De'Longhi DEX 16 - Reviews

Best Reviewed nov 2018 De'Longhi DEX 16
Best Reviewed - november 2018
Tankinhoud
2 liter
Maximale ontvochtiging in kubieke meters
75 m³
Geluidsniveau
37 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi DEX 16 op Kieskeurig.nl.

Adri 17-11-2017

Een mooie ontvochter met een goed resultaat!

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Ondanks dubbelglas in de woonkamer, waren de ramen in herfst en winter vrijwel altijd beslagen. Dat was de reden dat we op zoek zijn gegaan naar een oplossing daar voor. Na vergelijking van voor- en nadelen van de verschillende ontvochtingsapparaten, kwamen we – mede rekening houdend met de prijs – uit op DeLonghi Dex16.
Het eerste wat opviel was dat de kunststof mantel degelijk aanvoelt.
Een bijkomend voordeel is dat het apparaat niet alleen mooi van vorm is, maar ook van kleur.
Handig is het handvat, dat mooi in de vormgeving is opgenomen. Daardoor kan je hem gemakkelijk verplaatsen.
Wonderlijk (voor ons) was dat na één nacht ontvochten er al een duidelijk resultaat was. In het reservoir zat ongeveer anderhalve liter condenswater. De hygrometer die we in de kamer hebben hangen, liet zien dat de verandering ook meetbaar is: van ruim 90% luchtvochtigheid liep hij na één nacht terug naar ongeveer 68.
Het instellen is een kwestie van stekker in het stopcontact, op de aan/uit-knop drukken en vervolgens de mate van drogen selecteren. Dat wordt aangegeven met een controlelampje bij duidelijke symbolen. Het is geen exacte instelling met een ingebouwde hygrometer. De bijgevoegde handleiding geeft aan dat het gaat om een instelling op ongeveer 40, 50 of 60% luchtvochtigheid. Er is zelfs een instelling voor de ruimte waar wasgoed te drogen hangt.
Het opvangreservoir voor het condens zit stevig bevestigd. Voor het legen ervan schuif je het reservoir uit het apparaat en zonder morsen kan je hem leeggieten in de wasbak of gootsteen.
Doordat er ook een (meegeleverde) afvoerslang aan te sluiten is, kan je hem continu laten draaien.
We zetten hem alleen 's nachts aan, omdat het zoeven van de ventilator wel hoorbaar is in een stille kamer. Als de radio of tv aanstaat, wordt dat geluid met gemak overstemd.
Omdat we het apparaat pas een paar dagen hebben, ben ik nog wat 'zuinig' in mijn cijferoordeel. Maar zo te merken hebben we met de aanschaf een goed apparaat in huis gehaald!

Pluspunten

• Oogt degelijk
  • Mooi van vorm en kleur
  • Makkelijk verplaatsbaar
  • Eenvoudig in te stellen
  • Waterreservoir zonder knoeien te legen

Minpunten

• Hygrometer ontbreekt
  • Nog geen andere minpunten ontdekt

hans 10-11-2018

erg stil

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

stille ontvochtiger ideaal voor mensen die was binnen ophangen , door hem op afvoer aan te sluiten kan hij continu aan staan

Pluspunten

• stil
  • hygrometer

Minpunten

• 1 kleur

Ronald 29-11-2017

Prima ontvochtingscapaciteit

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

De ontvochtiger ziet er degelijk uit. En doet zijn werk meer dan prima.
Geluidsniveau is erg laag. Het apparaat hoor je haast niet in de woonkamer en dat is een groot voordeel.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Snelle ontvochtiging

Rutger 07-10-2017

Handzaam, stil, simpele bediening, doet wat die moet doen!

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Voor dit product gekozen, omdat uit de reviews bleek dat die stil zou zijn, redelijk makkelijk te verplaatsen en ook nog eens een redelijk design. De DEX16 is ontzettend stil op een harde (beton) ondergrond. Wanneer het apparaat op een parketvloer staat, waaronder het hol is, hoor je wel een duidelijke brom. Dit voorkom ik door op een handdoek te plaatsen of op een minder stijve verhoging (bijv. zacht houten tafeltje). Na deze kleine ingreep staat de DEX16 zonder storend geluid, ook in de nacht, te draaien in m'n slaapkamer. Verder zodra de opvangbak van 2 liter vol is, stopt die automatisch. Tevens is het mogelijk om directe afwatering aan te sluiten, zodat 24/7 draaien mogelijk is. Dit heb ik nog niet gebruikt. En de DEX16 is zeker geen doorn in 't oog wanneer die in de woonkamer staat.

Pluspunten

• Grote opvangbak (2 Liter)
  • Eenvoudige bediening
  • Directe afvoer ook mogelijk.

Minpunten

• Geen effectieve demping voor holle vloeren

Gerko Kuiper 01-12-2018

Aanrader

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Beetje last van vocht in huis en dit apparaat aangeschaft, aangesloten en gestart ging soepel en eenmaal werkend hoor je een licht zoemend geluid. Na een paar uur zagen we gelijk al resultaat. Ook is die niet super zwaar om te verplaatsen dus ook dat is fijn.
gebruiken hem nu ook in de bijkeuken waar de kleding hangt te drogen. Ben er zeer blij mee.

Pluspunten

• Handzaam
  • Eenvoudig
  • Gemaksvriendelijk

JB 28-11-2018

Doet wat ie moet doen

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Prima ding ziet er ook goed uit, doet wat ie moet doen. Opbollende laminaatvloer prima verholpen met deze aankoop.

