Boneco 2251

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boneco 2251 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

A. v. Rooij 07-03-2012
Geschreven voor: Boneco 2251

Grote miskoop, maakt een hoop lawaai.
Ik moet sávonds de televisie flink harder zetten om nog wat te horen. Als er visite is, moet hij ook uit, of je moet de visite kwijt willen.
Lucht wordt nauwelijks merkbaar vochtig. Jammer.

joreho77 14-01-2011
Geschreven voor: Boneco 2251

Na eerst alle ellende van een ultrasoon apparaat te hebben meegemaakt vind ik dit een verademing! Oké, hij is niet de stilste maar wij hebben hem op stand 1 staan 's avonds en dan hoor je hem haast niet als je TV aan het kijken bent. De vochtigheid is snel op peil al wijkt hij inderdaad wel wat af van een aparte meter maar dan nog is het heel goed te doen. En geen witte neerslag meer! Daar werd ik gek van! We hebben hem nog maar een paar dagen in huis maar tot nu toe ben ik er tevreden mee! Hij doet wat hij moet doen: de luchtbevochtigen.

vanredshort 20-03-2013

Is dit apparaat nog steeds in gebruik en naar tevredenheid??
Weet u of dit apparaat identiek is aan de Air-O-Swiss 2251??

P. Vogelaar 03-01-2011
Geschreven voor: Boneco 2251

Na een aantal weken deze luchtbevochtiger in gebruik te hebben kan ik niets anders zeggen dan dat ie prima bevalt. Hij heeft een zeer groot bevochtigend vermogen; in 24 uur gaat er op de laagste stand 7 liter water doorheen. Op de laagste stand hoor je de ventilator draaien, maar dat is niet echt hinderlijk vinden wij. Verder is het apparaat gemakkelijk in gebruik en heel eenvoudig te reinigen (tank en waterbak mogen zelfs in de vaatwasser). Ook heb je met een koudluchtbevochtiger zoals deze geen last van kalkstof, zoals je wel kunt hebben met een ultrasoon bevochtiger. De hygrometer wijkt iets af, ongeveer 7% ten opzichte van onze professionele hygrometer. Kortom een prima keuze in onze ogen.

thomasv22 12-12-2010
Geschreven voor: Boneco 2251

Na verschillende luchtbevochtigers te hebben geprobeerd nu eindelijk eentje die genoeg capaciteit heeft om mijn woonkamer van 31m2 te bevochtigen. Hiervoor veel problemen gehad met ultrasone verstuivers door de aanslag die overal neersloeg en het geel branden van gaspitten in de keuken etc.
Deze Boneco maakt wel iets meer geluid maar ben er verder erg tevreden over.

naam4700 08-11-2010
Geschreven voor: Boneco 2251

Wij hebben dit apparaat begin maart 2010 gekocht en is nu al stuk. Het waterreservoir is van boven bij het handvat wat gescheurd. Terwijl ik het waterreservoir altijd netjes en voorzichtig met een handdoek goed heb ondersteud, maar ja je moet het reservoir wel op zijn plaats zetten.
Ook werkt de afsluitdop (in staande situatie) niet goed meer. Ik heb het waterreservoir vanavond weer gevuld en op zijn plaats gezet, maar hij liep helemaal leeg. En ik had hem toch goed geplaatst. Een hele plas water liep over onze prachtige parketvloer. Gelukkig waren we er bij en konden we vrij direct ingrijpen, door het apparaat op te pakken en bij de gootsteen te zetten.
Daarnaast maakt de Boneco 2251 veel lawaai. Je kunt hem overdag eigenlijk niet gebruiken. Wij slapen boven onze woonkamer waar hij staat (houten verdiepingsvloer), waardoor wij 's avonds als we gaan slapen en het apparaat staat aan veel last van lawaai hebben.
Conclusie:
Nee, ik ben er absoluut niet tevreden over !! En zal het ook aan niemand aanbevelen. Ik ga op zoek naar een betere en vooral duuzamere luchtbevochtiger.

Cees015 21-04-2010
Geschreven voor: Boneco 2251

Redelijk apparaat. Doet zijn werk, verhoogt de luchtvochtigheid in de kamer met zo'n 20%. Hij is inderdaad niet echt stil, maar op de laagste stand is het wel te doen, vaak doe ik hem overdag uit en 'snachts op een hogere stand. Er zit een filtermat in die nat wordt en waar de lucht mee bevochtigd wordt. De lucht kan gaan ruiken naar 'natte hond'. Tip: maak de mat nat en doe hem 5 minuten in de magnetron. Dat doodt alle bacteriën en schimmels.

