De'Longhi DEX 16 - Reviews

Best Reviewed okt 2017 De'Longhi DEX 16
Best Reviewed - oktober 2017
Tankinhoud
2 liter
Maximale ontvochtiging in kubieke meters
75 m³
Geluidsniveau
37 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Adri 17-11-2017

Een mooie ontvochter met een goed resultaat!

Ondanks dubbelglas in de woonkamer, waren de ramen in herfst en winter vrijwel altijd beslagen. Dat was de reden dat we op zoek zijn gegaan naar een oplossing daar voor. Na vergelijking van voor- en nadelen van de verschillende ontvochtingsapparaten, kwamen we – mede rekening houdend met de prijs – uit op DeLonghi Dex16.
Het eerste wat opviel was dat de kunststof mantel degelijk aanvoelt.
Een bijkomend voordeel is dat het apparaat niet alleen mooi van vorm is, maar ook van kleur.
Handig is het handvat, dat mooi in de vormgeving is opgenomen. Daardoor kan je hem gemakkelijk verplaatsen.
Wonderlijk (voor ons) was dat na één nacht ontvochten er al een duidelijk resultaat was. In het reservoir zat ongeveer anderhalve liter condenswater. De hygrometer die we in de kamer hebben hangen, liet zien dat de verandering ook meetbaar is: van ruim 90% luchtvochtigheid liep hij na één nacht terug naar ongeveer 68.
Het instellen is een kwestie van stekker in het stopcontact, op de aan/uit-knop drukken en vervolgens de mate van drogen selecteren. Dat wordt aangegeven met een controlelampje bij duidelijke symbolen. Het is geen exacte instelling met een ingebouwde hygrometer. De bijgevoegde handleiding geeft aan dat het gaat om een instelling op ongeveer 40, 50 of 60% luchtvochtigheid. Er is zelfs een instelling voor de ruimte waar wasgoed te drogen hangt.
Het opvangreservoir voor het condens zit stevig bevestigd. Voor het legen ervan schuif je het reservoir uit het apparaat en zonder morsen kan je hem leeggieten in de wasbak of gootsteen.
Doordat er ook een (meegeleverde) afvoerslang aan te sluiten is, kan je hem continu laten draaien.
We zetten hem alleen 's nachts aan, omdat het zoeven van de ventilator wel hoorbaar is in een stille kamer. Als de radio of tv aanstaat, wordt dat geluid met gemak overstemd.
Omdat we het apparaat pas een paar dagen hebben, ben ik nog wat 'zuinig' in mijn cijferoordeel. Maar zo te merken hebben we met de aanschaf een goed apparaat in huis gehaald!

Pluspunten

• Oogt degelijk
  • Mooi van vorm en kleur
  • Makkelijk verplaatsbaar
  • Eenvoudig in te stellen
  • Waterreservoir zonder knoeien te legen

Minpunten

• Hygrometer ontbreekt
  • Nog geen andere minpunten ontdekt

Ronald 29-11-2017

Prima ontvochtingscapaciteit

De ontvochtiger ziet er degelijk uit. En doet zijn werk meer dan prima.
Geluidsniveau is erg laag. Het apparaat hoor je haast niet in de woonkamer en dat is een groot voordeel.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Snelle ontvochtiging

Rutger 07-10-2017

Handzaam, stil, simpele bediening, doet wat die moet doen!

Voor dit product gekozen, omdat uit de reviews bleek dat die stil zou zijn, redelijk makkelijk te verplaatsen en ook nog eens een redelijk design. De DEX16 is ontzettend stil op een harde (beton) ondergrond. Wanneer het apparaat op een parketvloer staat, waaronder het hol is, hoor je wel een duidelijke brom. Dit voorkom ik door op een handdoek te plaatsen of op een minder stijve verhoging (bijv. zacht houten tafeltje). Na deze kleine ingreep staat de DEX16 zonder storend geluid, ook in de nacht, te draaien in m'n slaapkamer. Verder zodra de opvangbak van 2 liter vol is, stopt die automatisch. Tevens is het mogelijk om directe afwatering aan te sluiten, zodat 24/7 draaien mogelijk is. Dit heb ik nog niet gebruikt. En de DEX16 is zeker geen doorn in 't oog wanneer die in de woonkamer staat.

Pluspunten

• Grote opvangbak (2 Liter)
  • Eenvoudige bediening
  • Directe afvoer ook mogelijk.

Minpunten

• Geen effectieve demping voor holle vloeren

Kunstvezel 22-10-2018

Goede luchtontvochtiger

Goede werking bij ontvochtigen en reinigen van de binnenlucht. Geeft gekoelde luchtstroom af. Werkt ook bij snelle droging wasgoed. Mooie vormgeving.

Musa 19-10-2018

Good but not perfect

The maximum room size of 75m3 is somehow misleading, I use it in one room 4*3*4 and it barely stops .. I would recommend a higher capacity even if you have such a room .
It is somhow silent, but I cannot leave it working during night, because it's still annoying

Henk 18-10-2018

Mooi design

Ik heb reeds een ouder model van DeLognhi en had nog een apparaat nodig.
Op basis van mijn ervaring en het nieuwe design viel mijn keuze op de Dex 16

Pluspunten

• Maakt bijna geen geluid
  • Mooi

Alessandro 16-10-2018

Really good machine

Good Product. I removed a lot of umdity with it. NOw the quality of the air is better because it's also cleaning it

C.H.de Hamer 03-10-2018

mooie vormgegeven luchtontvochtiger

Ik vind de vormgeving erg mooi.Het apparaat is gemakkelijk te verplaatsen naar elke
gewenste ruimte.Het geluidsniveau is laag, waardoor het ook in de slaapkamer goed is
te gebruiken.Het apparaat werkt prima.

