• Test panel 8,3 jun 2020
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AX91-604DG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

me 23-11-2022

AX91-604GY

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

Ziet mooi uit, krachtig en stil, of het nog goed werk t weet ik nog niet, moet nog uit testen, ik kocht het ook omdat reviews zo goed zijn en omdat het een lage db's heeft tov andere merk.

Edwin 04-08-2022

Super!!

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een geweldig apparaat
We hebben hem nu 2 weken in gebruik en het niezen en hoesten is al een heel stuk minder,ik kan niet meer zonder

Eindelijk 03-08-2022

Vrij ademhalen

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb astma en hooikoorts en vanwege deze aandoeningen 2 weken geleden dit apparaat in huis gehaald. Sindsdien is de luchtkwaliteit aanzienlijk verbeterd en ben ik minder vaak benauwd. Ook mijn man merkt het verschil in ademhalen. We hebben het kleine zusje van dit apparaat in de slaapkamer staan en ook deze werkt perfect! Echt een aanrader voor mensen met luchtwegaandoeningen of allergie voor stof en pollen.

Edwinv 20-07-2022

Geweldig apparaat

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

Vandaag bezorgd en het instellen is een eitje,hij maakt nagenoeg geen geluid en de snelheid waarmee hij de kamer "schoon" maakt is werkelijk fenomenaal dit apparaat raad ik iedereen aan die op zoek is naar een goede luchtreiniger,er zijn verschillende soorten filters voor te koop,voor ieder wat wils,hij is behoorlijk groot maar misstaat niet in een woonkamer het lijkt op een luidspreker

blamsberg 12-02-2022

verademing en verkoeling in huis

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

Naast dat dit product geruisloos de lucht reinigt verwijdert het ook vieze geurtjes en in de zomer koelt het je ruimte ook heerlijk.

Sanlowin 03-01-2022

AEG AX91 zorgt voor frisse lucht in huis

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De AEG AX91 zorgt echt voor een frisse lucht in huis. Geen geurtje (na het koken)blijft hangen in huis. Veel en veel minder stofdeeltjes. De luchtreiniger doet echt wat die moet doen.
Kwaliteit top, geruisloos. De bediening via een app is heel makkelijk.
Dit apparaat beveel ik een ieder aan.

Marianne 10-07-2021

Zeer tevreden.

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zeer tevreden en uitstekend geschikt voor grote ruimtes. Erg geruisloos en goed te bedienen met de app. Ook zeker voor mensen met longproblemen een geweldig apparaat.

Pbx 07-07-2021

Fluisterstil en mooi, maar werkt het ook?

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

Één van de redenen waarom je naar deze luchtreiniger kijkt is waarschijnlijk zijn design. In plaats van een rechthoekige witte plastic doos doet de AEG eerder aan als een Scandinavisch design object. Zachte, warme materialen zonder scherpe hoeken. In dat opzicht is deze AEG met vlag en wimpel geslaagd, het is geen doorn in het oog al is hij wel aan de forse kant.

Een andere reden om dit model te overwegen is wellicht het feit dat het geluidsniveau (op de laagste 3 van de 10 standen) onhoorbaar tot vrijwel onhoorbaar is. Ga je echter hoger ,en zeker alles boven standje 5, dan krijg je echter toch wel een flinke bak geluid die niet te negeren valt. Zelfs niet op 8m afstand als je tv zit te kijken.

Maar de hoofdreden voor een luchtreiniger blijft toch, hoe verrassend het ook mag klinken, zijn capaciteit om de lucht in huis te reinigen. Helaas is dat waar deze AEG in mijn ogen te kort schiet. De sensor, die je met de app kan uitlezen lijkt vrijwel nooit vervuiling waar te nemen. Iets dat ik eerlijk gezegd wel durf te betwijfelen met 3 katten in huis waarbij de luchtreiniger in de buurt van de kattenbak staat waar zowel het nodige stof alsook nare geurtjes vanaf komen. Ik heb zelfs geprobeerd moedwillig de sensor te triggeren door stof uit te kloppen in de nabijheid van de luchtreiniger, maar niets deed hem in actie schieten.

De enige keren dat hij ietsjes omhoog gaat, is wanneer wij de schuifpui open zetten en er "frisse" lucht naar binnen komt. Maar dan heb ik het nog over waardes die nog altijd binnen "Zeer goed" vallen (het hoogste niveau) en de Smart functie van de luchtreiniger gaat dan ook nooit verder dan stand 2 qua luchtcirculatie.

Ik heb hierover reeds contact gehad met AEG, maar daaruit bleek dat dit niet abnormaal gedrag is.

(Overigens werkt de app bij ons prima en was ook verbinden een fluitje van een cent)

T.leBlanc 07-07-2021

Een top-apparaat!

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

Wij hebben beide last van alle soorten pollen en dit apparaat haalt al die onzuiverheden uit de lucht. Nooit meer een verstopte neus en tranende ogen!

PeterS 20-06-2021

Verfrissend huis!

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

Mooi design en een grote verlichting bij Chronische astma en hooikoorts. Wel jammer dat hij allen op 2,4 Ghz kan worden aangesloten. Dat was even gedoe. Hij is heerlijk stil.

