Microsoft Surface Laptop Studio 2 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Microsoft Surface Laptop Studio 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Cane 14-02-2024

Een droomapparaat voor professionals en creatieveling.

Ik heb onlangs de kans gehad om de Microsoft Surface Laptop Studio 2 te gebruiken, met een 14,4-inch touchscreen, Intel Core i7-processor met 32 GB geheugen, GeForce RTX 4050 grafische kaart en een 1 TB SSD. Ik ben diep onder de indruk van de prestaties en veelzijdigheid ervan. Dit 2-in-1-apparaat is gemaakt voor professionals en creatieveling die onderweg een krachtig werkstation nodig hebben, en maakt die belofte waar.

Ontwerp en bouw:
De Surface Laptop Studio 2 behoudt de innovatieve en veelzijdige vormfactor van zijn voorganger. Het robuuste scharniermechanisme zorgt voor naadloze overgangen tussen laptop-, podium- en studiomodi, geschikt voor verschillende gebruiksscenario's, van typen tot tekenen. De platina afwerking geeft hem een strakke, eigentijdse uitstraling die opvalt in elke omgeving.

Weergave:
Het 14,4" touchscreen is een lust voor het oog. Microsoft heeft altijd uitgeblonken in weergavekwaliteit, en de Surface Laptop Studio 2 is daarop geen uitzondering. Met levendige kleuren, uitstekend contrast en soepele responsiviteit is het een genot om voor beide doeleinden te gebruiken. en amusement.

Prestatie:
De Intel Core i7-processor gecombineerd met 32 GB geheugen betekent dat deze machine door taken heen vliegt. Of het nu gaat om het compileren van code, het bewerken van 4K-video's of het uitvoeren van complexe 3D-modellen, de Surface Laptop Studio 2 kan het allemaal met gratie aan. De opname van de GeForce RTX 4050 GPU is een aanzienlijke impuls, vooral voor creatieve software die GPU-versnelling kan benutten.

Opslag:
Met een SSD van 1 TB is er voldoende ruimte voor al je projecten en media. Bovendien zorgt de snelheid van de SSD ervoor dat alles, van opstarttijden tot bestandsoverdrachten, vlot verloopt.

Batterijduur:
Voor een apparaat dat zo krachtig is, is de batterijduur respectabel. Hoewel hij onder zware belasting geen hele dag meegaat, zou hij je wel enkele uren intensief werk moeten opleveren zonder dat je naar de oplader hoeft te grijpen.

Connectiviteit:
Microsoft heeft de Surface Laptop Studio 2 voorzien van een goede selectie aan poorten, maar ik mis wel de toevoeging van een SD-kaartlezer. De Thunderbolt-poorten bieden echter uitstekende veelzijdigheid voor docks, beeldschermen en snelle data-apparaten.

Toetsenbord en touchpad:
Typen op deze machine is een comfortabele ervaring; de toetsen zijn goed verdeeld en zorgen voor een bevredigende verplaatsing. Het touchpad is nauwkeurig en groot en biedt ruimte aan een reeks gebaren.

Audio:
De ingebouwde luidsprekers zijn verrassend goed en bieden helder en robuust geluid voor een laptop. Ze zullen externe luidsprekers voor kritisch luisteren niet vervangen, maar voor presentaties en informele mediaconsumptie zijn ze meer dan voldoende.

Nadelen:

Prijs:
Premium-specificaties worden geleverd met een premium prijskaartje. Het is een investering.

Geen SD-kaartsleuf:
voor een apparaat gericht op creatieveling valt deze omissie een beetje tegen.

Levensduur van de batterij onder belasting:
bij intensieve taken raakt de batterij sneller leeg dan ik zou willen.

Laatste gedachten:
De Surface Laptop Studio 2 is een droomapparaat voor professionals en creatieveling die een mobiel werkstation nodig hebben dat geen concessies doet aan vermogen. Hoewel het voor de gemiddelde gebruiker misschien overdreven is, is het voor degenen die de mogelijkheden ervan kunnen benutten een uitstekende investering die de productiviteit en creativiteit onderweg vergroot.

Pluspunten

• De ingebouwde luidsprekers zijn verrassend goed.
  • Het 14,4" touchscreen is een lust voor het oog.