Pluspunten

• vormgeving
  • geluidsniveau

Vanessa 23-09-2018

We zijn het net aan het uitproberen

We hadden een philips luchtontvochtiger gezien, maar die was stukken duurder en luider dan deze. Tot nu toe lijkt het zijn werk goed te doen.

kees 22-09-2018

mooi compact apparaat makkelijk bedienbaar

Een makkelijk bedienbaar product met een mooie vormgeving met een goede prijs kwaliteit verhouding en bijna niet hoorbaar

riet 02-12-2017

makkelijk hanteren, niet te groot, mooie uitstraling

het is een prima product, daar wij altijd een houtkachel stoken en war de was staat is het aanzienlijk minder warm. Nu ik de'longhi' heb gekocht is mijn was ook eerder droog. Ben zeer tevreden. Mijn schoonzus had de de'longhi dex 14 gekocht en deze ui en beviel haar goed, dus het was voor ons niet zo moeilijk om te kiezen, maar deze was helaas uitverkocht. Waarom wij voor jullie merk gekozen hebben als 1ste door het uitproberen van de dex14 en ten 2de dat wij een x-aantal jaren geleden erop gewezen zijn, bij aanschaf van een verrijdbare airco, dat deze firma goede producten maken en veel apparatuur in verzorgingstehuizen/ziekenhuizen gebruikt worden.

Pluspunten

• je hoort hem bijna niet

Minpunten

• te korte kabel

SJ 02-12-2017

Dex 16

Haalt veel vocht uit de lucht, doet wat het moet doen.
Werkt behoorlijk stil. Is te verplaatsen, wieltjes waren makkelijker geweest.

• Degelijk

Frank 30-11-2017

Delonghi Dex16 Luchtontvochtiger

Zorgt er goed voor dat onze kelder op de juiste vochtigheidsgraad blijft. Voldoiende grote opvangbak voor het water

LDW 30-11-2017

mooi stil apparaat

Wij hebben gekozen voor de delonghi dex16, omdat we in de woonkamer regelmatig beslagen ramen hadden. Na te hebben gegoogeld viel onze keus op deze ontvochtiger, weinig lawaai (37db) en mooi design.
Gekocht bij Fonq, omdat ze ook nog een weerstation cadeau en een korting i.v.m. de black friday gaven.
Sinds vandaag in gebruik, dus ik kan nog niets vertellen over de resultaten. Gezien de vorige reviews ben ik daar niet bang voor.

Pluspunten

• aardig stil
  • mooi design

poehbeer 30-11-2017

DeLonghi DEX 16 Luchtontvochtiger

Haalt meestal wel bijna 1.5 ltr vocht uit lucht in 24 uur. Niet zo stil als verwacht, maar goed mee te leven.

Pluspunten

• Doet wat het zegt

Minpunten

• Schakelt niet automatisch aan/uit

Paulo 23-11-2017

Stil en haalt snel vocht uit de betreffende ruimte, TOP.

Mooi design, zeer geluidsarm, 4 instel mogelijkheden, redelijk zuinig in verbruik en redelijke aankoopprijs.
De bediening is ook eenvoudig. En binnen een week al goede resultaten. Gebruik in onverwarmde opslag.
Absolute aanrader.

• zeer geluidsarm
  • 3 standen
  • zuinig
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Afvoerslang nu 1 meter had 2 meter mogen zijn
  • geen tot nu toe

Pim 22-11-2017

Stille en goede luchtontvochtiger

Heb veel websites en reviews bezocht en gelezen. Uiteindelijk voor de Dex 16 van DeLonghi gekozen, omdat dit voor mijn situatie de beste optie leek: het hoge vochtgehalte in de garage omlaag brengen. De eerste indrukken zijn bemoedigend, ik zie de luchtvochtigheid gestaag dalen

Pluspunten

• stil
  • degelijk
  • mooi apparaat
  • kan tot relatief lage temperaturen
  • instelbaar op 3 standen

Minpunten

• niet verrijdbaar

Kees 18-11-2017

Eenvoudig, mooi, stil

Ik heb goede ervaringen met een eerdere luchtontvochtiger van De'Longhi, maar die heeft uiteindelijk na vele jaren de geest gegeven. Dit apparaat doet het zeker zo goed, en is kleiner, mooier, en vooral veel stiller. De bediening is uiterst eenvoudig. Enige minpunten zijn dat het reservoir nogal klein is en dat van buiten niet goed te zien is hoever het gevuld is.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Weinig geluid
  • Fraaie vormgeving

Minpunten

• Reservoir klein
  • Reservoirvulling van buiten niet goed af te lezen

I de Lange 12-11-2017

Doet wat ie moet doen

Veel last van vocht in de woonkamer. Had last van beslagen ramen en schimmel op de muren. De schimmel zelf verwijderd en deze luchtontvochtiger aangeschaft. Sindsdien geen last meer van beslagen ramen em de schimmel is nog niet terug gekeert.

Pluspunten

• Ontvocht de lucht goed

Minpunten

• Had verwacht dat hij stiller zou zijn

joep 06-11-2017

Prima apparaat

Vanwege een vochtige badkamer aangeschaft. Werkt prima. Minpunt is gebrekkige vochtmeting. Geen inzicht in werkelijke vochtigheidsgraad. Perfect zou zijn dat je op basis van een percentage vocht het apparaat kan instellen. Nu moeten we het apparaat handmatig uitzetten.

Pluspunten

• goede werking
  • relatief weinig geluid

Minpunten

• geen inzichtelijke vochtmeter