mijn longen zijn zeer slecht en heb ook hooikoorts maar het is voor iedereen is het natuurlijk belangrijk dat je schoon lucht heb in huis.
je heb verschillende standen:
Wat kan je er nog meer mee:
timer instellen
kinderslot instellen
aan en uit zetten van licht op display en het oog
Mooi uitziend apparaat die ook nog goed werkt, wel erg groot, en voor mij had hij lichter mogen zijn, mis een afstandsbediening, en over de prijs, die is wel hoog, maar mijn ervaring met dit soort luchtreinigers is niet heel erg positief, dus beter maar een investering doen voor dit apparaat want hij werkt :)

Therese 11-05-2016

mooi uitziend apparaat die ook nog goed werkt, wel groot, en

Ik heb deze zeer mooie luchtreiniger mogen ontvangen van Philips om uit te proberen en een review hierover te geven.
Ik gebruik hem nu vanaf zaterdag.
Mijn interesse was gewekt omdat mijn longen zeer slecht zijn en ook nog eens hooikoorts erbij heb, en een hond, voor iedereen is het natuurlijk belangrijk dat je schoon lucht heb in huis.
Zou dit apparaat mijn leven beter maken? Jah dus!!!
Toen ik hem binnen kreeg dacht ik wel gelijk wow wat is hij groot, maar wel erg mooi met oog waar met led licht een kleur komt, rood, donker roze, roze, licht roze en blauw. (geeft aan hoe de kwaliteit van de lucht is in de kamer)
Wat wel een beetje lastig is als je de klep eraf haalt om verpakking van de filters te halen, is deze weer terug te plaatsen, maar rustig blijven eerst goed lezen want het staat goed omschreven hoe je dit moet doen, en dan lukt het. je heb verschillende standen:
ventilatorsnelheden zijn 1,2,3,4 en 5
Wat kan je er nog meer mee:
timer instellen
kinderslot instellen
aan en uit zetten van licht op display en het oog
Heb alle mogelijkheden gebruikt en uitgeprobeerd maar voor overdag ga ik zelf voor de AL stand vw allergieën waar is last van heb, en voor de slaapstand, helemaal perfect nadat hij de check heeft gedaan van de luchtkwaliteit,op het display gaat vrijwel alles uit behalve het stroom en aan/uit knopje die gaat zachter branden (heb je echt geen hinder van, en ik ben echt moeilijk daarin) en stand 1 is ook heel erg stil, je hoort hem heel erg zacht, niet hinderlijk.

Lenard 08-05-2016

Subliem apparaat.

Al eerder een luchtzuiveringapparaat gehad maar deze is subliem!

Hij controleert eerst de luchtkwaliteit en gaat dan pas aan de gang en geeft met kleurcode de kwaliteit van de lucht aan, zodat je weet hij staat niet te draaien voor Piet Snot.

Wel duur maar is zijn geld dubbel en dwars waard. Geen spijt van!