Minpunten

• Prijs
  • Geen SD-kaartsleuf
  • Levensduur van de batterij onder belasting

Jordiheinen 09-02-2024

Jordi,s review

Wat een super laptop!
Toen ik hem uitpakte was het direct een goeie indrukmakende laptop zwaar maar van goeie kwaliteit.
Waar ik zeer tevreden over ben is het beelschermkwaliteit.
Beeldscherm is zeer helder en scherp, met maarliefst 120hz.

Ook het geluid is top! Beter geluid heb ik nog zelden gehoord uit een laptop!

Een prima laptop voor werk en gaming!! Zeker een aanrader.

Gr jordi8

Bianca222 06-02-2024

positief!

Ik mocht dit product een aantal weken testen en ik ben positief!

Het instellen van de laptop is super makkelijk en heel gebruikersvriendelijk. Met slechts een paar handelingen ben je " ready-to-go" en kun je aan de slag. Ik was vooral benieuwd naar de prestaties op het gebied van teken software en ik ben op dat vlak ook positief. Het renderen van tekeningen verliep niet zo vlot (maar dat ligt ongetwijfeld aan het programma), de laptop kon het makkelijk aan.

De laptop zelf is stevig en solide. Dat wekt vertrouwen. Toetsenbord typt fijn. Het scherm is multi inzetbaar, dat is echt heel prettig. Ook voor het kijken van een serie bijvoorbeeld of om online te vergaderen. Beeldscherm is haarscherp! Kijkt heel plezier. Ik vind het gebruiksgemak echt bijzonder fijn.

Nadelen? De laptop is zwaar en draagt daarom niet gemakkelijk mee. Ik zou deze niet graag in een rugtas meedragen om met het OV te reizen bijvoorbeeld. Als je vooral vanuit huis werkt, is het natuurlijk geen enkel probleem.

Pluspunten

• Scherm is haarscherp
  • zeer goede prestaties

Minpunten

• gewicht

a***********@t********* 06-02-2024

Deze laptop is een kruising tussen een tablet en een laptop. Omdat het aantal aansluitingen beperkt is, zie ik het vooral als een invoer apparaat. Zo ontbreekt bijvoorbeeld een HDMI poort en een Kensington slot.
De afwerking is zonder meer perfect maar er zijn wel wat opmerkingen. Zoals bijv bij het handige touchscreen dat naar twee zijden omhoog geklapt kan worden. Om te tekenen is de positie waarbij het keyboard zich áchter het scherm bevindt, het meest prettig. Alleen is dat de minst stabiele positie.
De adapter is robuust met een lange soepele kabel. De magnetische plug heeft een ledje dat echter niets vertelt over de status van de accu.
De laptop wordt geleverd zónder pen en zonder docking-station waardoor het wel een basic verhaal wordt. Door het gewicht van bijna 2 kg is het niet een dingetje om in je rugzak te steken. En door dat gewicht ook niet lekker om als "tekenblok" te gebruiken, los in de hand. Het 14 inch scherm is trouwens net groot genoeg om met Corel Painter te werken. En het mooie ruimtelijke geluid mag er ook wezen. Alles bij elkaar vooral een robuust product voor een selecte groep creatievelingen.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Touchscreen
  • Accuduur
  • Prettige toetsaanslag
  • Uitbreidingsmogelijkheden

Minpunten

• Stevige prijs
  • Fors gewicht
  • Pen en docking moeten apart aangeschaft

Marco 01-02-2024
De Surface Laptop Studio 2 mocht ik een aantal weken testen. Hij is niet goedkoop, maar eenmaal in je handen zie je waarom. De bouwkwaliteit is heel goed, sterk aluminium van hoge kwaliteit. Het scherm kun je in veranderen van modus, bijvoorbeeld om je favoriete serie te kijken of een film. Klap je het scherm verder plat, dan kun je het toestel al tablet gebruiken. Ik heb het geluk om ook in tablet vorm het scherm kunnen testen als canvas met mijn HP pen. Werkt super! Het scherm heeft ook 120Hz ververssnelheid dus alles gaat vlekkenloos, uiteraard ook bij gamen. De processor is supersnel en je kunt eenvoudig multitasken.