Jan 26-05-2021

App werkt niet

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

Ik kom niet verder als 2 sterren het apparaat is mooi. Maar ik heb heel veel problemen met de app. De app werkt totaal niet Deze app heb je echt nodig om de luchtreiniger helemaal te kunnen bedienen. Zo krijg ik niet te zien hoe de luchtkwaliteit buiten is. En ook de ionisator krijg ik niet ingeschakeld ik kan een uur blijven schuiven met die schuif maar het werkt niet. Ik heb deze luchtreiniger nu een maand in mijn bezit maar ik krijg toch een beetje spijt van de aankoop. Ik lees een hoop klachten over de app maar zo te zien heeft zelf AEG het opgegeven om een goed werkende app te ontwikkelen. Zoveel klachten en dan nog steeds geen oplossing? Als ik AEG was dan zou ik de klanten toch wel wat serieuzer nemen. AEG neem een kijkje in play store en neem de mensen die daar klagen over de app serieus en zorg voor oplossingen.

Anoniem 08-05-2021

Een technisch hoogstandje in COVID-tijden

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

Het apparaat voldoet volledig aan de verwachtingen ten aanzien van luchtreiniging en -zuivering. Inmiddels heb ik de AEG aangeraden bij onze buren en ook bij vrienden. Onlangs hebben beiden ook de AEX91-604DG aangeschaft. AEG doet wat zij belooft in de specs.

paul 30-01-2021

Strak Scandinavisch design

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De kookluchtjes van onze 50 m2 grote woonkeuken worden prima gezuiverd.
Als er een keer iets aanbrand is in notime de lucht weer gezuiverd.
Ook fijn dat de luchtvochtigheid gemeten kan worden.

Christine 13-01-2021

Nuttige aanwinst!

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze luchtreiniger is behalve zeer functioneel, ook een mooi (niet storend) onderdeel van het interieur en bovenal bijzonder stil bij gebruik.

AH 11-01-2021

Clean air

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

The product does a very good job at cleaning the air not only of small particulates but also VOCs. However there are 2 minus points. One is the cost of the filter seems a bit high. The other point is that the smart mode is only for PM2.5 particles and it would be nice to have that be selectable for TVOCs as well.

Anoniem 28-11-2020

Degelijk en mooi design

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

Mooi en degelijk apparaat. De bijbehorende app is ook makkelijk te bedienen en overzichtelijk. Ik vind het alleen jammer dat de historie van het binnen klimaat niet te zien is.

Danielle 22-06-2020

Eenvoudige bediening en een mooi design

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

De AEG luchtreiniger is heel eenvoudig in gebruik en ook gemakkelijk aan te sturen via een gemakkelijk te bedienen app. Het is in het begin een beetje onduidelijk welke app je moet hebben, maar als je de juiste eenmaal geïnstalleerd hebt dan is het koppelen van de luchtreiniger aan je smartphone heel eenvoudig. Met de app heb je ook meer functionaliteit beschikbaar van je luchtreiniger dan zonder. Zo is bijvoorbeeld de ionisatie-functie alleen via de app te besturen.
De luchtreiniger is erg stil, wanneer de luchtkwaliteit goed is hoor je deze ook niet. Via de smart functie regelt de luchtreiniger alles zelf en heb je er geen omkijken naar.
Het onderhoud van de machine is ook eenvoudig. Met de stofzuiger kun je voorzichtig de buitenkant schoonmaken. Het filter is eenvoudig te plaatsen en te verwijderen. Er zijn verschillende soorten filters (zoals een pollenfilter) verkrijgbaar zodat je de luchtreiniger nog beter toepasbaar kan maken.

MirandaF. 21-06-2020

Wat een stilte voor een krachtpatser als deze!

Geschreven voor: AEG AX91-604DG

Wij hebben als gezin van 4 met 2 honden en een kat deze luchtreiniger mogen testen Voor een paar weken. Mijn zoon, man en ik (ok zelfs de hond!) hebben last van astma, allergieën en hooikoorts.

Bij begin van de test hebben we wel even naar de juiste app (Welbeing) moeten zoeken, aangezien deze anders omschreven staat in de handleiding. Maar na installatie blijkt dit wel heel handig te zijn, ondanks dat je de luchtreiniger ook manueel kan bedienen, heeft hier vooral de smartfunctie aangestaan. Door de metingen (zichtbaar in de app) en het bijspringen bij bijvoorbeeld kookluchtjes, merkten we dat de smartfunctie ook echt functioneerde.

In de praktijk merkte wij niets qua geluid, we vergeten gewoon dat hij er staat. Ondanks zijn formaat heeft hij een heel mooi design met handige greepjes en valt hij daarom wel in elk interieur te plaatsen.

Na de eerste nacht merkte we bij het betreden van de woonkamer een opmerkelijk groot verschil in de lucht. We roken de dieren niet meer! Hierdoor hoefde ik ook niet alle ramen open te gooien en de pollen opnieuw binnen te laten. Heerlijke verse lucht en geen rooie, jeukende en tranende ogen meer binnen. We hebben een behoorlijke grote ruime woonkamer met open keuken en twijfelde of de luchtreiniger het wel kon waarmaken. Bij deze kan ik vermelden, ja deze luchtreiniger doet wat het beloofd zonder dat hij in de ruimte nadrukkelijk aanwezig is.