Djokk1 23-01-2010
Geschreven voor: Boneco 2251

De productgegevens van dit apparaat zijn niet volledig.
39 decibel is in de laagste stand. In stand 2 verdubbelt dat al en in stand 3 heb je het idee dat er een stofzuiger aanstaat. Heel jammer, een miskoop want alleen bruikbaar als er niemand aanwezig is. Op de laagste stand werkt ie onvoldoende. De hydrometer op het apparaat zit er voor de sier op want de aangegeven waarde klopt niet met de werkelijkheid (Bijvoorbeeld apparaat geeft 50% luchtvochtigheid aan terwijl mijn eigen (goeie) hydrometer 35% aangeeft !!
Het is wel zo dat het apparaat in stand 2 in ca 16 uur door middel van die ventilator erboven ca 6 liter water de lucht in blaast.
Deze review is een bevestiging van wat de meeste al geschreven hebben.

Vinooo 17-01-2010
Geschreven voor: Boneco 2251

Dit apparaat staat nu een week te draaien. Voor degene die voor niet te veel geld een luchtbevochtiger willen is dit een goede keus. Zoals sommige voor me al opmerkten is het geen stil apparaat maar hij doet wel waar hij voor gemaakt is en dat is de lucht vochtiger maken. Je kunt het vergelijken met een draaiende afwasmachine. Als je een stil apparaat wilt kun je beter een verdamper aanschaffen maar die verbruiken ook over het algemeen een stuk meer energie. Het verbruik van deze apparaten zit rond de 350 a 400 watt. Deze verbruikt (volgens opgaaf van de fabrikant) 40 watt.

Derk Jan 18-11-2008
Geschreven voor: Boneco 2251

Net een paar dagen in bezit. Zorgvuldig uitgekozen omdat we een wat grotere woonkamer inclusief keuken hebben. Dit apparaat heeft wel de hoogste capaciteit als je 'm vergelijkt. Ook kan de bak tot 50graden celsius in de vaatwasser. Dat je dan eens per jaar een nieuw filter moet kopen (zomer niet in gebruik) neem ik op de koop toe. Bij andere systemen moet je elke 2 weken de filters uit elkaar schroeven, dat lijkt mij veel lastiger. Tot zover het goede, nu de praktijk:

Op stand 1 (Quiet mist) is het apparaat duidelijk hoorbaar. Je kan niet in de kamer zitten en je er niet aan ergeren. Hij staat op 8 meter afstand van onze zithoek en nog veel lawaai, om over stand 2 en 3 maar niet te spreken, die zijn onbruikbaar als er mensen in de omgeving zijn. Hij doet wel wat ie moet doen, het water verdampt erg goed.

De hygrostaat is helaas maar in stappen van 5 in te stellen, wat jammer is. Als de stekker uit het stopcontact gaat springt de hygrostaat op standaard 50% in plaats van de laatste waarde. Je kan het ding dus ook niet op een timer zetten zodat ie alleen werkt als je afwezig bent, dat moet je dus handmatig telkens aan en uit zetten.

Door het verdampen van water koelt de lucht af en dat is best behoorlijk. Dat geeft een onaangename kille wind in de buurt van het apparaat. Dat hebben alle apparaten die op dit principe werken dus dat is zeker geen kwaal van dit specifieke apparaat maar ik wil het toch melden. Heb dit apparaat ook gekocht vanwege de prijs.... als het dan tegenvalt dan kost het je niet te veel.

Samenvatting:
Plus: veel water verdampen, makkelijk in onderhoud, blaast lucht naar boven, prijs.
Min: te veel lawaai, geen geheugen en stappen van 5 hygrostaat, koele wind.

Al met al alleen een aanrader als geluid geen issue is. Heb warmteafgifte in beoordeling laag beoordeeld om het gemiddelde op een 5 te laten komen want dat is wat dit apparaat mij waard is

whoep 05-10-2008
Geschreven voor: Boneco 2251

Ben wel tevrede met het apparaat. De standen 1 tot 3 zijn toch handig voor gebruik. Overdag staat hij op stand 1. Hoor je het apparaat bijna niet. Wanneer ik ga slapen zet ik het apparaat op stand 3.

Er gaan stiekem toch wel een aantal bakken met water doorheen. Het is niet het mooiste apparaat maar hij doe wel wat hij moet doen.

kitty2008 26-02-2008
Geschreven voor: Boneco 2251

Nu een paar dagen in mijn bezit en hij voldoet uitstekend! De luchtvochtigheid in de huiskamer van 34 naar 55% in 2 dagen. Laag energieverbruik. Hij is wat groot maar dan hoef je niet te vaak de waterbak te vullen. Prima apparaat.

Dietrich 14-02-2008
Geschreven voor: Boneco 2251

Ben niet overtuigd van deze aankoop. Het apparaat verhoogt de luchtvochtigheid nauwelijks, met zo'n 5%. Het water verdampt ook niet echt snel (het is gewoon een bak koud water met erboven een ventilator). In de stilste stand is hij nog behoorlijk lawaaierig, vergelijkbaar met een behoorlijke afzuigkap.

Zou hem niet weer kopen, noch aanbevelen.