De camera is ook heel goed voor MS Teams en inloggen met gezichtsherkenning (Windows hello) werkt razendsnel.

Er zitten voldoende aansluitingen op. Zelfs ook een 3,5mm hoofdtelefoonaansluiting. Hoewel ik mijn Jabra oortjes gewoon draadloos via bluetooth had aangesloten. De speakers zijn prima, maar op een diepe bas hoef je niet te rekenen.

Erg draagbaar is de laptop niet met zijn bijna 2kg! Het is ook zeker geen dunne laptop, maar de accuduur is daarentegen wel heel goed. Je kunt makkelijk 1 dag zonder bij te laden.

Zoek je een high end snelle laptop en vind je gewicht niet belangrijk dan is dit een hele goede keuze. Het design is mooi strak, maar ik had nog liever dunnere schermranden gezien.

Pluspunten

• 2 in 1 laptop
  • lange accuduur
  • touchscreen met ondersteuning pen

Minpunten

• gewicht
  • geen standaard bijgeleverde pen

Jelle 01-12-2023

Ik heb de laptop een aantal weken kunnen testen en deze laptop is dan ook goed bevallen. Het is fijn dat er een groot touchscreen scherm op zit. Zo kun je de laptop ook als tabelt gebruiken als dat prettiger werken is. Verder is de laptop erg snel en start dan ook moeiteloos programma's op. Het is ondanks de videokaart van Intel ook mogelijk om lichte games te spelen. De accu van de laptop gaat ook erg lang mee, het nadeel van de grote accu die in deze laptop zit is dat het de laptop wel erg dik en zwaar maakt. Dit maakt het minder makkelijk om de laptop overal maar mee naar toe te nemen.

Pluspunten

• Goede accu
  • Touchscreen
  • Krachtige processor
  • Verlicht toetsenbord
  • Grote Touchpad

Minpunten

• Zwaar en dik
  • Geen privacy schuifje bij de webcam

Sander S, 01-12-2023

Zeer goede laptop

Ik heb deze laptop een tijdje mogen testen.

Hij ziet er goed en stevig uit en het gewicht is oke. Niet te zwaar maar zeker niet te licht zodat hij stabiel blijft staan.

De Surface is erg vlot. Installeren ging snel en ook alle aplicaties en games werken perfect. Ik heb van alles geprobeerd, waaronder fotobewerking en nieuwe games, en ben nog niets tegen gekomen waar hij moeite mee had. Af en toe wordt hij wel wat warm maar dat heeft verder geen effect op de prestaties.

Het touchscreen heeft mooi beeld en reageert erg goed. Wat ik wel jammer vind is dat de pen er niet standaard bij zit. Met je vingers krijg je toch wel snel vette vegen op het scherm.

Het geluid vind ik goed. Voor een laptop is het geluid vol en aangenaam.

De verschillende standen waarin je het scherm van deze Surface kan gebruiken zijn erg fijn. Zo heb je voor verschillend gebruik altijd wel een juiste stand. Het scherm blijft ook zeer stevig staan in de verschillende standen.

De accuduur is prima en als hij toch leeg raakt is de accu vrij vlot weer opgeladen.

Voor zowel zakelijk als prive is dit een hele goede laptop en ik kan hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Krachtig
  • Alleskunner
  • Touchscreen

Minpunten

• Pen nniet standaard

k****@h********** 30-11-2023

Een krachtige laptop voor veeleisende gebruikers

Ik heb deze laptop enkele weken naar tevredenheid mogen testen. De laptop combineert krachtige hardware en innovatieve features met een strak ontwerp waardoor hij uitermate geschikt is voor veeleisende gebruikers. De laptop is bijzonder snel en draait zonder moeite de meest intensieve applicaties en spellen. De laptop is gemakkelijk in het gebruik met dank aan innovatieve features zoals een uitklapbaar touchscreen en authenticatie met gezichtsherkenning. Met de krachtige accu haal je zelfs met intensief gebruik gemakkelijk het einde van de dag. Al met al is dit dus een dikke aanrader.

