HP EliteBook Folio 1020 G1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP EliteBook Folio 1020 G1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Deejee 26-02-2016
Geschreven voor: HP EliteBook Folio 1020 G1

Wat een heerlijke notebook.
De eerste keuze van deze notebook was wel de afmetingen, alsmede de supersnelle SSD harde
schijf.
Ik gebruik de notebook veelal on route, waardoor ik een robuuste, en snelle alleskunner nodig had.
Mijn oude laptop had nog een conventionele harde schijf, waarbij het meerdere malen voorgekomen is dat deze gecrasht is.
Ook de snelheid waarmee de notebook opstart, bestanden verwerkt en verbindingen maakt, is uitmuntend te noemen.
De vormgeving en robuustheid maakt dat de notebook niet alleen in bijvoorbeeld technische ruimten voldoet, maar ook een plaatje is op de vergadertafel tijdens overleg of en presentatie.
Het verlichte toetsenbord maakt, dat ook in een donkere omgeving het erg prettig is de laptop te gebruiken.
Het display dimt automatisch aan de omgevingsverlichting, wat het voor de ogen prettiger maakt.

De eigenschap welke mij heel erg gelukkig gemaakt heeft, is de accu duur.
Ik gebruik de laptop zo gemiddeld 9 uur intensief per dag, en behoefde de accu pas na 3 dagen weer op te laden.
minpuntje(in zover het een minpuntje te noemen is)
het gewicht, daar mijn oude laptop kunststof behuizing had, is de HP van metaal.
dat neemt met zich mee dat deze wel zwaarder is, maar daarentegen robuuster is, en minder gevoelig voor stoten, krassen en beschadigen.
ook heb je het gevoel dat je waar voor je geld hebt gekost.

al met al, kan ik niet anders dat iedereen deze notebook aanprijzen!!

wilo70 21-02-2016
Geschreven voor: HP EliteBook Folio 1020 G1

Ik heb deze laptop nu een paar dagen en ik meteen toen ik hem uitpakte was ik al positief verrast. Hij voelt aan als een erg degelijke laptop en zo werkt ie ook. Hij is lekker ligt, stevig en overal gemakkelijk mee te nemen. Dankzij de SSD start ie super snel op en kun je meteen aan de slag. Door het mooie heldere scherm maakt het niet uit wat je doet of kijkt het beeld is glashelder. Ook het verlichte toetsenbord is er handig, zeker als je zoals ik nog in bed ff wat social media bekijkt of uitzending gemist. Ik heb deze laptop nu een paar dagen en ik meteen toen ik hem uitpakte was ik al positief verrast. Hij voelt aan als een erg degelijke laptop en zo werkt ie ook. Hij is lekker ligt, stevig en overal gemakkelijk mee te nemen. Dankzij de SSD start ie super snel op en kun je meteen aan de slag. Door het mooie heldere scherm maakt het niet uit wat je doet of kijkt het beeld is glashelder. Wat ik verder erg fijn vind is de geluid kwaliteit van de ingebouwde luidsprekers. Het force pad heeft meerdere functies en reageert op tikken, op druk en je kunt met 2 vingers verslepen. Maar je kunt natuurlijk ook alle zaken bedienen via het touch screen zoals dat bij een tablet gaat. Al met al ben ik heel erg tevreden en zal ik de laptop zeker aanraden. Wat ik verder erg fijn vind is de geluid kwaliteit van de ingebouwde luidsprekers. Het forcepad heeft meerdere functies en reageert op tikken, op druk en je kunt met 2 vingers verslepen. Ook het verlichte toetsenbord is er handig, zeker als je zoals ik nog in bed ff wat social media bekijkt of uitzending gemist. Al met al ben ik heel erg tevreden en zal ik de laptop zeker aanraden.

Tollenaar123 20-02-2016
Geschreven voor: HP EliteBook Folio 1020 G1

Wat een ontzettend fijne laptop is dit! Hij werkt perfect, zelfs na de upgrade naar Windows 10. Laat ik eerst vertellen waar ik vandaan kwam zodat jullie mijn enthousiasme begrijpen: ik had een Apple laptop. Hij was al wat ouder en erg retro. Ik was er altijd erg blij mee en kon me niet voorstellen dat er computers zijn die beter zouden zijn.

Tot ik deze HP in mijn handen kreeg. Het eerste wat me opviel was het gewicht: zo licht als een veertje. Voor mij is dat belangrijk want ik ben als business developer veel onderweg en heb een broertje dood aan sjouwen. Deze HP is ook compact. Klein zou je 'm ook kunnen noemen. Ik vind dat niet erg want ik werk, als ik niet onderweg ben, met twee schermen.

Het aansluiten van alle equipement, van printer tot muis en toetsenbord is een fluitje van een cent. De poorten waarover deze laptop beschikt zijn uitgebreid en bij de tijd: van HDMI tot Micro SD. Er wordt nog een soort dongel bijgeleverd voor een ethernet kabel en beelschermpoort. Ik gebruik tot nu toe altijd mijn wifi dus die heb ik nog niet gebruikt.

Ik merk dat ik steeds vaker mijn beeldscherm ga gebruiken als ik op internet aan het surfen ben of bij klanten een demonstratie geef. Zo'n touchscreen wordt eigenlijk een derde manier (naast de muis en touchpad) om de laptop te besturen. En dat gebeurt allemaal intuitief. Mijn complimenten aan de designers.

De laptop is zo snel als een Ferrari. Ik moet toegeven dat wij in de cloud werken en snel internet voldoende is om al goed te werken maar de laptop heeft me nog niet in de steek gelaten als ik tien tabbladen open heb en continu switch van scherm en applicatie.

Is er een nadeel? Ik vind de batterij vrij snel leeg gaan. Ik kan een uur of 6-8 intensief werken en dan is het wel gebeurt. Dat had ik graag net wat langer gezien omdat ik soms mijn oplader thuis heb liggen en op kantoor dan net geen volle dag kan maken. Maar goed, oplader mee en het probleem is opgelost.

Ik raad dit product vooral aan bij mensen die veel reizen, mobiel willen zijn en van mooie dingen houden.

maarel 20-02-2016
Geschreven voor: HP EliteBook Folio 1020 G1

Mooi vormgegeven erg makkelijk formaat om mee te nemen zodat je onderweg gewoon kan doorwerken.
Touchscreen is erg makkelijk hier wen je snel aan,
alle opdrachten die je geeft worden zonder problemen verwerkt.
beveiliging met vingerafdruk werkt erg goed.