Pluspunten

• redelijk stil

Toos 28-11-2018

Luchtontvochtiger Dex 16

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Heb het product nu twee dagen in gebruik en het doet precies wat het moet doen nl de lucht ontvochtigen.
Hij is ook lekker rustig, wat uiteraard een groot pluspunt is.
De wasdroogfunctie ga ik ook snel uitproberen.
Ben erg blij met dit product.

Pluspunten

• rustig

Gerard 20-11-2018

mooi aperaat wat doet wat het belooft

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Ik had vocht problemen in de badkamer wat resulteerde in vlekken in de hoeken en op het plafond. Ook de handdoeken waren soms wat beschimmeld.
Sinds ik de dex16 gebruikt heb ik geen problemen meer en ruikt alles veel frisser.
Ik gebruik de dex16 nu zelf om de was te drogen in de badkamer. Erg ideaal.
Is ook nog zeer stil en kan de hele dag aanstaan. Slaat automaties aan en uit.
overtollig water kan worden opgevangen in handige container.
maar ik laat het rechtstreeks in de wasbak verdwijnee zodat ik niets hoef te doen.

Pluspunten

• stil
  • gebruikers vriendelijk

rinus 16-11-2018

pracht apparaat

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Het produkt werkt naar 100% tevredenheid.
Heb het gekocht om vocht problemen in de fittness ruimte tegen tegaan.
Dit werkt perfekt. Gebruik het nu in het hele huis.

Pluspunten

• prachtig design
  • fluister stil
  • vocht verdwijnt compleet

Rob 05-11-2018

mooi en functioneel apparaat

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

het apparaat doet wat het beloofd, elke dag moeten we de bak legen zoveel vocht haalt hij uit de lucht en de wasdroogfunctie werkt ook perfect, hij is niet fluisterstil maar acceptabel vinden wij

Pluspunten

• redelijk stil
  • mooi design
  • klein en compact

Arjen 04-11-2018

Erg stil

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Ontvochtiger voor op zolder. Uitpakken aanzetten en doet zijn werk. Omdat wij onze was op zolder drogen scheelt de droog tijd enorm in de winter wat eindelijk de doorbrak gaf van onze keuze. Enige wat ik mis is een display wat aangeeft wat de luchtvochtigheid is. Nu opgelost met een losse meter

• Droog functie was

Minpunten

• Geen display

W.K.M. 04-11-2018

Droge was met deze DEX16 ontvochtiger

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Eindelijk een droge was en geen vochtig huis meer! kan nu ook als het regent de was binne n drogen zonder een klam huis te hebben TOP!!!!

Pluspunten

• De was binnen drogen
  • Fluisterstil

Minpunten

• GEEN
  • GEEN

Luckie 01-11-2018

Topprodukt

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Topprodukt doet wat het moet doen. Is veel aangenamer in huis en ook de was droogt sneller. Het apparaat is geruisloos

An 30-10-2018

Recentelijk gekocht.

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Compact licht apparaat. Makkelijk te vervoeren door het handvat. Aangenaam geluidstil. Degelijke behuizing. Goed functionerend apparaat.

Minpunten

• Geen display

Mdg 29-10-2018

Luchtontbijtover Dex16

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

In ons huis is het altijd koud en vochtig in het najaar/ winter met koude vloer, vochtplekken op de muur en muffe geur in huis tot gevolg. Ook altijd neusklachten etc. Na wat zoeken kwam ik deze ontvochtiger tegen op internet, niet al te duur, laag stroomverbruik (voor dit soort apparaten), genoeg vermogen voor iets grotere ruimtes. Zodra hij binnen was bijna meteen in gebruik genomen, na drie uurtjes stond er al een dikke laag water in het bakje en ook was de lucht in de kamer veel aangenamer om in te ademen. Ongelooflijk wat een verschil. Qua geluid is hij niet overdreven aaanwezig overdag, maar ik zou hem niet 's nachts naast mijn bed willen/kunnen hebben, misschien iemand die iets dieper slaapt wel.

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen
  • Laag energieverbruik
  • Niet heel erg veel lawaai

Volleman 24-10-2018

Dex 16

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Handig,stil,werkt goed,zeker en aanrader,mooi desijn,kleur is blauw,met grijs,goede verwerking,ziet er nethes uit

Pluspunten

• Stil,
  • Niet te groot

Kunstvezel 22-10-2018

Goede luchtontvochtiger

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Goede werking bij ontvochtigen en reinigen van de binnenlucht. Geeft gekoelde luchtstroom af. Werkt ook bij snelle droging wasgoed. Mooie vormgeving.

Musa 19-10-2018

Good but not perfect

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

The maximum room size of 75m3 is somehow misleading, I use it in one room 4*3*4 and it barely stops .. I would recommend a higher capacity even if you have such a room .
It is somhow silent, but I cannot leave it working during night, because it's still annoying

Henk 18-10-2018

Mooi design

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Ik heb reeds een ouder model van DeLognhi en had nog een apparaat nodig.
Op basis van mijn ervaring en het nieuwe design viel mijn keuze op de Dex 16

Pluspunten

• Maakt bijna geen geluid
  • Mooi

Alessandro 16-10-2018

Really good machine

Geschreven voor: De'Longhi DEX 16

Good Product. I removed a lot of umdity with it. NOw the quality of the air is better because it's also cleaning it