Pluspunten

• Bijzonder snel
  • Strak ontwerp
  • Mooi scherm met touchscreen
  • Goede camera
  • Indrukwekkende accuduur
  • Bijzonder snel
  • Strak ontwerp
  • Mooi scherm met touchscreen
  • Uitstekende camera en geluid
  • Indrukwekkende accuduur

Minpunten

• Stylus niet inbegrepen
  • Stylus niet inbegrepen

Menno 30-11-2023

Erg handzame en krachtige hulp bij intensief gebruik

Afgelopen paar weken heb ik de Surface Laptop Studio 2 mogen testen. Hierbij mijn review over deze periode.

Na ontvangst van de Surface moet de installatie afgerond en gepersonaliseerd worden. Dit gaat erg makkelijk en snel. Eerste blik geeft al meteen een goed gevoel. Het is een goed draagbare laptop met een touchscreen scherm dat alle kanten op kan bewegen, dat wil zeggen: als gewone laptop, staand voor het toetsenbord en plat over het toetsenbord zodat je een flinke tablet hebt.
Het is erg prettig dat er sprake is van een toetsenbord en een touchscreen. Soms is het één handiger en soms het ander. Bv door snel een tekst te typen of te swipen.

Na persoonlijke inrichting kon ik aan de slag. Waar gebruik ik hem voor? Ik begin in de ochtend tijdens het ontbijt met de digitale krant. Fijn dat het dan in (staande) tablet vorm kan met swipen. Gedurende de dag ga ik aan de slag met teksten, webinars en fotobewerking.

Waar mijn eigen – ook niet kinderachtige – laptop het letterlijk en figuurlijk erg warm krijgt van het foto-bewerken kan de Surface, ondanks zijn praktische omvang, goed hebben. De catalogus is via USB C goed te benaderen. Wat ook fijn is. Is dat deze Surface een goed formaat heeft. Hij is groot genoeg om de fotobewerking te kunnen zien maar klein en licht genoeg om mee te in de foto rugzak. Zo kun je ter plekke bij het nemen van foto’s eenvoudig de foto’s beoordelen en bewerken.

Als slechthorende kwam de Bluetooth functie goed van pas doordat ik zo het geluid op mijn hoortoestellen kon zetten. Goed geluid. Geldt natuurlijk ook voor koptelefoons.

De batterij gaat makkelijk 1 tot 2 dagen mee. Hoe dat op de lange termijn is kon ik natuurlijk niet testen.

Al met al positief en ik vind het eerlijk gezegd jammer dat hij nu weer ingeleverd moet gaan worden.

Pluspunten

• Formaat
  • Touchscreen
  • Accuduur
  • Prestaties
  • Multi purpose

RdeTuinder 28-11-2023

Geweldige allrounder!

De Microsoft Surface Laptop Studio 2 heeft mijn verwachtingen overtroffen op het gebied van gebruiksgemak. Het naadloos schakelen tussen verschillende modi maakt mijn workflow efficiënter dan ooit tevoren. Of ik nu aan het typen ben in de laptopmodus, presenteer in de tentmodus of creatief bezig ben in de tabletmodus, de overgang is moeiteloos en intuïtief.

Ondanks zijn krachtige specificaties blijft het gewicht en de draagbaarheid van deze laptop indrukwekkend. Het is gemakkelijk mee te nemen, waardoor ik overal mijn werk kan voortzetten zonder dat het een last wordt. Dit is echt een pluspunt voor mensen die onderweg productief willen blijven.

De batterijduur heeft me ook positief verrast. Zelfs bij intensief gebruik gaat de batterij langer mee dan verwacht, waardoor ik me minder zorgen hoef te maken over het zoeken naar een stopcontact. Het is geweldig om te weten dat de laptop me de vrijheid geeft om langer door te werken.

En last but not least, het touchscreen is gewoon fenomenaal. De responsiviteit en nauwkeurigheid maken het werken met deze laptop een waar genoegen. Het voelt natuurlijk aan en voegt een nieuwe dimensie toe aan mijn creatieve proces, of ik nu aan het schetsen, ontwerpen of gewoon browsen ben.

Kort samengevat, de Microsoft Surface Laptop Studio 2 is een verbluffende combinatie van gebruiksgemak, draagbaarheid, uitstekende batterijduur en een indrukwekkend touchscreen. Het is een must-have voor iedereen die op zoek is naar een krachtige en veelzijdige laptop.